Ті, хто не сплатив — зможуть лише читати твіти.
X все-таки стягуватиме плату за користування соцмережею у межах програми «Not a Bot», яка наразі вже запрацювала в тестовому режимі у Новій Зеландії та на Філіппінах.
Усі нові користувачі мають сплатити $1/рік, щоб мати можливість публікувати дописи.
«З 17 жовтня 2023 року ми почали тестувати «Not A Bot» — нову передплату для нових користувачів у двох країнах, яка розроблена для зменшення спаму та активності ботів», — коментують у соцмережі.
Згідно зі схемою, нові користувачі повинні підтвердити свої номери телефонів і сплатити комісію в 1 долар, якщо вони хочуть використовувати основні функції, такі як твіти, ретвіти, закладки та лайки.
Ті, хто не сплатив, зможуть використовувати X лише в режимі «читання».У компанії заявили, що на раніше зареєстрованих користувачів плата поки не поширюватиметься.
Дехто розглядає у новій програмі спробу Ілона Маска отримати доступ до платіжних даних користувачів, щоб потенційно сприятиме його ідеї перетворити X на платіжний застосунок. За словами його біографа Волтера Айзексона, мільярдер «розлютився», коли дізнався, що Apple не надає дані кредитних карток тих, хто реєструється у соцмережі через iPhone.
Starting today, we’re testing a new program (Not A Bot) in New Zealand and the Philippines. New, unverified accounts will be required to sign up for a $1 annual subscription to be able to post & interact with other posts. Within this test, existing users are not affected.
This…
— Support (@Support) October 17, 2023
Тим часом Similarweb звітує, що глобальний трафік X знизився на 14% після приходу Ілона Маска, а у США — на 19%. Активність користувачів США на мобільних пристроях також зменшилась на 17,8% порівняно з аналогічним періодом торік, виходячи з даних щодо щомісячно активних користувачів на iOS та Android.
Хоча на США припадає приблизно чверть вебтрафіку X, в інших країнах також спостерігалося зниження — Велика Британія (-11,6%), Франція (-13,4%), Німеччина (-17,9%) та Австралія (-17,5%).
Цікаво, що у минулому місяця відвідуваність профілю самого Маска на сайті зросла на 96% порівняно з минулим роком.
Якщо порівнювати з іншими соцмережами, то трафік 100 найпопулярніших загалом знизився на 3,7% у вересні — за винятком TikTok, який глобально зріс на 22,8%. Вебтрафік Facebook, наприклад, знизився на 10,4%.


На мобільних пристроях спостерігалася подібна тенденція, однак кількість щомісячно активних користувачів X скоротилася на 17,8% у вересні, у порівнянні з Facebook і Instagram з 8% і 3,7% відповідно.
Важливість X знизилась і в екосистемі новин (а судячи з того, що сайт прибрав заголовки, низхідна тенденція триватиме) — ще три роки тому The New York Times отримував 3-4% свого трафіку з Twitter, але зараз цей показник зменшився до менш як 1% (звичайно, X через особисті конфлікти Маска придушував посилання на Times у серпні разом з іншими конкурентами, такими як Bluesky і Threads).
«…Якимось чином аудиторія X/Twitter зменшилася, але не випарувалася», — написав Девід Карр, старший менеджер з аналізу Similarweb.
X, ймовірно, оскаржить висновки Similarweb, оскільки нещодавно його керівники називали дещо інші дані, хоча й плутались у показах — CEO X/Twitter Лінда Яккаріно заявила про 500 млн щоденних дописів на платформі, а Ілон Маск розповідав про 100-200 млн.