
Фотографія мене цікавила протягом всього мого свідомого життя, в дитинстві спостерігав як тато знімав на старенький Зеніт, користувався експонометром, проявляв плівки. В цьому була певна магія, яка хоч і зникла з появою цифри, але мушу визнати що моє зацікавлення фотографією відбулося ще тоді.
Основне що я люблю знімати це пейзажі, тому розповідь і буде в основному про них, ну і через те, що сайт про техніку, а не мистецтво, то буду більше фокусуватися над тим, коли й на що знімав, ніж на самій зйомці.
Починав знімати звісно на телефон, це була у 2006 році Nokia 6600, потім був великий буст в якості картинки в N90 i N73. І так і я плавно підійшов до першого фотоапарата який став Fujifilm S1800 HD, це примітивний суперзум, але з ним я почав трошки вже краще знімати, і головне значно більше, і дуже швидко, десь за рік зрозумів що спроба зекономити провалилась і потрібно таки купувати дзеркалку)
Першою моєю дзеркалкою став Canon 1000D з кітовим 18-55mm. Нічого толкового на нього я не зняв, хоча загалом зняв дуже багато, головне багато навчився і зрозумів куди рухатися далі.

Далі я купив старенький 50D по прикольній ціні, він в мене був не довго, я його вдало виміняв на новіший 60D який ще й непогано як на той час писав відео. Порівняно з 1000D це була на голову вище камера, ним я до речі почав знімати перші астро фото, які правда були м’ягко кажучи неякісними)))

Далі вже було зрозуміло що всі шляхи ведуть в Рим до повного кадру. І у 2014 році я купив 5D Mark II. Це в всіх розуміннях легендарна камера, мріяв про неї студентом, тоді вже працював на повноцінній роботі, а мрія коштувала вже дешевше в рази) Ну і можу сказати що це був великий поштовх у всіх сенсах, камера була набагато краща за кроп у всіх сенсах, значно приємніший колір, кращі RAW файли, вчився потрошку обробці, хоча ще грішив суперкислотністю яка була на початках.


На Canon я знімав два роки часу. Далі потяг до технозадротства в мені почав все більше домінувати і я почав вивчати варіанти міграції системи. Основною причиною була матриця. В ті часи Canon хоч і дарував чарівні кольори, але відрізнявся поганим динамічним діапазоном. Простими словами, було дуже важко витягнути інформацію з тіней, знімати контрастні сцени завжди було потрібно з експовилкою (брекетингом) і картинка не завжди виходила бажаної якості. Хоча криворукість ніхто не скасовував звісно)
Іншою причиною була вага. Оскільки портрети станом на тоді я фотографувати взагалі перестав, і знімав лише пейзажі, то вага стала ключовим мінусом, носити все на собі в горах складно. Тоді якраз з’явились перші повнокадрові беззеркалки Sony Alpha, там була вельми непогана матриця, гірша як в Nikon тих часів (610,750,810) але краща значно за Mark II, Mark III. І я купив собі A7 II з 16-35 Zeiss i 70-200 F4. В ті часи я дуже багато ходив горами, по 15 походів в рік, і соньку я дійсно любив за розмір, вагу і її якість картинки.




Але через те, що нічого досконалого у світі немає, і технологічно залежна людина довго з чимось жити не може, я побачив плями на сонці недоліки Соньки. В першу чергу то вічно брудна матриця, оскільки вона нічим не захищена, і при зміні об’єктивів в польових умовах, хочеш чи ні, інколи пилинки на неї попадали… Іншим недоліком була дуже мала автономність, з одного боку камера легенька, з іншого носиш ще кілька запасних батарейок окремо… Плюс камера дуже ніжна, не має такого всепогодного захисту як дзеркальні аналоги. Ну і ще окремо виділю сонівське меню, воно абсолютно неінтуїтивне, незручне і заплутане. Звісно за пару років звикаєш, але є таке, що от річ просто не приносить задоволення при користуванні. А оскільки все-таки це не робочий інструмент, а хоббі, то я її продав і пішов таки пробувати Nikon.
В мене було дві моделі Nikon, перший був D610 яким я знімав з задоволенням, потім з ним трапилась прикрість, брати такий самий на заміну було якось скучно і я взяв D750. Загалом ці камери дуже схожі, матриці в них однакові, тому про них я писатиму разом. У виборі між ними краще D750, в першу чергу через замітно швидший і точніший автофокус, а в другу чергу через те що автофокус дуже непогано працює навіть в сутінках, і там де на D610 чи Sony я вже в ручному режимі ловив фокус на безкінечність, D750 сам фокусувався.
Якщо дивитися ретроспективно, то я вважаю 610/750 одними з найкращих камер для пейзажів, їх зараз можна купити зовсім недорого, їх є досить від любителів, з маленькими пробігами, а самі камери дуже надійні й ресурсні. D810 тоді я не розглядав через її розмір і вагу, камера абсолютно топова через її матрицю з нативним ISO64, але така різниця в вазі в горах занадто суттєва.






Стастично найбільше хороших кадрів я зняв на Nikon, і найкращі свої кадри я зняв теж на Nikon. Останні пейзажі що я на нього зняв були гори у Швейцарії, перед війною, осінню 2021 року.



А далі мені знову захотілося чогось нового, я приїхавши купив Canon EOS R, який тепер лежить на полиці й чекає нашої Перемоги. З ним я був в горах один раз лише за ці два роки, але зняв ось такий кадр.

Дякую, якщо хтось дочитав аж сюди. Сподіваюсь ця історія була вам цікавою
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: