Новини Пристрої 09.10.2025 comment views icon

До побачення, Apple і Meta: ця саморобна VR-гарнітура на відкритому коді коштує $150

author avatar

Вадим Карпусь

Автор новин

До побачення, Apple і Meta: ця саморобна VR-гарнітура на відкритому коді коштує $150
VR-гарнітура за $150 / YouTube CNCDan

Ютубер під ніком CNCDan створив повноцінну гарнітуру віртуальної реальності менш ніж за $150. Для цього він використав доступні комплектуючі, 3D-принтер і відкритий софт. Це яскраво демонструє, наскільки просунулися аматори у сфері самостійного створення електроніки.

VR-гарнітура за $150

На відміну від комерційних моделей від Meta, HTC чи Pico, саморобний шолом CNCDan зібрано переважно з недорогих деталей, придбаних на AliExpress та інших маркетплейсах. Корпус і внутрішні кріплення він надрукував на 3D-принтері, а конструкцію спеціально вдосконалив, щоб зменшити внутрішні відблиски — типову проблему VR-дисплеїв, через яку зображення може виглядати розмитим або викривленим.

Усередині корпусу встановлено два 2,9-дюймових дисплеї із загальною роздільною здатністю 2880×1440 пікселів. Кожен екран можна окремо налаштувати за міжзіничною відстанню, що покращує фокус і зменшує навантаження на очі. Як оптичні елементи використано лінзи від Google Cardboard із короткою фокусною відстанню 4,5 мм, завдяки чому шолом має компактні розміри.

Для відстеження рухів CNCDan використав датчик GY-9250, який фіксує орієнтацію в просторі — зокрема нахили, повороти й обертання. Зібрані дані обробляє контролер Arduino Pro Micro, який координує зв’язок між сенсорами та комп’ютером. Щоб спростити складання й уникнути хаотичних дротів, автор розробив власну друковану плату, яка впорядковує підключення і підвищує стабільність роботи системи.

Як програмну платформу автор гарнітури використав Relativity VR — безкоштовне ПЗ, яке забезпечує сумісність зі SteamVR. Це дозволяє запускати ігри та симулятори, зокрема гоночні або авіаційні, розраховані на системи віртуальної реальності.

Продуктивність і обмеження

За словами розробника, дисплеї підтримують частоту оновлення 90 Гц, але під час роботи через SteamVR із максимальною роздільною здатністю цей показник знижується до 60 Гц. Через це зображення стає трохи менш плавним, однак цього достатньо для більшості ігор і симуляцій. Для проєкту, зібраного за суму, меншу за ціну бюджетного смартфона, результат виглядає вражаюче.

Саморобна гарнітура CNCDan — це приклад того, як поєднання відкритого софту, доступних комплектуючих і базових інженерних навичок дозволяє створити пристрій, який частково конкурує з комерційними VR-шоломами з вищою ціною. Для порівняння, минулого року Meta показала “бюджетну” гарнітуру Quest 3S за $300.

Джерело: techspot

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: