Огляди

Тест-драйв Mercedes-Benz GLA: маленький огляд великого кросовера

Тест-драйв Mercedes-Benz GLA: маленький огляд великого кросовера

Так-так, ви все правильно прочитали – я написав «великого кросовера». Тому, що Mercedes-Benz GLA другого покоління став куди більшим, просторішим, масивнішим за попередню модель. І це перший пункт, про який хочеться розповісти. Нехай навіть у форматі невеликого огляду – так би мовити, «за ключовими пунктами». А основою цього матеріалу виступатиме минулий великий огляд електромобіля Mercedes EQA. Що символічно: вибір та купівля цього кросовера Mercedes-Benz GLA (це автомобіль приватної особи) починалися з розгляду саме Mercedes EQA, але з низки причин у результаті було придбано саме ДВЗ-автомобіль. Отже, що являє собою Mercedes-Benz GLA?

Кросовер Mercedes-Benz GLA: а малюк виріс!

Мабуть, саме цю фразу хочеться вигукнути при першому погляді на новий автомобіль. І ця фраза відповідає дійсності: кросовер Mercedes-Benz GLA (код кузова H247) став помітно вищим за попередника. Утримавши компактні габарити по довжині/ширині кузова, новий кроссовер Mercedes-Benz GLA «вимахав» вгору відразу на 10 см – його висота зараз перевищує 1,6-метрову позначку!

На жаль, у минулому у мене не було повноцінного огляду на Mercedes-Benz GLA першого покоління, але як приклад можемо взяти споріднений автомобіль Infiniti QX30. Якщо раніше загальне враження було в стилі «крос-хетчбек», то тепер новий Mercedes-Benz GLA безперечно «кросовер». Що він намагається додатково демонструвати у елементах дизайну. Наприклад, у потужних бамперах з хромованими накладками. Або у сріблястих рейлінгах на даху. Або у пластикових захисних молдингах по периметру кузова…

Новий Mercedes-Benz GLA зберіг невелику довжину (4,41 м) та середню ширину кузова (1,83 м), але суттєво додав у висоту (1,61 м) – це позитивно позначилося не тільки на візуальному сприйнятті моделі, а й на внутрішньому просторі в салоні. До речі, про салон…

Курс
Розробка на Java
Опануйте популярну мову програмування Java у зручний для вас час, та заробляйте від $1000 на початку кар’єри
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Розробка на Java

Всередині: справжній Mercedes-Benz!

А це друга фраза, яку хочеться вимовити під час знайомства з автомобілем. Складно складена передня панель виконана з якісних матеріалів, є мінімальний чорний глянсовий декор та сріблясто-сірі вставки, окремо виступає блок з кнопками управління «кліматом» й тачпада системи мультимедіа. Але після знайомства «взагалі» починаєш звертати увагу на «зокрема». Наприклад, на ретельне поєднання різно-фактурних елементів. Або на сидіння з гарним комбінованим оздобленням: всього лише екошкіра та тканина – але приємна комбінація кольорів робить їх візуально дорожчими. До речі, за традицією Mercedes-Benz керування налаштуваннями сидінь зібрано на дверцятах. Плюс спереду в салоні Mercedes-Benz GLA запам’ятовуються круглі дефлектори вентиляції та суцільна панель, яка з’єднала два дисплеї – прилади та мультимедіа MBUX.

А ось що запам’ятовується ззаду, то це простір для ніг. Найважливіша позитивна відмінність Mercedes-Benz GLA від електромобіля Mercedes EQA в тому, що підлога розташована нижче, тут більше місця для ступні, можна комфортніше розташувати ноги (опустити їх нижче). У результаті при аналогічній колісній базі у 2,73 метра і спільній схожій платформі, кросовер Mercedes-Benz GLA сприймається більш просторим відносно свого електричного побратима. В іншому – все просто на «достатньому» рівні: ширина салону ззаду, запас над головою, бонус у вигляді дефлекторів вентиляції. Такий самий «достатній» й багажник: 435 літрів, великий отвір, пара гачків, підпілля для дорожніх дрібниць.

Гарний салон виконаний з якісних матеріалів, а також привертає увагу майстерним декором – одні «турбіни»-дефлектори вентиляції чого варті. Особливого відзначення заслуговують сидіння з комбінованим оздобленням: комбінація коричневої екошкіри та темної тканини візуально робить їх дорожчими. Позаду головне – гарний простір для ніг. Та й багажник непоганий, як для автомобіля таких габаритів.

Як влаштований та як їде Mercedes-Benz GLA

Знову згадаємо Mercedes EQA – хоча насправді має бути навпаки. Адже платформа MFA2 спочатку служить основою для великої кількості ДВЗ-автомобілів зі схожою конструкцією: поперечне розташування двигуна, передній або повний привід, незалежна підвіска. При цьому основа у вигляді MFA2 дозволяє створювати масу різновидів техніки: PHEV-гібриди або електромобілі, традиційні бензинові або дизельні автомобілі. Саме останній і представлений у нашому конкретному випадку – кросовер Mercedes-Benz GLA 200 d оснащений 2-літровим 4-циліндровим турбодизелем серії ОМ654 (150 к.с. та 320 Нм), який у минулому був знайомий по Mercedes-Benz E 300 de: алюмінієвий блок, покриття Nanoslide на стінках циліндрів, турбіна та безпосереднє упорскування палива в циліндри. А ще, у нашому конкретному випадку, цей мотор працює в парі з фірмовим «автоматом» 8G-DCT (робот-преселектив із двома зчепленнями) та переднім приводом. Як це все їде?

Ось якраз до мотора та коробки претензій немає. Нехай везуть без одкровень, проте вони чесно виконують свою роботу: мотор не дає засумніватися у відсутності бодай однієї з обіцяних 150 «конячок», а коробка перемикається непомітно та вчасно. Турбодизель забезпечує хорошу тягу на низьких та середніх оборотах, його не потрібно «крутити» і вичавлювати останні соки, щоб отримати достатнє прискорення для компактного кросовера. Адже цей мотор возить автомобілі й значно більшого розміру! Що паралельно обіцяє нам гарний ресурс. При цьому економічність непогана: у місті 6,5-7 літрів, на трасовій «сотні» – близько 5 літрів.

А чи є претензії до підвіски? Якщо ви любите постійно ганяти на грані можливого, то скажете, що підвіска допускає помітний крен в поворотах і коливання кузова при різких гальмуваннях. При цьому говорити про тотальну «м’якість-перину» пружин та амортизаторів не доводиться. Швидше ходова частина запам’ятовується стримано-пружним характером, але без перегинів у будь-який бік – що м’якості, що жорсткості. Плюс ходова частина має непогану енергомісткість, тому успішно поглинає величезні нерівності. Тому (і це друге «якщо») якщо стримати свій запал і поїхати в нормальному щоденному режимі, то автомобіль «розквітне»: мотор добре тягне, вдало-середня підвіска, легке кермо.

В основі Mercedes-Benz GLA лежить платформа MFA2, автомобіль-герой статті був представлений з 2-літровим турбодизелем і переднім приводом (150 к.с., 0-100 км/год за 8,6 секунди, максимум 208 км/год). Кросовер пропонує вибір з декількох режимів руху, але у випадку конкретно взятого Mercedes-Benz GLA 200 d автомобіль найкраще проявляє себе в Comfort – бо режим Sport робить його занадто «різким»: двигун крутиться до значно вищих обертів, автомат затягує з перемикання вгору при цьому, намагаючись змінювати передачі швидше. Але виходить, що амбіції водія випереджають реальні можливості автомобіля, а запал драйвера не може підтримати підвіска. Стихія Mercedes-Benz GLA 200d – це комфорт та розмірений рух. А для любителів швидкості існує Mercedes GLA в AMG-версіях. Ось тільки ціна…

Вартість автомобіля Mercedes-Benz GLA

Прайс-лист моделі від офіційних дилерів налічує 14 (!) варіантів кросовера Mercedes-Benz GLA – але, як не крути, цінники тільки починаються близько 38-40 тис. євро і далі йде лише вгору. Наприклад, мінімальна ціна становить близько 38 тис. євро за версію Mercedes-Benz GLA 180 (турбобензин 1,33 л потужністю 136 к.с.); за версію Mercedes-Benz GLA 200 d попросять щонайменше 40,8 тис. євро; а PHEV-гібрид Mercedes-Benz GLA 250 е обійдеться мінімум в 42,5 тис. євро. Потужні версії, та ще й з повним приводом – наприклад, GLA 250 4MATIC чи GLA 220d 4MATIC – потягнуть вже приблизно на 45 тис. євро. Зрештою, на вершині модельної гами знаходяться AMG-версії (35, 45, 45S) зі стартовими цінниками 53-63 тис. євро. А ще й опції…

Хоча опцій потрібніше не так вже й багато: статус Mercedes-Benz зобов’язує відразу давати непогану комплектацію. Наприклад, автомобіль Mercedes-Benz GLA 200 d, який став героєм статті, коштував 44,3 тис. євро – доплата за опції склала близько 3,5 тис. євро. При цьому в даному автомобілі є: мультимедійна система MBUX з 10,25-дюймовим сенсорним дисплеєм та 7-дюймовим дисплеєм для водія, підтримка Apple CarPlay та Android Auto, сидіння водія та пасажира з електропроводом регулювань і пам’яттю налаштувань, 18-дюймові легкосплавны колеса, підігрів сидінь та керма, клімат-контроль THERMOTRONIC, камера заднього огляду, ін.

Мультимедіа MBUX з 10,25-дюймовим дисплеєм та 7-дюймовий дисплей для водія дають широкі можливості налаштувань, при цьому безумовно пропонуючи якісну картинку. Ось ще приклад: безключовий доступ LEYLESS-GO є на всіх дверях (наприклад, бренди мас-маркет часто обходяться датчиками лише на передніх). Гарні 18-дюймові сріблясто-чорні диски доповнюють зовнішній хром-оздоблення кузова. Повністю світлодіодні фари High Performance мають функцію адаптивного керування далекого світла. А пам’ять налаштувань сидінь передбачена не лише у водія, а й у пасажира (пам’ятаю, для когось у коментарях це було дуже важливо). Ось приклади того, до чого просто зобов’язує статус «преміум»: максимальна увага до деталей.

Зрештою: що таке Mercedes-Benz GLA?

Це відносно невеликий, але «дорослий» кросовер. Насамперед він «дорослий» своїм простором – нарощування висоти кузова призвело до гарного запасу місця усередині. А ще він дорослий «дорослий» своїм салоном – дизайном, оздобленням, сприйняттям якості. Тут видно та відчувається, за що заплачені гроші. Водночас кроссовер Mercedes-Benz GLA їде так, щоб не вдарити обличчям у багнюку перед схожими моделями «мас-маркету», але також і зберегти дистанцію до моделей Mercedes-Benz на класичному задньопривідному шасі. Адже одного разу долучившись до бренду Mercedes-Benz на прикладі GLA, клієнт має зростати далі – до моделей більше та дорожче. Хоча, на честь кросовера Mercedes-Benz GLA, він виявився вдалим варіантом для знайомства з брендом: малюк виріс!

Тест-драйв Mercedes-Benz GLA: маленький огляд великого кросовера


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: