Огляди Статті 18.07.2022 о 12:00 comment views icon

Тест-драйв Peugeot 208: наскільки важливим є «нуль»?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Нарешті зустрівся хетчбек Peugeot 208: після докладного вивчення кросовера Peugeot 2008, його «молодший брат» постійно залишався за кадром. Але тепер пропоную познайомитися з автомобілем Peugeot 208 у вигляді повноформатного огляду: історія та позиціонування, поведінка на дорозі, техніка та особливості, споживання пального, ціна та конкуренти. Готові? Тоді поїхали!

Позиціонування Peugeot 208

Все просто: автомобіль Peugeot 208 – це компактний хетчбек європейського «В»-класу. Невеликі розміри, 5-дверний кузов, передній привод, економічні двигуни. Просто автомобіль «на кожен день». Номінально перед нами Peugeot 208 другого покоління: історія моделі 208 розпочинається у 2011 році. Але якщо говоримо про компактні автомобілі Peugeot 2-ї серії взагалі, то знайдемо масу відомих попередників: моделі 205, 206, 207.

Компактні автомобілі Peugeot 2-ї серії добре відомі в Європі. У 2010-х роках компанія Peugeot прийняла рішення зупинити рахунок та використати закінчення на «вісімку»: таким чином, на зміну моделям 205, 206, 207 прийшов автомобіль Peugeot 208 першого покоління, а потім (з 2019 року) вже другого. Саме такий Peugeot 208 другого покоління став героєм цієї статті.

Як їде автомобіль Peugeot 208

Практично будь-який компактний автомобіль від нормальної авто-марки може подарувати задоволення у русі – хоча б зважаючи на легкість конструкції, швидкість виконання команд, простоту маневрів, тощо. Хетчбек Peugeot 208 явно з таких: йому достатньо 130 сил для бадьорого розгону, він спритний у поворотах, чітко слідує за кермом, легко входить у віраж. При цьому Peugeot 208 вміє дарувати непоганий комфорт на дрібних і середніх нерівностях, пасуючи лише на великих ямах – це вже доля родинного кросовера на більших колесах. Але там є свій мінус у вигляді вібрацій від не-підресорених мас. А у випадку Peugeot 208 такого немає: компактний хетчбек їде акуратно, я навіть сказав би «чисто».

Хоча при «розгляді під мікроскопом» можна знайти й зауваження. Наприклад, часом 6-ступеневий «автомат» перемикається вгору з ледь помітними проштовхуваннями (пари передач 1-2 та 2-3) – чого позбавлений, наприклад, 8-ступеневий «автомат». А ще не вистачає системи перемикання їздових режимів, яка може вплинути на стиль руху. Все б нічого, але ж «французи» мають схожі моделі, які вже виправили вищезазначені зауваження. Втім, про конкурентів нижче. А поки повернемося до Peugeot 208 та результатів замірів динаміки.

А результати вимірювання динаміки такі, що скромний хетчбек Peugeot 208 перекрив свій власний паспортний результат: 0-100 км/год. за 9,2-9,3 секунди! Сірий колір дещо ховає грайливий дизайн автомобіля – адже насправді тут чимало цікавих деталей: чорна матова окантовка радіатора, 2-колірні колісні диски, глянець позаду.

Онлайн-курс "2D Animation" від Skvot.
Покроково та з фідбеком від лекторки увійдіть у 2D-анімацію через вивчення софтів, інструментів та створення кейсу у портфоліо.
Програма курсу та реєстрація

Ще більше вигадки на вас чекає всередині автомобіля. Сміливий дизайн з масою вигинів і переходів, чорний глянець і хромований декор, м’які оздоблювальні матеріали – салон Peugeot 208 виглядає (та сприймається!) набагато дорожче за ціну автомобіля. Й куди дорожче за загальноприйняту «норму класу». Посадка традиційно легкова, вона здається низькою лише після кросоверів. А ось дах і справді хотілося б підняти.

Але якщо пересісти на задній ряд, то оптимізм випаровується. Невеликі двері відкривають доступ до такого ж невеликого запасу місця на другому ряду: впритул для колін, невеликий запас над головою. Хоча діти чи підлітки помістяться без проблем, а якщо потісниться попереду – то й дорослі сядуть. Багажник також не може похвалитися рекордним обсягом, натомість непогано організований: гумка-фіксатор, гачок для пакетів, запаска-«докатка» у підпіллі.

Салон дуже гарний дизайном і якістю оздоблювальних матеріалів, але не настільки гарний простором: спереду ще «достатньо», на ось ззаду вже «впритул». Втім, все за розмірами автомобіля. Багажник пропонує 311 літрів об’єму та непогану організацію простору.

Чи є інновації в Peugeot 208

Хетчбек Peugeot 208 створений на платформі СМР: незалежна підвіска попереду, напівнезалежна позаду, поперечне розміщення двигунів. Особливістю платформи є полегшення автомобіля (-30 кг щодо попередників), поліпшення аеродинаміки, зниження втрат на тертя, тісна інтеграція систем допомоги водію: автоматичне гальмування, контроль рядності, підрулювання, тощо. А ще дана платформа дозволяє створювати електрокари – так, існує Peugeot е-208, який пропонує електромотор 100 кВт (136 к.с.) та акумулятор 50 кВт*год. Нарешті, розповідаючи про модель Peugeot 208, неможливо не відзначити цифрову панель приладів з «пошаровим» об’ємним відображенням даних: вперше таке з’явилося якраз на моделях 208 і 2008.

Основа Peugeot 208 – платформа СМР і маленькі 3-циліндрові двигуни PureTech (з турбіною або без). Головна особливість – салон Peugeot i-Cockpit 3D із цифровою панеллю приладів: два дисплеї, напівпрозоре скло, об’ємне зображення. Ще один дисплей встановлений по центру передньої панелі і вже добре знайомий за масою моделей Peugeot.

Онлайн-курс "2D Animation" від Skvot.
Покроково та з фідбеком від лекторки увійдіть у 2D-анімацію через вивчення софтів, інструментів та створення кейсу у портфоліо.
Програма курсу та реєстрація

Ціна автомобіля Peugeot 208 та його конкуренти

Хетчбек Peugeot 208 доступний в Україні, на жаль, лише у двох версіях: різні мотори, коробки передач, комплектації. Зате, на радість, обладнання явно не пошкодували.

Гамму відкриває Peugeot 208 ACTIVE Pack: атмосферний двигун 1,2 л PureTech 75 к.с. та «механіка», ABS та ESP, круїз-контроль, фронтальні та бокові подушки безпеки, шторки безпеки, підсилювач керма, кондиціонер, електричні склопідйомники попереду та позаду, електропривод налаштувань та підігрів бокових дзеркал, підігрів передніх сидінь, задні датчики паркування, сенсорний 7-дюймовий дисплей, підтримка Apple CarPlay та Android Auto, фари EcoLED та датчик світла, 16-дюймові легкосплавні колісні диски, тощо. Ціна Peugeot 208 ACTIVE Pack 2022 р.в. – від 544 тис. грн. або близько $14,7 тис.

На вищому рівні розташований автомобіль Peugeot 208 ALLURE Pack: турбодвигун 1,2 л PureTech 130 к.с. і 6-ступеневий «автомат», додатково клімат-контроль, сенсорне відчинення дверей та запуск двигуна кнопкою, камера заднього огляду, повністю цифрова панель приладів Peugeot i-Cockpit 3D, тоноване скло, тощо. Ціна Peugeot 208 ALLURE Pack 2022 р.в. – від 702 тис. грн. або близько $18,7 тис.

Тест-драйв Peugeot 208: наскільки важливим є «нуль»?

Максим Соловйов, представник компанії Drivovo: «Хетчбек Peugeot 208 – це приклад того, як можна отримати повноцінний сучасний автомобіль за мінімальні гроші. Прийнятна ціна за відмінну комплектацію, невелике споживання пального та вартість технічного обслуговування. Аналогічно відбувається і з платежами нашого сервісу автомобілів за підпискою: хетчбек Peugeot 208 виявляється доступнішим за споріднений кросовер Peugeot 2008 на 25-30% як у початковому внеску, так і в щомісячних платежах».

Отже, фіксуємо позиціонування автомобіля Peugeot 208: хетчбек «В»-класу, потужність 75-130 к.с., ціна $15-19 тис. – хто в конкурентах? Сегмент компактних хетчбеків у Європі відмінно розвинений, є багато відомих моделей: автомобілі Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio, SKODA Fabia, SEAT Ibiza та багато інших. А ще є пропозиції від японців – наприклад, Toyota Yaris чи Suzuki Ignis (ну, хоча б частково). Але у нас одні моделі зовсім не представлені на ринку, другі отримали конкурентів у вигляді споріднених кросоверів, треті втратили версії з «автоматом», четверті виявилися дуже дорогими для свого класу.

Ось і виходить, що найбільш небезпечними конкурентами Peugeot 208 виступають моделі Citroen C3 та Opel Corsa. Перший автомобіль – поступається в сучасності техніки та ходових манерах, зате виявляється дешевшим. Другий автомобіль – не настільки «яскравий», але насправді їде та оснащений чи не краще, ніж Peugeot 208.

На європейському ринку подібні автомобілі «В»-класу популярні та представлені різними моделями, але у нас вибір обмежений. Однак фанати компактних автомобілів таки можуть підібрати пару-трійку альтернатив Peugeot 208. Але, може, й не варто…

Споживання палива Peugeot 208 та утримання автомобіля

В місті автомобіль споживає в середньому 6,5 л на 100 км шляху. На порожніх дорогах і за плавного стилю руху можна отримати мінімум 5,7 л на 100 км, за умови заторів та/або динамічного стилю їзди – отримаєте 8,5 л на 100 км шляху. На швидкості 80-90 км/год. автомобіль споживає 4,5 л на 100 км, при швидкості 110-120 км/год – близько 6 л на 100 км.

Загальна гарантія становить три роки або 100 тис. км. пробігу (що настане раніше). Сервісне обслуговування потрібне кожні 15 тис. км або щорічно. Вартість простого ТО становить 3,1 тис. грн; розширене ТО (30/60/90 тис. км) оцінюється у 6,1 тис. грн. Ціни на автомобіль та обслуговування вказані станом на середину липня 2022 року, ціни на ТО вказані для Києва.

Безпека Peugeot 208

Автомобіль пройшов цикл краш-тестів EuroNCAP і отримав оцінку чотири зірки із п’яти можливих. Однак той випадок, коли уточнення вкрай важливі: за безпеку водія, пасажирів, дітей у салоні автомобіля – хетчбек Peugeot 208 отримав дуже високі оцінки (86-91% від максимуму). У зоні ризику виявляються лише груди водія та шиї задніх пасажирів. Проте лише середні оцінки (56-71% від максимуму) за безпеку пішоходів та спрацювання систем допомоги водієві призвели до зниження загальної оцінки. Тому лише чотири зірки з п’яти можливих.

В підсумку

Висновки для автомобіля Peugeot 208 можна розділити на дві частини: скажімо так «загальні» та конкретно «за класом». Тому що якщо вам потрібен просто автомобіль за $15-20 тис., то навіть в автосалоні Peugeot можна глянути на Peugeot 301 або Peugeot 2008. Седан Peugeot 301 пропонує більше місця всередині та більш об’ємні двигуни, при цьому коштує менше – але він більш простий за технікою й рівнем комплектації. Натомість, кросовер Peugeot 2008 майже в усьому виграє у моделі Peugeot 208: більше простору і кліренсу, ширший вибір версій, також високий рівень оснащення. Лише «нуль» у позначенні – але яка різниця! Тільки за цей «нуль» доведеться чимало доплатити…

Однак якщо вам потрібен неодмінно компактний сучасний автомобіль, який у місті почуватиметься як «риба у воді», то новий Peugeot 208 – це один із найкращих варіантів. Адже він цікавий у дизайні та салоні, приємний на ходу, сучасний за конструкцією та оснащенням. Тому питання полягає не так у виборі моделі, як у початковому запиті та вимогах до автомобіля. Бо у випадку Peugeot, як виявилося, навіть «нуль» може вартувати дуже багато.

Плюси:

Легкість керування – і в прямому, і в переносному значенні

Хороше сучасне оснащення за свої гроші, навіть у «базі»

Низьке споживання пального, навіть за мірками «В»-класу

Мінуси:

Невеликий вибір версій, причому мотори та комплектації пов’язані між собою

Тісний задній ряд, навіть за мірками «В»-класу

Тест-драйв Peugeot 208: наскільки важливим є «нуль»?

Технічні характеристики Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT6

Кузов – хетчбек, 5 дверцят, 5 місць

Габарити – 4,055 х 1,765 х 1,43 м

Колісна база – 2,54 м

Багажник – від 311 л (5 місць) до 1076 л (2 місця)

Вантажопідйомність – 476 кг

Мінімальна споряджена маса – 1159 кг

Двигун – бензиновий, турбо R3 1,2 л

Потужність – 130 к.с. при 5500 об/хв..

Крутний момент – 230 Нм при 1750 об/хв..

Питома потужність та момент – 112 к.с. на 1 тонну та 198 Нм на 1 тонну

Привід – передній привод

Трансмісія – автоматична 6-ступенева (традиційний гідромеханічний «автомат»)

Динаміка 0-100 км/год. – 9,6 секунди

Максимальна швидкість – 208 км/год.

Споживання палива у місті, паспорт – 8,3 л на 100 км

Споживання палива на трасі, паспорт – 5,1 л на 100 км

Шини тестового автомобіля – Continental ContiPremiumContact 5 195/55R16

Мінімальна ціна автомобіля – від 544 тис. грн ($14,7 тис.)

Автомобіль надано – компанією Drivovo: автомобілі за підпискою

 


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: