Огляди Огляди 04.02.2023 о 14:00 comment views icon

Рецензія на фільм «Стукіт у двері» / Knock at the Cabin

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/08/IMG_8607-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/08/IMG_8607-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/08/IMG_8607-96x96.jpg

Микита Казимиров

Автор рецензій

М. Найт Ш’ямалан — вкрай неоднозначний режисер. У його роботах поєднуються цікаві режисерські та сценарні рішення, а також структурна перевантаженість. До того ж все це неприємно розбавлено прагненням до приголомшливих (і не зовсім потрібних) сюжетних поворотів. У результаті майже всі роботи Ш’ямалана виходять цікавими, але полюбити їх зможе далеко не кожен. І це вже не згадуючи «Останнього повелителя стихій», який не сподобався, здається, взагалі нікому. 

4
Оцінка ITC.ua
Плюси: цікавий і напружений сюжет; постійна інтрига, яка не дає спокою навіть після закінчення фільму; цікаві висловлювання з приводу сучасності, зашиті в сценарій; акторська гра і хімія між усіма персонажами
Мінуси: деяка наївність і банальність окремих ідей; камерність того, що відбувається, може комусь набриднути

У підсумку до всіх робіт режисера бажано ставитися насторожено і не завищувати зайвий раз очікування. Однак «Стукіт у двері» все-таки інтригував на рівні своєї концепції. Фільм заснований на романі «Хатина на краю світу» Пола Тремблі, а цю книжку нахвалював сам Стівен Кінг. Чи вийшло у Ш’ямалана зняти гідну адаптацію книги — читайте в рецензії нижче.

«Стукіт у двері» / Knock at the Cabin

Жанр психологічний горор

Режисер М. Найт Ш’ямалан

У ролях Дейв Батіста, Руперт Грінт, Джонатан Грофф, Еббі Квінн, Вільям Регсдейл, Бен Елдрідж, Крістен Цуй

Прем’єра кінотеатри

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Рік виходу 2023

Сайт IMDb

Пара з Еріка (Джонатан Грофф) і Ендрю (Бен Елдрідж) спільно виховує прийомну доньку Вень (Крістен Цуй). Утрьох вони вирішують вирушити в поїздку в Нью Гемпшир, щоб відпочити в невеликому і відокремленому заміському будинку. Але їхню ідилію переривають четверо незнайомців, які вдираються в будинок до сім’ї. Їхній умовний лідер Леонард (Дейв Батіста) заявляє, що світові скоро прийде кінець. І врятувати людство здатна лише добровільна смерть когось з Еріка, Ендрю і Вень.

Рецензія на фільм «Стукіт у двері» / Knock at the Cabin

Психологічний горор вважається одним із найскладніших жанрів у мистецтві. Адже в ньому неможливо просто використати знайомі образи на кшталт монстрів, щоб нагнати жаху. Психологічний горор має залізти в саме нутро людини, запропонувати щось нове і нестандартне. З «новим і нестандартним» у Ш’ямалана завжди був повний порядок, хіба що міри він часто не знає.

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Але «Стукіт у двері» — це саме та робота, яку від режисера очікували вже дуже давно. Частково тут заслуга якісного першоджерела, яке грамотно обходиться з усіма обраними темами. Але важливо розуміти, що сам Тремблі в написанні сценарію для фільму не брав участі. Основна частина роботи лягла на плечі Ш’ямалана.

І у нього вийшло впоратися з нею гідно. Усі 100 хвилин хронометражу кіно тримає в напрузі. Це при тому, що якоїсь особливої динаміки всередині нього немає. Усе тримається виключно на взаєминах сімох головних персонажів та інтриги в основі всього сценарію, яка не слабшає ні на хвилину.

Рецензія на фільм «Стукіт у двері» / Knock at the Cabin

За відносної камерності того, що відбувається, «Стукіт у двері» все одно відчувається динамічною та ідейно різноманітною історією. Вона регулярно підкидає нові деталі й моменти, які змушують сумніватися в мотивах того, що відбувається. Але сценарій жодного разу не вивалює занадто багато інформації на глядача.

Адже багато хорорів губить якраз дивне бажання їхніх авторів пояснити те, що відбувається, розставити всі дивні моменти по поличках. Подібне вбиває таємницю сюжету і перетворює кіно із загадки на буденність. У «Стуку у двері» такого немає, головна загадка залишиться нерозкритою і після фіналу. Але тим приємніший посмак історії.

Оперуючи давно знайомими всім темами сім’ї та самопожертви, Ш’ямалан пропонує взяти участь у своєрідному уявному експерименті про те, наскільки далеко ви готові зайти заради близьких. Паралельно «Стукіт у двері» висловлюється про теорії змови та вплив мас-медіа на свідомість суспільства. Фільм показує формування картини реальності через призму чужих слів і зведень новин, які ніяк не вийде перевірити.

Тобто «Стукіт у двері» працює на якомусь зі своїх рівнів ще і як маніфест. Так, дещо простий і навіть банальний (це вам не «Маятник Фуко» Умберто Еко, який теж про змови, але набагато масштабніше), але все одно щирий. Ш’ямалан цього разу пропонує не надто перекручені й комплексні концепції, а емоційну людяність у спробах знайти тепло одне в одному.

Рецензія на фільм «Стукіт у двері» / Knock at the Cabin

Дозрівати основним думкам фільму допомагає й акторська гра всіх місцевих зірок. Кожен персонаж тут вийшов незабутнім, їхнім переживанням у стресовій ситуації віриш. Окремо хочеться виділити Дейва Батісту, який зіграв, здається, свою найсерйознішу роль. Після «Стуку у двері» він напевно для багатьох розкриється як чудовий драматичний актор.

Знімальна команда під час виробництва не вдавалася до якихось зайвих експериментів із постановкою та іншими режисерськими прийомами. Картинка і звук тут доповнюють сценарій, а останній завжди перебуває на першому місці.

Утім, гідно адаптувати роман у сценарій 100-хвилинного фільму — вже завдання не з легких. Але «Стукіт у двері» з ним впорався.

Висновок:

«Стукіт у двері» — це той Ш'ямалан, який нам потрібен. Це не ідеальне кіно і не кіно для всіх. Але з фільма вийшов дуже якісний психологічний горор, якій прекрасно знає, чому ми насправді в глибині своєї душі боїмося незнайомих людей


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: