Огляди

Тест-драйв електромобіля Smart forfour Electric Drive 453: альтернатива?

Тест-драйв електромобіля Smart forfour Electric Drive 453: альтернатива?

Ідея цієї статті народилася одразу після тесту Citroen Ami Cargo. Чи можна знайти щось подібне, але в більш традиційному вигляді? Звичайно, першою альтернативою виглядає електромобіль Smart з кузовом 453. І коли починаєш вивчати його детально, раптом знаходиш навіть цікавіші альтернативи. Наприклад, 4-дврений 4-місний електромобіль Smart forfour ED (Electric Drive): так, вдвічі дорожче – адже й дверей удвічі більше! Отже, що таке Smart forfour Electric Drive у кузові 453, як він їде і скільки коштує? Зараз розповім!

Електромобіль Smart 453 – що це?

У минулому ми детально розповідали про електромобіль Smart ED з кузовом 451, а тепер настав час поговорити про його спадкоємця з кузовом 453. Фундаментальна відмінність між ними навіть не у тому, що змінився дизайн або підвищена потужність електромотора – а у тому, що електромобіль Smart 453 одразу з початку виробництва пропонувався покупцям у трьох різних кузовах: закритий 2-дверний варіант fortwo, відкритий 2-дверний варіант fortwo Cabrio, закритий 4-дверний варіант forfour. Хоча технічно всі три моделі ідентичні: опорний кузов, задній привод, один електромотор (60 кВт або 82 л.с. та 160 Нм), акумулятор на 17,6 кВт-год., час повної зарядки 2,5-6 годин, запас ходу до 160 км (NEDC), максимум 130 км/год.

Сімейство електромобілів Smart 453 дебютувало наприкінці 2016 року, продаж стартував на початку 2017-го. Зараз на ринок виходить кардинально новий Smart – вже у вигляді кросовера. Але за своє 5-річне життя електромобіль Smart 453 встиг оновиться і змінити ім’я: наприклад, 4-дверний варіант (як тестовий електромобіль) починав із назвою Smart forfour Electric Drive – а після оновлення отримав назву Smart EQ forfour.

Один у трьох варіантах: електромобіль Smart 453 з моменту початку виробництва пропонувався у трьох кузовах. Причому вперше саме в цьому поколінні з’явилася комбінація 4-дверної 4-місного кузова та електроприводу. Тим паче цікавим є тестовий варіант Smart forfour Electric Drive 453.

Курс
БІЗНЕС-АНАЛІТИК В IT
Опануйте професію бізнес-аналітика в ІТ та заробляйте від $700 на початку кар’єри.
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
analiticIT

Як упізнати саме електричний Smart forfour? Найпростіше за логотипами EQ спереду та ззаду – вони вказують на приналежність до електричної лінійки. Але в іншому електромобіль Smart forfour Electric Drive 453 майже нічим себе не видає: ладний кузов із м’якими лініями, виділений і підкреслений кольором каркас з надміцних сталей, мінімальні звиси.

Останні реально «мінімальні»: адже довжина навіть 4-дверного варіанта Smart становить лише 3,49 метра – це типовий представник А-класу за європейськими мірками. При цьому колісна база сягає 2,49 метра: а це вже багато для А-класу! Ну й щоб завершити із розмірами: ширина дорівнює 1,66 метра, висота становить 1,55 метра, кліренс – типово «європейські» 132 мм.

Маленький електромобіль Smart forfour Electric Drive 453 дивує великою (як за мірками класу) колісною базою. З цікавих деталей – запам’ятовуються задні вікна-кватирки та логотипи «EQ», як ознака електрокара. Передній логотип розташований на решітці радіатора, поруч із фіксатором капота – останній відстібається повністю і трохи зсувається вперед, відкриваючи доступ до парочки бачків та стандартного автомобільного акумулятора. На задніх крилах – канал для повітря та зарядний порт на місці заправної горловини: замість викопного палива сюди «заливається» електроенергія, якої має вистачити на 160 км пробігу.

Обіцяно 160 км – але скільки проїде реально?

Цифровий лічильник запасу ходу на тестовому електромобілі видає «заводські» 160 км. Ось тільки вони були пораховані ще за методикою NEDC, а це означає розбіжність на 25-30% із реальним запасом ходу. Скільки виходить? Мої спостереження дають 120-130 км насправді. Запас ходу легко відстежувати на дисплеї центром величезного тахометра. А заряд акумулятора та моментальну витрату енергії можна відстежувати на окремій кульці ліворуч від керма. Причому power-метр стоїть на власній ніжці, його можна повертати праворуч/ліворуч, а позначення та стрілки явно промальовані з вигадкою.

Як і весь салон: куди не глянь – скрізь цікаво! Ось дефлектори вентиляції у вигляді кульок з 3-променевим логотипом Mercedes і одночасно написом smart. Ось клімат-контроль із повзунком вибору температури – причому всередину повзунка вставлено збільшувальне скло, щоб краще бачити вже вибрані градуси. А ось місце пасажира із висувним лотком для дрібних речей. Нехай у деяких кнопках і перемикачах пізнається Renault, але загалом передня частина салону дуже вдало поєднала дизайн, практичність, оглядовість.

А ось задня частина та багажник – вони просто є, існують, присутні. Другий ряд пропонує мінімально-достатній запас місця для двох дорослих людей: місця над головою та по ногах вистачає впритул (але все-таки вистачає). Хоча може комусь не вистачить повноцінного скла, що опускаються: замість нього використана відкидна кватирка. Та й з багажником не розженешся – корисного об’єму 185 літрів вистачить лише для звичайних щоденних покупок. Втім, більшого від Smart-а й не вимагаєш. До речі, врахуйте: частину багажника займає ніша-бокс для зберігання зарядного кабелю.

Однією фразою про салон – він цікаво зроблений! Багато деталей вдало поєднали у собі дизайн та практичність: прилади, блок «клімату», дефлектори вентиляції. По центру круглого спідометра – цифровий дисплей із запасом ходу та показником «еко»-водіння: мій результат досягав 84-85% максимум. Рівень заряду акумулятора і витрати/рекуперації енергії – на окремому подвійному індикаторі. Передні сидіння оснащені інтегрованими підголівниками, що мають чудовий вигляд. А ось задні сидіння просто є. Втім, як і багажник. Гаразд: сіли – поїхали!

Саме поїхали. Не «полетіли», не «покотили», а саме поїхали. При старті з місця електромобіль Smart forfour ED 453 просто починає їхати: без драматичних втискувань в спинку сидіння, але і без незадоволених поспішаючи клаксонів позаду. Динаміки загалом достатньо для міського руху, легко досягаються 60-70 км/год. й лише ближче до «сотні» прискорення вщухає. Але всі прискорення, що потрібні у місті – всі вони відбуваються плавно та нерозривно завдяки електроприводу. Й уповільнення також. Електромобіль Smart не має можливості налаштування інтенсивності рекуперації, але тут і з заводу непогано вгадали – середня інтенсивність, подібно до «B»-режиму першого Nissan LEAF. Впливати на динаміку можна лише за допомогою кнопки «ЄСО», при ввімкненні якої знижується інтенсивність прискорень – але також і додається кілометрів запасу ходу.

Що стосується роботи підвіски та керованості, то запам’яталося два пункти. По-перше, запам’яталося дуже «довге» кермо – тут 3,5 оберти від упору до упору. Хоча все не просто так: відмінний виворот передніх коліс дає відмінну маневровість. По-друге, підвіска досить м’яка – але у невеликому діапазоні. Тому всі дрібні та середні нерівності проїжджаються з комфортом та похитуванням. А ось на великих ямах доводиться неабияк гальмувати: інакше маленькі колеса провалюються, через коротку базу здригається весь кузов. Словом, не шукайте тут претензійну керованість чи суперкомфорт. Але пошукайте зручність пересування та простоту керування для міських вулиць – і ви це знайдете.

Стиль руху електромобіля Smart forfour ED 453 визначає його компонування: потужності електромотора вистачає для активних стартів та прискорення до швидкості 60-70 км/год., задній привод та великий виворот передніх коліс гарантують маневровість – відмінний міський варіант. І ще раз повертаючись до прогнозованого запасу ходу: він безпосередньо залежить від ввімкненого чи вимкненого «ЕСО»-режиму (кнопка поруч із важелем) та роботи обігрівача/кондиціонера. Погляньте на цифри – розбіжність 47-68 км залежно від «ЕСО»-режиму та роботи обігріву/кондиціонера салону.

Скільки коштує такий електромобіль? Саме цей Smart, представлений у статті – близько $15,6 тис. (2018 рок випуску, пробіг близько 30 тис. км). Нині подібних варіантів стає дедалі більше: подібні електромобілі Smart 453 у Європі зараз виходять із лізингу та прокатних контор – тому можуть масово поїхати до нас до України. А це означає розширення пропозиції та зниження ціни. Наприклад…

Наприклад, можна знайти 2-дверні або 4-дверні варіанти, в різному кольорі кузова і з різною обробкою салону, є навіть версії з м’яким дахом. Відмінності оснащення мінімальні – монохромний або кольоровий дисплей, звичайні або легкосплавні колісні диски, сидіння з підігрівом. Аналогічно з ціною та пробігом – близько $14-16 тис. за 3-4-річні електромобілі з пробігами 15-38 тис. км.

Зрештою: електромобіль Smart – це альтернатива чому?

Це альтернатива Nissan LEAF десь 3-4-річної давності. Пам’ятаєте: спочатку будь-який електромобіль (включаючи Nissan LEAF) був дорогою екзотикою – але невдовзі «листочків» стало дуже багато, вони реально перетворилися на масовий і доступний електромобіль «для народу». Звичайно, вживані екземпляри Nissan LEAF можна було лаяти на невеликий запас ходу – але всі прощали за його ціну, м’яку підвіску, відносну простоту ремонту.

Ось цим зараз стає уживаний електромобіль Smart у 453-му кузові: цікава альтернатива, що претендує на роль власного транспорту для міста та передмістя. Нехай з невеликим запасом ходу й обмеженим простором – зате також з невеликим пробігом і свіжим акумулятором, з відмінною маневровістю і простим управлінням, з іграшковим дизайном і продуманим салоном. Чи коштує такий набір якостей $15 тис. «плюс/мінус»? А ось тут кожен вирішує сам собі. Чекаю на ваші думки в коментарях нижче!

Тест-драйв електромобіля Smart forfour Electric Drive 453: альтернатива?

Електромобіль надано – NEXT CAR


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: