Огляди Авто 12.02.2024 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Jeep Compass: обраний курс на народну популярність?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Jeep Compass: обраний курс на народну популярність?

Після загального знайомства з «перезавантаженням» Jeep в Україні, прийшов час для детальних оглядів автомобілів бренду. Й першим на черзі став кросовер Jeep Compass, що логічно та символічно: саме цей автомобіль зараз відкриває українську лінійку Jeep та саме цей автомобіль відкриває тести Jeep. Що він може запропонувати? Які переваги та недоліки? Зараз все розповім!

Позиціювання Jeep Compass

Спочатку скажу просто та коротко: кросовер Jeep Compass – це один з найменших автомобілів бренду Jeep, що вже випускається майже 20 років та нараховує два покоління моделі. А ось тепер більш детально та складно. По-перше, не можна казати однією фразою «Jeep Compass – це найменший кросовер Jeep»; адже існували або існують такі моделі, як Jeep Patriot, Jeep Renegade, Jeep Avenger (останній чекаємо в Україні вже цього року). По-друге, автомобіль Jeep Compass може доволі сильно відрізнятись залежно від ринку збуту та року виробництва.

Історія Jeep Compass почалась у 2000-х роках з прагнення компанії Jeep створити власний компактний кросовер – саме той сегмент, що набирав шалену популярність. Перший концепт Jeep Compass мав 3-дверний кузов, проте у 2006 році у серію пішов Jeep Compass першого покоління (на платформі GS) з традиційним 5-дверним кузовом. Дизайн концепту з круглими фарами спочатку було збережено, але під час оновлення «перший» Jeep Compass отримав повністю змінену зовнішність – більш традиційну та солідну.

Друге покоління Jeep Compass (з кодовим позначенням МР/552) було представлено 2016 року, оновлення автомобіля відбулось 2021 року. Причому тут історія виявилась геть іншою: зовнішність змінилась лише в деталях, однак автомобіль отримав майже повністю новий салон – більш сучасний та технологічний.

Крім того, саме в період 2020-2021 років відбувався запуск виробництва автомобіля Jeep Compass в Європі (а саме – в Італії) та для ринків Європи. Такі версії отримували невеликі бензинові турбодвигуни та турбодизелі, додались гібриди, проте майже всі європейські варіанти Jeep Compass були з моноприводом на передні колеса.

Від загального формулювання «компактний кросовер», сьогодні для моделі Jeep Compass вже можна перейти до формулювання «кросовер C-SUV», адже в лінійці Jeep тепер представлені й компактніші моделі на клас нижче. Крім того, відзначу: офіційні європейські версії Jeep Compass, представлені в Україні – це автомобілі з гібридним бензиновим двигуном 1.5L eHybrid та переднім приводом. Саме такий кросовер і став героєм цього огляду.

Онлайн-курс "Проджект-менеджер в ІТ" від Laba.
Навчіться запускати, контролювати й успішно реалізовувати ІТ-проєкти. Пройти весь шлях проєктного управління на реальному кейсі вам допоможе PMD із 19-річним досвідом в ІТ.
Детальніше про курс

Як їде кросовер Jeep Compass

Цікаво, непросто, з нюансами. Фактично з купи нюансів і складається загальний характер автомобіля Jeep Compass. Почнемо з гібридної силової установки, як найцікавішого пункту.

По-перше, гібрид дає змогу пересуватись виключно на електроприводі, навіть попри малопотужний (15 кВт або 20 к.с.) електромотор. Заявлена можливість руху з низькою швидкістю в розрахунку на затори або паркування, проте я інколи набирав на електроприводі швидкість 20-30 км/год. Але так проїхати можна лише 100-200 метрів за умови ну дуже обережного натискання педалі акселератора. Якщо ж «наступати» на акселератор активно, то майже одразу запускається бензиновий двигун, що помітно за звуком його роботи. Та навіть інколи невеличким ривкам під час руху: повної узгодженості та плавності у спільній роботі ДВЗ та електромотору тут немає.

По-друге, в процес керування прискоренням буває втручається 7-ступенева коробка DCT, яка інколи дещо затягує з перемиканнями на вищу передачу. Це призводить до того, що бензиновий двигун набирає високі оберти й помітно шумить. Дякувати, хоча б перемикання відбуваються швидко та плавно. Але загалом виходить ось такий дивний процес під час розгону та прискорення: рух починається на електроприводі, потім вмикається бензиновий двигун, момент його підключення залежить від активності натискання педалі акселератора, а далі ще може бути вчасне (або затягнуте) перемикання на передачу вище.

І ось вам фінал: навіть з купою таких нюансів та зауважень, кросовер Jeep Compass чесно «робить» обіцяні 10 секунд до «сотні» на зимових шинах! Тобто, загалом динаміка та прискорення відповідають паспортним характеристикам. Але сам процес керування прискоренням не дуже зручний.

Й ось ще третє: взагалі сам процес керування автомобілем теж не без зауважень. Кермо має середню гостроту (трошки більше ніж 2,5 оберту від упору до упору), автомобіль цілком нормально та без пауз відгукується на команди водія. Проте зусилля на кермі фонове, воно майже незмінне залежно від кута повороту керма. Крім того, ще під час перекладання керма «вліво/вправо» високий та вузький кузов доволі помітно розхитується, а розвантажена задня частина знаходить спокій та стабільність лише після 2-3 коливань.

Онлайн-курс "Проджект-менеджер в ІТ" від Laba.
Навчіться запускати, контролювати й успішно реалізовувати ІТ-проєкти. Пройти весь шлях проєктного управління на реальному кейсі вам допоможе PMD із 19-річним досвідом в ІТ.
Детальніше про курс

Дякувати, що такі налаштування підвіски були не дарма – й це відчуваєш на поганих дорогах. Інколи на окремих великих ямах кросовер Jeep Compass жорстко трусить, але загалом він приємно дивує енергомісткістю підвіски, її здатністю «ковтати» серії дрібних та середніх нерівностей. Можна «летіти ходом», наче на великому позашляховику.

Значною перевагою Jeep Compass вступає його дизайн у стилі старших моделей Jeep: солідно, лаконічно, стримано. Й пізнавано на дорозі – завдяки фірмовій решітці радіатора з сімома отворами та трапецієподібним колісним аркам. До речі: загалом кліренс автомобіля сягає непоганих 198 мм; кут в’їзду дорівнює 15,8 градуса; кут з’їзду й взагалі перевершує 30 градусів; обіцяна можливість долання броду до 406 мм глибиною. Проте до визначення «солідно» з точки зору характеру та поведінки на дорозі автомобіля Jeep Compass далеко. Хоча попри всі зауваження, бензиново-електричний гібрид та 7-ступенева коробка чесно «привозять» 10 секунд до «сотні». Й при цьому демонструють дуже непогані показники паливної економічності. Однак про це розповім згодом, а зараз розповім про салон.

В описі салону теж підходять слова «лаконічно» та «стримано», проте ще можна додати терміни «сучасно» та «цікаво». Перші три слова стосуються нової передньої панелі та центрального дисплея: лаконічний дизайн з акцентом на горизонтальні лінії, стримана чорно-сіра колірна гама з додаванням чорно-глянцевого та сріблястого декору. А також – сучасний 10,1-дюймовий дисплей UConnect з чудовою якістю зображення та можливістю налаштування меню. А ось слово «цікаво» описує численні приховані приємні дрібниці: логотипи Jeep, стилізовані автомобілі тощо – їх знаходиш на склі та різноманітних пластикових панелях.

Решта деталей вже цілком звична. Наприклад, передні сидіння плюс-мінус традиційної форми: вони не перевертають уяву неймовірно-зручною посадкою або функціями комфорту, проте забезпечують нормальну посадку й достатні діапазони регулювань. В принципі, історія з заднім диваном аналогічна: вдосталь місця завдяки вертикальному формату посадки, немає регулювань положення дивану або підігріву, але є підлокітник та дефлектори вентиляції. Загалом – відповідно до класу автомобіля. Як і багажник: правильно-прямокутна форма, бокові кишені, прихована нижня ніша з запасним колесом – без одкровень, але цілком нормально.

Інтер’єр загалом приємний: стриманий та лаконічний, доволі якісний. В салоні Jeep Compass вдало перетинаються цифрові дисплеї та фізичні кнопки-перемикачі. Тут без надлишку, але цілком вистачає місця для водія та пасажирів. Передбачено доволі місткий та непогано організований багажник. Якщо до характеру на дорозі було чимало зауважень, серед яких доводилось відшукувати приємні деталі, то з салоном ситуація протилежна: є кілька нюансів, але загалом – все добре.

Технології автомобіля Jeep Compass

Знову спочатку скажу просто та коротко: кросовер Jeep Compass серії МР/552 має несучий кузов, двигун 4-цилідровий, його встановлено попереду та поперек моторного відсіку, використані повністю незалежні підвіски коліс. Основою автомобіля Jeep Compass виступає платформа SCCS (Small Common Component and System), що також використовується для Jeep Renegade (який є технічним «родичем» автомобіля FIAT 500X). Якщо бути максимально точним, то кросовер Jeep Compass використовує платформу у варіанті під повний привод та збільшену колісну базу – таку основу-платформу ще інколи називають Small Wide 4×4 LWB.

А ось тепер пішли нюанси. Так, американські версії автомобіля Jeep Compass зазвичай мають атмосферний 2,4-літровий двигун, що працює у парі з 9-ступеневим «автоматом» та повним приводом. Проте європейська версія Jeep Compass, що пропонується в Україні, оснащена гібридом на основі бензинового 1,5-літрового 4-цилінрового турбодвигуна. Зазвичай від такого мотора можна очікувати близько 150 к.с. або більше, але в моделі Jeep Compass лише 130 к.с. потужності та 240 Нм крутного моменту.

Однак зважайте на гібридний «бонус» у вигляді електромотора з позначенням Р2.5 E-motor, що пропонує потужність 15 кВт (або 20 к.с.) та 55 Нм крутного моменту. Цей електробонус спрацьовує лише на старті, коли бензиновий двигун не працює, або тільки набирає оберти. Тому напряму складати потужність та крутний момент не можна, адже два мотори – бензиновий та електричний – можуть працювати у різних режимах. Крім того, варто відзначити 7-ступеневу роботизовано коробку DCT від GETRAG: подвійні «вологі» зчеплення та цей самий електромотор, що інтегрований в конструкцію коробки передач. Тобто, виходить: додали коробку DCT – й отримали електрифікований гібрид, нехай навіть і не дуже потужний.

Схоже на ситуацію, наче кросовер Jeep Compass складали з різних кубиків-елементів конструктора. Причому одним з таких елементів стали дисплеї, що з’явились в салоні під час оновлення автомобіля. Якщо центральний 10,1-дюймовий дисплей залишив приємне враження, то 10,25-дюймовий Full HD дисплей панелі приладів викликав купу питань. Наприклад: у нього велика площа, але дрібні шрифти та доволі проста графіка. Ще приклад: заявлено 12 різних конфігурацій відображення інформації, є можливість змінювати інформацію у віконцях-кутках дисплея – але в кожній з конфігурацій присутня одна важлива інформація, проте не вистачає іншої. Тобто, продуманої логіки та широти можливостей налаштувань, які присутні в цифрових панелях приладів VAG-авто, різних Peugeot/Citroen, сучасних Nissan й Toyota, тут не знайдеш.

Кросовер використовує несучий кузов та платформу SCCS або Small Wide 4x4 LWB з повністю незалежними підвісками коліс МакФерсон попереду та позаду. Проте найцікавішою технічною особливістю назву гібрид 1.5L eHybrid та 7-ступеневу коробку DCT з інтегрованим електромотором (фактично, вона й дала можливість створити цей гібрид). Жодних варіантів зміни режимів руху та роботи гібрида не передбачено, є лише можливість вмикати/вимикати електричну складову гібридної системи. Відстежувати роботу гібрида можна через центральний 10,1-дюймовий дисплей або 10,25-дюймову панель приладів.

Вартість Jeep Compass та потенційні суперники

Коли марка Jeep «перезапускалась» в Україні, для автомобіля Jeep Compass була заявлена лише одна комплектація Limited: саме таким є тестовий кросовер. Проте з початку 2024 року перелік комплектацій було розширено – тепер доступно дві версії; але гібрид завжди незмінний.

Старт дає автомобіль Jeep Compass Altitude, що одразу пропонує наступне: електронна система курсової стійкості, попередження про можливість зіткнення попереду, розпізнавання дорожніх знаків, система попередження про пішохода та велосипедиста, адаптивний круїз-контроль, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, двозонний «клімат», підігрів керма, підігріви передніх сидінь, камера заднього огляду, цифрова 10,25-дюймова панель приладів, центральний сенсорний 10,1-дюймовий дисплей, передні фари ECO LED з функцією «Smart Beam», легкосплавні 18-дюймові колісні диски тощо. Вартість автомобіля Jeep Compass 1.5L eHybrid 130 DCT-7 Altitude – від 1,27 млн грн або $33 тис.

На крок вище розташовано кросовер Jeep Compass Summit, де додано наступне: шкіряне оздоблення сидінь, вентиляція передніх сидінь, електричні регулювання сидіння водія та пасажира, пам’ять регулювань сидіння водія, система допомоги при паркуванні, передні та задні датчики паркування, прожекторні фари LED, легкосплавні 19-дюймові диски. Вартість автомобіля Jeep Compass 1.5L eHybrid 130 DCT-7 Summit – від 1,38 млн грн або $36 тис.

Всі варіанти Jeep Compass в Україні – це обов’язково гібрид, LED-фари, цифрова панель приладів, центральний сенсорний дисплей, роздільний «клімат», адаптивний «круїз», підігріви сидінь та керма, непоганий перелік систем безпеки. Проте навіть у максимальній комплектації Summit потрібно доплатити за круговий огляд 360, моніторинг «сліпих зон», бездротову зарядку та інші додаткові опції або пакети обладнання.

Хто в суперниках? Щоб далеко не ходити: ось вам один «гід покупця» по моделях C-SUV й ось другий «гід покупця» по схожим автомобілям. Лише два матеріали – й вже маємо більше десятка суперників; а реально їх ще більше.

Причому в конкурентах йдеться про звичайний кросовер C-SUV, але точно не про автомобілі C-SUV Premium – кросовер Jeep Compass відверто не дотягує до них за поведінкою на дорозі, за роботою гібрида та підвіски, за ретельністю опрацювання салону. Та й навіть серед звичайних автомобілів класу C-SUV, більшість конкурентів їдуть краще, майже всі пропонують ширший вибір комплектацій, є варіанти з дизелем, більшою потужністю, повним приводом…

Тепер другий небезпечний конкурент. Це той самий Jeep Compass, але у версіях з ринку США, вживаний та битий і повторно відремонтований. По-перше, тут питання низької ціни, яка перекриває всі недоліки таких автомобілів. По-друге, тут великий атмосферний двигун (привіт, ГБО) та повний привод, що виглядає більш привабливо в очах потенційних покупців-традиціоналістів. Третє – через ось такі США-версії, сприйняття моделі на ринку дещо занижене: потенційні покупці можуть розглядати Jeep Compass і згадувати «битки».

Конкурентів серед автомобілів C-SUV за $30-40 тис. дуже багато, причому кожен має свої сильні переваги. Плюс американські версії, що пропонують нижчу вартість, більший двигун, повний привод. Тому загальний підсумок – автомобілю Jeep Compass буде непросто. Однак ситуацію рятують кілька плюсів: пропозиція технологічного гібрида, доволі непогані та наповнені комплектації, пізнаваний дизайн у типовому Jeep-стилі.

Споживання палива Jeep Compass та гарантія на автомобіль

Гібрид працює! Як мінімум, по місту: так, у моєму випадку автомобіль стабільно вкладався в 6,5-7-7,5 літрів палива на 100 км – я вважаю це не рекордним, але доволі приємним показником. Однак на трасі електрична складова гібрида вже майже не вливає на рух, кросовер Jeep Compass пересувається коштом бензинового двигуна – ось і показники споживання пального відповідні: на швидкості 80-90 км/год виходить 5-5,5 літрів, на швидкості 110-120 км/год вже отримаємо 7-7,5 літрів на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу (що настане раніше). Вартість ТО залежить від дилера й зараз знаходиться в процесі формування. До речі, як і сама мережа дилерів: якщо перезапуск Jeep відбувся з трьома дилерами в Києві, то вже зараз додались нові дилери в інших великих містах України – Харків, Дніпро, Львів, Одеса.

Безпека автомобіля Jeep Compass

Автомобіль Jeep Compass проходив краш-тести Euro NCAP в далекому 2017 році й відтоді програма тестувань була дещо змінена, тому колишні результати наразі не є заліковими. Проте якщо все ж звернути на них увагу, то відзначу – кросовер Jeep Compass отримав максимальну 5-зіркову оцінку, хоча були певні зауваження: підвищені навантаження на грудну частину водія при фронтальному ударі з частковим перекриттям, підвищені навантаження на грудну частину заднього пасажира при фронтальному ударі з повним перекриттям, слабкий захист тулуба при боковому ударі, захист дитини при фронтальному ударі.

Підсумки тест-драйву Jeep Compass

Можливо, це питання завищених очікувань. Але від кросовера Jeep Compass особисто я й справді очікував більшого: відомий бренд, солідний дизайн, оновлений «свіжий» салон, технологічний гібрид. Проте вийшло так, що майже в кожному пункті були певні зауваження. Дякувати, ці зауваження хоча б не критичні – але таких назбиралось чимало.

Однак я все одно вітаю появу автомобіля Jeep Compass на українському автомобільному ринку. Тому, що автомобіль Jeep Compass наразі є вхідним квитком до «світу бренду Jeep» на рівні офіційних дилерів. І далі в цьому світі існують Jeep Wrangler та Jeep Grand Cherokee. Тому, що кросовер Jeep Compass – це лише початок: модельної лінійки Jeep в Україні, тестів та оглядів автомобілів Jeep, й взагалі знайомства з тим самим «світом Jeep».

Нарешті, просто тому, що це ще один представник класу C-SUV, який є дуже популярним – тобто, це розширення вибору для покупців. Адже окрім зауважень та недоліків, автомобіль Jeep Compass також має й свої переваги, які можуть зацікавити цих самих покупців.

Плюси:

+ Гібрид – не ідеальний, але працює з точки зору покращення економічності

+ Доволі наповнені комплектації, навіть вже зі стартової Altitude

+ Дизайн зовні та в салоні – стриманий та пізнаваний, доволі сучасний, приємно лаконічний

Мінуси:

– Зауваження до руху – робота гібрида та коробки передач, налаштування шасі

– На автомобілях Jeep вже якось очікується повний привод, хоча б в деяких версіях…

Jeep Compass

Jeep Compass 1.5L e-Hybrid 130 DCT-7

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,4 x 1,87 x 1,63 м
Колісна база 2,64 м
Заявлений кліренс 198 мм
Об’єм багажника 424 літри
Мінімальна споряджена маса 1 575 кг
Двигун Бензин, 4 циліндри 1,5 літра турбо + гібрид P2.5 E-motor
Потужність (сумарна) 130 к.с. на 5500 об/хв. (електродвигун 20 к.с.)
Крутний момент (сумарний) 240 Нм на 1500 об/хв. (електродвигун 55 Нм)
Питома потужність та момент 83 к.с. на 1 тону та 152 Нм на 1 тону
Тип приводу Передній привод
Тип трансмісії «Автомат» DCT-7 (робот з двома зчепленнями)
Динаміка 0-100 км/год. 10 секунд
Максимальна швидкість 193 км/год.
Споживання палива, паспорт, змішаний цикл 5,6-6 літрів на 100 км
Мінімальна вартість Від 1,27 млн грн або $33 тис.

 Автомобіль надано – Jeep в Україні


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: