ДописиІгри Дописи 27.02.2025 о 09:00 comment views icon

Gothic 1 Remake: демо, яке «зламало» мене, а потім себе

author avatar

Oleksandr SМедовик

Репутація Ультра | Успішність статті 4781

Gothic 1 Remake: демо, яке «зламало» мене, а потім себе

Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.

Готика не є і ніколи не була про епічні історії та обраних, в чиїх руках вершиться доля світу. Демка рімейку не зраджує цю ідею.

Основна сюжетна лінія досить проста. Тобі, як будь-якому новоприбулому «ЗеКа» потрібно знайти нари. Але з пацанами «затусити» ти ще не доріс, тому з табору тебе женуть рваними шматами.

Перші кроки у відкритому світі зустрічають посереднім рівнем графіки, просівшими до «богомєрзкої» позначки 40 кадрами, та водоспадом за яким не схований скарб. Ну хто так робить взагалі?

Зате в калюжі під водоспадом можна знайти іржавий меч, який причепили до елемента — як зараз модно казати – environmental storytelling’а.

Далі нашого молодого «ЗеКа» чекає перший квест. Ворота до табору (з якого тебе женуть шматами) охороняє містечковий Джейсон Стетхем. 

Йому не потрібно ані десять квіточок фентезіцвіта, ані допомога з пропажею фамільної реліквії. Навіть 25 хомʼячкових шкурок не вгамують його жаги до… Джейсон стомився і просто хоче жахнути пива.

Це фурор! 

З першого ж квесту я повністю занурився в брутальний та прагматичний світ Готики. Це ж дійсно те, що лікар прописав! Так тримати!

На превеликий жаль, далі ніхто нічого «так» не тримав. А мої позитивні враження від демки закінчились так і не почавшись. 

Подорож довжиною в тисячу багів

Ну що ж. Кількасот метрів, табір місцевих пацанчиків та навіть шахта з агресивними ховрахами позаду. 

Попереду нас мали б чекати пригоди, та відкритий світ. Але ні. Нас чекає дивний мужик з луком та дрином.

Спочатку я подумав що козаку сильно припекло. Поклик природи після місцевих помиїв, які король називає пивом важко ігнорувати. 

Але ні, виявилось що лисий з Браззерс таки вправний мисливець та майстер камуфляжу, якого навчав ремеслу непомітності сам (до речі, тезка) Дракс Руйнівник! 

Разом з лисим нас чекає наш другий квест — велике полювання на трьох динозаврів, які мирно пасуться в пʼяти метрах від нас.

Без зайвої думки я дістав лук і з завзятістю взявся за екстермінацію місцевої фауни. Це, як виявилось пізніше, було фатальною помилкою.

Наш вправний мисливець, розібравшись з покликом природи взявся за мене. Він просто розстріляв мене у спину, поки я збирав лут.

Ось тобі й повага та дяка за допомогу! 

Це, доречі, одна з тих речей з якими я не можу миритись в поточному стані демки. Я не знав, що хтось мене лупцює, бо в гри немає жодного звукового супроводу, чи імпакту від ударів. Ані музика не змінюється на бойову (бо її просто нема), ані персонаж не реагує на стрілу у потилицю (від слова «зовсім»).

Що на виході?

Демо Gothik Remake я не можу порадити до ознайомлення нікому. Я чесно закривав очі на погану оптимізацію, криві анімації, дрібні баги тощо. Це ж просто демка. Тим паче демка самої готики. 

Я ігнорував ігрові умовності, як то в таборі ночувати не можна (ну бо ти підозрілий, логічно), але зачистити все, що не прибите цвяхами — завжди будь ласка. 

Проте криве та кволе керування з оригіналу наче помножили на 10. Напевне в угоду спільноті з трьох з половиною фанатів-хардкорщиків. 

  • Інпутлаг такий, наче дійсно граю в дитинстві на машинці яка, по хорошому, сапера не тягне. 
  • Пояснення ключових механік гри просто відсутнє. Чому б не піти шляхом KCD2 чи BG3?
  • Хочете додати цікавих, та незрозумілих механік без оказуалювання гри? Та хто ж вам боронить. Але зробіть нормальну енциклопедію з тултіпами, де про них можна дізнатись! 
  • Логіка квестів ламається від кожного пчиха. 

Інтерфейс наче діти в пейнті малювали. А з UX їм навіть батьки не допомагали (для взаємодії з предметом з інвентаря потрібен не клік, а ховер? Серйозно?)

Механіка стрільби просто мертвонароджена. Наш «ЗеКа» стріляє не туди, де приціл, а в того, кому не пощастило стояти ближче. 

Рукопашка далеко не втекла від стрільби. Передбачаючи коменти — так, я розібрався в механіках. Так, я знаю для чого ЛКМ, ПКМ, Q, E, та CTRL.

Я навіть майстра бойових мистецтв «закоца»в (а він, паскуда, обладунки свої не дропнув). 

Але розуміння механік, на відміну від тої ж KCD2, не робить їх доречними. 

Деяким речам з минулого краще там і залишатись. Разом з рімейком Gothik 1. Особливо в 2025, та після того як Larian та Warhorse показали як робити ставку на ностальгію та комплексність правильно. 

Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.


Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: