Новини Новини 19.10.2022 о 19:33 comment views icon

Microsoft планує створити власний магазин мобільних ігор Xbox — конкурента для Google Play та App Store

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

Microsoft натякав на створення “магазину наступного покоління для ігор” ще на початку 2022 року, а тепер по-тихому розкрив подробиці своїх планів у документах, поданих до Управління з конкуренції та ринків Великобританії (CMA) в рамках угоди зі злиття з Activision Blizzard.

У документах Microsoft каже, що головною мотивацією для покупки Activision Blizzard є допомога у розширенні своєї присутності у сфері мобільних ігор. Її плани на цей простір, ймовірно, включають створення мобільної ігрової платформи Xbox та магазину. Ось що компанія повідомляє у документах:

“Угода розширить можливості Microsoft зі створення магазину ігор нового покоління, який працюватиме на різних пристроях, включаючи мобільні, завдяки доданню контенту Activision Blizzard. Спираючись на існуючі спільноти геймерів Activision Blizzard, Xbox буде прагнути масштабувати Xbox Store для мобільних пристроїв, залучаючи геймерів до нової мобільної платформи. Однак відтік споживачів від Google Play Store та App Store на мобільних пристроях вимагатиме серйозних змін у поведінці споживачів. Microsoft сподівається, що, отримуючи добре відомий і популярний контент, геймери будуть схильні пробувати щось нове”.

Call of Duty: Mobile і Candy Crush Saga – дві надзвичайно популярні мобільні ігри, випущені Activision і King відповідно, і Microsoft може використати їх, щоб побудувати магазин ігор, здатний конкурувати з Google Play та App Store. Враховуючи політику Apple, що блокує сторонні магазини додатків на iOS, важко уявити, що Microsoft найближчим часом світить увага від користувачів iPhone. Але це явно не заважає компанії представити свій магазин мобільних додатків Xbox.

Зізнання Microsoft щодо просування мобільних ігор з’являються у міру того, як компанія все більше позиціює Xbox Cloud Gaming як варіант для мобільних ігор на нових портативних пристроях. Microsoft швидко надала підтримку Xbox Cloud Gaming у Steam Deck від Valve, після чого було партнерство з Logitech і Razer для їх портативних пристроїв, орієнтованих на хмарні ігри. Це означає, що просування мобільних ігор може реалізовуватись за кількома напрямками, а не лише на телефонах та планшетах.

Крім апаратного забезпечення, на кону також стоїть великий дохід. Ігри – одні з найпопулярніших завантажень на мобільних пристроях та стимулюють покупки в магазинах додатків. Microsoft це враховує та ось як описує можливість:

Онлайн-курс "Арт Менеджер" від Skvot.
Навчіться шукати фінансування та планувати бюджет, керувати командою, запускати артпроєкти та пітчити їх так, щоб великі компанії захотіли колабитися.
Детальніше про курс

“Угода надає Microsoft значну присутність на ринку мобільних ігор. Доходи від мобільних ігор від підрозділу King і таких ігор, як Call of Duty: Mobile, а також додаткові доходи склали більше половини доходів Activision Blizzard у першій половині 2022 року. На мобільних клієнтів припадає близько трьох чвертей його МАU (Monthly Active Users). Наразі Microsoft не має суттєвої присутності у сфері мобільних ігор, і угода принесе такий необхідний досвід у розробці мобільних ігор, маркетингу та рекламі. Activision Blizzard зможе поділитися своїм досвідом розробки та публікації мобільних ігор з ігровими студіями Xbox”.

Втім, CMA майже не обговорювало потенціал входу Microsoft у мобільні ігри в рамках свого розслідування і натомість переважно зосередилося на консольних іграх (які, як стверджує Microsoft, становлять дедалі меншу частину загального ринку). На графіку, розміщеному на сайті придбання Microsoft Activision Blizzard, компанія показує, що весь ігровий ринок у 2020 році оцінюється в 165 мільярдів доларів, при цьому консолі становлять 33 мільярди доларів (20 %), ПК – 40 мільярдів доларів (24 %), а мобільні ігри – 85 мільярдів доларів (51%).

Доходи ігрового ринку. Зображення: Microsoft
Доходи ігрового ринку. Зображення: Microsoft

Однак створити успішного конкурента Google Play або App Store – складне завдання, і Microsoft доведеться залучати сторонніх розробників, якщо вона сподівається досягти успіху.

Схоже, що компанія дотримуватиметься принципів, які дозволять розробникам вільно запускати власні магазини додатків на мобільній платформі Xbox та пропонувати свої платіжні системи для обробки покупок у додатку. Це перевага, яку Apple, звичайно, не пропонує.

Microsoft каже, що ці ж принципи будуть застосовуватися і до майбутнього мобільного магазину Xbox (що може бути достатньо, щоб заманити розробників на платформу). Однією з потенційно зацікавлених компаній може стати Epic Games, яка в останні кілька років об’єдналася з Microsoft у боротьбі проти політики Apple в App Store.

Онлайн-курс "Арт Менеджер" від Skvot.
Навчіться шукати фінансування та планувати бюджет, керувати командою, запускати артпроєкти та пітчити їх так, щоб великі компанії захотіли колабитися.
Детальніше про курс

У разі успішної угоди з Activision Blizzard Microsoft отримає 30 внутрішніх студій розробки ігор та додаткові можливості розвитку кіберспорту. У 2020 році техногігант придбав за 7,5 млрд дол. компанію ZeniMax, якій належать гейм-студії Bethesda, id Software, Arkane Studios та ін.

Джерело: The Verge


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: