Огляди Авто 18.03.2024 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв LEXUS RZ: хороший LEXUS чи електромобіль?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв LEXUS RZ: хороший LEXUS чи електромобіль?

Перший електромобіль від LEXUS! Схоже, навіть лише це одне формулювання вже здатне привернути увагу та частину грошовитих клієнтів-фанатів бренду. Що вони отримають за своїх гроші? Які переваги та недоліки є у нового електромобіля LEXUS RZ 450e? Зараз все розповім.

Позиціювання LEXUS RZ

Загальне позиціювання LEXUS RZ вже було вказано вище: це перший електромобіль від LEXUS, причому одразу у форматі доволі великого кросовера та ще й з динамічним дизайном. Можна згадати про існування LEXUS UX 300e – але це була проміжна модель, створена перетворенням звичного бензинового/гібридного кросовера на електромобіль, ще й запропонована на обмеженій кількості ринків. Натомість кросовер LEXUS RZ від початку свого створення був електромобіль, плюс він має стати більш глобальним з погляду географії.

Перші фотографії LEXUS RZ з’явились ще наприкінці 2021 року, але повний дебют електромобілі відбувся вже у 2022 році. Саме тоді була оголошена вся інформація та характеристики для версії LEXUS RZ 450e з двома електромоторами та повним приводом – саме такий став героєм матеріалу.

Як їде електромобіль LEXUS RZ

Так, як ви очікуєте від LEXUS: дуже м’яко та обережно навіть на поганих дорогах, дуже тихо під час руху містом. Лише за умови високої швидкості на трасах в салоні з’являється помітний гул, але в решті випадків – феноменальна тиша! Взагалі електромобіль LEXUS RZ 450e налаштовує на спокійний рух, чому також сприяє його легке кермо з середньою гостротою: близько 2,7 оберту від упора до упора. Крени доволі помітні, що пояснюється м’якою підвіскою, а в напруженому повороті кросовер LEXUS RZ 450e інколи намагається вислизнути назовні. Через це хочеться скинути темп і дещо розслабитись – так виходить краще.

Проте ось в чому нюанс: це саме той випадок, коли «спокійний не означає повільний». Адже кросовер LEXUS RZ 450e демонструє гарне прискорення навіть в режимі ЕСО, причому це прискорення дуже плавне, що чудово відповідає загальним налаштуванням підвіски. В нормальному або спортивному режимах додається ще більша інтенсивність відгуків на педаль акселератора, однак все одно LEXUS RZ 450e не втрачає своєї м’якості та плавності в поведінці, він й не думає перетворюватись на жорсткий «гарячий хетчбек». Хоча за цифрами демонструє таку динаміку прискорення, якій може позаздрити той самий «гарячий хетчбек». Ось вам проміжні підсумки того, як їде LEXUS RZ 450e: він не поспішає, але всюди встигає.

Як на мене, останнім часом в нових моделях LEXUS дизайн явно вдавався – й електромобіль LEXUS RZ не виключення: стрімкий кросовер з динамічним нахилом заднього скла, багато гострих кутів, численні насічки та прорізи, два «плавця» позаду, суцільний ліхтар з написом LEXUS на кришці багажника. Виглядає справжнім космічним кораблем з майбутнього! Тестовий електромобіль було представлено у виконанні двоколірному Bi-Tone: зверніть увагу на чорне фарбування не лише верхньої частини кузова, але й капоту. Плюс розкішні 20-дюймові колісні диски з різно-широкою гумою: 235 мм попереду та 255 мм позаду. Прискорення до «сотні» вкладається у 5,3 секунди – супер! Але так відбувається лише за умови повністю або майже повністю зарядженого акумулятора. Коли рівень заряду падає до половини ємності акумулятора, кросовер втрачає майже секунду. Зарядний порт (CCS2 Type2 Mennekes) розміщено в передньому крилі.

Онлайн-курс "Архітектура високих навантажень" від robot_dreams.
Досвід та інсайти від інженера, який 12 років створює програмне забезпечення для Google.
Програма курсу і реєстрація

За своїм класом руху електромобіль LEXUS RZ гарно відповідає тому, що хочуть бачити клієнти LEXUS: комфорт та м’якість, потужність та динаміка. Ось з салоном виходить аналогічно: всередині водія та пасажирів зустрічає гарний запас простору, чудові матеріали оздоблення, сучасна архітектура передньої панелі з великими дисплеями. Хочете знайти зауваження? Легко: тут відсутній звичний «бардачок», цифрова панель приладів насправді побудована навколо відносно невеликого екрана, а до центрального 14-дюймового дисплея хочеться додати кілька фізичних кнопок.

Проте також не забувайте про аналогічні дрібниці-переваги: двоповерхову центральну консоль-нішу, зручний круглий джойстик встановлений поверх неї, виділені кільця регулювання температури. Для задніх пасажирів пропонуються дефлектори вентиляції та регулювання нахилу спинки, а бонусом додано підігрів сидінь. Для водія та пасажира попереду встановлено інфрачервоний обігрівач для ніг. Нарешті, відзначу багатофункціональні сенсорно-фізичні кнопки на кермі: вони спрацьовують при доторканні, їх піктограми з’являються на проєкційному дисплеї, але для остаточного перемикання ці кнопки потрібно натиснути.

Внутрішній світ LEXUS RZ 450e виявляється непростим, але тут багато пунктів, що пропрацьовано для комфорту водія та пасажирів; він наче піклується про людей в салоні. Молочно-блакитний колір з оздобленням замшею – це черговий космос! А ось багажник повністю земний: великий та зручно-прямокутний, з практичними гачками та нішами.

Технології LEXUS RZ

Електромобіль побудовано на основі платформи e-TNGA: вона є наче електрифікованим варіантом відомої платформи TNGA, що вже добре відома по японськім автомобілям. Головними особливостями платформи e-TNGA можна назвати інтеграцію акумулятора в силову структуру кузова, а також два модулі e-Axle (електромотор, інвертор, редуктор) попереду та позаду. Завдяки цим двом електромоторам реалізовано постійний повний привод DIRECT4. Плюс додамо несучий кузов та повністю незалежні підвіски коліс – попереду МакФерсон та позаду багатоважільна.

Загалом конструкція сучасна, але технореволюції або надвисоких характеристик тут немає. Акумулятор типу Li-Ion має номінальну ємність 71,4 кВт*год. та складається з 96 блоків, він працює зі звичною для електрокарів напругою 355 вольтів. Амортизатори можуть змінювати жорсткість залежно від частоти/величини вібрацій кузова та підвіски, однак повноцінна «пневма» відсутня. Кузов в основному зроблений зі сталей різних сортів, алюміній зустрічається лише епізодично: наприклад, з нього виконаний капот. Передній електромотор розвиває потужність 150 кВт, задній електромотор видає 80 кВт – разом виходить 230 кВт або 313 к.с. потужності. Крутний момент переднього електромотора дорівнює 266,3 Нм, задній електромотор видає 168,5 Нм – разом виходить 435 Нм крутного моменту. Непогано, але теж не рекордні показники потужності/моменту.

Онлайн-курс "Архітектура високих навантажень" від robot_dreams.
Досвід та інсайти від інженера, який 12 років створює програмне забезпечення для Google.
Програма курсу і реєстрація

Нарешті, відзначу можливості заряджання та рекуперації. Так, електромобіль LEXUS RZ 450e може приймати трифазний змінний струм (АС) потужністю до 11 кВт – в цьому випадку для повного заряджання акумулятора потрібно 6,5 годин. Також присутня можливість зарядки постійним струмом (DC) потужністю до 150 кВт: в цьому випадку акумулятор можна зарядити до 80% своєї ємності за пів години. Це непогані показники, але не революційні.

Загальна конструкція очікувана та зрозуміла: несучий кузов та акумулятор в базі, повний привод з двома електромоторами (попереду та позаду), незалежні підвіски коліс. Деталі вже розглянули вище, проте важливо додати ще одне: нещодавно було представлено кросовер LEXUS RZ 300e – він має передній привод (один електромотор потужність 150 кВт або 204 к.с.) та аналогічний акумулятор. Звісно, такий електромобіль програє в динаміці, але виграє в загальному полегшенні та в запасі ходу: мінус 100 кг та плюс близько 100 км відповідно. Проте такий електромобіль LEXUS RZ 300e в Україні не представлено; сподіваюсь поки не представлено. А що представлено вже зараз?

Вартість LEXUS RZ 450e в Україні та можливі суперники

Електричний кросовер LEXUS RZ пропонується в Україні лише у виконанні RZ 450e (два електромотори, повний привод) та лише у комплектації Luxury; плюс додатковий варіант двоколірного виконання Bi-Tone.

Але ж комплектація Luxury максимальна: адаптивні LED-фари, панорамний скляний дах, система кругового огляду, адаптивний круїз-контроль, електропривод регулювань та підігрів керма, електроприводи регулювань передніх сидінь з функцією пам’яті положення, підігрів та вентиляція передніх сидінь, підігрів задніх сидінь, сенсорний 14-дюймовий дисплей LEXUS LINK PRO, роздільний клімат-контроль, аудіо Mark Levinson на 13 динаміків, легкосплавні 20-дюймові колісні диски, замшеве оздоблення салону, фонове 64-кольорове підсвічування салону, моніторинг «сліпих зон» дзеркал, система запобігання фронтальним зіткненням, розпізнавання дорожніх знаків, підтримка смуги руху, система виявлення перехресного руху та автоматичного гальмування, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні шторки безпеки, центральна подушка безпеки між водієм/пасажиром, замки дверцят E-Latch та безключовий доступ тощо. Вартість LEXUS RZ 450e Luxury – від 2,75 млн грн або $71 тис.

Електричний кросовер LEXUS RZ пропонує лише одну комплектацію, але максимально наповнену: круговий огляд PVM з функцією «напівпрозорого автомобіля», система проєкції на лобове скло, адаптивні фари, багато систем безпеки та допомоги водію, панорамний скляний дах з можливістю регулювання прозорості, преміальний звук Mark Levinson, підігріви та вентиляція передніх сидінь, підігріви задніх сидінь та інше.

Тепер про конкурентів. Першим суперником одразу варто відзначити кросовер Tesla Model Y: пізнаваний динамічний силует, достатньо просторий салон, гарна динаміка та запас ходу. Далі обов’язково згадаю класичних представників преміального світу – наприклад, Audi e-tron (Audi Q8 e-tron) або Jaguar i-Pace: вони пропонують більше акумулятор та потужність, порівняний або більший запас ходу, пневматичну підвіску, просторі салони з гарним оздобленням.

Нарешті, якщо цікавить більше оригінальності за менші гроші, то в Україні можна знайти електромобілі Audi Q4 e-tron, Volvo C40 (Volvo EC40), Hyundai IONIQ 5. Попри те, що вони номінально на клас нижче, все одно можуть запропонувати чималі акумулятори та запас ходу, достатню потужність та простір салону. При цьому – будуть помітно дешевші.

Майже всі суперники електромобіля LEXUS RZ виявляються «в роках» проти нього. Проте з погляду техніки – ємності акумуляторів, потужності електромоторів, можливостей підвіски, переліку обладнання – вони явно не поступаються, а деякі можуть навіть перевершувати новачка. Тому у випадку кросовера LEXUS RZ варто робити акцент саме на відчутті новизни моделі. А ще – дуже бажано привезти більш доступну версію з переднім приводом та більшим запасом ходу.

Запас ходу LEXUS RZ 450e та споживання енергії

Напевно, ось це найбільш болюче питання для LEXUS RX 450e. Так, у фірмовому буклеті до електромобіля можна знайти показник запасу ходу 470 км та споживання енергії 15,2 кВт*год. на 100 км; але це за вимірювальним циклом NEDC, який зазвичай був дуже оптимістичний. Інші джерела інформації дають нам показники 435 км (версія на 18-дюймових колесах) або 395 км (версія на 20-дюймових колесах). Це вже за вимірювальним циклом WLTP, який більш реалістичний. Споживання енергії заявлено на рівні 16,8-18,7 кВт*год. на 100 км за аналогічним вимірювальним циклом. Тепер рахуємо далі – ємність акумулятора заявлена на рівні 71,4 кВт*год.; однак враховуйте, що акумулятор зазвичай ніколи не розряджається повністю. Навіть коли лічильник запасу ходу написав «0», насправді в акумуляторі ще залишається близько 8% заряду: виходить, реально використовується 92% його ємності або 65-66 кВт*год.

До речі, під час зарядки реально використовувана потужність заряджання теж відрізняється від заявленої: максимум у 150 кВт може бути лише за умови зарядки акумулятора в певних межах його ємності, а далі потужність поступово спадає – щоб не перегрівати акумуляторну батарею. Такий обережний та безпечний режим роботи акумулятора має суттєво подовжити термін служби та стан «здоров’я» через багато років. Компанія LEXUS гарантує збереження ємності 70% від номіналу через 10 років служби та уточнює, що цей показник напевно буде ближче до 90% він номіналу – непогано!

Але враховуйте, що маємо доволі важкий (2100 кг мінімум) та потужний кросовер – з відповідним споживанням енергії. Мій мінімум по місту був близько 19-20 кВт*год., максимум я бачив 32 кВт*год. на 100 км пробігу. Якщо казати в середньому, то по місту можна орієнтуватись на 22-25 кВт*год. на 100 км пробігу – тобто, реально можна розраховувати на 250-260 км, в ідеалі можна дотягнути до приблизно 300 км пробігу. На трасі під час руху зі швидкістю 80-90 км/год споживання енергії становило в середньому 23 кВт*год. на 100 км – це дає нам трошки менше ніж 300 км пробігу. Під час руху зі швидкістю 110-120 км/год. споживання енергії становило вже близько 30 кВт*год. на 100 км – це дає нам трошки більше ніж 200 км пробігу.

Що стосується рекуперації, то вона змінюється залежно від обраного режиму руху, або інтенсивність її спрацювання можна налаштовувати пелюстками під кермом – загалом доступно чотири позиції. На великому затяжному спуску (вул. Олени Теліги у Києві) можна збирати 1-2 км запасу пробігу: не рекорд для електромобілів, але непоганий показник для великого та важкого кросовера з чималим споживанням енергії.

Цікава фотографія: середнє споживання енергії 15,2 кВт*год., повний заряд акумулятора, лічильник мав би написати 400 км запасу ходу. Але він знає, що реальність близька до 300 км пробігу. Та й то з нюансами: увімкнув кондиціонер або обігрівач для комфортних умов – й одразу поплатився за це 70 км пробігу: на лічильнику вже 230 км запасу ходу. Передбачено чотири рівні рекуперації, що змінюються пелюстками під кермом. Реально-мінімальне споживання енергії становить близько 19-20 кВт*год. на 100 км; якщо дозволити собі розслабитись та їхати в нормальному темпі – то буде вже 22-23-25 кВт*год. на 100 км; а якщо взагалі забути про споживання енергії та поїхати максимально динамічно – то вийде 30+ кВт*год. на 100 км пробігу. З урахуванням реально використовуваної ємності акумулятора виходить, що LEXUS RX 450e може проїжджати 200-250-300 км залежно від стилю керування, швидкості та умов руху (місто/траса).

Безпека LEXUS RZ

Краш-тести Euro NCAP для електромобіля LEXUS RZ завершились максимальною п’ятизірковою оцінкою. Були зауваження щодо посереднього захисту водія при боковому ударі та слабкого захисту заднього пасажира при фронтальному ударі, проте решта – загалом захист дорослих, рівень захисту дітей, спрацювання систем допомоги водію – на високому рівні.

Підсумки тест-драйву LEXUS RZ

Якщо однією фразою, то кросовер LEXUS RZ – це дуже гарний LEXUS, але не дуже гарний електромобіль. Адже з погляду сьогодення світу електромобілів, йому явно не вистачає більшого акумулятора та меншого споживання енергії. Частково відповіддю на це зауваження може бути поява в Україні версії з переднім приводом, яка ще й попутно знизить ціну. Але до того часу більшість конкурентів-електромобілів виграють, як мінімум, з погляду запасу ходу.

Водночас кросовер LEXUS RZ – це, безумовно, дуже класний LEXUS: комфортний та м’який на ходу, просторий та зручний в салоні, з максимально повною комплектацією та гарними матеріалами оздоблення. Але чому тоді не взяти LEXUS RX? Він пропонує схожі переваги та коштує аналогічних грошей, при цьому не вимагає компромісів щодо запасу ходу.

Ось вам і загальний висновок: запит на кросовер LEXUS RZ спрацьовує лише в тому випадку, коли потрібен саме LEXUS з усіма його характерними перевагами, та при цьому потрібен саме електромобіль (навіть не HEV або PHEV-гібрид). Напевно, така ніша дуже невелика; проте запити від клієнтів все одно можуть бути. І тепер їм є що запропонувати – у вигляді LEXUS RZ.

Плюси:

+ Просторий салон та гарні матеріали оздоблення

+ Висока потужність та гарні показники максимального прискорення

+ Максимальна комплектація за принципом «все включено»

Мінуси:

— Невеликий акумулятор та водночас доволі велике споживання енергії

— Немає вибору версій/комплектацій – треба додати

LEXUS RZ

LEXUS RZ 450e

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,805 x 1,895 x 1,635 м
Колісна база 2,85 м
Заявлений кліренс 200 мм
Об’єм багажника Від 522 літрів (5 місць) до 1451 літр (2 місця)
Мінімальна споряджена маса 2100 кг
Двигун Два електромотори
Потужність окремо моторів Передній мотор – 150 кВт; задній мотор – 80 к.с.
Потужність сумарна 230 кВт або 313 к.с.
Питома потужність 149 к.с. на 1 тону
Тип приводу Повний привод DIRECT4
Тип трансмісії Редуктори для електромоторів
Динаміка 0-100 км/год. 5,3-5,6 секунди
Максимальна швидкість 160 км/год.
Ємність акумулятора 71,4 кВт*год.
Запас ходу 395 км (WLTP) або 470 км (NEDC)
Мінімальна вартість Від 2,75 млн грн або $71 тис.

Автомобіль надано – LEXUS Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: