Огляди Авто 20.11.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Subaru Crosstrek: нове ім’я – новий характер

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Subaru Crosstrek: нове ім’я – новий характер

Компактний кросовер Subaru Crosstrek все також «відкриває світ Subaru» для нових покупців: повний привод та чудові можливості на бездоріжжі, опозитний двигун, системи безпеки. Й водночас він помітно змінився: дизайн, салон, технології. Навіть характер. Про що конкретно йдеться? Зараз розповім в детальному повноформатному огляді. Поїхали!

Позиціювання Subaru Crosstrek

Кросовер на основі моделі Subaru Impreza – ось так найбільш точно та коротко можна описати позиціювання автомобіля Subaru Crosstrek. Цікаво, що ця ідея існує вже близько 30 років: перші крос-версії Subaru Impreza з’явились ще у 1995 році. Проте пошуки назви Crosstrek ми почнемо дещо пізніше – з 2010-х років, коли вперше було представлено автомобіль Subaru Impreza XV.

Наступне покоління моделі вже позбулось згадки Impreza: це був кросовер, який називався Subaru XV або XV Crosstrek в залежності від ринку продажів. З наступною зміною поколінь автомобіль знову змінив назву: тепер в США він називався Subaru Crosstrek; хоча на інших ринках (включно з Україною) він все також був відомий як Subaru XV.

Назва Subaru Crosstrek нова для нас, але насправді вже зустрічалась в США – сьогодні цю назву просто зробили глобальною. Початок можна шукати в моделі Subaru Impreza XV 2010-х років або навіть пірнути до середини 1990-х: в будь-якому випадку йдеться про компактний кросовер на базі моделі С-класу Subaru Impreza. Тестовий автомобіль представлено у комплектації Premium, також коротко буде представлено версію Active.

Як їде кросовер Subaru Crosstrek

Типово для Subaru – напевно, це буде найкращий опис. Наприклад, старт та перше прискорення дається дуже активно: раз-два й ось вже виграв перші метри зі світлофору. Подальше прискорення не вражає динамікою, проте приємне завдяки лінійному зв’язку (чудовий ланцюговий варіатор Lineatronic!) та сповнене гарним звуком опозитного двигуна, що «крутиться» на 2-3 тисячах. Але чим більша швидкість, чим більше натискання педалі акселератора, чим більше намагання їхати активно – тим більше стає зрозуміло, що під капотом кросовера Subaru Crosstrek лише звичайний 2-літровий мотор.

Водночас шасі та формат автомобіля просять більшого! Вже раніше відзначав, що шасі Subaru XV теж було готове до більш потужного двигуна. Й ось тепер кросовер Subaru Crosstrek не просто «готовий», а саме вже «просить» більшого. Адже автомобіль отримав більш «зібрану» підвіску: вона все також пружна, все також чудово відпрацьовує будь-які нерівності. Проте вже не викликає відчуття занадто м’якої. Разом з цим, зменшились крени та розхитування кузова. Тепер ще й додайте кермо, що робить 2,5 оберти від упору до упору – й отримаєте… Ні, не спортивний кросовер. Але кросовер, в якому живе жага до пригод та нових подорожей, він спонукає вирушити в нові місця та підкорювати нові кілометри шляхів.

Онлайн-курс "Створення текстів" від Skvot.
Великий практичний курс для розвитку скілів письма та створення історій, які хочеться перечитувати Результат курсу — портфоліо з 9 робіт та готовність братися за тексти будь-яких форматів.
Детальніше про курс

Кросовер Subaru Crosstrek нагадує трекінгові черевики: елегантності тут обмаль, проте функціональності та практичності – по максимуму! На асфальтовій дорозі за зміну характеру відповідає перемикач SI-DRIVE: можна обрати більш «м’який» (I) або більш спортивний (S) режим відгуків двигуна на натискання педалі акселератора та роботи «автомата-варіатора». Проте як не крути, а «сотня» дається за 11,5-11,6 секунди – ох, як сюди проситься більш потужний двигун, особливо під таку «зібрану» енергомістку підвіску! На бездоріжжі вона дозволяє вільно їхати по нерівностях; плюс великий кліренс (220 мм) та повний привод з системою X-Mode – просто чудово! Якби не одне але: ось чому автомобіль під брендом Subaru, ще і який відверто не проти покопирсатися в калюжах, має неприкриті дверцятами пороги? Все, що назбирав на пороги – потім опиняється на штанях і далі в салоні. До речі, про салон…

Загалом салон Subaru Crosstrek з точки зору компонування та простору більше схожий на хетчбек, а не на кросовер: місця вистачає, проте і не більше. Плюс моє власне особисте сприйняття та зауваження – використання темного чорно-сірого пластику, ще й доволі твердого на більшості поверхонь. Таке враження, що в минулому салон Subaru XV був кращий за якістю використаних оздоблювальних матеріалів.

Проте салон Subaru Crosstrek точно кращий за відчуттям сучасності – й це відчуття задає новітній 11,6-дюймовий дисплей: він керує музикою, «кліматом», додатковими функціями. Причому зверніть увагу на деталі. Наприклад, сенсорний дисплей дозволяє формувати та виводити ярлики до найбільш потрібних функцій – дуже зручно! Або ось інший приклад: для керування аудіосистемою та температурою «клімату» передбачено деякі фізичні перемикачі. Тобто – компанія Subaru відповідає на моду сенсорних дисплеїв, але не дозволяє їй поглинути себе та своїх клієнтів.

Головна зміна в темно-сіро-чорному салоні Subaru Crosstrek – новітній вертикальний 11,6-дюймовий дисплей: аудіо, «клімат», налаштування. Аналогічно до салону, багажник теж не може похизуватись суперпростором (315 літрів), проте зроблений практичним: пласка та рівна підлога (хоча й висока), глибокі бокові ніші, запасне колесо, а не ремкомплект.

Технології автомобіля Subaru Crosstrek

Якщо порівнювати з попередником Subaru XV, то кросовер Subaru Crosstrek лише дещо еволюціонував. Наприклад, платформа SGP (Subaru Global Platform) загалом залишилась незмінною. Але ось еволюція: жорсткість кузова було підвищена (+10%); розхитування голови водія було зменшено (майже -50%), що має покращити самопочуття та зменшити втому від дороги. Як вдалось цього досягти? Перше – наприклад, підвищенням кількості клейових з’єднань; друге – наприклад, зміною кріплення сидінь. Бензиновий атмосферний 4-циліндровий опозитний двигун FB20 все-також розвиває 156 к.с. потужності та 196 Нм крутного моменту; але у нього з’явились нові опори. Загальна схема шасі з незалежними підвісками коліс залишилась незмінною; хоча змінились деякі деталі: стабілізатор поперечної стійкості, налаштування електричного підсилювача керма тощо. Тобто, ще раз – йдеться про еволюцію.

Онлайн-курс "Створення текстів" від Skvot.
Великий практичний курс для розвитку скілів письма та створення історій, які хочеться перечитувати Результат курсу — портфоліо з 9 робіт та готовність братися за тексти будь-яких форматів.
Детальніше про курс

Проте більш вагомі зміни стосуються електронних систем. Наприклад, фірмовий комплекс EyeSight відтепер має три камери замість двох (так вдалось збільшити кут огляду), розширились можливості вже чиннийх функцій та додалось кілька нових: контраварійний об’їзд перешкоди; покращене розпізнавання пішоходів та велосипедистів в поворотах; адаптивний тепер не лише «круїз», але й керування в межах смуги тощо. Далі – з’явилась система кругового огляду; причому одразу з кількома варіантами зображення. Далі – з’явилась бездротова зарядка; причому також підтримується підключення Apple CarPlay та Android Auto. Далі – з’явилась додаткові LED-фари бокового освітлення поворотів…

Загальна конструкція автомобіля еволюціонувала відносно попередника: несучий кузов та відома платформа SGP, опозитний двигун FB20 та CVT-варіатор Lineatronic, повний привод та система X-Mode (одно або двохрежимна в залежності від комплектації). Проте в переліку оснащення, функцій, технологій – автомобіль додав дуже суттєво: нова версія системи EyeSight з трьома камерами, круговий огляд, бездротова зарядка. Але ж яка ціна?

Вартість Subaru Crosstrek та потенційні суперники

Автомобіль Subaru Crosstrek в Україні пропонується лише з вищезгаданим звичайним бензиновим 2-літровим двигуном, а також CVT-варіатором та повним приводом. Шкода, але для нас немає можливості вибору гібридної 2-літрової версії Subaru Crosstrek або 2,5-літрової версії Subaru Crosstrek (пропонується в США). Для ринку України є лише вибір комплектацій.

Старт дає автомобіль Subaru Crosstrek Active: система курсової стійкості, двозонний «клімат», підігрів передніх сидінь, безключовий доступ, мультимедійна система з вертикальним 11,6-дюймовим дисплеєм, фронтальні та бокові подушки безпеки, надувні бокові шторки безпеки, подушка безпеки для колін водія та центральна подушка безпеки між передніми сидіннями, датчики світла та дощу, LED-фари та адаптивне світло, комплекс систем безпеки EyeSight (адаптивний «круїз», контроль рядності руху, передаварійне гальмування тощо), камера заднього огляду, оздоблення сидінь тканиною, легкосплавні 17-дюймові колісні диски та ін.. Вартість Subaru Crosstrek 2.0 AWD Active – від 1,25 млн грн або $33 тис.

Версія Subaru Crosstrek Premium додатково пропонує наступне: шкіряне оздоблення сидінь, електропривод регулювань сидіння водія, люк з електроприводом, підігрів керма, дворежимна система X-Mode, камери кругового огляду 360, задній центральний підлокітник з підсклянниками, система контролю «сліпих зон» дзеркал, легкосплавні 18-дюймові колісні диски та ін.. Вартість Subaru Crosstrek 2.0 AWD Premium – від 1,4 млн грн або $37 тис.

Це автомобіль Subaru Crosstrek Active: ззовні він відрізняється колісними дисками та фарами; всередині – сидіннями з оздобленням тканиною. Але навіть такий автомобіль пропонує дуже гарну комплектацію: повний привод, «автомат», камера заднього огляду, «клімат», комплекс систем EyeSight, багато подушок безпеки тощо.

За форматом «компактний кросовер в основі хетчбек» серед конкурентів найбільш схожі Cupra Formentor та Mazda CX-30. Обидва автомобілі більше орієнтовані на дороги, ніж на бездоріжжя. Плюс Cupra Formetor пропонує дизель, а Mazda робить ставку на гарний якісний салон.

Далі звернемо увагу на більші кросовери – наприклад, Hyundai Tucson та Nissan Qashqai: обидва вирізняються широким діапазоном версій, наявністю економічних моторів (гібрид або дизель), гарним переліком оснащення, нехай навіть за більші гроші. Альтернативою можна розглянути відносно доступні Mitsubishi Eclipse Cross та офіційний Jeep Compass, який щойно стартував.

Наступний крок – нехай будуть «європейці». Тоді відзначу Skoda Karoq та Opel Grandland. Обидва пропонують вибір між бензиновим або дизельним двигуном, а також кілька комплектацій. Плюс Skoda дає можливість вибору типу приводу, а кросовер Opel приваблює нижчим стартовий прасом – хоча привод буде лише переднім.

До речі, також лише передній привод можуть запропонувати автомобілі Toyota Corolla Cross та Honda HR-V; але вони «виграють в одні ворота» завдяки чудовим економічним гібридам. Не потрібен гібрид, але потрібен повний привод? Тоді зверніть увагу на Suzuki S-Cross: він поступається оснащенням, але приваблює ціною.

Ось перелік конкурентів – затискайте пальці: Cupra Formentor, Mazda CX-30, Hyundai Tucson, Mitsubishi Eclipse Cross, Jeep Compass, Nissan Qashqai, Skoda Karoq, Opel Grandland, Toyota Corolla Cross, Honda HR-V, Suzuki S-Cross. Овва, вже вийшли за десяток! А насправді суперників навіть більше, причому кожен пропонує власні переваги: ширше вибір версій, проста дешева «база» з переднім приводом, економічні гібриди або дизельні мотори…

Споживання палива Subaru Crosstrek та утримування автомобіля

Відповідно до заявлених технічних показників, автомобіль Subaru Crosstrek в місті має споживати 9,4 літра пального на 100 км шляху – й мені реально вдавалось отримувати показники 9-9,5 літра по місту, але за умов пустих доріг та обережного стилю керування. Але ж за умов заторів та/або динамічного стилю керування, рівень споживання пального зростав до 12-13 літрів на 100 км по місту. Істина десь посередині – в середньому 10-11 літрів на 100 км.

На трасі під час руху зі швидкістю 80-90 км/год автомобіль потребує близько 5 літрів на 100 км шляху. За швидкості 110-120 км/год споживання палива зростає до 7-7,5 л на 100 км.

Загальна гарантія для автомобіля Subaru Crosstrek складає три роки або 100 000 км пробігу – що настане раніше. Сервісне технічне обслуговування (ТО) потрібно проводити кожні 15 000 км пробігу або раз на рік. Вартість простого ТО складає 4,7 тис. грн, вартість складніших та розширених ТО виходить вже 7,4-8,6-12 тис. грн.

Інформація вказана станом на кінець листопада 2023 року. Вартість ТО вказана для одного з київських дилерів та може змінюватись в залежності від міста/дилера та точного переліку робіт.

Безпека автомобіля Subaru Crosstrek

На момент підготовки статті, для автомобіля Subaru Crosstrek немає результатів краш-тестів Euro NCAP; проте є результати випробувань IIHS (американський інститут, який займається вивченням питань безпеки). За результатами цих випробувань, автомобіль Subaru Crosstrek отримав загальну оцінку TOP SAFETY PICK та багато проміжних оцінок «G» (GOOD) за окремі випробування. Тобто, кросовер Subaru Crosstrek пропонує високий рівень безпеки та захисту.

Підсумки тест-драйву Subaru Crosstrek

Взагалі з точки зору ринкового позиціювання, автомобіль Subaru Crosstrek змінив покоління – але все також лишився собою. Це все-таки компактний кросовер від Subaru, який виступає «вхідним квитком» в світ бренду. Для тих клієнтів, хто розділить цінності Subaru, далі готові «старші» моделі Forester та Outback: більші розміри, більше простору, більш потужні двигуни.

Але ось цікаві спостереження й думки з емоційної точки зору: що найбільше змінилось в автомобілі – то це характер. Раніше в моделі Subaru XV хотілось згадати Impreza та сказати «вона»: це була наче мати, яка оберігає своїх дітей він від зовнішніх негараздів; всередині водія та пасажирів очікував затишний витончений салон, максимальний комфорт, відчуття захищеності. Тепер новий кросовер Subaru Crosstrek – це «він»: молодий активний чоловік, сповнений енергії та спраглий до пригод. Тепер головними вимогами до салону є сучасність та легкість прибирання, а енергомісткість підвіски та повний привод необхідні для сміливих подорожей якомога далі від звичних шляхів. Побачили себе в описі? Тоді Subaru Crosstrek для вас.

Плюси:

+ Завжди 2-літровий мотор, «автомат», гарна комплектація – немає «пустих» версій

+ Завжди повний привод, система X-Mode, великий кліренс – готовність до бездоріжжя

+ Енергомістка підвіска – для будь-яких доріг та навіть їх відсутності

Мінуси:

– Немає широкого вибору версій – хочеться вибір двигунів, краще оздоблення салону

– Внутрішній простір – це більше «хетчбек С-класу», а не «кросовер C-SUV»

Subaru Crosstrek

Subaru Crosstrek 2.0 AWD

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,48 x 1,8 x 1,6 м
Колісна база 2,67 м
Заявлений кліренс 220 мм
Об’єм багажника 315 літрів (5 місць)
Мінімальна споряджена маса 1 522 кг
Двигун Бензин, 4 циліндри 2,0 літра
Потужність (сумарна) 156 к.с. на 6 000 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 196 Нм на 4 000 об/хв.
Питома потужність та момент 102 к.с. на 1 тону та 129 Нм на 1 тону
Тип приводу Повний привод
Тип трансмісії «Автомат»-варіатор CVT Lineatronic
Динаміка 0-100 км/год. 10,4 секунди
Максимальна швидкість 194 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 9,4 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 6 літрів на 100 км
Мінімальна вартість Від 1,25 млн грн або $33 тис.

Автомобіль надано – Імпортер SUBARU в Україні


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: