Огляди Авто 30.10.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Peugeot 408: зрада чи перемога?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Peugeot 408: зрада чи перемога?

Просто зараз автомобіль Peugeot 408 крок за кроком здобуває статус нового бестселера марки. Заслужено: адже це цікавий та оригінальний автомобіль. Хоча з ним все дуже непросто. Чому так? Що цікавого, що оригінального? А що непросто? Зараз все розповім – у вигляді повноформатного детального огляду. Поїхали!

Позиціонування Peugeot 408

Автомобіль Peugeot 408 завжди був спробою створити «щось більше» на основі Peugeot 308. Завжди – це до того, що таких спроб було декілька: історія Peugeot 408 тягнеться вже більше десятка років й сьогодні ми зустрічаємо вже третє покоління моделі. Перші два втілення у вигляді седанів були обмежені за ринками збуту, то ж могли лишитись поза увагою. Однак нинішній «третій» Peugeot 408 вийшов на загальноєвропейський ринок та радикально змінив формат – він отримав кузов з фірмовою назвою «спортбек» та додаткові натяки на кросовер.

Модель Peugeot 408 вже нараховує три покоління: спочатку це були легкові седани зі збільшеною довжиною та колісною базою, тепер маємо «спортбек» з SUV-натяками. Але логіка незмінна: спроба створити щось більше на основі Peugeot 308 (його ми згадаємо не раз). Тестовий автомобіль Peugeot 408 представлено з бензиновим 1,6-літровим двигуном у комплектації GT, також коротко буде представлено автомобіль у версії ALLURE PACK.

Як їде крос-спортбек Peugeot 408

А давайте просто тут й почнемо згадувати Peugeot 308 – тому, що Peugeot 408 виглядає значно цікавіше та більш динамічно, але в кількох пунктах неочікувано поступається на дорозі. Як так?!

Чим запам’ятався Peugeot 308, то це чудовим балансом комфорту та керованості, невеликими кренами, нейтральною поведінкою в поворотах. Аж ось «старший брат» Peugeot 408, що так спортивно й молодо виглядає, в поворотах раптом може здивувати помітними кренами кузова. Ось ще зауваження: розтягнутий кузов та довгий «хвіст» дають відчуття мікро-пауз, коли швидко повертаєш або проходиш затяжний швидкісний віраж.

Дивно? Так, але частково це очікувано. Адже автомобіль став вищим (майже 1,5 метра, заявлений кліренс 189 мм) та довшим – й все це відчувається. Плюс великі 18-дюймові колеса та всесезонна гума додають грубощів у поведінку витонченого шасі: тут менше чіткості керування та м’якості подолання нерівностей.

Онлайн-курс "Проджект-менеджер в ІТ" від Laba.
Навчіться запускати, контролювати й успішно реалізовувати ІТ-проєкти. Пройти весь шлях проєктного управління на реальному кейсі вам допоможе PMD із 19-річним досвідом в ІТ.
Детальніше про курс

Проте Peugeot 408 точно знає, чим відігратись. Взявши кліренс кросоверів та великі колеса, він також частково перейняв й характер у стилі «мені по-барабану до поганих доріг». Де традиційний європейський хетчбек змушує гальмувати й їхати обережно, ось цей Peugeot 408 дозволяє пролітати ходом майже не скидаючи швидкість. Причому втрата комфорту з одного боку (налаштування шасі та гарні літні шини на Peugeot 308) компенсується іншим – довгою колісною базою. Завдяки цьому, автомобіль Peugeot 408 не так помітно реагує на нерівності задньою підвіскою. Скажемо так: всі це неприємності просто залишаються далі від водія, вони не сприймають так явно і помітно. Ще можна додати про керованість та відчуття керма. Наприклад, про те, що кермо робить близько трьох обертів від упору до упору. Тут немає гостроти керування, але є непогане відчуття автомобіля, який надійно тримаєш в руках.

А ще варто окремо додати про бензиновий 1,6-літровий турбодвигун та 8-ступеневий «автомат». Старт з місця викликає певні питання до заявленою потужності у 215 к.с. – адже таке враження, наче з заявленого табуна у перші секунди старту готові 150-180 к.с. й не більше. Проте зі зростанням позначок на тахометрі паралельно зростає й віра у силу мотору: це «крутильний» двигун, він любить оберти! Якщо не шкодувати натискання педалі акселератору, якщо тримати мотор в зоні високих обертів (4-4,5 тисячі та вище), то можна отримати обіцяну потужність – а з нею й гарну динаміку для обгонів ходом.

Отже старт з місця не вражає, проте починаюся з 2,5-3 тисячах вже стає веселіше й приходить гарна тяга, а на високих обертах турбомотор розкривається на повну та готовий до нових досягнень під звучне гарчання. Автоматична трансмісія вдало налаштована й швидко перемикає передачі. Але не скажу, що непомітно: інколи можна вловити момент перемикань на нижчих передачах. Крім того, вибір режимів руху здатен вплинути на характер двигуна/коробки й відповідний спорт-режим робить автомобіль максимально жвавим та динамічним.

Якщо казати загалом й відносно дизельного 308-го – то бензиновий Peugeot 408 пропонує динамку на рівень вище. І взагалі він пропонує один з найбільших показників потужності та динаміки у своєму класі та за свої гроші. Це класно.

Автомобіль Peugeot 408 виглядає дуже цікаво: він поєднує кузов «спортбек» (ліфтбек), натяки на кросовер (збільшений кліренс та пластикові накладки), динамічний загальний дизайн, численні кути та згини. Характер непростий – наче та ковдра, яку зшили з різних частин. Але вийшло «по-домашньому затишно»: можна спокійно їхати по поганим дорогам, можна впевнено виходити на обгони та насолоджуватись динамікою – адже прискорення до «сотні» займає 7,9 секунди. Ось таке дивне поєднання збільшеної потужності/динаміки та крос-шасі. Характер не ідеальний – але він точно пасує до наших не ідеальних шляхів.

Онлайн-курс "Проджект-менеджер в ІТ" від Laba.
Навчіться запускати, контролювати й успішно реалізовувати ІТ-проєкти. Пройти весь шлях проєктного управління на реальному кейсі вам допоможе PMD із 19-річним досвідом в ІТ.
Детальніше про курс

Отже, на автомобілі Peugeot 408 можна подорожувати майже будь-куди, не надто піклуючись про дороги. Причому можна подорожувати з гарним простором для родини або компанії та з відповідним багажником під численні валізи. Адже якщо передня частина салону Peugeot 408 знайома по моделі 308, то все за центральною стійкою даху відрізняється – і все в «плюс».

Чудовий простір для ніг пасажирів! Ось головна відмінність Peugeot 408, отримана завдяки збільшенню розмірів. Тепер позаду є гарний запас для пасажирів, тепер є збільшені дверцята для зручності посадки. Звісно, дах не став помітно вищим; але все «по горизонталі» розтягнулось та збільшилось. А ще є місткий багажник, причому з величезним отвором для завантаження та чудовою організацією простору: гачки для пакетів, бокова кишеня, подвійна гумка-притискач, пласка підлога…

Передня частина салону Peugeot 408 вже знайома по моделі 308, але це не робить її поганою – навіть навпаки: маємо поєднання гарних матеріалів оздоблення та цікавого технологічного дизайну. Головні відмінності Peugeot 408 починаються за спинками передніх сидінь, причому це відмінності лише в «плюс». По-перше, суттєве збільшення простору для задніх пасажирів. По-друге, великий та зручний багажник. Ось так: створюючи «дизайнерський» автомобіль, використовуючи потужний двигун для натяків на драйв, додаючи практичності SUV, тут ще й не забули «докласти» гарний та просторий салон.

Технології автомобіля Peugeot 408

Знову згадаємо Peugeot 308: маємо платформу ЕМР2, передній привод, незалежну передню підвіску, напівзалежну балку позаду, матричні фари, новий 8-ступеневий «автомат», вибір режимів руху. В салоні маємо нову передню панель та сенсорні клавіші-перемикачі, а також цифрову панель приладів з об’ємним зображенням. Якщо розглядати автомобіль Peugeot 408 окремо, то в ньому багато інновацій. Але якщо згадати Peugeot 308 – то стає зрозуміло, що ці автомобілі максимально споріднені. Проте не ідентичні.

Тепер зосередимо увагу саме на відмінностях Peugeot 408. По-перше: йдеться про збільшення довжини загалом та збільшення колісної бази (2,79 м проти 2,675 м в моделі Peugeot 308) – це відповідно дало змогу збільшити об’єм багажника та простір для ніг задніх пасажирів. Фактично Peugeot 408 частково закриває ті питання, які постають за відсутності універсала Peugeot 308: кому треба 308-й, але з більш просторим салоном та більшим багажником – можна взяти 408-й.

По-друге: йдеться про двигун. На європейських ринках автомобілі Peugeot 308 та Peugeot 408 можуть перетинатись по запропонованим двигунам. Але на ринку України вони кардинально розділені: якщо Peugeot 308 пропонує 1,5-літрови турбодизель, то Peugeot 408 пропонує бензиновий 1,6-літровий турбомотор з кодовим позначенням EP6 FA DTX. Але простіше буде сказати одним словом: Prince. Так-так, це чергова еволюція того самого відомого 4-цилиндрового алюмінієвого турбодвигуна зі ступенем стиску 10,2:1 та турбіною K03.

Головна особливість Peugeot 408 – бензиновий турбомотор; в черговий раз оновлений та з виправленими зауваженнями (кажуть, що «дитячі хвороби» перемогли ще кілька років назад). Якщо прибрати упередження, то двигун чудово поєднує потужність та економічність у споживанні пального. Особливості центрального дисплею та цифрової панелі приладів для нас вже знайомі по моделі Peugeot 308, але для непідготовленої людини все це виглядає справжнім «космосом з майбутнього».

Вартість Peugeot 408 та потенційні суперники

Автомобіль Peugeot 408 пропонується в Україні лише з одним двигуном та трансмісією (вищезгадані 1,6-літровий мотор й 8-ступеневий «автомат»); проте покупці можуть обирати серед двох комплектацій та замовити деякі опції поштучно.

Лінійку моделі відкриває Peugeot 408 у комплектації ALLURE PACK: шість подушок/шторок безпеки, системи ABS та ESP, адаптивний круїз-контроль, розпізнавання дорожніх знаків, система екстреного гальмування, асистент утримання у смузі руху, система попередження про перехресний рух позаду, двохзонній «клімат», камера заднього огляду, передні та задні датчики паркування, підігрів передніх сидінь, цифрова 10-дюймова 2D панель приладів, оздоблення салону тканиною Fractil зі шкіряними вставками, центральний сенсорний 10-дюймовий дисплей, підтримка Android Auto та Apple CarPlay, фари Eco LED, легкосплавні 18-дюймові колісні диски. Ціна Peugeot 408 1.6 PureTech 215 АКПП-8 ALLURE PACK – від 1,21 млн грн або $32 тис.

На крок вище розташовано максимальну версію Peugeot 408 GT, де додано: асистент утримання обраної позиції у смузі руху, електропривод кришки багажника з сенсором відкриття під заднім бампером, сидіння водія AGR з електричним регулюванням положення та пам’яттю налаштувань, функція масажу спини на передніх сидіннях, панель приладів 3D, камери огляду 360, фари Full LED, оздоблення салону Alcantara з елементами шкіри, тощо. Ціна Peugeot 408 1.6 PureTech 215 АКПП-8 GT – від 1,38 млн грн або $36 тис.

Навіть Peugeot 408 ALLURE PACK пропонує рівень комплектації та техніки, якому позаздрять конкуренти: чудовий перелік оснащення, якого вистачить більшості покупців. Помітні відмінностей такого автомобіля від максимально: ззовні – решітка радіатора та фари, в салоні – комбінація тканини та шкіри, а також панель приладів без 3D-ефекту. Такий автомобіль Peugeot 408 стартує з відмітки $32 тис., а максимальні версії GT з урахуванням додаткових опцій (аудіо FOCAL, панорамний скляний люк, система нічного бачення, преміальна шкіру NAPPA) можуть коштувати 1,5-1,6 млн грн. або приблизно до $42 тис.

Визначились з автомобілем та діапазоном ціни – отже, тепер дещо про суперників. За формою кузова прямим конкурентом виступає SKODA Octavia; плюс ще додайте більшість версій з переднім приводом (хоча також є й повний) та широкий вибір двигунів. Проте не полишає думка, що за своїм настроєм та портретом покупця – геть різні автомобілі.

Куди ближче знаходиться CUPRA Formentor: кросовер-хетчбек з динамічним дизайном, гарно їде, пропонує вибір між економічним турбодизелем або потужним бензиновим турбодвигуном. Головна відмінність – програє розмірами та простором салону, але додатково пропонує повний привод. Схожа історія також і про Mazda CX-30: компактні розміри та невеличкий салон; але гарне оздоблення інтер’єру та є версії з повним приводом. Бензиновий двигун поступається за потужністю, альтернативи у вигляді економічного дизеля або гібрида немає.

А ось для моделі DS 4 CROSS така альтернатива є: можна обрати або потужний бензиновий мотор, або економічний дизель. Та й загалом – платформа й техніка споріднені до Peugeot 408; головна відмінність полягає у меншому салоні, але з чудовими матеріалами оздоблення. Ну й якщо вже зайшли в «преміальний автомобільний світ», то згадаю Infiniti QX55: дуже схожа форма кузова, салон «в роках», потужний двигун, повний привод – але все це значно дорожче.

Одразу так й не придумати прямого конкурента для Peugeot 408; але кілька варіантів «на тему» назвати можна: SKODA Octavia, CUPRA Formentor, Mazda CX-30, DS 4 CROSS, Infiniti QX55. В коментарях нижче чекаю ваші додаткові варіанти – реально дуже цікаво.

Споживання палива Peugeot 408 та утримування автомобіля

В середньому по місту автомобіль Peugeot 408 споживає 9-10 літрів пального; плюс-мінус літр в залежності від умов руху (пусти дороги або затори) та стилю керування. На трасі за швидкості 80-90 км/год. автомобіль вкладається приблизно в 5 л на 100 км; зі зростанням швидкості до 110-120 км/год. споживання пального зростає до 6,5-7 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія – три роки або 100 тис. км пробігу (що настане раніше). Сервісне обслуговування потрібно проводити кожні 20 тис. км або раз на рік. Вартість простого ТО складає 6,5 тис. грн, вартість більш об’ємних та складних ТО складає 8,5-10 тис грн.

Вартість автомобіля та ТО вказана станом на жовтень поточного року, вартість ТО вказана для Києва та може відрізнятись в інших містах України.

Безпека Peugeot 408

Автомобіль Peugeot 408 споріднений до Peugeot 308 (платформа, структура кузова, системи допомоги водію), тому за правилами краш-тестів Euro NCAP можна зарахувати аналогічний результат. Тому: чотири зірки з п’яти можливих, зауваження до захисту тулуба водія при фронтальних ударах, решта пунктів – захист при бокових ударах, захист дітей тощо – мають зелені (добре) або жовті (нормально) відмітки.

Підсумки: отже, зрада чи перемога?

Вирішуйте самостійно – відповідно до своїх очікувань. Всі деталі та нюанси, аби зробити власні висновки, я вже розповів. Проте додам навіть не висновки, а власні думки.

Автомобіль Peugeot 408 цікавий мені особисто. Я чекав зустрічі з ним й одночасно боявся цього – адже можуть бути завищені очікування та ефект перегорання. За цей час в руках опинився приємний Peugeot 308; за цей час я побачив перший Peugeot 408 в автосалоні й неприємно здивувався шинам. Просто вже є певне розуміння того, наскільки шедевральними можуть бути шасі автомобілів Peugeot – й наскільки ці шедеври руйнують всесезонні шини типу «все в одному». І ось, нарешті, зустріч…

Перший день-два-три я наче спеціально вишукував зауваження (як бачите, ось знайшов і написав у порівнянні з Peugeot 308). Аж поки не прийшло розуміння, що автомобіль Peugeot 408 все це по-своєму компенсує та навіть більше: він пропонує взагалі інший характер! Замість елегантної стриманості – молодіжна зухвалість та готовність до щоденних пригод. Замість економічності та спокою – бажання швидкості та динаміки. Водночас не забули про гарний дизайн, якісний та просторий салон, великий практичний багажник: чудовий мікс! Тому особисто для мене Peugeot 408 – це точно одна велика «перемога».

Плюси:

+ Гарний дизайн, де поєднано динамічну зовнішність оригінального кузову та крос-стиль

+ Просторий салон, якісне оздоблення, великий і зручний багажник

+ Чудова пропозиція потужності/динаміки та комплектації за такі гроші

Мінуси:

– Хочеться побачити більше варіантів вибору двигунів

Peugeot 408

Технічні характеристики Peugeot 408 1.6 PureTech 215 GT

Кузов, тип Ліфтбек, 5 дверцят, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,69 x 1,85 x 1,48 м
Колісна база 2,79 м
Заявлений кліренс 189 мм
Об’єм багажника Від 505 л (5 місць) до 1580 л (2 місця)
Мінімальна споряджена маса 1443 кг
Двигун Бензиновий турбо R4 1,6 літри
Потужність (сумарна) 215 к.с. на 5 500 об/хв..
Крутний момент (сумарний) 300 Нм на 2 000 об/хв..
Питома потужність та момент 149 к.с. на 1 тону та 208 Нм на 1 тону
Тип приводу Передній привод
Тип трансмісії 8-ступеневий «автомат»
Динаміка 0-100 км/год. 7,9 секунди
Максимальна швидкість 220 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 9,2 літрів на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 5,7 літрів на 100 км
Мінімальна вартість Від 1,21 млн грн. або $32 тиc.

Автомобіль надано – Peugeot Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: