Кіно Кіно 23.11.2025 comment views icon

Рецензія на фільм “Ти — космос”

author avatar

Олександр Наумець

Автор статей та рецензій

“Ти — космос” — новий український сай-фай, який вривається у прокат, є однією з найбільш щирих і стильних робіт року. Фільм уже зібрав теплі відгуки на фестивалях, і тепер нарешті дістався до широкого глядача. Це історія про самотність, пошук сенсу й ту впертість, яка не дає людині зламатися навіть тоді, коли навколо порожній всесвіт. Маленьке кіно з великим серцем, яке вміє бути одночасно масштабно космічним і дуже домашнім.

Рецензія на фільм “Ти —  космос”

Плюси:

живий і щирий головний герой, якому віриш з першої сцени;
сильна атмосфера;
влучний баланс гумору й драми;
стильна, та вражаюча візуальна частина; хороша акторська робота: персонажі відчуваються людьми, а не функціями сюжету

Мінуси:

інколи стрічка трохи “буксує” в паузах; темп місцями може здатися занадто спокійним

9/10
Оцінка
ITC.ua

“Ти — космос”

Жанр фантастика, трагікомедія
Режисер Павло Остріков
У ролях Володимир Кравчук, Алексія Депікер, та ін.
Прем’єра 20 листопада 2025 року, кінотеатри

Новий український фільм “Ти — космос” з’являється у прокаті так тихо і спокійно, ніби й не претендує на статус події, але кілька фестивальних показів уже встигли нагадати, що у нас знову виросла робота, яка може стояти поруч із найкращими жанровими історіями Європи.

В Україні стрічка дебютувала на Одеському кінофестивалі, де взяла гран-прі, загалом зібрала теплі відгуки на фестивалях і за кордоном, де її особливо відзначили за операторську роботу та потужну акторську гру. І хоча це лише перша повнометражна робота режисера, по ній одразу видно людину, яка не намагається маскувати недоліки масштабом, а навпаки ставить ставку на інтимність, камерність і точність.

“Ти — космос” вийшов саме тоді, коли українському кіно так не вистачає фільмів, що вміють одночасно бути особистими і видовищними, і в цьому сенсі стрічка відчувається ковтком свіжого повітря.

Після руйнування Землі Андрюха живе сам у старенькому космічному кораблі, дрейфуючи серед тиші та уламків минулого. Його дні схожі один на один, доки бортова система раптом не ловить голос дівчини: єдиний живий сигнал за багато часу. Цей голос стає для нього причиною знову рухатись уперед. Герой вирішує знайти її, хоч і не знає, хто вона, де вона і чи справді вона жива. У дорозі герой зіштовхується з наслідками того світу, який зник, із власними страхами й тишею, що давить сильніше, ніж будь-який вакуум.

Фільм відкривається дуже по-домашньому, без пафосу, майже з тією самою інтонацією, якою з другом говориш на кухні і саме такий тон задає головний герой. Андрюха живе в постапокаліптичній реальності, де після руйнування Землі він залишається мало не одним з останніх, хто ще зберігає звичку говорити вголос.

Камерність тут побудована так грамотно, що вже за кілька сцен глядач опиняється поруч із героєм у тісній кабіні корабля, немов сидить на пасажирському сидінні. І коли раптом у цій тиші лишається лише він і голос дівчини, яку треба знайти десь на іншому кінці космосу, у фільму з’являється зрозуміла мотивація.

Сценарно фільм дуже цікавий тим, що не намагається робити “ще одну історію про кінець світу”. Навпаки. Зруйнована Земля тут лише фон, каталізатор для героя, а справжня ідея лежить у тому, як людина шукає хоч якийсь сенс, хоч когось живого, навіть якщо це всього лише голос.

Окремо впливає те, як фільм перегукується з нашою реальністю сьогодні, з відчуттям постійної тривоги, із втомою від новин, із тим, що майбутнє стало надто примарним і крихким. “Ти — космос” зчитує ці емоції дуже тонко, просто передаючи відчуття людини, яку життя змусило рухатися вперед, навіть коли повертатися вже нікуди.

Андрюха — головний скарб стрічки. Розкриття персонажа йде не через текст, а через дрібниці: як він слухає платівки, як говорить зі своїм роботом-помічником. Володимир Кравчук, який раніше був відомий у комедійних ролях, раптом видає таку щиру драму, що на певному етапі ти перестаєш аналізувати, ти просто віриш. Він грає персонажа, який міг би бути твоїм другом, тим самим звичайним хлопцем, з яким у школі списував домашку. І саме тому його подорож працює настільки емоційно: він не класичний голлівудський герой, він не безстрашний боєць, він людина, яку змусили дорослішати не обставини, а пустота навколо.

Баланс між жанрами також є однією з найсильніших рис картини. Режисер чудово відчуває, коли треба зробити паузу, коли додати гумору, а коли дозволити сцені працювати на емоцію. Комедійні моменти живі та абсолютно природні, без тієї награнності і штучності, яка часто губить українські фільми.

Технічно фільми “Ти — космос” однозначно величезний крок уперед для нашого кіно. Візуально стрічка не поступається хорошим європейським сай-фаям, адже тут акуратна та мінімалістична графіка. І хоча ваона без зайвого блиску, але дуже красива в межах власного стилю.

Камера працює впевнено, тому в картині правильні ракурси, повільні рухи, те саме відчуття порожнечі навколо, яке створює атмосферу без слів. Саундтрек заслуговує окремої згадки, адже кілька українських пісень звучать настільки влучно, що здається, ніби сцени знімали під них. Усе виглядає продумано, професійно й точно можна сказати, що люди, які цим займалися, повністю закохані в кіно.

Висновок:

“Ти — космос” — фільм, який дивишся і десь в глибині душі сильно пишаєшся, мало не зі сльозами на очах, що це знято в Україні. Це наше, живе, щире кіно, яке не соромиться бути одночасно камерним і масштабним, смішним і сумним, фантастичним і абсолютно людським. І хочеться, щоб таких стрічок ставало все більше, бо саме вони доводять, що українське кіно не просто тримається, а рухається вперед упевнено і красиво.
Тут усе зійшлося як треба: режисерська чутливість, сильний сценарій, технічна точність і той самий стан душі, який складно підробити.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: