Новини IT-бізнес 19.10.2023 о 12:35 comment views icon

Megogo «намалював» портрет українського подкастера — 57% авторів проживають в Києві, 13% працює в IT

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg

Володимир Скрипін

Ексзаступник головного редактора

Megogo Audio проаналізував український ринок подкастів та виділив кілька цікавих фактів — наприклад, IT з часткою 13% є четвертою за популярністю галуззю.

В межах власного онлайн-опитування (воно проходило анонімно через Google Forms) у період з 10 липня до 18 серпня 2023 аналітична команда сервісу зібрала 138 анкет з відповідями на 30 питань з метою оцінки стану ринку в Україні та формулювання портрета подкастера, серед яких: портрет автора та географія, процес роботи над подкастами, жанри і формати, монетизація, а також загальний блок про професійні та особисті зацікавлення авторів у подкастингу. Нижче наводимо ключові тези дослідження.

Портрет українського подкастера на Megogo Audio — інфографіка + ключові тези

  • Частки жінок та чоловіків серед українських авторів подкастів майже рівні: жінок — 45,9% проти  52,6% чоловіків. Майже половина опитаних (46,4%) — у віковій категорії 28-34 роки, 57% з них — проживають у столиці.
  • Ключові галузі: ЗМІ (24,6%), культура (18,8%), комунікації (13,8%), IT (13%), а найпопулярніші тематичні категорії серед подкастерів в Україні:
    1. Культура і мистецтво (література, кіно, театральне і музичне мистецтво, архітектура тощо) – 38,4%
    2. Історія й суспільство (документальні, історичні подкасти, розслідування, громадянське суспільство, права і свободи) – 28,3%
    3. Новини (аналітика, огляди, дайджести, розмови з експертами) – 23,9%
    4. Освіта – 22,5%
  • 70,3% опитуваних вказали, що вони — незалежні подкастери.
  • 84,4% респондентів розпочали діяльність протягом чотирьох попередніх років, а бум припав на 2022-й, коли 28,1% опитуваних почали записувати подкасти.
  • 88,1% зауважили, що і зараз працюють над подкастами, з них 48,9% — має сталу команду, для 15,6% запис подкастів є основним видом діяльності на сьогодні.
  • 60,1% українських подкастерів працюють тільки з аудіоформатом. Щомісячно випускають епізоди подкастів 91,3% і 94,9% відповіли, що оптимальною тривалістю епізоду подкасту є формат до 1 години.
  • 79,7% вказали, що мають в середньому до 3000 прослуховувань їхніх епізодів, але 57,2% опитаних вважають успішним показником для себе до 5 000 прослуховувань. 
  • 45,7% опитаних вже запровадили монетизацію, а 36,2% поки тільки планують. Серед найпопулярніших способів монетизації — Patreon, Buy Me a Coffee, спонсорство YouTube, які використовує 60%. Гранти використовує 43,2%, а ще 43,2% шукають спонсорів для подкасту серед комерційних брендів.
  • 49,5% вказали, що записують подкасти для саморозвитку, самовираження та просування особистого бренду, а 15% опитуваних авторів так закривають недостатнє висвітлення певної теми в інформаційному просторі.
  • На думку креаторів/творців/авторів аудіоконтенту, в Україні бракує  слухачів подкастів/аудіоконтенту – 24,7%, реклами та рекламодавців – 21,6% та різноманіття аудіоконтенту – 14,4%.

Megogo з 2019 року досить активно розвиває напрям аудіо на платформі. Каталог Megogo Audio на сьогодні налічує понад 1 000 аудіокниг та 30 000 випусків подкастів (частина яких власного виробництва, а також українські радіостанції), що робить його найбільшим в Україні сервісом з аудіоконтентом. Наразі подкасти є однією з ключових та пріоритетних розділів найпопулярнішого українського медіасервісу разом з онлайн-освітою.

Monobank, Megogo та Prom.ua увійшли в топ-25 найбільших IT-компаній в Україні за чистим доходом у 2022 році


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: