Новини Новини 23.11.2022 о 12:15 comment views icon

Голосовий помічник Alexa названий «колосальним провалом» – $3 млрд збитків технічного підрозділу Amazon та $10 млрд до кінця року

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2024/05/photo_2023-11-12_18-48-05-3-268x190-1-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2024/05/photo_2023-11-12_18-48-05-3-268x190-1-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2024/05/photo_2023-11-12_18-48-05-3-268x190-1-96x96.jpg

Андрій Русанов

Автор сайту

Amazon зараз переживає найбільші звільнення в історії компанії, плануючи скоротити близько 10 тис. робочих місць. Одним із найбільш постраждалих напрямків став голосовий помічник Alexa. Про це пише Business Insider, докладно розповідаючи про «швидкий крах голосового помічника та апаратного підрозділу Amazon».

Alexa існує вже 10 років, проте сервіс так і не став джерелом стійких доходів – по суті він зовсім не приносить грошей. Підрозділ Alexa є частиною групи компаній Worldwide Digital, до якої входить і Amazon Prime video. Підрозділ втратив $3 млрд лише за перший квартал 2022 року, при тому переважну більшість збитків завдала Alexa. Business Insider стверджує, що цього року команда Amazon, яка займається апаратним забезпеченням, може втратити $10 млрд.

Низка нинішніх та колишніх співробітників відділу апаратного забезпечення компанії описали ситуацію як кризову. Майже усі плани монетизації Alexa провалилися: один колишній співробітник назвав Alexa «колосальним провалом» і «втраченою можливістю». Звільнення цього місяця – кінцевий результат багаторічних спроб змінити ситуацію. Сервісу дали велику “фору” на старті, це був “улюблений проєкт” колишнього генерального директора Джеффа Безоса. У 2019 році відбулася загальна кризова нарада, щоб спробувати розв’язати проблему монетизації Alexa, але вона пройшла безрезультатно. До кінця 2019 року Alexa зіткнулася з призупиненням найму, а Безос почав втрачати інтерес до проєкту приблизно 2020 року.

Alexa Amazon Echo

Хоч лінійка Alexa Echo і входить до числа товарів, що найбільше продаються на Amazon, більшість пристроїв продається за собівартістю. У одному з внутрішніх документів бізнес-модель Alexa описана так: «Ми хочемо заробляти гроші, коли люди використовують наші пристрої, а не коли вони купують наші пристрої».

Було сподівання, що люди почнуть купувати речі на Amazon за допомогою голосових запитів. Проте мало хто погодився довіряти ШІ витрату грошей – як правило, люди вважають за краще вибирати товар самі. До четвертого року експерименту Alexa отримувала мільярд взаємодій на тиждень, але більшість розмов були тривіальними командами, які не підлягали монетизації – наприклад, увімкнути світло чи розповісти про погоду.

Amazon також намагалася співпрацювати з компаніями для навчання Alexa –  голосова команда допомагає купити піцу Domino`s або викликати Uber, за що Amazon отримує відрахування. До 2020 року команда сервісу перестала публікувати цілі продажу через його обмежене використання. Команда також спробувала зобразити Alexa як засіб, що пасивно стимулює користувачів витрачати гроші на Amazon, але дослідження показали, що кореляція була незначною.

Онлайн-курс "English for Designers" від Vocabulaba.
Навчіться описувати деталі своєї роботи, формувати CV англійською та вільно обговорювати флоу проєктів із замовниками.
Детальніше про курс

При цьому Alexa знаходиться на третьому місці за популярністю серед голосових помічників: у Google Assistant 81,5 млн користувачів, у Siri від Apple – 77,6 млн, а в Alexa – 71,6 млн.

Чи приносять голосові помічники прибуток?

Якщо третій за популярністю сервіс голосової допомоги з десятками мільйонів користувачів завдає грандіозних збитків, виникає питання, чи прибуткові такі сервіси взагалі? Минулого місяця Google заявив про практично ідентичні проблеми з бізнес-моделлю Google Assistant. Неможливо монетизувати прості голосові команди, які дійсно хочуть виконувати більшість споживачів. Усі спроби Google монетизувати помічника за допомогою медійної реклами та партнерських відносин з компаніями не спрацювали. Через те, що продукт поглинав серверний час та завдавав великих збитків, Google відреагував так само як і Amazon, скоротивши ресурси підрозділу.

У той час як Google та Amazon конкурують у ціновій війні, пропонуючи послуги по собівартості, плани Apple зі створення розумних колонок більше орієнтована на пряме отримання прибутку. Початкова ціна HomePod у $350 була набагато більшою, ніж у конкурентів, але це була більш стійка бізнес-модель. Однак пристрій Apple в цілому не сподобався споживачам і проєкт був згорнутий у 2021 році. Досі продається мініверсія за $99, і Apple не відмовляється від ідеї великої колонки, хоча перспективи розвитку напряму туманні.

Стив Рабучин: «Amazon делает бычью ставку на Alexa»

Онлайн-курс "English for Designers" від Vocabulaba.
Навчіться описувати деталі своєї роботи, формувати CV англійською та вільно обговорювати флоу проєктів із замовниками.
Детальніше про курс

Джерело: Ars Technica

Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: