Огляди

Відволікаємось та мріємо про нове авто: тест-драйв Volvo V60 – європейські цінності

Відволікаємось та мріємо про нове авто: тест-драйв Volvo V60 – європейські цінності

Наша країна зараз виборює своє право вибору європейських цінностей. Прикладом таких цінностей, прикладом такого підходу, може бути універсал Volvo V60 – новий герой статті, але ще зі «старих запасів»: це видно по фото. Сподіваюся, вже незабаром Україна переможе та настане час, коли ми зможемо спокійно обирати сучасні, якісні, безпечні автомобілі. Та чи варто вибирати універсал Volvo V60? І якщо «так» – то за що саме? Спробую відповісти.

Позиціонування Volvo V60

Автомобіль Volvo V60 – преміальний універсал середнього класу: такі автомобілі дуже популярні на європейському ринку. Чули про те, що часом у Європі для однієї й тієї ж моделі продається більше універсалів, ніж седанів? Так ось, автомобіль Volvo V60 – один із найкращих тому прикладів. Причому ця історія почалася ще в 1990-х роках, коли було випущено Volvo V70 (читайте «сильно оновлена версія Volvo 850»). Потім була модель Volvo V70 другого покоління, далі естафету прийняли універсали Volvo V60: перше модель вийшла в 2010 році, друга генерація з’явилась 2018-го.

Історія великих універсалів Volvo із переднім приводом налічує вже чверть століття. Героєм статті став автомобіль Volvo V60 другого покоління із двигуном В4 у комплектації R-Design. Також коротко будуть показані інші варіанти автомобіля Volvo V60.

Як їде універсал Volvo V60

Цікаво їде і геть не так, як думає більшість автомобілісті про універсали Volvo: тут несподівано багато нюансів. Почнемо з пари двигуна та АКПШ. При русі в нормальному темпі, при плавних прискореннях зі світлофорів або в міському потоці – жодного зауважень до роботи коробки, суцільно м’які і малопомітні перемикання. Але до мотора зауваження є: на низьких і середніх обертах він тягне не так, як очікуєш від майже 200-сильного бензинового «турбо» – відчуття тут швидше на 170-180 «коней». То може додати обертів? Дивно для ззовні спокійного універсала Volvo, проте якщо натиснути «як слід», то двигун на 5-6 тисячах помітно гарчить – здається, він уявив себе під капотом «хот-хетчу» або компактного спорт-купе. Але ж і їхати почав також: швидке прискорення, пристрасть до високих обертів, жвавий відгук на педаль акселератор! Несподівано для універсалу Volvo, але від цього не менш приємно при керуванні прискоренням.

Курс
UI/UX Design
Навчіться розробляти вебінтерфейси, які подобатимуться клієнтам
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
UI/UX Design

Тут наче дуже доречне спорт-шасі. Адже з ним автомобіль їде несподівано «горизонтально»: маленькі крени, стабільність у швидкій «ходовій» дузі, відгуки на повороти керма практично без зволікань. Ось тільки це саме кермо робить цілком «цивільні» 2,5 обороти від упору до упору, тут немає гостроти спортивного кермового управління. Але в поведінці автомобіля вже є певна жорсткість підвіски на розбитих дорогах і, що найгірше, невеликий кліренс – останнього явно мало для наших доріг. Для того, щоб насолодитися ось таким автомобілем Volvo V60 B4 R-Design (мова саме про конфігурацію тестового екземпляра), потрібно часто «крутити» мотор на максимум і швидко їхати в закручених поворотах хорошими дорогами. Визнаю – вийшов цікавий рецепт для руйнування стереотипів про універсали Volvo: комфорт підвіски та великий мотор із «низовою» тягою, ось це ось все…

Шикарно виглядає! Самобутньо та оригінально, але також дорого та зі стилем. Пакет R-Design вітаю – він чудово підкреслює всі особливості зовнішнього дизайну. А ось спортивну підвіску – мабуть, «ні»: як на мене, вона порушує характер універсалу. Тестовий автомобіль був оснащений 2-літровим бензиновим турбо-мотором (майже 200 к.с.) та 8-ст. АКПШ. Найкращий результат заміру 0-100 км/г давав близько 8,5 секунд – проти обіцяних «рівно вісім». Але знаєте що? Я нікуди жодного разу не спізнився: цей універсал Volvo V60 ніби задає спокійний, але не повільний темп життя.

Якщо їзда на цьому автомобілі виявилася таким собі набором окремих вражень (неважливо – хороших або поганих), то сприйняття салону кардинально інше: моноліт! Ось таке почуття захисту, міцності, затишку підкреслюють буквально всі елементи інтер’єру: масивна передня панель та центральна консоль, великі дефлектори вентиляції, кермо з товстим та м’яким ободом. У той же час – майстерно виконані дрібниці, як кнопки управління аудіо-системою або барабанчик запуску двигуна. Таких деталей просто приємно торкатися.

Задні дверцята надають доступ на такий самий затишний другий ряд сидінь. Тут не надто багато місця, але цілком достатньо – і для колін, і над головою. Плюс зручний широкий підлокітник та дефлектори вентиляції, розташовані на центральних стійках даху. Хочеться лише трохи зменшити центральний тунель та додати підігрів сидінь. А ось багажник позбавлений навіть цих мінімальних зауважень: великий об’єм і широкий отвір для завантаження, кишеня для дрібниць та гачки для пакетів, організована ніша знизу, електропривод відкривання кришки.

Салон Volvo V60 запам’ятався почуттям монолітності та якісним оздобленням: такий собі ненав’язливий, але затишний «преміум». До інтеграції практично всього керування всередину дисплея, звичайно, є питання; але в іншому ергономіка на хорошому рівні: форма крісла і розподіл навантаження, діапазони регулювання сидінь, розташування першочергових органів керування, оглядовість (якби ще посадку трохи вище). Ззаду хотілося б проміняти великий центральний тунель на обігрів сидінь (нижче покажу приклад). Багажник зроблений на «відмінно» – це ж універсал, та ще й Volvo!

Чи є інновації в моделі Volvo V60

Всі середні та великі автомобілі Volvo сьогодні побудовані на платформі SPA (Scalable Product Architecture), яка передбачає багато цікавих рішень: незалежна підвіска (звичайна або пневматична), можливість створення гібридів з підзарядкою, передній або повний привод, алюмінієві підрамники. У той же час – всі автомобілі на цій платформі безальтернативно оснащені 4-циліндровими 2-літровими моторами Drive-E: бензин або дизель, турбіна або ще й компресор на додачу, балансувальні вали, масляний насос змінної продуктивності, безпосереднє упорскування палива, ін.

Тестовий універсал Volvo V60 був представлений з двигуном, який позначається В4 – це бензиновий 2-літровий мотор з однією турбіною та середнім рівнем форсування, а також із системою MHEV (т.зв. «м’який гібрид»). У парі з ним працює 8-ступенева АКПШ Aisin AW TG-815, автомобіль був оснащений звичним переднім приводом (хоча зустрічаються і повнопривідні варіанти Volvo V60, про що розповім нижче). Отже, тестовий автомобіль Volvo V60 став чудовим прикладом для демонстрації «основ» платформи SPA, але не її максимальних можливостей.

Автомобіль побудовано на основі несучого кузова (високоміцні сталі плюс трохи алюмінію) і платформи SPA. Під капотом всіх автомобілів Volvo на цій платформі – лише 4-циліндрові 2-літрові мотори, бензинові або дизельні. Але може відрізнятися потужність, тип приводу (передній або повний) плюс передбачені різні їздові налаштування. Мультимедійна система Sensus (9-дюймовий дисплей) та 12,3-дюймова цифрова панель приладів знайомі з іншими автомобілями бренду – наприклад, Volvo XC40 та Volvo XC90. Так само, як і великий набір систем безпеки: контроль смуги руху, розпізнавання знаків, попередження про можливе зіткнення, тощо.

Ціна автомобіля Volvo V60 та його конкуренти

Тест-драйв автомобіля проводився в середині лютого, водночас готувалася й інформація щодо нього. З огляду на невизначеність у цей час, дозволю собі використовувати прайс на Volvo V60, який мені передали ще тоді – але також обов’язково вкажу ціну на євро (перерахунок за курсом НБУ на середину лютого). Плюс розберемо комплектацію та вартість тестового автомобіля. Плюс ще додамо два приклади автомобіля в інших версіях, які явно відрізняються. У результаті все це дозволить зафіксувати у пам’яті плюс-мінус реальні цифри вартості автомобіля Volvo V60.

Отже, універсал Volvo V60 в Україні стартував із версії B3 Momentum Pro ціною 1,13 млн. грн. або близько 36 тис. євро: двигун 163 л.с. плюс 8-ст. АКПШ, датчики паркування, центральний сенсорний дисплей, тканинне оздоблення сидінь, легкосплавні 17-дюймові колісні диски, круїз-контроль, LED-фари, розпізнавання дорожніх знаків та утримання у смузі руху, 2-зонний «клімат», фронтальні та бокові подушки безпеки, шторки безпеки, тощо.

Наступний крок – Volvo V60 B4 R-Design ціною 1,28 млн. грн. або майже 41 тис. євро. До вищезазначеного тепер додано: двигун 197 к.с., безключовий доступ, оздоблення салону шкірою Nappa, 18-дюймові колісні диски, спортивні сидіння з електроприводом, спортивне шасі, металеві накладки на педалях, тощо.

Тепер про тестовий автомобіль Volvo V60, який оцінили в 43,7 тис. євро. Це версія B4 R-Design, до якої опціонально додано: камеру заднього огляду, кермо з підігрівом, індукційну зарядка для смартфона, передпусковий обігрівач, тощо. Нарешті, також згадаю дві модифікації моделі, що наче стоять окремо – це Volvo V60 Recharge (гібрид з можливістю заряджання) та Volvo V60 Cross Country (крос-версія).

Два протилежні приклади того, яким може бути універсал Volvo V60. Білий автомобіль – це Volvo V60 B3 Momentum: двигун 163 к.с., тканина в салоні, кермо без глянцю. Але все також класна передня панель, цифровий дисплей приладів, великий центральний екран. Такий універсал у середині лютого 2022 року коштував близько 1,17 млн. грн. або трохи більше 37 тис. євро (за курсом НБУ на той час). Темний автомобіль – це Volvo V60 Cross Country B5 Momentum Pro: 250 к.с. і повний привод (ось навіщо великий центральний тунель), шкіра та сіре дерево в салоні, плюс підігрів задніх сидінь та круговий огляд. Ціна на середину лютого – близько 1,6 млн. грн. або майже 51 тис. євро (за курсом НБУ на той час). Отже: ціна 35-50 тис. євро, 163-250 к.с., передній чи повний привід, різні комплектації. Хто суперник?

Формат універсалів середнього класу в Україні ще й до початку повномасштабної війни був невеликий – практично всі бренди пішли у кросовери. Але все-ж таки кілька моделей можна знайти. Наприклад, свого часу пропонувалися універсали в сімействі автомобілів Audi A4 (версія allroad) та BMW 3-серії. А якщо говорити про «народні» марки (як можливі конкуренти початковим версіям Volvo V60), то тут намагалася грати Mazda6 SW, плюс обов’язкові VAG-моделі у вигляді SKODA Superb і Volkswagen Passat.

Але мені найбільшим конкурентом Volvo V60 здається Volkswagen Arteon. На перший погляд – різні автомобілі: стриманий «швед» і яскравий «німець». Але при детальному огляді в них багато схожого. Це автомобілі для покупця, яких хоче показати свою оригінальність, це вже не масові моделі. Водночас це дуже продумані автомобілі для всієї родини. Плюс хороша комплектація та приблизно порівняні ціни.

Автомобіль Volvo V60 – прямий конкурент універсалам від Audi та BMW. Але також відзначу універсали Mazda, SKODA, Volkswagen: адже у цьому класі вибір невеликий. Причому Volvo V60 знайде чим зацікавити покупців автомобілів і з першої групи, і з другої.

Споживання палива Volvo V60

В місті автомобіль споживає близько 9 л палива на 100 км шляху (мінімум 8,5 л на вихідних, максимум 9,5 л в робочі дні) – це з урахуванням зими та доволі інтенсивного київського трафіку початку 2022 року. На трасі за швидкості 80-90 км/г споживання палива складало 4,7-5 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/г – близько 6,5 л на 100 км шляху.

Безпека Volvo V60

Традиційно для Volvo, автомобіль показав дуже високий рівень безпеки: цикл краш-тестів Euro NCAP завершився максимальною п’ятизірковою оцінкою. Причому водій і пасажир практично завжди отримували «зелені позначки» (максимальний захист), лише зрідка в деяких випробуваннях груди або ноги отримували «жовті/помаранчеві позначки» (нормальний рівень захисту). Плюс практично максимальні оцінки за захист дітей та роботу активних систем безпеки. Отже – реальні п’ять зірок за безпеку.

В підсумку

Ми почали з питання про те, чи може універсал Volvo V60 бути відображенням європейських цінностей. На це питання я впевнено відповім «так». Цей автомобіль гарний тим, що є «преміальним» за своєю суттю, у себе всередині – але не вимагає доказів того зовні. Вас чекає якісний та затишний салон, продуманість у дрібницях, багато систем безпеки, гарна звукоізоляція. Цей автомобіль зроблений з думкою не стільки про те «як виглядати преміальним», скільки з думкою про те «як бути преміальним». Однак якщо вже говорити про максимальну універсальність універсала, то я б проміняв спорт-пакет на версію Cross Country – зі збільшеним кліренсом і захистом по периметру, обов’язковим повним приводом, та ще плюс м’якою підвіскою та «товстими» колесами. Мабуть, це буде ідеальний варіант Volvo V60 для України.

Плюси:

Дизайн зовні та всередині – самобутній та оригінальний, при цьому «дорогий»

Продуманість салону – реально «універсал для всієї родини»

Широкий вибір різних версій із різними можливостями

Мінуси:

При обіцянці «майже 200 коней» чекаєш більше тяги знизу та на середніх обертах

Спортивна підвіска тут здається зайвою – просто за самою ідеологією автомобіля

Відволікаємось та мріємо про нове авто: тест-драйв Volvo V60 – європейські цінності

Технічні характеристики Volvo V60 B4 R-Design

Кузов – універсал, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,76 х 2,04 (з урахуванням дзеркал або 1,92 м без урахування дзеркал) х 1,43 м

Колісна база – 2,87 м

Кліренс – 147 мм

Багажник – 529 л (5 місць)

Мотор – бензиновий, турбо R4 2,0л MHEV (м’який гібрид)

Потужність – 197 к.с. при 4800-5400 об/хв..

Крутний момент – 300 Нм при 1500-4200 об/хв..

Привод – передній привод

Трансмісія – 8-ст. АКПШ (традиційна гідромеханічна АКПШ)

Динаміка 0-100 км/г – 8 секунд

Максимальна швидкість – 180 км/г

Споживання палива, паспортні значення, комбінований цикл – 6,4-7,3 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Michelin Pilot Alpin 5 235/45R18

Автомобіль надано – Віннер Імпортс Україна, офіційний імпортер Volvo в Україні

 


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: