Огляди Авто 14.08.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Letin Mengo: новий доступний електрокар від $13 000

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Letin Mengo: новий доступний електрокар від $13 000

Літо цінових рекордів «вниз»! Здається, лише нещодавно розповідав про недорогий електромобіль Dongfeng EX1 за $15 000 – аж ось з’явилась ще доступніша альтернатива у вигляді Letin Mengo. Завдяки своїй вартості близько $13 000, цей хетчбек є чи не найдешевшим новим електрокаром на ринку Україні. Але що він запропонує за свої гроші? Суцільні компроміси?

Приємний дизайн та безліч назв

Маленький хетчбек Letin Mengo мати гарний вигляд: пропорційний кузов та 14-дюймові колеса, напівпрозорі фари й ліхтарі, немає дивних елементів дизайну, але є декоративні чорні вставки. На яких чомусь написано YEMA – це що?

Це назва компанії-виробника. А ось назва електромобіля звучить саме, як Letin Mengo. Інколи виникає плутанина: зустрічаються назви Letin Mango, YEMA Mengo, YEMA Mango тощо. Дякувати, хоча б плутанини з розмірним класом немає – маємо компактний хетчбек А-класу з 5-дверним кузовом.

Типовий А-клас: електромобіль Letin Mengo має довжину 3,62 метра, ширину 1,61 метра, висоту 1,525 метра, колісну базу 2,44 метра. Для опису дизайну найкраще підходить слово «лаконічний»: загалом все гармонічно, відсутні зайві «закручені» деталі, кілька чорних глянцевих вставок. Хоча при уважному вивченні стає зрозумілим, що все доволі просто та недорого: звичайні фари, одинарний «двірник», металеві 14-дюймові колеса з ковпаками. А що в салоні?

Приблизно схожа історія: електромобіль Letin Mengo має традиційну форму передньої панелі. Лише хочеться виділити яскраву контрастну смугу та численні ніші для дрібних речей: перше – це про дизайн, а друге – це про практичність.

Кілька слів про два дисплеї. Перед очима водія знаходиться проста панель: службові індикатори, вказівник рівня заряду акумулятора, плюс невеличкий цифровий екран з часів слави годинника «Монтана». Але по центру передньої панелі вже встановлено повноцінний 9-дюймовий дисплей з можливістю керування… та геть усім! Адже в салоні на передній панелі майже немає звичайних кнопок і перемикачів: аудіо й телефон, керування «кліматом» та налаштуваннями електрокара – все повністю інтегровано в центральний дисплей.

Курс Full-stack розробки від Mate academy.
Станьте Full-stack розробником з нуля. Mate academy дає комплексні знання і навички для розробки повноцінних веб-рішень — від візуальної частини до серверної логіки. Ви освоїте технології, щоб створити власний проєкт від а до я — без допомоги інших.
Ознайомитися з курсом

До речі, сидіння теж інтегровані. Тобто їх спинки виконанні разом з підголівниками. Ще й налаштувань небагато: передні сидіння можна лише посунути вперед/назад та змінити кут нахилу спинки. Налаштування задніх сидінь або положень керма немає взагалі. Але на диво, посадка виходить зручною – вдало вгадали з профілем спинки, непогані фрикційні властивості тканини оздоблення, вдосталь місця над головою. Плюс жовті ремені безпеки – як декор передньої панелі.

Аналогічно до зовнішності, салон Letin Mengo не дратує. Навіть навпаки: він простий, але цим і приємний. В середині знайшлось місце під два дисплеї та трошки яскравих декоративних акцентів. Передні сидіння мають інтегровані підголівники й непогану форму. Місця попереду вистачає, а ось позаду ноги пасажирів знаходяться дещо високо: все через акумулятор в нижній частині кузова. Багажник пропонує 185 літрів простору, але не пропонує окремої кнопки для відкривання – його кришку можна відрити лише тривалим утримування кнопки розблокування центрального замка.

Конструкція Letin Mengo: ви цього точно не очікували!

Отже, перший пункт вже визначили. Акумулятор електромобіля Letin Mengo знаходиться в нижній частині кузова. Саме цей електрокар, що став героєм статті, оснащено акумулятором типу LeFePO4 ємністю 17,3 кВт*год., чого має вистачити на 200 км пробігу. Також для моделі Letin Mengo пропонуються акумулятори трохи менше (11,5 кВт*год. – до 130 км) або побільше (29,4 кВт*год. – до 330 км).

Крім того, є кілька варіантів електродвигунів. З двома меншими акумуляторами пропонується електромотор потужністю 25 кВт (35 к.с.) та з крутним моментом 105 Нм. А ось «старша» версія має виділятись електродвигуном на 35 кВт (48 к.с.) та 125 Нм крутного моменту.

Але ж повернемось до героя статі й заглянемо під низ, щоб роздивитись акумулятор. Глянули – а одразу помітили й електромотор: він знаходиться позаду та обертає задні колеса; тобто тут задній привод! Ще й придивіться уважно: позаду використана суцільна балка-міст, як у пікапах. Хоча вантажні можливості електромобіля Letin Mengo відповідають лише А-класу: власна вага дорівнює 860 кг, максимум може сягати 1220 кг – тобто, корисне навантаження 360 кг.

Курс Full-stack розробки від Mate academy.
Станьте Full-stack розробником з нуля. Mate academy дає комплексні знання і навички для розробки повноцінних веб-рішень — від візуальної частини до серверної логіки. Ви освоїте технології, щоб створити власний проєкт від а до я — без допомоги інших.
Ознайомитися з курсом

Акумулятор під кузовом (зверніть увагу на напругу), електродвигун позаду та обертає задні колеса; якщо додати 5-дверний кузов та 4-місний салон, то загальна схема нагадує SMART forfour Electric Drive 453. А що під капотом? Радіатор кондиціонера, підсилювач гальм, блок зарядного пристрою, механізм керма. Хоча простору стільки, що можна було облаштувати ще один багажник. Або просто встановити електромотор та зробити конструкцію більш логічною.

За кермом – як почувається Letin Mengo на українських дорогах

Перше враження пов’язане з комфортом підвіски. Електромобіль Letin Mengo вміє їхати м’яко, він наче «ковтає» ями та нерівності. Ось не «поглинає», а саме «ковтає»: кожна велика яма відгукується помітним кивком кузова. Але все ж таки – все це відбувається м’яко. На диво гарна підвіска, як для невеличкого та недорого міського електрокара. Головне тут – не поспішати у віражах. Адже з таким високим вузьким кузовом та м’якою підвіскою електрокар демонструє великі крени. До речі, у розмові про віражі та повороти варто згадати ще й легке кермо.

А ось щодо прискорення та гальмування на прямій, то варто вже згадати електродвигун та різноманітні можливості налаштування. Невеличких показників потужності та моменту цілком вистачає для прискорення у звичайному міському темпі та досягнення швидкості 60 км/год. – це максимум Е-режиму, що задається круглою шайбою на центральному тунелі.

Звичний D-режим вже дозволяє набирати 100 км/год та навіть дещо більше. Плюс додаткові налаштування всередині меню 9-дюймового дисплея: можна обрати Creep-режим (повільно посуватись вперед при відпущеній педалі гальм, як на «автоматі») та керувати налаштуваннями рекуперації. Ось враження загалом: техніка дуже проста – але, схоже, з неї витягнули максимум можливостей.

Табличка на склі обіцяє 200 км запасу пробігу, дисплей в салоні демонструє вже 190 км, а мої власні спостереження (нехай і короткі) рядять ще й від цього відняти близько 20% – тобто, розраховуйте на 150-160 реальних кілометрів. Центральна шайба дає можливість обирати звичайний або ЕСО-режим, в меню центрального дисплея можна знайти й інші налаштування. Електромобіль Letin Mengo комфортний за підвіскою, але не за звукоізоляцію: чути шум дороги, гулкий дах над головою. Ну а що ж ви хотіли за такі гроші…

Підсумки: то наскільки це компромісний варіант?

Так, це дуже компромісний варіант. Доволі гармонійний екстер’єр та інтер’єр, гарний комфорт на дорозі, кілька зручних та корисних електромобільних налаштувань. Водночас – дивна та явно не оптимальна конструкція й відчуття економії «на сірниках». Наприклад, вищезгаданий Dongfeng за невелику доплату готовий проїхати більше кілометрів, а електромобіль SMART (нехай навіть вживаний) дарує відчуття більшої якості та «вигадки» в деталях. Ще й загальні питання: що буде у випадку аварії; що буде з запчастинами?…

Однак все одно поява Letin Mengo в Україні дуже цікава – як і сам електромобіль. Це не лише один з найбільш доступних нових електрокарів на ринку, але й відображення тієї жорсткої конкуренції, яка зараз відбувається навіть у такому ціновому класі. Зрештою, від цього виграє саме покупець.

Тест-драйв Letin Mengo: новий доступний електрокар від $13 000

Електромобіль надано – NEXT CAR


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: