
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Готика не є і ніколи не була про епічні історії та обраних, в чиїх руках вершиться доля світу. Демка рімейку не зраджує цю ідею.
Основна сюжетна лінія досить проста. Тобі, як будь-якому новоприбулому «ЗеКа» потрібно знайти нари. Але з пацанами «затусити» ти ще не доріс, тому з табору тебе женуть рваними шматами.
Перші кроки у відкритому світі зустрічають посереднім рівнем графіки, просівшими до «богомєрзкої» позначки 40 кадрами, та водоспадом за яким не схований скарб. Ну хто так робить взагалі?
Зате в калюжі під водоспадом можна знайти іржавий меч, який причепили до елемента — як зараз модно казати – environmental storytelling’а.



Далі нашого молодого «ЗеКа» чекає перший квест. Ворота до табору (з якого тебе женуть шматами) охороняє містечковий Джейсон Стетхем.
Йому не потрібно ані десять квіточок фентезіцвіта, ані допомога з пропажею фамільної реліквії. Навіть 25 хомʼячкових шкурок не вгамують його жаги до… Джейсон стомився і просто хоче жахнути пива.
Це фурор!
З першого ж квесту я повністю занурився в брутальний та прагматичний світ Готики. Це ж дійсно те, що лікар прописав! Так тримати!
На превеликий жаль, далі ніхто нічого «так» не тримав. А мої позитивні враження від демки закінчились так і не почавшись.
Подорож довжиною в тисячу багів
Ну що ж. Кількасот метрів, табір місцевих пацанчиків та навіть шахта з агресивними ховрахами позаду.





Попереду нас мали б чекати пригоди, та відкритий світ. Але ні. Нас чекає дивний мужик з луком та дрином.
Спочатку я подумав що козаку сильно припекло. Поклик природи після місцевих помиїв, які король називає пивом важко ігнорувати.
Але ні, виявилось що лисий з Браззерс таки вправний мисливець та майстер камуфляжу, якого навчав ремеслу непомітності сам (до речі, тезка) Дракс Руйнівник!
Разом з лисим нас чекає наш другий квест — велике полювання на трьох динозаврів, які мирно пасуться в пʼяти метрах від нас.
Без зайвої думки я дістав лук і з завзятістю взявся за екстермінацію місцевої фауни. Це, як виявилось пізніше, було фатальною помилкою.
Наш вправний мисливець, розібравшись з покликом природи взявся за мене. Він просто розстріляв мене у спину, поки я збирав лут.
Ось тобі й повага та дяка за допомогу!
Це, доречі, одна з тих речей з якими я не можу миритись в поточному стані демки. Я не знав, що хтось мене лупцює, бо в гри немає жодного звукового супроводу, чи імпакту від ударів. Ані музика не змінюється на бойову (бо її просто нема), ані персонаж не реагує на стрілу у потилицю (від слова «зовсім»).
Що на виході?
Демо Gothik Remake я не можу порадити до ознайомлення нікому. Я чесно закривав очі на погану оптимізацію, криві анімації, дрібні баги тощо. Це ж просто демка. Тим паче демка самої готики.
Я ігнорував ігрові умовності, як то в таборі ночувати не можна (ну бо ти підозрілий, логічно), але зачистити все, що не прибите цвяхами — завжди будь ласка.
Проте криве та кволе керування з оригіналу наче помножили на 10. Напевне в угоду спільноті з трьох з половиною фанатів-хардкорщиків.
- Інпутлаг такий, наче дійсно граю в дитинстві на машинці яка, по хорошому, сапера не тягне.
- Пояснення ключових механік гри просто відсутнє. Чому б не піти шляхом KCD2 чи BG3?
- Хочете додати цікавих, та незрозумілих механік без оказуалювання гри? Та хто ж вам боронить. Але зробіть нормальну енциклопедію з тултіпами, де про них можна дізнатись!
- Логіка квестів ламається від кожного пчиха.
Інтерфейс наче діти в пейнті малювали. А з UX їм навіть батьки не допомагали (для взаємодії з предметом з інвентаря потрібен не клік, а ховер? Серйозно?)
Механіка стрільби просто мертвонароджена. Наш «ЗеКа» стріляє не туди, де приціл, а в того, кому не пощастило стояти ближче.



Рукопашка далеко не втекла від стрільби. Передбачаючи коменти — так, я розібрався в механіках. Так, я знаю для чого ЛКМ, ПКМ, Q, E, та CTRL.
Я навіть майстра бойових мистецтв «закоца»в (а він, паскуда, обладунки свої не дропнув).
Але розуміння механік, на відміну від тої ж KCD2, не робить їх доречними.
Деяким речам з минулого краще там і залишатись. Разом з рімейком Gothik 1. Особливо в 2025, та після того як Larian та Warhorse показали як робити ставку на ностальгію та комплексність правильно.
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: