Новини Україна 16.10.2025 comment views icon

Makeup теж: ритейлер косметики запускає власні поштомати

author avatar

Вадим Карпусь

Автор новин

Makeup теж: ритейлер косметики запускає власні поштомати

Український онлайн-гігант Makeup, який продає косметику й товари для догляду, вирішив створити власну мережу поштоматів. Перші 20 уже працюють у Києві, і компанія планує розширювати цю мережу по всій Україні до 2026 року. На запуск у Makeup витратили понад 2 млн грн, а в перспективі суми інвестицій можуть сягнути десятків мільйонів.

Перші поштомати Makeup з’явилися у жовтні 2025 року. Вони розташовані у зручних місцях — біля супермаркетів, кав’ярень і житлових кварталів.

“Ми хочемо контролювати процес від пакування до отримання, щоб клієнт завжди залишався задоволеним”, — пояснює директорка з PR і маркетингу Ольга Кузнєцова.

Варто зауважити, що власні мережі поштоматів створюють дедалі більше компаній. Слідом за “Новою поштою” подібні мережі почали розвивати “Епіцентр” та Rozetka. “Укрпошта” нещодавно теж оголосила про запуск своєї мережі. Перші 100 поштоматів державний оператор обіцяє встановити до кінця року у Києві та Одесі.

Поштомати стали трендом, і не лише в Україні. Люди все частіше обирають самовивіз — це швидко, зручно і без черг.

“Клієнти можуть швидко забирати посилки без очікування кур’єра, для бізнесу це зменшення витрат і швидке обслуговування”, — каже директор департаменту поштоматів “Нової пошти” Артур Куделін.

Компанія має вже понад 30 тис. поштоматів, а інвестиції в цей напрям досягнуть 1 млрд грн до кінця року. Більшість із них працюють автономно — на батареях або сонячних панелях. Їм не потрібен постійний догляд, тому система дешевша у використанні.

Директор з розвитку поштоматів “Епіцентру” Тарас Герега додає: коли компанія повністю залежить від сторонніх служб доставки, будь-яка помилка може коштувати репутації. А власна мережа забезпечує контроль, стабільність і навіть рекламу, адже фірмові поштомати привертають увагу перехожих. У “Епіцентру” їх уже понад 1600, і ця кількість зростає.

Схоже, подібний підхід до логістики вирішили обрати і у Makeup. Ритейлер входить до 30 найбільших інтернет-продавців країни, у його каталозі — понад 249 тис. товарів від 4500 брендів.

Перший етап поштоматного проєкту коштував компанії 2 млн грн. Один пристрій обходиться приблизно у 100 тис. грн, включно з розробкою, виготовленням, програмним забезпеченням і логістикою.

Куделін додає, що вже за 3 роки активного використання собівартість падає. Головна умова — щільна мережа. Без неї клієнти не звикнуть користуватися сервісом, а бізнес не отримає ефект масштабу.

Наразі Makeup має потужного конкурента — Eva, найбільшу українську дрогері-мережу. Вона запустила власний маркетплейс у 2024 році й лише за перше півріччя 2025-го зібрала 33 млн відвідувань. Для порівняння, у Makeup — 44 млн. При цьому Eva вже має понад 1100 пунктів видачі, власну кур’єрську службу в п’яти містах і самостійно доставляє 72% усіх замовлень. Частка онлайн-продажів у загальному виторгу компанії вже перевищує 15%, і до кінця року Eva планує вийти на 20%.

Makeup, натомість, прагне діяти наперед. Протягом 2025–2026 років компанія хоче розгорнути мережу поштоматів у всіх великих містах України.

Ринок доставки змінюється прямо на очах. Якщо раніше поштомати були лише у великих поштових компаній, то тепер ними обзаводяться й ритейлери.

«Нова пошта» у Сполученому Королівстві: доставка та відправлення посилок мережею у понад 7000 поштоматів InPost

Джерело: forbes

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: