Читацькі дописиІгри Читацькі дописи 24.11.2025 comment views icon

Monsters are Coming! Rock & Road: божевільна комбінація "рогалика" та стратегії

author avatar

ARM-LichДжун

Репутація Середня

Monsters are Coming! Rock & Road – це гра, що намагається поєднати tower defense з roguelike, мобільну базу з героєм-збирачем і стратегію з екшеном. Французькі розробники створили проєкт, який важко з чимось порівняти. Хіба що Natural Selection приходить на думку, але там зовсім інший фокус.

Основна концепція гри вирішує давню проблему жанру “bullet heaven” на кшталт Vampire Survivors: неможливість просто стояти на місці й спостерігати, як вороги гинуть від одного погляду. Тут у вас є дві ключові сутності — фортеця, що автоматично рухається вперед, і герой, який має постійно приймати рішення між боєм та збором ресурсів.

Механіка

Фортеця в Monsters are Coming! Rock & Road – це рухома база, яку потрібно захищати. Вона постійно їде вперед, привертаючи увагу ворогів. При підвищенні рівня ви будуєте в ній вежі, ферми, допоміжні споруди. Працює взаємодія між будівлями, тому сусідні вежі отримують бонус до урону, а ферми поруч працюють ефективніше. Правда, варто визнати, що ці синергії досить базові й не вражають глибиною.

Паралельно ваш герой виконує кілька функцій одночасно. Він б’ється з ворогами, отримує та покращує зброю, але головне – збирає ресурси. Кожен ресурс має своє призначення: дерево підвищує швидкість атаки веж, камінь ремонтує пошкодження фортеці, золото відкриває можливості в магазині.

Ця система змушує постійно рухатися й думати, що зараз важливіше. Добігти до купи каменю, поки фортеця втрачає здоров’я? Зібрати дерево для посилення веж? Чи кинути все й допомогти в обороні?

Цікава деталь: якщо герой гине, ви отримуєте нового, але починаєте його розвиток з нуля. Якщо ж падає фортеця, то гра закінчується. Така ієрархія пріоритетів додає стратегічної глибини. Іноді варто пожертвувати героєм заради порятунку бази.

Сильні сторони

Геймплей Monsters are Coming! Rock & Road значно динамічніший за більшість roguelike-ігор. Постійна необхідність балансувати між різними завданнями не дає розслабитися. Управління інтуїтивне, інтерфейс зручний, є український текст. Музичний супровід органічно вписується в ігровий процес, хоча й нічого видатного не пропонує, але атмосферу підтримує чудово.

Інноваційність виділяє гру з натовпу. Поєднання рухомої бази з елементами tower defense та roguelike створює унікальний досвід. По ходу проходження зустрічаються додаткові споруди, квести, які урізноманітнюють геймплей.

Слабкі місця

Найбільшим розчаруванням стала метапрогресія. Для roguelike-гри це критично важливий елемент, але тут він виглядає надто спрощено. Покращення на кшталт “+3% до дальності” чи “+5% до здоров’я” не надихають на нові проходження. У демо-версії ситуація була ще гіршою з покращеннями типу “+1%”, зараз трохи краще, але все одно недостатньо для повноцінного roguelike-досвіду. Розблокування нових будівель присутнє, але це складно назвати повноцінною прогресією.

Прокачка персонажа теж менш розвинена порівняно з класичними представниками жанру. Основний фокус зміщений на будівництво бази. Це не обов’язково мінус, а така особливість, яку варто враховувати.

Ігровий світ, хоч і виглядає привабливо, але не вражає оригінальністю. Стандартне похмуре техно фентезі без особливого розкриття лору чи сюжету. На відміну від того ж Against the Storm з його унікальною атмосферою, тут світ існує як антураж. Немає роликів, немає текстів з історією, все подається як даність.

Підсумки

Monsters are Coming! Rock & Road став цікавим експериментом на перетині жанрів, який пропонує свіже рішення для тих, хто втомився від стандартних roguelike-ігор. Основна механіка з постійним вибором між ресурсами та боєм працює чудово й тримає в напрузі протягом усього проходження. Гра має високу ймовірність повторного проходження, хоча й не завдяки метапрогресії.

За доволі демократичною ціною (цілих 185 гривень) ви отримуєте унікальний геймплейний досвід, який точно не набридне за кілька вечорів. Проєкт варто спробувати, якщо ви шукаєте щось нове в жанрі або вже пройшли основні хіти. Для тих, хто тільки знайомиться з roguelike-іграми, краще почати з більш класичних представників з глибшою системою прогресії того ж Ball x Pit, наприклад.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: