Новини

Ілон Маск обговорював ідею зробити Twitter платним для всіх користувачів — The Verge

Ілон Маск обговорював ідею зробити Twitter платним для всіх користувачів — The Verge

Передплата Twitter Blue та масштабні звільнення ще не всі сюрпризи, які підготував Маск після придбання компанії. Борги Twitter можуть змусити мільярдера зробити ще більш відчайдушний крок — ввести платний доступ для більшості або усіх користувачів соцмережі.

Провал зі звільненнями

Жорстокі скорочення електронною поштою у п’ятницю торкнулися близько 50% компанії (а це близько 4 тисяч людей). Перед цим деяких менеджерів просили надати пропозиції щодо звільнень — вони мали включати безпосередню інформацію про те, що зробив у компанії працівник за весь час та аргументи, чому він має надалі залишатися у Twiter.

Менеджери страждали та жонглювали своїми рішеннями, намагаючись хоч якось зберегти своїх найвразливіших колег: вагітних жінок, співробітників, хворих на рак, та працівників із візами.

Деякі команди було скорочено більше, ніж інші (як от групи, що відповідають за модерацію контенту у соцмережі); деякі були повністю знищені. Проте, як виявилося, компанія зайшла надто далеко — через кілька годин після звільнення менеджерам доручили запитати звільнених співробітників, чи хочуть вони повернути свої колишні робочі місця.

Курс
БІЗНЕС-АНАЛІТИК В IT
Опануйте професію бізнес-аналітика в ІТ та заробляйте від $700 на початку кар’єри.
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
analiticIT

Відповідно до Закону про повідомлення про адаптацію та перепідготовку працівників підприємства, в яких працює понад 100 штатних співробітників, компанії зобов’язані повідомляти співробітників про звільнення за 60 днів (якщо вони звільняють 33% або більше працівників). Ілон Маск, новий генеральний директор компанії, обіцяв заплатити людям за наступні 60 днів. Деякі співробітники переймаються, що у разі відмови від повернення — Twitter звільнить їх “за відмову від роботи”, тож люди втратять грошову компенсацію. 

Дехто консультується з юристами, а дехто відкрито бунтує у соцмережах.

Тим часом співробітники, що залишилися, готуються до сильнішого робочого навантаження. Джерела The Verge повідомляють про нові вимоги у Twitter  — так, будь-який технічний менеджер відтепер повинен керувати щонайменше 20 окремими учасниками, а також витрачати не менше половини свого часу на написання коду.

Дві команди Twitter 

Останнім часом колектив компанії фактично поділився на два табори: ті, хто працював над проєктами Маска (наприклад, над передплатою Twitter Blue) та… решта.

“Кілька команд, зайнятих у його улюблених проєктах, працюють по 20 годин на день, решта компанії — просто сидить без діла. Жодної субординації, жодних пріоритетів, жодної організаційної структури й, у багатьох випадках, жодного уявлення про те, хто ваш менеджер чи команда”, — розповідає один зі співробітників.

Для деяких працівників з’явилась робота, після того, як кілька відомих облікових записів почали видавати себе за Маска. Ілон опублікував твіт, в якому повідомив, що будь-хто, хто видає себе за іншого, буде назавжди забанений без попередження

У компанії почали думати як реалізувати новий указ Маска.

Іншим командам дали доручення послухати подкаст за участю радника Маска Девіда Сакса та приятеля мільярдера Джейсона Калаканіса. 

“Останній подкаст розповідає про поточні звільнення і дає деяке уявлення про те, чому це відбувається/необхідно. Думаю, його варто послухати, щоб більше зрозуміти макросередовище, в якому ми працюємо”, — сказав співробітникам віцепрезидент. 

Блакитна катастрофа

Джерела The Verge стверджують, що деякі команди вже почали проводити зустрічі, на яких співробітників інформують щодо того — хто їх менеджери, як виглядає їхня організаційна структура і якими будуть їхні пріоритети. Але деякі працівники й досі сумніваються — чи мають Маск з командою бодай якесь уявлення про те, що вони роблять?

З одного боку, Twitter повідомляє рекламодавцям, що процвітає, додавши 15 мільйонів щоденних користувачів з кінця другого кварталу. Маск сам ніби це підтверджує — у своєму недавньому твіті він написав, що “рівень користування соцмережею нині рекордно високий”. 

Пізніше він дописав: “Я сподіваюся, що сервери не розплавляться!”.

Але жодних доказів активності у Twitter чи якихось статистичних даних він не надав.

Утім вже зараз можна сказати, що перше оновлення, яке торкнулося Twitter стало катастрофічним для соцмережі. У суботу компанія випустила оновлену версію застосунку з повідомленням про те, що передплата Blue “тепер доступна”. Але нові передплатники виявили, що підписані на… поточну версію сервісу, а не оновлену.

Після дебатів про потенційні наслідки запуску тисяч нових перевірених облікових записів на платформах у розпал проміжних виборів у США, компанія все ж таки відклала запуск Twitter Blue.

Але проблеми з новим сервісом можуть стати ще серйознішими. Як стало відомо Platformer, чинна версія мала трохи більше ніж 100 000 активних передплатників. Нова версія буде на 37,5% дорожчою, і більшості постійних користувачів платформи її вартість видається невиправдано дорогою. Неясно, як компанія зможе переконати достатню кількість людей нею скористатися.

Ще одне нововведення — другорядна функція нового Blue, яку Маск додав в останню хвилину: зниження рекламного навантаження удвічі. За оцінками джерел, Twitter втратить близько 6 доларів доходу від реклами на користувача у США через цю зміну. Зважаючи на частку Apple і Google у щомісячній підписці на 8 доларів, Twitter, швидше за все, втратить гроші на Blue, якщо буде прийнято план реклами.

“Основних принципів бізнесу просто немає”, – сказав один із колишніх співробітників, який працював над планом.

Сам Маск бере досить активну участь у хаотичному запуску Blue.

“Будь-яка деталь Twitter Blue має бути затверджена з ним до найдрібніших деталей”, – кажуть співробітники.

Втім Twitter Blue може стати лише прелюдією до глобальної зміни: стягнення з більшості або всіх користувачів абонентської плати. За словами людини, знайомої з цим питанням, Маск та Сакс обговорювали цю ідею на нещодавніх зустрічах. Один із таких планів передбачає безплатне використання Twitter протягом обмеженого періоду часу щомісяця, яке можна подовжити шляхом передплати. 

Невідомо, наскільки серйозно Маск та Сакс ставляться до платного доступу; Twitter не відповів на запит про коментар. Проте, враховуючи величезні борги компанії (Twitter має виплачувати близько 1 мільярда боргу на рік — сума перевищує нинішній заробіток компанії за рік), недосконалу економіку Blue та недавню паузу у надходженнях від великих рекламодавців, зрозуміло, що Маску та компанії доведеться щось робити аби значно збільшити доходи. І що б вони не вибрали, стає все очевиднішим, що Twitter вже ніколи не буде таким як раніше.

Джерело: The Verge, Bloomberg


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: