Новини

WSJ: «ринок NFT лопається наче мильна бульбашка». Колекціонери з цим не згодні

WSJ: «ринок NFT лопається наче мильна бульбашка». Колекціонери з цим не згодні

Продажі NFT у вересні минулого року сягали 225 тис. на день, а цього тижня в середньому ледь сягали 19 тис. Незамінні токени виявилися просто картинками, вважає редактор The Wall Street Journal Пол Вінья.

Зазначається, що кількість активних NFT-гаманців впала на 88% – до 14 тис. минулого тижня. Їхній максимум – 119 тис. – був у листопаді минулого року.

Таке падіння інтересу не є унікальним. У Google Trends запити NFT досягли піку в січні, і з того часу впали на 80%. Відзначають спад інтересу та власники NFT. Наприклад, токен першого твіту співзасновника Джек Дорси продали у березні 2021 року за $2,9 млн. Його покупець – Сіне Еставі, виконавчий директор малайзійської блокчейн-компанії Bridge Oracle, цього року вирішив продати NFT. Найвищою ставкою було $280, яку він не прийняв.

Сам Еставі заявив, що провал продажу не є ознакою погіршення ситуації на ринку, і це лише нормальне коливання. Він вважає, що ринок NFT все ще розвивається, і неможливо передбачити, як він виглядатиме через кілька років.

«Я ніколи не пошкодую про його покупку, тому що цей NFT є моїм капіталом».

Синє Еставі

Дисбаланс, що намітився між попитом і пропозицією, шкодить ринку. Аналітики з Chainalysis підрахували, що на кожного покупця припадає близько п’яти NFT, і станом на кінець квітня 1,8 млн людей купили 9,2 млн NFT.

Редактор The Wall Street Journal вважає, що бум на NFT спав, тому що колекціонери поділяють токени, які наголошують на масовості, наприклад. мультяшні персонажі CryptoPunks, і токени, які створюються художниками, що вже користуються визнанням та популярністю в музеях.

Так, одним із відомих авторів, які роблять ставку на NFT, є нью-йоркський художник Джефф Кунс. Він відомий своїми величезними скульптурами тварин з повітряних куль, і кожної реальної скульптури він додає серію NFT. Галерея Pace, яка виставляє його роботи, повідомила, що скульптури Кунса з токенами швидко розкуповуються $2 млн. за штуку.

Популярність NFT зросла у 2021 році, коли музиканти, художники, знаменитості та компанії підхопили цю ідею. Художник Beeple продав NFT, прив’язаний до його твору, за $69 млн. Adidas AG та Nike Inc. карбували та продавали NFT, прив’язані до їхніх кросівок.

Зак Фрідман, співзасновник і головний операційний директор криптоброкерської компанії Secure Digital Markets, додає, що зараз NFT виділяються завдяки деяким привілеям або матеріальним речам, пов’язаним з ними.

«Ті, що залишатимуться, напевно, будуть орієнтовані на корисність».

Зак Фрідман

З авторами статті не погоджуються деякі колекціонери NFT. Вони вважають, що такий спад відбувся через підготовку до запуску метавсесвіту Otherside і користувачі просто притримали свої фінанси для закупівлі нових токенів. Всі NFT Otherdeeds розпродали менш ніж за три години та на них витратили близько $900 млн.

Зазначається, що Yuga Labs, які створили Otherside, зібрали мільйони, а попит був настільки високий, що блокчейн Ethereum почав відчувати проблеми з обробкою ланцюжків, тому комісійні за транзакції обчислювалися тисячами доларів.


Заодно й Ілон Маск оновив свою аватарку в Twitter, встановивши зображення з NFT-колекції Bored Apes тих же Yuga Labs.

WSJ: «ринок NFT лопається наче мильна бульбашка». Колекціонери з цим не згодні

Але вже після торгів середня вартість NFT Bored Apes впала зі 153.58 ETH до 106.99 ETH.

«Это афера» — магазин инди-игр Itch.io об NFT


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: