Партнерський проєкт 20.09.2022 о 12:00 comment views icon

Ярослав Морозов, Universe: «Ми вивели свої продукти в топ-3 у ніші в App Store. 6 принципів, які нам допомогли»

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/05/kozlovskaya_uwp_avatar_thumb-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/05/kozlovskaya_uwp_avatar_thumb-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/05/kozlovskaya_uwp_avatar_thumb-96x96.jpg

2015 року Ярослав Морозов прийшов у холдинг Genesis на позицію джуніор-iOS-розробник. За якийсь час він зрозумів, що хоче будувати великий міжнародний бізнес. Провів дослідження ринку та запропонував топменеджерам Genesis створити застосунок – VPN-сервіс. Вони дали розробникові шанс, але з умовою, що сервіс має вийти в нуль за пів року. Ярослав зібрав команду і разом із нею запустив продукт. Проєкт непогано зростав, але не тими темпами, які були потрібні.

Хоча Ярослав не досяг потрібних показників із цим продуктом, йому дали можливість продовжити справу. У тому ж 2018 його команда запустила сканер документів Scan Guru. Так народилася продуктова компанія Universe. Зараз у Scan Guru 20 млн встановлень, а всього продукти Universe мають 40 млн користувачів по всьому світу.

У партнерському матеріалі з Universe CEO Ярослав Морозов розповів, як команда знайшла свою нішу, вивела продукти у трійку найкращих бізнес-застосунків у світі та які принципи роботи в цьому допомогли. А ще кого зараз шукають у команду.

Партнер проєкту?

Як знайшли свою нішу

Коли ми створювали VPN-сервіс, я недооцінив складність виходу на ринок. На ньому вже було два великі гравці, які ділили 90% ринку, а в такому сервісі, як VPN, не може бути якихось суттєвих відмінностей від конкурентів.

Був момент, коли VPN-сервіс встановили понад 100 тис. разів на місяць, але вище стрибнути не виходило. Ми вирішили, що якщо не можна побудувати номер один, два чи три у світі, то немає сенсу продовжувати. Маленький бізнес – це не IT. Тож за три місяці я почав шукати далі.

CEO Universe Ярослав Морозов

Коли займався дослідженнями ринку, виявив, що є хороша ніша утилітпрограма з мінімальним функціоналом, яка вирішує якесь специфічне завдання: сканерів, перекладачів, клінерів. Сьогодні ринок утиліт оцінюють у $150 млн. Ніша продовжує швидко зростати, і там є багато гравців різного розміру. Після помилки з першим продуктом я вже розумів, наскільки це важливо.

2018 року ми запустили першу бізнес-утиліту – сканер документів Scan Guru. У наступні два роки ще дві – Translator Guru та Cleaner Guru.

Більше про компанію Universe та які продукти розробляє компанія можна дізнатися на сайті.

Як розвиваємо продукти

Scan Guru – застосунок для сканування документів за допомогою камери смартфона. Він сканує та редагує документи, може ставити на них електронний підпис, водяний знак або штамп. А ще може переводити рукописний текст у друкований з точністю понад 98%.

Щоб отримувати такий результат у розпізнаванні тексту, ми використовуємо машинне навчання. У нас є кілька розробок, які ми комбінуємо з іншими сервісами (Google, Microsoft, Amazon). Звичайно ж, розпізнавання залежить від почерку людини та мови, якою вона пише: найкраще розпізнається англійська.

Сканер дуже простий у використанні. Наприклад, один американський письменник відсканував за допомогою Scan Guru цілих 700 сторінок свого рукописного тексту. Простота впливає на популярність застосунку: у середньому за місяць його встановлюють близько 500 тисяч нових користувачів.

Спробувати застосунок Scan Guru.

Той самий підхід – зробити простий і зручний застосунок – допоміг нам створити Translator Guru. Коли Google Translate був на етапі розвитку, ми вирішили запустити свій онлайн-перекладач з фічами, яких ні в кого не було. Перша – це voice-to-voice-переклад, наприклад, людина розмовляє англійською, а застосунок відразу перекладає іспанською. Ця функція з’явилася у Translator Guru раніше, ніж її запустили в Google Translate. І друга – вбудований у клавіатуру телефона переклад, можливість друкувати англійською та одразу отримувати переклад будь-якою іншою мовою. Я сам це використовую, коли спілкуюся з партнерами, наприклад, з Китаю.

Зараз застосунок підтримує понад сто мов. Деякі популярні туристичні фрази – наприклад, як замовити їжу в ресторані чи номер у готелі – уже завантажені в застосунок, їх навіть не треба промовляти.

Спробувати, що вміє Translator Guru.

Із застосунком для очищення пам’яті телефона Cleaner Guru вийшла цікава історія. Спочатку його ключовою функцією було автоматичне видалення дублікатів фотографій. Але ми побачили, що люди хотіли б самі вибирати, яке фото з кількох залишити. Тому розробили зручний функціонал, який допомагає швидко сортувати, вибирати найкращий дублікат і видаляти непотрібні фотографії.

Також ми виявили ще одну потребу користувачів – зменшувати якість відео. Відео займає багато місця у смартфонах, особливо якщо воно у високій якості. В айфонах ви не можете автоматично конвертувати з високої роздільної здатності в нижчу, з 4К у Full HD. І ми вигадали рішення. Застосунок знаходить великі за обсягом відеофайли і стискає їх. Ця функція дуже подобається користувачам, особливо власникам старих девайсів. Ще застосунок може об’єднати контакти, що повторюються, та очистити сховище iPhone одним натисканням.

Спробувати застосунок для очищення пам’яті телефона Cleaner Guru.

На всіх цих продуктах ми заробляємо завдяки платній підписці – від $7 на тиждень і реклами в застосунках.

Останній на цей час наш продукт і такий, що найактивніше розвивається, – освітня платформа Wisey, яка допомагає прокачувати soft skills. Наша цільова аудиторія – англомовна. Є два основні сегменти: молодь 25–34 років, яка працює та хоче розвиватися, та люди 50+, у яких багато вільного часу. На Wisey доступні чотири курси, найпопулярніший – «Як ефективно вчитися». Кожен курс складається з коротких лекцій англійською. За сім місяців курси по $20 купили понад 4 тис. осіб.

Завантажити застосунок Wisey.

У нас амбітні цілі на ці та майбутні проєкти: з їхньою допомогою хочемо вийти на капіталізацію у мільярд доларів. Уже зараз ми входимо до першої трійки бізнес-застосунків з доходу на App Store, а в деяких країнах, наприклад у Китаї, навіть у двійку найкращих. Найпопулярніший продукт – це Scan Guru. Його встановили 20 млн разів. Поки що застосунки доступні тільки для iOS, але ми вже працюємо над Android-версіями.

Які принципи поєднують команду

Щоб створювати найкращі продукти, ми дотримуємось кількох принципів роботи.

  1. «Треба тестити» – неофіційний слоган команди. Ми готові експериментувати, але впроваджуємо у продукт лише ті ідеї, які успішно пройшли A/B-тестування. Думаю, ми так робитимемо, навіть коли нас буде не 80 осіб, як зараз, а 500. Ми хочемо зберегти динаміку в команді та культуру стартапу.
  2. Аналітика та дослідження ринку – пріоритет №1. Мені важливо, щоб Universe мала сильну команду аналітики. Щоб усі рішення, які ми ухвалюємо, базувалися на даних, а не лише на відчуттях.

2017 року мені прийшла ідея освітнього проєкту, але тоді не вистачало навичок створення контенту і сміливості. Тому вирішили зосередитися на створенні утиліт. Аналітика ринку підтверджувала, що саме час для таких продуктів. Освітня платформа залишилася лише ідеєю.

Десь рік тому ми з командою R&D шукали новий напрям для продукту. Проаналізували американський ринок на предмет трендів і потреб користувачів і відзначили, що там зростає попит на розвиток soft skills. У США в середньому витрачають близько $100 на місяць на додаткову освіту.

З’явилося відчуття, що настав час повертати ідею освітньої платформи.

Ми вирішили переконатися, що наші здогади вірні. Партнери з Metaex-Facebook запропонували нам допомогу студентів Каліфорнійського університету в Берклі, щоб провести додаткове дослідження. Вони опитали понад 100 осіб різного віку із США, які мають вищу освіту. Виявилося, що понад 70% людей хочуть прокачувати свої soft skills.

Так ми підкріпили наші відчуття цифрами і сьогодні команда R&D-центру працює над освітньою лайфстайл-платформою Wisey.

3. Ми намагаємося знаходити новий спосіб розв’язання проблеми. Коли ми створили Translator Guru, функції voice-to-voice-перекладу не було ні в кого з конкурентів, навіть у Google Translate. Вона мала успіх серед користувачів і сьогодні залишається однією з найпопулярніших у продукті.

4. Ми заохочуємо співробітників подавати ідеї. Часто хороші ідеї виникають не у продакт-менеджерів, а в розробників, дизайнерів, QA-фахівців. Наприклад, додати у Cleaner Guru можливість зменшувати якість відео запропонував розробник

Співробітники можуть промоніторити конкурентів, знайти якусь штучку та запропонувати зробити її в нас, але ще краще. Такі ідеї ми розбиваємо на пріоритетні методом RICE (метод визначення пріоритетності ідей). Сьогодні близько 50% з них перебувають у розробці.

5. Уся команда захоплена роботою та продуктами компанії. Мотивація співробітників – насамперед допомогти користувачам зробити щось прикольне. Вони потім заходять в аналітику та дивляться, як люди використовують функціонал, який вони вигадали. І прямо в захваті від цього. Це відповідає місії нашої компанії: разом з найкращими фахівцями у своїй сфері створити екосистему застосунків і нових платформ, які підвищать якість життя людей у ​​всьому світі.

6. Ми маємо атмосферу відкритості, усе можна обговорювати. Якщо людині щось не подобається в компанії, вона може прийти до мене особисто та розповісти про це. Якщо в когось виникла класна ідея і він мені написав, я можу відповісти навіть пізно ввечері.

Більше про те, кого шукають в команду Universe можна дізнатися тут.

Як наймаємо та яких фахівців чекаємо в команду

Я впевнений, що головне для успішної роботи – це команда. Ми намагаємось наймати найкращих фахівців, які люблять свою роботу та націлені на результат. Комусь відгукуються наші принципи та культура, хтось приходить, щоб реалізувати амбіції в молодій компанії. Моя мета – зробити так, щоб щонайменше 50% людей приходили до нас за рекомендацією.

Я завжди звертаю увагу на особисті якості, наприклад, наскільки людина відкрита, залучена і чи має широке коло інтересів. Поганий розробник завжди може стати хорошим розробником, а погана людина навряд чи сильно зміниться, особливо у зрілому віці. Подумки я завжди приміряю, чи пішов би я із цією людиною в бар після роботи чи ні.

Зараз усі етапи відбирання людей проходять онлайн, багато хто працює дистанційно, але в нас є затишний офіс у Києві, де знаходиться більша частина команди. За пів року повномасштабної війни ми найняли 26 нових співробітників і продовжуємо активно зростати. У нас відкриті вакансії маркетинг-фахівців, тестувальників, розробників.

Детальніше дізнатися про всі вакансії та подати заявку можна тут.

 

Партнер проєкту?

Вакансії Universe

 

Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: