Огляди Авто 18.09.2023 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Peugeot 308 NEW: ідеал для «своїх»

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Peugeot 308 NEW: ідеал для «своїх»

Разом з дещо неочікуваним пікапом, французький «лев» Peugeot привіз в Україну цілком очікуваний для себе автомобіль з самого центру європейського автомобільного світу – йдеться про новий хетчбек третього покоління Peugeot 308. Але що змінилось відносно попередника? Чи багато нового окрім ціни? По все це та багато іншого читайте в матеріалі нижче.

Позиціювання Peugeot 308

Загалом позиціювання було прописано блоком вище: автомобіль Peugeot 308 – це хетчбек європейського С-класу, вже третє покоління моделі. Цікаво, що кожне втілення 308-го було чимось особливе. Перший автомобіль Peugeot 308 виник, як результат глибокого перетворення Peugeot 307 – наприклад, він наслідував кузов з високим дахом.  Другий Peugeot 308 вперше не змінив індекс під час зміни поколінь, вперше «приміряв» платформу ЕМР2, одним з перших отримав салон i-Cocpit з мініатюрним кермом та приладами над ним. На перший погляд, історія з третім поколінням Peugeot 308 повторюється: аналогічна платформа, схожий кузов. Але…

Автомобіль Peugeot 308 вже має три покоління – актуальне вийшло у 2021 році, проте приїхало в Україну лише у 2023-му. Схожість з попередником оманлива: платформа аналогічна, але збільшена колісна база (+55 мм) та внутрішній простір, використовується 8-ступеневий «автомат», додано багато систем допомоги водію, а ще з’явився геть новий салон – причому, як за дизайном, так і концептуально.

Як їде хетчбек Peugeot 308

Ось якщо бути точним, то тестовий автомобіль має повну назву Peugeot 308 GT – і за характером це справді «великий туризм». Не в тому сенсі, щоб різко стартувати зі світлофорів з димом стертих коліс або проходити повороти зі скрипом шин, а в тому сенсі, щоб легко та комфортно долати багато кілометрів, при цьому отримуючи приємне задоволення від активного драйву. Гарний комфорт підвіски доволі важливий для цього: вона пружна та м’яка одночасно, не допускає зайвих розгойдувань або коливань, проте вміє гідно «ковтати» неприємні ями. Думаю, за таку поведінку треба сказати окреме «дякую» доволі високим 16-дюймовим шинам.

Водночас загалом невелика висота кузова (та невже звичайний хетчбек без кроснатяків?!) забезпечує помірні крени кузова в поворотах. Навіть, коли проходиш їх на високій швидкості – одночасно здивувавшись тому, наскільки нейтральною є поведінка шасі: тут майже немає типового для переднього приводу зносу коліс. Кермо має середню важкість та робить близько трьох обертів від упору до упору – правда це якось не в’яжеться зі швидкими, рвучкими рухами та різким входом автомобіля у віраж? Але це не виключає проходження поворотів на високій швидкості, просто працювати кермом потрібно на більших кутах й плавно одночасно. Ось такий GT-характер. На диво, але дещо не вистачало звукоізоляції для ідеально-комфортного «експреса»: помітно шуміли шини, інколи проступав двигун.

До речі, про двигун. Турбодизель – це однозначно історія не про різки старти з місця: він починає неквапливо. Однак 1,5-літровий 130-сильний двигун себе цілком виправдовує під час прискорень на трасі в діапазонах швидкостей 80-130 км/год за необхідності обгонів, тут є гарна тяга на середніх (1,8-3-3,5 тисячі) обертах колінчастого валу. Такий характер буде не зайвим й при випередженнях в умовах міста: все, що програв на старті зі світлофора – надолужив ходом. Новий 8-ступеневий «автомат» допомагає, вдало та швидко підбираючи передачі.

Курс English For IT: Communication від Enlgish4IT.
Почни легко працювати та спілкуватися з мультикультурними командами та міжнародними клієнтами. Отримайте знижку 10% за промокодом ITCENG.
Інформація про курс

Гарно виглядає – гарно їде! Одночасно комфортно та спокійно, без зайвої метушливості – але це не означає, що Peugeot 308 не вміє їхати швидко: він вдало «пише повороти» та прискорюється ходом. До речі, старт з місця до «сотні» дає результат близько 11,5 секунд: це геть не вражає уяву, але краще обіцяного паспортними характеристиками. Спортивний режим робить відгуки на педаль акселератора більш активними, що вписується в GT-характер та прибирає зауваження до неквапливості дизеля. Також передбачено й економрежим, завдяки якому можна знизити споживання палива; про це розповім нижче.

Салон нового Peugeot 308 навіть більш шикарний, ніж його їздовий характер. Він чудово поєднує м’які матеріали та футуристичний дизайн передньої панелі з численними вигинами. Знайшлось місце металізованому декору та фоновому підсвічуванню, що розсіюється наче ззаду головного дисплею. А центральна консоль виконана з акцентом на Г-подібну лінію, яка підставлену під руку водія та водночас відкриває зручні ніші-полички під руку переднього пасажира: знайшли чим уважити всіх!

От саме всіх. Нарешті хетчбек Peugeot 308 запропонував більше місця для задніх пасажирів. До простору в стилі «гуляй-поле» ще далеко, але якщо раніше було геть затісно для ніг, то тепер запас місця можна хоча б описати словом «достатньо». Плюс для задніх пасажирів передбачено вентиляцію та підлокітник, пара USB-портів, кишені для речей – позаду вже є умови для певного комфорту в дальній дорозі.

Якщо казати загалом, то саме салон став однією з найбільших «революцій» нового Peugeot 308 – і нижче я розповім, чому це так з точки зору технологій. Але також салон приємно дивує дизайном: наприклад, вигнутою металізованою горизонтальною панеллю з кольоровим декоративним підсвічуванням – виглядає супер! Або погляньте на відкриту центральну консоль та гарні й зручні передні крісла. Позаду маємо збільшений простір для пасажирів, дефлектори вентиляції; плюс доволі непоганий багажник.

Технології нового Peugeot 308

Отже, кілька слів про техніку Peugeot 308 загалом. Основою стала платформа ЕМР2 та несучий кузов, передня незалежна підвіска та задня напівзалежна. Все було ще у попереднього покоління 308-го; однак тепер зросла колісна база та довжина кузова, з’явились матричні фари та використано традиційний гідромеханічний 8-ступеневий «автоматом» AISIN (раніше був 6-ступеневий). Під капотом встановлено 1,5-літровивий відомий й перевірений часом турбодизель серії DV5 – інших варіантів двигунів для України зараз не пропонується.

Курс English For IT: Communication від Enlgish4IT.
Почни легко працювати та спілкуватися з мультикультурними командами та міжнародними клієнтами. Отримайте знижку 10% за промокодом ITCENG.
Інформація про курс

Проте все це еволюція техніки. Аналогічно відбувається еволюція салону i-Cockpit: маленьке кермо на місці, прилади над ним. Колись це стало справжньою революцією, потім ідея була розвинута коштом повністю цифрової панелі приладів, яка надалі стала 3D-об’ємною; а ще додався широкоформатний центральний дисплей. Все це є і тут.

Але ж де революція салону? Вона прихована в невеличкій сенсорній панелі i-toggles: фактично це мініатюрний прямокутний дисплей, який нарізаний на кілька віртуальних кнопок. Їх можна змінювати як завгодно – причому не лише задавати кнопку на доступ до «клімату», але й навіть задати певне улюблене значення температури. Або не лише кнопка доступу до «аудіо», але й навіть певна улюблена радіостанція. Хоча за бажанням – можна просто налаштувати віртуальну кнопку для доступу до розділу «клімат» або «аудіо».

Загалом нова мультимедійна система вже відома по моделі DS 4 й вона чудова: кілька робочих столів, можливість різноманітного зручного компонування; тут вже нічого не «гальмує». Але мініреволюцією салону є блок перемикачів itoggles, яким був оснащений тестовий автомобіль Peugeot 308 GT: можна налаштовувати не лише перехід до бажаних розділів меню системи, але й переходити вглиб на рівень нижче. Серед зауважень: весь цей глянцево-дисплейний світ чудово збирає відбитки та пил, ще й всі теми оформлення доволі темні – ті самі відбитки та пил дуже помітні. Окремо відзначу панель приладів з об’ємним 3D-зображенням та кількома варіантами дизайну: не новинка для Peugeot, проте все також виглядає вражаюче.

Вартість Peugeot 308 та потенційні суперники

Автомобіль Peugeot 308 в Україні пропонується лише в одному кузові хетчбек та лише з одним силовим агрегатом – це 1,5-літровий 130-сильний турбодизель. Взагалі ще існує універсал (тут згадаю попередній Peugeot 308 SW), бензинові та гібридні версії автомобіля. Проте все це не представлено в Україні – ми маємо вибір лише з двох комплектацій: Allure або GT.

Автомобіль Peugeot 308 Allure одразу пропонує гарну комплектацію: шість подушок/шторок безпеки, ABS та ESP, круїз-контроль та обмежувач швидкості, утримання смуги руху, функція екстреного гальмування, система зчитування дорожніх знаків, безключовий доступ, камера заднього огляду, двозонний «клімат», підігрів передніх сидінь, салон Peugeot i-Cockpit та цифрова 10-дюймова 2D-панель приладів, центральний сенсорний 10-дюймовий дисплей, комбіноване оздоблення тканина/шкіра, фари EcoLED та асистент дальнього світла, легкосплавні 16-дюймові колісні диски AUCKLAND тощо. Вартість Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 Allure – від 1,05 млн грн або $27,6 тис.

На рівень вище розташовано версію Peugeot 308 GT, де додається наступне: адаптивний «круїз», моніторинг «сліпих зон» бокових дзеркал, розпізнавання перешкод під час руху заднім ходом, датчики паркування попереду та позаду, 3D-об’ємна панель приладів, матричні фари Full LED, оздоблення Alcantara, легкосплавні 16-дюймові колісні диски BRASILIA тощо. Вартість Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 S&S АКПП-8 GT – від 1,15 млн грн або $30,2 тис.

Ось автомобіль Peugeot 308 Allure: двигун та трансмісія ідентичні, але відрізняється оснащення. Ззовні – зверніть увагу на змінені фари EcoLED та інші колісні диски. Всередині – зверніть увагу на 2D-панель приладів та інше оформлення передньої панелі (це версія без перемикачів itoggles): тут багато фізичних кнопок та мінімум глянцю, що більш практично. Ось і весь вибір Peugeot 308: пара комплектацій, що формують різницю у вартості; проте все одно цінник «танцює» близько $28-30 тис. Хто в конкурентах?

Однак група – це традиційний хетчбек С-класу. Першим тут варто відзначити Volkswagen Golf: він може запропонувати сучасну техніку, незалежні підвіски, потужні бензинові мотори – але коштує більше і не має дизельного варіанта для українських покупців. Другим згадаємо Opel Astra: менша вартість, вибір бензинового або дизельного двигуна, більш стримано-традиційний дизайн та салон – але комусь не вистачає тієї фантазії, яку пропонує французький автомобіль. До речі цікаво: обидві моделі мають ідентичну техніку та є «родичами», але ж наскільки відрізняється емоційне сприйняття. Нарешті, третім автоконкурентом буде SEAT Leon: його складно знайти та купити, проте він готовий запропонувати жвавий характер та цікавий дизайн.

Друга група – скажемо так, альтернативні автомобілі. Наприклад, новий фастбек Peugeot 408: також класний дизайн, більше розміри, більше місця в салоні та об’єму багажника, потужний бензиновий двигун – проте доведеться доплатити. Іншим варіантом назву Citroen C4: можна зберегти гроші, проте все також отримати цікавий зовнішній вигляд, гарний комфорт, економічний дизель, оригінальний салон – хоча все це побудовано на «молодшій» платформі.

Ось п’ять автомобілів, які особисто я вважаю найбільш небезпечними конкурентами: Volkswagen Golf, Opel Astra, SEAT Leon, Peugeot 408, Citroen C4. Всі вони пропонують певну оригінальність дизайну, якісний салон, сучасну техніку та оснащення тощо. Звісно, за бажанням перелік можна доповнити – ще пара-трійка моделей С-класу знайдуться.

Споживання палива Peugeot 308 та утримування автомобіля

По місту автомобіль у мене в середньому споживав 6-6,5 літрів на 100 км пробігу; причому інколи (вільні дороги та обережний стиль руху) мінімуми були близько 5 літрів – тобто, майже на рівні обіцяного паспортними даними. На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль споживає 3,5-4 л на 100 км шляху, за швидкості 110-120 км/год – близько 5 л на 100 км.

Загальна гарантія складає три роки або 100 тис. км пробігу: в залежності від того, що настане раніше. Сервісне обслуговування потрібно проводити раз на 15 тис. км або раз на рік. Просте ТО коштує 4,3 тис. грн, більш розширені ТО обійдуться в 6,7-8 тис. грн в залежності від повного переліку робіт. Інформація наведена станом на вересень 2023 року; вартість ТО вказана для Києва й може відрізнятись в інших містах/областях в залежності від дилера.

Безпека автомобіля Peugeot 308

Цикл краш-тестів Euro NCAP завершився для Peugeot 308 добре, але не ідеально – чотири зірки з п’яти можливих. Поясненнями можуть бути як використання для тестів важчої версії «універсал», так і відсутність додаткових оцінок за краш-тести максимальних комплектацій з ширшим переліком оснащення системами безпеки. Хоча є зауваження й до самого автомобіля взагалі – наприклад, посередній рівень захисту грудної частини водія при фронтальних ударах. Ось і вийшов 4-зірковий результат.

Підсумки: хетчбек Peugeot 308 – для масових продажів чи вірних фанатів?

Друге. Ось так дивно виходить: типовий хетчбек С-класу є дуже популярним та «народним» автомобілем для Європи, а новий Peugeot 308 є одним з кращих представників цього сегменту. Але кросовери забираюсь на себе левову частку продажів та уваги, особливо в Україні.

Тому виходить так, що новий Peugeot 308 – це автомобіль для фанатів. Або фанатів французького автопрому, або фанатів класичного хетчбека, або все разом. Думаю, таких у нас небагато. Проте можу гарантувати кожному: якщо ви звернете увагу на новий Peugeot 308 – то це автомобіль не просто вразить, а навіть приємно зачарує.

Плюси:

+ Гарний дизайн та салон, характерний пізнаваний стиль й відчуття новизни

+ Поєднання комфорту та керованості – ось вам «породистий» європейський хетчбек С-класу!

+ Економічний турбодизель, особливо на трасі

Мінуси:

– Потрібно розширення версій – різні двигуни, типу кузова, комплектації

– Вартість автомобіля завжди близько $28-30 тис., що чимало для С-хетча

Тест-драйв Peugeot 308 NEW: ідеал для «своїх»

Peugeot 308 1.5 BlueHDI 130 GT

Кузов, тип хетчбек, 5 дверцят, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,37 x 1,85 x 1,44 м
Колісна база 2,675 м
Заявлений кліренс 140 мм
Об’єм багажника від 384 л (5 місць) до 1302 л (2 місця)
Мінімальна споряджена маса 1362 кг
Двигун турбодизель R4 1,5 літра
Потужність (сумарна) 130 к.с. на 3750 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 300 Нм на 1750 об/хв.
Питома потужність та момент 95 к.с. на 1 тону та 220 Нм на 1 тону
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії 8-ступеневий «автомат»
Динаміка 0-100 км/год. 12 секунд
Максимальна швидкість 202 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 4,5 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 3,8 літра на 100 км
Мінімальна вартість від 1,05 млн грн або $27,6 тис.

Автомобіль надано – Peugeot Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: