Новини Крипто 26.10.2022 о 14:45 comment views icon

Apple дозволила NFT та криптоплатежі в App Store — тільки через власну систему (з 30% комісією) та за наявності регіональних ліцензій

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

Apple оновила правила для застосунків у App Store, зокрема дозволивши їм проводити криптовалютні платежі.

Торгувати NFT і криптовалютою у застосунках, розміщених у магазині Apple, можна за певних умов:

  • криптобіржі зможуть здійснювати платежі лише за наявності регіональних ліцензій;
  • фінансові операції повинні здійснюватись тільки через систему покупок Apple.

Раніше ініціатива Apple з проведення платежів через її власну платіжну систему (яку виробник iPhone виправдовує як єдиний надійний спосіб захистити користувачів та їхню конфіденційну інформацію) призвела до судових позовів з виробником Fortnite Epic Games та конфронтацій з урядом Південної Кореї.

30% комісія Apple принесла значний дохід компанії від таких продуктів, як Fortnite – які мають безліч внутрішньоігрового контенту, доступного для розблокування “заможним” гравцями.

Також в оновлених правилах зазначено, що додатки “не повинні мати кнопки, зовнішні посилання або інші заклики до дії, які направляють клієнтів до механізмів покупки, відмінних від внутрішніх”. Apple спеціально виключає таку можливість, оскільки вона може стати непрямим обхідним шляхом для її правил платежів.

Це може вплинути на деякі проєкти NFT, які використовують токен як членську картку, надаючи додаткові привілеї та доступ своїм клієнтам.

Онлайн-курс "Комерційний Аудіопродакшн" від Skvot.
Навчіться створювати, зводити й мастерити музику для комерційних проєктів — кіно, серіалів, улюблених ігр чи вірусних рекламних роликів.
Детальніше про курс та довід лектора

Оновлення правил, зокрема податок на рекламу в додатках, викликали невдоволення й у Meta – насамперед це зачіпає Facebook та Instagram, які дозволяють людям платити за збільшення охоплення своїх публікацій.

“Apple продовжує змінювати політику для розвитку власного бізнесу, підриваючи інших у цифровій економіці. Раніше компанія заявляла, що не бере частину доходів від реклами розробників, а тепер, мабуть, передумала. Ми, як і раніше, прагнемо пропонувати малим підприємствам прості способи запуску реклами та розвитку свого бізнесу в наших додатках”, – заявив представник Meta Том Ченнік.

Плату за просування постів також пропонують Twitter та TikTok, але вони в цей час (на відміну від додатків Meta) не використовують систему покупок усередині додатків Apple. Кажуть, що кілька років тому Apple “натиснула” на Facebook для скерування зазначених платежів через App Store.

Онлайн-курс "Комерційний Аудіопродакшн" від Skvot.
Навчіться створювати, зводити й мастерити музику для комерційних проєктів — кіно, серіалів, улюблених ігр чи вірусних рекламних роликів.
Детальніше про курс та довід лектора

Нова політика не повинна вплинути на доходи власника Facebook і Instagram, однак є побоювання, що Apple в підсумку вимагатиме дотримання того ж правила для автономного застосунку управління рекламою Meta. Нині воно звільнене від необхідності використовувати покупки в додатку для підвищення охоплень, тому що куплена реклама не показується в додатку.

“Вже багато років у правилах App Store чітко зазначено, що при продажу цифрових товарів та послуг потрібно використовувати покупки всередині додатка. Послуга, яка дозволяє окремій особі або організації платити за збільшення охоплення поста або профілю, теж є цифровою послугою – тому, звичайно, для цього потрібно використовувати покупки всередині додатка. Так було завжди, і є багато прикладів додатків, які успішно це роблять”, – коментує представник Apple Пітер Аджемян.

За словами рекламного аналітика Еріка Сеуферта, найбільші рекламодавці Meta не відчують останніх змін політики Apple – це, більшою мірою, торкнеться користувачів, які купують одноразову рекламу в Instagram і Facebook (оскільки їм доведеться платити більше за той самий рівень поширення публікацій).

“Впровадивши себе у процес просування публікацій у соціальних мережах та стягуючи 30-відсоткову комісію, Apple знижує ефективність рекламних витрат для малого бізнесу та впливових осіб”, – каже Сеуферт.

Це скидається на черговий етап боротьби між техногігантами: Meta вже втратила понад 10 мільярдів доларів через функцію відстеження реклами на iPhone – App Tracking Transparency (технологія просить у користувача згоду на відстеження в додатку).

Програми Facebook та Instagram можуть відстежувати дані користувачів через вбудований браузер – дослідник з безпеки

Водночас Apple швидко розвиває власний рекламний бізнес і добре заробляє на пошуковій рекламі – Apple Search Ads (інструмент для просування мобільних додатків в App Store за ключовими словами) приносить компанії близько 4 млрд на рік. Проте техногігант активізує свої зусилля у рекламному бізнесі та планує розміщувати оголошення й у своєму оригінальному відеоконтенті.

Джерело: The Verge, Bloomberg


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: