Авто Авто 01.07.2024 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2024/03/photo_2022-02-15_12-13-13-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2024/03/photo_2022-02-15_12-13-13-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2024/03/photo_2022-02-15_12-13-13-96x96.jpg

Олександра Єршова

Авторка статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

У випадку з субкомпактом Lexus LBX від преміального японського бренду знайомство з першого погляду не буде успішним, тільки довге та тісне спілкування розкриває всі його переваги. А їх виявляється чимало.

Це перша спроба Lexus зайти в нішу маленьких міських кросоверів. Такої малогабаритної автівки в їх асортименті ще не було. Бренд від початку створював великі комфортні моделі під американський ринок. Про що говорить і сама назва LEXUS (luxury exports to US). Як мінімум вкоренитись та створити собі репутацію там вдалось, а заодно з цим вони підкорили ще півсвіту. Тільки вже багато років японці намагаються закріпитись на європейському ринку, тож цього разу схоже саме на LBX покладено важливу місію.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Позиціювання Lexus LBX

Не дуже успішні продажі моделі компактного SUV Lexus UX повинні були на щось вказати японцям, але ні, ми отримуємо ще один маленький Lexus з хитрою назвою з трьох букв, що в розшифровці означає Lexus Breakthrough Crossover (проривний кросовер). Так, три букви в абревіатурі Lexus майже не використовував, пригадуємо тільки спортивний LFA, тож схоже нам закинули унікальний продукт. Що ж в ньому особливого?

На перший погляд, можна сказати — нічого. Бо LBX — це перемальована Toyota Yaris Cross. І головним чином в компанії позиціюють субкомпакт, як гідний транспортний засіб для «золотої» молоді. Таким чином вони намагаються натрапити на найбільш затребуваний сегмент в Європі. Дивлячись на екологічність кросовера та популярність міських автомобілів — цілком можливо, що це їм вдасться.

В основу нашого героя покладено стандартну архітектуру TNGA-B та гібридну установку, як і в Toyota. Однак зовні в LBX не так просто знайти схожість з Yaris Cross, тут добре попрацювали дизайнери. Lexus виглядає геть іншим. Відгуки спорідненості можна побачити лише позаду в єдиній світловій смузі між ліхтарями. Люксовий субкомпакт отримав подовжену колісну базу на 20 мм та подовжений на такі ж 20 мм кузов. Додаткові міліметри пішли у простір пасажирів, на жаль не зігравши якусь особливу роль.

Онлайн-курс "Ціноутворення для виробників та ритейлу" від Laba.
Масштабуйте бізнес, незалежно від конкурентів, завдяки оптимізації стратегії ціноутворення.Досвід та фідбек від Senior Product Manager Pricing Platform у Zalando.
Детальніше про курс

Скажу, що LBX виділяється і серед інших моделей бренду: немає цієї загрозливості в обрисах передньої частини, чітко промальованих ребер з боків та величності в загальному вигляді. Цей малюк пухлий наче Вінні-Пух. До того ж чомусь віддалено він нагадує про французький DS 3. 

Тільки головне питання в тому, чи зможе з такою доброзичливою зовнішністю Lexus LBX кинути виклик найкращим малим позашляховикам конкуруючих преміум-брендів: Audi Q2 чи Range Rover Evoque, або MINI Countryman. І за цим буде цікаво спостерігати, адже Lexus пропонує максимально добротну збірку, якісні матеріали, продуманість в дрібницях, жвавість в поведінці та економічність.

Як їде Lexus LBX

Як стверджують інженери Lexus, вони доклали немало зусиль до доробки кросовера в дрібницях, які загалом створюють інше враження від автомобіля, відповідно до люксового статусу. Платформу TNGA-B модифіковали для покращеного керування, відповідно стандартам Lexus, і орієнтувались вони на седан IS 1989 року, взявши його за еталон.

Це відчувається в динаміці, точності керування поєднаною з легкістю. Поведінка автомобіля на дорозі чітка, прогнозована, без зайвих кренів та переставок. Lexus LBX наче капсула для переміщення в просторі, програмується кожним рухом досить пружного керма і відгукується жвавою поведінкою.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Підвіска налаштована на комфорт, але м’якості великих кросоверів тут не дочекаєшся. На відміну від Mini (з його багатоважільною задньою підвіскою), LBX в основному слідує тенденції малолітражних автомобілів зі стійками MacPherson спереду та торсіонною балкою позаду. Рульова колонка оснащена проміжним валом із механізмом розширення/стиснення, який допомагає поглинати вібрації.

Онлайн-курс "Ціноутворення для виробників та ритейлу" від Laba.
Масштабуйте бізнес, незалежно від конкурентів, завдяки оптимізації стратегії ціноутворення.Досвід та фідбек від Senior Product Manager Pricing Platform у Zalando.
Детальніше про курс

Головні відмінності насправді заховано ще глибше. Паралельний гібрид від Toyota не така складна штука на перший погляд. Але це елегантна інженерна конструкція, яка просувається у своєму розвитку до максимальної продуктивності та економічності. В нашому випадку система складається з трьохциліндрового атмосферного двигуна 1.5, електродвигуна на передній вісі, планетарного редуктора та невеликої батареї на 1 кВт*год ємності (і це проти 0,76 кВт*год в Yaris).

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Також в LBX використали інший тип батареї: не літій-іонну, а нікель-металгідридну. Інженери бренду стверджують, що ця нова «біполярна» батарея добре підходить для вимог швидкої зарядки та розрядки в гібридах, які не підключаються до електромереж.

Система видає сумарно 136 к. с. проти 114 к. с. в Yaris Cross. До того ж двигун оснащено балансувальним валом, який поглинає «негативні» вібрації, щоб згладити роботу трьох циліндрів у двигуні та зробити її більш плавною. До того ж цей двигун досить тихий для того, щоб не викликати переляк під час раптової зміни режиму роботи.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Відчутно обережне ставлення до педалі акселератора та режим Eco взагалі дозволить рухатись більше на електротязі, а на центральній консолі є навіть кнопка примусового вмикання електричного режиму та максимального його використання. Але і без неї система працює на електриці максимально доступний проміжок часу. Ви можете проїхати багато кілометрів і зрідка чути двигун.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Цікаво, що навіть на автомагістралі кросовер переходить в режим роботи на електроприводі, тим самим знижуючи витрату палива. І в середньому апетит кросовера не перевищує показник в 5 літрів на 100 км шляху.

Це надто складна концепція, щоб її повністю пояснити тут. Головне, що потрібно користувачу — це просто залити бензин в бак, перемкнути важіль в режим Drive і натиснути педаль газу, щоб рушити з місця. Вже сходу він зможе відчути всі 136 коней, які з готовністю демонструють жвавість кросовера. І це незалежно від режиму їзди: Sport чи Normal. Робота CVT в LBX бездоганна і розганяє малюка до 100 км/год за 9,2 секунди.

Для декого це не дивовижний показник, але навіть з такими показниками інерція встигає вдавити пасажирів в крісла. Так бавитись можна доти, доки не скінчиться повністю заряд батареї. Надалі спритність впаде, а двигун нагадає про свою присутність, не дивлячись на пристойну шумоізоляцію салону. На швидкості більше ніж 100 км\год з’являються і легкі завивання вітру в дзеркалах, тож з аеродинамікою точно можна було попрацювати більше.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Гальмувати в Lexus LBX не менш приємно. Тут налаштована рекуперація дуже м’яко, яка сповільнює хід обережно, підживлюючи батарею. Якщо ж водій використовує гальма, то просто посилює ефект.

Взагалі їхати на цьому малому кросовері приємно та весело. Він легко маневрує в потоці автомобілів, швидко прискорюється на будь-якій швидкості. На ньому хочеться їхати швидко та динамічно, а незмінна витрата палива додає вам ще більше азарту та підштовхує продовжувати.

Технології та безпека в Lexus LBX

Системи безпеки Lexus Safety System+ налаштовані в LBX на постійну увагу. Не треба буде вмикати адаптивний круїз, щоб автомобіль страхував вас на дорозі. Він діє дуже обережно та не нав’язливо, спрацьовуючи в останню мить і виправляє неуважність водія.

Тут працює система утримки в смузі руху, попередження про автомобіль в сліпих зонах, про перехресний рух, екстрене гальмування, система слідкування за увагою водія та інші. Напакований LBX навіть в стартовій комплектації на повну. Так, автомобіль буде постійно слідкувати за тим куди ви дивитесь і настирливо нагадувати, якщо погляд відвели від дороги більше ніж на 5 секунд.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

В Lexus LBX всюди встановлено LED-освітлення, враховуючи салон та габарити, але разом з системою адаптивного освітлення. В принципі його вистачає для того, щоб зайвий раз не згадувати про перемикання світла фар.

Ну і не буде кросовер відмикатись самостійно, коли ви підходите. Можливо це зроблено для безпеки, але доведеться використовувати сенсорне відкривання. Така функція має окрему назву E-Latch і вперше можна було їх зустріти на NX. Тож ручки тут незвичні: вони повністю нерухомі і працюють від сенсорів. Треба взятись за ручку, щоб відкрити двері і вони автоматично відчиняються. А замкнути їх можна піднесенням пальців до зовнішнього боку ручки. Щоб відкрити їх зсередини, потрібна навичка: ви одночасно вдавлюєте клавішу і тиснете на двері, щоб відкрити їх.

Салон та простір в Lexus LBX

Перше, що помічаєш, коли сідаєш в LBX, це те, що Lexus вдалося зробити інтер’єр не менш елітним ніж в Lexus RX, але візуально стисненим. Матеріали приємні, з великою кількістю м’якої на дотик синтетичної шкіри, яку на око важко відрізнити від справжньої, але під час торкання відчувається легка прорезиненість. Тільки стрічки тоненькі, рівні, а обивка чорною тканиною даху створює загальний єдиний простір.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Сенсорний екран діагоналлю 9,8 дюйма гармонійно інтегрований в архітектуру центральної консолі та має достатній вибір фізичних кнопок. Наприклад, для температури,  підігрівів, а також є крутилка для гучності. Тільки кут нахилу екрана дивний та непрактичний, адже поверхня миттєво збирає пил.

Деякі елементи керування клімат-контролем доступні через екран, але вони відображаються постійно і мають нормальну чутливість, яка дозволяє натискати їх, наче клавіші. Клімат-контроль тут двозонний із фільтром якості повітря Lexus Nanoe-X. Керування не потребує зайвих рухів, звикаєш до розташування швидко. Є підігрів та охолодження крісел переднього ряду, до того ж можна налаштувати автоматичне вмикання, відповідно до клімат-контролю.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Приладова панель має 12,3 дюйма та показує інформацію про швидкість руху, оберти, роботу гібридної системи, роботу асистентів та інше. Багато функцій налаштовано на керуванні кнопками на кермі, що дозволяє максимально не відволікатись від керування.

Мультимедіа має звичний для концерну стиль і дуже схожа з інтерфейсом в Toyota. Чітка графіка, шрифт та адекватна реакція на дотики. Приємно, що з’єднання зі смартфоном за допомогою Apple CarPlay та Android Auto є бездротовим і до того ж з гідним програмним забезпеченням, яке не перегріває смартфон та не так швидко його розряджає, як це зустрічається дуже часто в інших брендів. Є тут під екраном і бездротова зарядка, яка скоріше підтримує заряд та слідкує, щоб телефон не перегрівався, вимикаючись на деякий час і знову відновлюючи процес зарядки. Розумна система слідкує за процесом постійно. За що окрема вдячність виробнику.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

На наш ринок поставляються декілька варіантів комплектацій, але не максимальних. Тож різниця між ними не суттєва, але є. Так LBX Elegant не буде мати чорного даху та запропонує світлі відтінки оббивки салону: світло-бежева і коричнева. А ось LBX Emotion — це наш тестовий автомобіль з чорним салоном, та чорним дахом.

Ще один аспект зменшеного салону — вузька центральна консоль та близьке розташування між водієм і пасажиром. Особливість субкомпакту. До цього можна звикнути, адже місця для зберігання достатньо, є куди поставити каву, покласти телефон, є також ніша під центральним монітором для додаткового зберігання дрібниць. А ось у дверях кишені ну дуже скромні.

Куди важче буде заднім пасажирам. Якщо попереду сідає високий чоловік, то позаду не просунеться навіть долонька дитини. Але середній зріст дозволить спокійно їздити дитині на задньому дивані, або поміститись навіть дорослому. Цікаво, що якраз дах не стане на заваді, а прохід на задній ряд досить просторий. Зручно кріпити дитячі крісла або завантажувати речами, коли складені спинки заднього ряду.

З іншого боку, багажник напрочуд глибокий, хоч і не дуже великий. Об’єм вказано – 317 літрів, в той час, коли Toyota Yaris має 390 літрів. Жертва дизайну чи інженерів? І тут не буде сенсорного відкриття багажної двері, доведеться натискати кнопку під написом або на ключі.

Конкуренти та висновок тест-драйву

За багато років тільки Mini вдалося переконати достатню кількість покупців платити більше за маленький автомобіль. Свого часу перше покоління Audi A1 показало себе добре, але на другому поколінні все зупинилось. Audi Q2 так само не показує рекордні показники продажів. Навіть Mercedes-Benz A-Class досі існує, як доповнення до сегмента, не роблячі продажів для бренду. Тож lexus можна назвати досить сміливим. Якщо ж пам’ятати, що концерн рідко робить необдумані кроки, то тут скоріш за все досить виважена мета.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

В будь-якому випадку за найменший Lexus просять від 39 тисяч доларів (1 584 804 гривень) за LBX Elegant і 40 тисяч доларів (1 631 592 гривень) за максимальну LBX Emotion. І це дуже багато грошей для невеликого автомобіля, особливо якщо ви можете виїхати з того самого автосалону з Toyota Yaris Cross за 29 189 доларів (1 179 640 гривень). Тільки пам’ятайте, що навіть напакована Toyota буде коштувати 31 985 доларів (1 292 625 гривень), що не набагато менше ніж Lexus, а різниця буде сильно відчуватись.

Зі схожим обладнанням Audi Q2 вимагає приблизно таких же витрат, як LBX, DS 3 або Peugeot 2008, звісно менше. Більші автомобілі, такі як Cupra Formentor або Mercedes GLA вочевидь дорожчі. І не всюди є пропозиція з гібридними двигунами. Тож насправді конкуренції в сегменті у нас на ринку фактично немає, а ось європейський асортимент запропонує трохи більше і там вже на Lexus почне працювати репутації.

Тест-драйв Lexus LBX: економічність на службі преміальності

Подібно до своїх бездоганних показників безпеки, Lexus також відомий тим, що створює одні з найнадійніших автомобілів. LBX ще не проїхав своїх декілька десятків тисяч кілометрів і не довів свою надійність, але Toyota Yaris Cross вже їздить дорогами та не викликає тривоги.

На мою думку, завдяки гібридній трансмісії розумієш, що LBX економічний та вигідний у користуванні. Адже варто враховувати і трьохциліндровий двигун, який буде трохи дешевше в обслуговуванні, а всі агрегати в автомобілі ремонтопридатні, доступні та легко замінюються, що працює тільки в плюс.

LBX відповідає більшості вимог, на які сподіваєшся. Його внутрішня атмосфера та якість переконують, а така увага та турбота в доопрацюванні програмного забезпечення викликає повагу. Плавна, тиха та економічна силова установка ідеально підходить для міста. Взагалі ідея маленького, але недешевого автомобіля є привабливою для тих, хто може і хоче додати трохи розкоші в буденні поїздки.

ПЛЮСИ: економічність, комфорт, якість матеріалів, мультимедіа.

МІНУСИ: занадто мало місця заднім пасажирам, скучний екстер’єр.

Технічні характеристики Lexus LBX Emotion

Кузов, тип SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4190/1825/1560
Колісна база, мм 2580
Заявлений кліренс, мм 150
Об’єм багажника, л. 317
Споряджена маса, кг 1425
Двигун 1.5 Dual VVT-i
Потужність, к.с. 91
Крутний момент, Нм 120
Тип батареї Ni-MH, Bipolar
Сумарна потужність, к.с. 136
Тип приводу Gередній
Підвіска Макферсон/ напівзалежна
Трансмісія 8АТ
Динаміка 0-100, с 9,2
Максимальна швидкість, км/год 170
Споживання палива, л (змішаний) 3,8
Вартість, грн 1 584 804
Вартість тестового авто, грн 1 631 592
Конкуренти Toyota Yaris Cross
MINI Countryman
Audi Q2
Mercedes GLA
BMW X1

 


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: