Огляди Огляди 01.02.2023 о 14:00 comment views icon

Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/05/Artem-Lysajchuk-1-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/05/Artem-Lysajchuk-1-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/05/Artem-Lysajchuk-1-96x96.jpg

Артем Лисайчук

Автор статей та оглядів

Завершальна частина трилогії Dead Space вийшла у 2013 році, отримала прохолодне прийняття від гравців та критиків, і залишила фанатів з відкритим фіналом та туманною долею головного героя серії Айзека Кларка. Протягом наступних десяти років фанати чекали продовження, або бодай ремастер чи римейк оригінальної гри. Нарешті він вийшов і ми дізналися наскільки все добре чи погано, і тепер ділимося враженнями від проходження. 

4.5
Оцінка ITC.ua
Плюси: Атмосфера, історія, лор, звук
Мінуси: Найцікавіше (лор) лише у записах та щоденниках; коридори космічного корабля

Жанр: Survival horror, TPS
Платформи: PC, PS5, Xbox Series X/S
Розробник: Motive Studio (оригінал — Visceral Games)
Видавець: Electronic Arts
Ціна: ПК — 1499₴, 1699₴ / PS Store — 2399₴, 2699₴

У космосі ніхто не почує… а ні, це про інших чужих

Чи мав Dead Space оригінальний та унікальний сюжет? Скоріше ні. Це класична історія горору в космосі яких ми встигли надивитися з телеекранів. Команда прибуває на покинутий корабель на якому відбулося щось недобре, і тепер його населяють почвари незвіданого походження. Розробники навіть не приховували джерел свого натхнення: «Крізь Обрій», «Чужий», «Пекло».

А от що справді зробило гру живою класикою, так це лор та пропрацювання всесвіту. Це точно один з не багатьох представників ігрової індустрії, у якого вийшло побудувати медіафраншизу і якій на заваді став лише дорослий рейтинг. Анімація (є українською), комікси, література, ігри для різних платформ, хіба що з кіноадаптацією не склалося, хоча деякі режисери й мали бажання.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

Але повернемося до безпосередньо Dead Space. На сигнал SOS з планетарно-шахтарського корабля USG Ishimura відправляють рятувальників, які мають полагодити станцію та дізнатися, що ж сталося з командою, яка довгий час не виходить на зв’язок. До загону приєднується інженер Айзек Кларк, колишня дівчина якого, Ніколь, працює тут лікарем, і яку Айзек сам спонукав відрядитися на Ішімуру. По прибуттю команду зустрічає малопривітний новий персонал корабля.

Курс QA Manual (Тестування ПЗ мануальне) від Powercode academy.
Навчіться знаходити помилки та контролювати якість сайтів та додатків.
Записатися на курс

Якщо ви вже проходили оригінальну гру, то знаєте як події розвиватимуться далі, якщо ж для вас це лише знайомство із серією, то тим паче у подробиці не буду вдаватися. 

Про події на кораблі, планету Егіда VII, яку на корисні копалини розбирає Ішімура, церкву Юнітології (яка очевидно перегукується з саєнтологією) та окремих персонажів ми дізнаємося із журналів, звукових записів та повідомлень. Для основного сюжету вони не важливі, але якщо вам цікаво досліджувати ігрові світи та хочеться зануритися у похмуру атмосферу, на подив, дуже релігійного майбутнього, категорично рекомендую не пропускати жодного запису та обов’язково вивчати оточення.

Підвищити наші шанси на виживання покликаний багатий арсенал, який відрізняється зоною ураження, радіусом дії та потужністю. Умовно вона поділяється на три типи: зброя точкової дії (легендарний Різак, автомат), ураженням всього простору перед гравцем (вогнемет, імпульсна гвинтівка) та щось середнє (циркулярна пила).

Загалом маємо сім видів зброї на усі випадки життя плюс секретна ультимативна яка дається після проходження гри на Неможливій складності. Фанати будуть у захваті дізнавшись, що режим проходження Impossible доступний від початку.

По традиції, всю гру можна пройти зі стандартним Різаком і навіть отримати за це Трофей, але в окремих випадках вогнемет сильно виручає, а під кінець гри так взагалі доведеться жонглювати усім, до чого лишилися набої.

Курс QA Manual (Тестування ПЗ мануальне) від Powercode academy.
Навчіться знаходити помилки та контролювати якість сайтів та додатків.
Записатися на курс

На початку вистачає усього, а вже приблизно на останній третині гри не вистачає нічого, ні здоров’я, ні боєзапасу. Рекомендую не продавати допоміжні предмети та набої, а зберігати у сховку, особливо це стосується капсул поповнення здоров’я.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

У випадку неочікуваного закінчення набоїв на допомогу прийде стазис, заморозивши противника на кілька секунд, є час перезарядитися, змінити зброю, або ж запустити у ворога щойно відрубану його ж кінцівку, якою він секунду тому добряче пройшовся по броні нашого героя як розпечений ніж по маслу. Можна жбурнути і ящик чи бак для сміття, але для більшості ворогів вони будуть як комариний укол. Тож краще шукати бочки з пальним, вони набагато дієвіші, головне самому не потрапити в зону ураження.

Грається новий Dead Space так само як оригінал. Мені навіть здалося, що це та сама гра, якою я її пам’ятаю, наче і не було цих 15 років. Звичайно це не так, окрім того, що гра виглядає як повноцінний сучасний проєкт, герой став відчуватися краще, рухи плавніші, анімації.

Від ворогів тепер шматками відпадають лахміття та плоть. В кадрі неймовірна кількість деталей та об’єктів. По першім відео здавалося, що в цьому аспекті розробники навіть переборщили, але ні, часточок та блискучих об’єктів саме стільки, скільки має бути.

Звичайно, лаштунки космічної шахти вносить свої корективи у різномаїття локацій, але тут розробники постарались витиснути максимум з похідних даних. Найбільше виділяється, мабуть, місцевий дослідницький центр, в якому, окрім усього іншого, вирощували зелень.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

А щось нове буде?

Розробники докорінно не змінювали формулу гри — їм би цього не пробачили. Але доповнили приємними дрібничками та деталями. Наприклад, в залежності від рівня здоров’я, Айзек буде важко дихати під час діалогів.

Щоправда, саме в цьому аспекті розробники трішки перестаралися і при критичному (червоному) рівні здоров’я виглядає це навіть комічно. На екрані відбувається звичайний діалог, але Айзек промовляє свої репліки так, наче на останньому подиху, при цьому ніхто навіть не поцікавиться чи добре він себе почуває.

Зброя отримала додаткові поліпшення, креслення яких розкидані по Ішімурі й за якими доведеться трішки побігати впродовж гри. Також додали вузли перенаправлення енергії, що б гравець власноруч позбавляв себе світла задля отримання доступу до потрібної кімнати чи активації ліфта і таке рішення тільки сприяє імерсивності.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

Ще з приємних нововведень — ігровий режисер. Працює він доволі просто, кожного разу як ви повертаєтеся на вже знайому локацію, режисер підсовує якийсь сюрприз. Це може бути щось банальне, як пачка противників, так і химерні звуки, мерехтливе світло, або заведений пропелер вентиляції за яким може щось вискочити. Або ні, тут вже як пощастить.

Також позбавили подразників, які дратували гравців ще 15 років тому. Наприклад, у невагомості можна вільно пересуватися, а не по інерції як в оригіналі, завдяки цьому нововведенню деякі місії трішки переробили (як з відстрілом астероїдів).

Для відкриття заблокованих кімнат та контейнерів потрібно отримати відповідний рівень доступу, нагадаю, у грі 2008 року для цього використовувались Вузли прокачування зброї та костюму. Прихильники оригіналу будуть раді побачити у сховищі оригінальний костюм Айзека, мабуть, для оцінки рівня деталізації нового костюму. 

Новий та старий костюми Айзека

Та все ж кілька кардинальних змін фанати оригіналу помітять. Перша, Айзек заговорив, що докорінно змінює сприйняття персонажа, він відчувається живою людиною, а не бурмилом до якого усі звертаються, а у відповідь отримують мовчання.

Під час розробки оригіналу, Ґлен Скофілд надихався Ґордона Фріменом з Half-Life. Гравці мали б краще себе асоціювати з мовчазним героєм, що підвищували рівень занурення у гру. Але в сиквелі від цього підходу відмовилися і німий Айзек з першої частини вже виглядав дивно.

Звичайно, герой не став аналогом Рубі Рода з П’ятого Елементу, але інколи може щось прокоментувати й поза сюжетом, наприклад, коли закінчуються набої може згадати незлим тихим власного роботодавця та власника Ішімури, компанію CEC (Concordance Extraction Corporation).

Також довелося змінити деякі сценарні моменти, адже Айзек тепер відповідає колегам. Боятися не варто, це лише маленькі штрихи, аби гармонійно вплести репліки героя у загальні діалоги, жодних суттєвих змін історія не зазнала.

До своєї ролі повернувся Ганнер Райт (Gunner Wright), разом з голосом актор подарував і нову зовнішність Айзеку. Такий хід викликав обурення у деяких фанатів, але за всю гру обличчя героя ми бачимо всього три-чотири рази, тож якщо ви теж з табору гейтерів нового Айзека, терпіти доведеться не часто.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

Ще одна суттєва зміна, цього разу однозначно позитивна — по Ішімурі тепер можна вільно пересуватися від носа до корми. Завдяки сучасному залізу, розробники змінили дизайн локацій таким чином, що з однієї палуби можна дійти до іншої без додаткових підвантажень, а єдиний екран завантаження з’являється лише після смерті.

Місцеве метро нікуди не зникло, але тепер ми справді їдемо у вагоні, до сусідніх станцій швидше, до дальніх трішки довше. В цьому плані гра стала схожою до God of War з його безшовною камерою, яка знімає усю гру наче одним дублем.

Оскільки історія вже має продовження, розробники додали кілька деталей які зустрічаються у сиквелах і які логічно було б знайти на Ішімурі. Наприклад, любителі досліджувати кожний закуток знайдуть запис розмови Айзека та Ніколь, якою починається Dead Space 2.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

Також розробники доповнили гру альтернативним фіналом. Побачити його можна лише в «Нова Гра +» зібравши усі артефакти та розмістивши в потрібному місці (артефакти з’являються тільки в НГ+). І по правді, цей фінал не замінює кульмінацію гри, а логічно доповнює її. Якщо ви грали в другу частину і пам’ятаєте її, вам сподобається.Огляд Dead Space Remake: нічого нового?

До технічного стану жодних нарікань, кілька не критичних багів було, але нічого, що б руйнувало гравецький досвід. До нещодавнього патчу картинку псував агресивний VRS (Variable rate shading), який навіть при чесному 4К перетворював зображення у піксельну кашу (як на ПК так і на консолях). З версією .003 (від 31 січня) цю технологію взагалі вимкнули й зображення стало помітно чистішим навіть у режимі продуктивності та без наслідків для оптимізації.

На консолях гра має два режими: 1440р/60fps та 4К/30fps з Ambient occlusion (глобальне затінення) яке досягається трасуванням променів. На практиці різниця в зображенні практично не помітна, особливо в динаміці й тут вже постає класичний вибір між роздільністю чи плавністю картинки (для себе я обрав другий варіант).

При виході з вакууму костюм поступово відмерзає та висихає

Окремо кілька слів про звук. Під час розробки оригінальної гри Visceral Games особливу увагу приділили звуковому супроводу і на момент виходу у 2008 році мало яка гра могла скласти конкуренцію Dead Space у частині звукового дизайну. EA Motive продовжують цю добру традицію.

Звичайно, сучасного гравця важче здивувати хорошим звуком, але позиціювання, розповсюдження звуку у просторі та банальна режисура не дають розслабитися ні на секунду. Почути можна навіть повну тишу космосу, що вдавалося зробити одиницям в індустрії розваг взагалі. На думку спадають хіба що фільми Гравітація та Інтерстелар.

У підсумку, Dead Space нового зразка, це римейк в якому серце лишили незмінним, видалили усі хвороби оригіналу та наділили новими якостями, які зробили гру сучасним перевтіленням класики, а не просто графічним оновленням.

Майбутнє серії залежить від фінансового успіху цієї гри, але результат якого досягли EA Motive відроджує надію у світле майбутнє серії, особливо якщо воно буде таким моторошним та атмосферним яким виявився цей римейк.

Проходження забрало близько 20 годин на нормальному рівні складності, з виконанням усіх другорядних завдань та пошуком усіх креслень для верстака та магазину. У змішаному темпі проходження займе близько 15 годин.

Триває конкурс авторів ІТС. Напиши статтю про розвиток ігор, геймінг та ігрові девайси та вигравай професійне ігрове кермо Logitech G923 Racing Wheel, або одну з низькопрофільних ігрових клавіатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!

Висновок:

У EA Motive вийшло чудово оновити візуально, та осучаснити ігроладно вже класичний космічний горор, в який приємно буде грати новачкам, а фанатам серії ще раз загорнутися в улюблену ковдру жахів. Перед нами один з найкращих римейків сучасності.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: