Інтерес користувачів до послуг Cruise та Waymo різко зріс після рішення Комісії з комунальних послуг Каліфорнії, яка дозволила компаніям стягувати плату за роботу їхніх роботаксі та курсувати цілодобово.
Дані data.ai свідчать про 15 400 завантажень для програми Waymo One протягом 5 днів після голосування (на 67% більше ніж тижнем раніше), тоді як додаток Cruise за той самий час завантажили 8 300 разів (на 77% більше ніж тижнем раніше).
Загалом додаток Cruise завантажили 146 000 разів, а Waymo One – 513 000 разів. Така суттєва різниця, ймовірно, пов’язана з тим, що друга фірма вже багато років працює в районі Фінікса, а Cruise лише нещодавно почав розширення.
Щодо активності користувачів та того, як швидко їх виводять зі списку очікування даних немає. Waymo нещодавно повідомляла, що 100 000 людей знаходяться в списку очікування на завантаження Waymo One в районі Сан-Франциско.
Компанії вже деякий час працюють у місті в обмеженому режимі – Cruise стягувала плату за поїздки без водія вночі, а Waymo за послуги роботаксі по всьому місту в будь-який час доби, але за наявності оператора безпеки. Однак Комісія з комунальних послуг Каліфорнії врешті решт дозволила роботаксі компаній працювати повноцінно: мати доступ до всього півострова, можливість курсувати у будь-який час доби та брати гроші за усі поїздки.
Cruise сповістила про це користувачів 14 серпня в електронному листі, зазначивши, що починає стягувати плату за всі поїздки без водія. У компанії кажуть, що тарифи на проїзд повідомляються заздалегідь, і пообіцяли, що різкого підвищення цін не буде.
Waymo надіслала подібне повідомлення у своєму додатку та електронною поштою, заявивши про наміри почати стягувати плату за поїздки з Waymo One у Сан-Франциско з 21 серпня. Як і Cruise, користувачі Waymo One також бачитимуть тарифи наперед.
У Waymo зазначили, що ціна базується на найпрямішому маршруті, і вартість проїзду залишиться незмінною, навіть якщо автомобіль змінить його несподіваним чином. У компанії також повідомили, що ціни можуть бути вищими під час найбільшої активності, наприклад вночі та у вихідні дні. Послуга транспортних засобів, доступних для людей з інвалідними візками, поки що залишатиметься безплатною у місті.
Зі зростанням інтересу споживачів до Cruise та Waymo зросла й критика зі сторони тих, хто перебуває в опозиції до роботаксі. У рішенні комісії була примітка – операторів закликали розв’язати проблеми, на які скаржиться влада та місцеві жителі, зокрема в тому, що стосується блокування доріг, створення заторів та перешкодження проїзду автівкам екстреної допомоги.
Якщо з’являться повідомлення про нові інциденти – комісія може обмежити роботу таксі або взагалі скасувати дозволи. Однак такі не забарилися: у п’ятницю ввечері пішоходи повідомили, що помітили близько 10 безпілотних автомобілів Cruise, які зупинилися на вулиці Вальєхо в Норт-Біч, затримуючи транспортні засоби, якими керували люди, щонайменше на 15 хвилин. У компанії послалися на проблеми зі зв’язком, пов’язані з музичним фестивалем, що проходив неподалік.
Міський прокурор Сан-Франциско Девід Чіу подав у середу клопотання до Комісії про призупинення планів Cruise і Waymo стягувати плату за поїздки на роботаксі в місті та працювати у будь-який час доби.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: