Новини

Blizzard припинить 14-річну співпрацю з NetEase після 23 січня — більшість її онлайн-ігор стануть недоступними у Китаї

Blizzard припинить 14-річну співпрацю з NetEase після 23 січня — більшість її онлайн-ігор стануть недоступними у Китаї

У січні 2023 року NetEase і Blizzard Entertainment планують припинити своє багаторічне партнерство, яке створило такі хіти як Warcraft та Overwatch. Китайську компанію позбавлять частки доходу та призупинять обслуговування деяких із найпопулярніших ігор країни.

Видавець із Ханчжоу та дочірня компанія Activision Blizzard не змогли домовитися про продовження 14-річної співпраці. Blizzard Entertainment призупинить випуск ключових ігор, таких як Overwatch 2 та World of Warcraft у Китаї —  вони, а також Hearthstone, Starcraft, Heroes of the Storm, Diablo III та Warcraft III: Reforged будуть недоступні в країні після 23 січня 2023 року.

Нові розпродажі зупинять найближчими днями, і китайські гравці скоро отримають про це детальну інформацію. Майбутні релізи World of Warcraft: Dragonflight, Hearthstone: March of the Lich King та другий сезон Overwatch 2 з’являться пізніше цього року.

Згідно з окремою заявою фірми з Ханчжоу, ігри, які постраждали, становлять невеликий однозначний відсоток від загального доходу та прибутку NetEase.

Курс
Recruitment
Станьте професіональним IT-рекрутером та заробляйте $1800 вже через два роки
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Recruitment

“Ми доклали багато зусиль і намагалися з усією щирістю вести переговори з Activision Blizzard, щоб продовжити нашу співпрацю та обслуговувати багатьох відданих гравців у Китаї. Однак були істотні розбіжності щодо ключових умов угоди, і ми не змогли досягти домовленості”, — сказав у релізі засновник і виконавчий директор NetEase Вільям Дінг. 

Акції NetEase впали на 15% у Гонконзі після оголошення про припинення співпраці.

Окрім фінансових умов, ключовими проблемами для продовження угоди NetEase були право на інтелектуальну власність і контроль над даними мільйонів гравців у всьому Китаї, кажуть анонімні джерела Bloomberg.

Політична напруга між США та Китаєм, що продовжує зростати, торкається і використання даних користувачів. Платформу коротких відео TikTok, якою керує китайська ByteDance, критикували американські політики як загрозу національній безпеці, після чого соцмережі довелося створювати брандмауер між своїми користувачами в США та будь-якими операціями в Китаї.

Підписана у 2008 році та востаннє поновлена ​​у 2019-му угода стала успішною для обох компаній, наповнивши NetEase всесвітньо визнаними хітами та давши Activision вихід на найбільшу у світі арену комп’ютерних і мобільних ігор. Китай приніс принаймні 3% чистого доходу Activision у 2021 році та є значним рушієм майбутнього зростання. Минулого року на його долю прийшлось понад 400 мільйонів доларів доходу від кіберспорту та понад 400 мільйонів шанувальників.

У Blizzard є кілька конкурентних ігрових організацій, таких як Overwatch League, до складу яких входять китайські команди.

До NetEase Blizzard розповсюджувала World of Warcraft у Китаї через шанхайське підприємство The9 з моменту її випуску у 2004-2008 роках. Але це партнерство згодом розірвали: китайські гравці не мали доступу до гри понад місяць.

Ігровий гігант № 2 у Китаї з’явився, коли Blizzard намагалася знайти нового місцевого видавця, спочатку підписавши угоду про запуск StarCraft II та Warcraft III, а потім придбавши World of Warcraft, яка на той час була найпопулярнішою онлайн-грою в Китаї.

Ознаки конфлікту між двома сторонами з’явилися влітку, коли компанії відмовилися від планів щодо гри для смартфонів World of Warcraft, яка розроблялася протягом трьох років. NetEase розпустила команду з понад 100 розробників, які мали створювати контент для гри. Activision також попередила у своєму останньому фінансовому звіті, що “взаєморозуміння для продовження ліцензійних угод у Китаї може бути не досягнене”.

“Як гравець, який провів десять тисяч годин у світі Азерот, я почуваюся розбитим. У наступному році у мене більше не буде доступу до мого облікового запису та спогадів. Якось, коли можна буде розповісти про те, що сталося за лаштунками, розробники та геймери отримають абсолютно новий рівень розуміння того, яку шкоду завдано”, — написав Саймон Чжу, президент NetEase з глобальних інвестицій і партнерства, в LinkedIn.

Без пошуку альтернативного партнера Activision навряд чи зможе продовжити свій китайський бізнес. Невідомо, чи проводила компанія переговори з лідером ринку Tencent Holdings чи іншим місцевим дистриб’ютором.

Інтернет-сектор Китаю радикально змінився в останні роки внаслідок широкомасштабних репресій уряду, які встановили суворіші обмеження на ігровий час для молоді та призупинили ліцензування нових ігор на кілька місяців. З усім тим, цього літа NetEase вдалося успішно випустити Diablo Immortal, рольову гру для мобільних пристроїв, що використовує один із цінних активів Blizzard. Гравці все ще зможуть грати в Immortal у Китаї після січня, оскільки ця гра є предметом окремої довгострокової угоди.

Співпраця з двома великими китайськими видавцями ігор NetEase і Tencent стала найнадійнішим способом для іноземних компаній вийти на китайський ринок і залишитися на ньому. Nintendo, наприклад, використовує Tencent як місцевого дистриб’ютора консолі та програмного забезпечення Switch. Однак, навіть за допомогою Tencent, минулого року Epic Games відмовилася від своїх багаторічних зусиль вивести на ринок свою найвідомішу гру, онлайн-шутер Fortnite, після того, як не отримала схвалення регулятора.

Джерело: Bloomberg, Engadget


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: