Зустріч із Škoda Enyaq 2025 була не просто знайомством із новою моделлю – це своєрідна подорож у майбутнє, де електромобілі перестають бути екзотикою і стають частиною повсякденного життя. Він настільки легко інтегрується в ваше життя, що ви не помічаєте навіть того, що тепер проїжджаєте повз АЗС.
Червоні хвилі сонця заповзали під капот, коли я вперше сіла за кермо нового Škoda Enyaq 2025. Це не був холодний технічний тест, скоріше особистий вайб. Ми довго чекали моменту, коли електромобіль від народної чеської марки нарешті зустрінеться зі звичними стереотипами нашої реальності. І ось раптово офіційний імпортер оголошує про початок продажів. Ще краще – вже оновленої моделі.


Вперше електромобіль від Skoda побачив світ у 2020 році та швидко почав підкорювати Європу. У 2024 він навіть увійшов в трійку найпопулярніших електрокарів, бо мав конкурентну вартість, непогану ефективність, гідні характеристики та просторий інтер’єр. Сьогодні він став ще краще в традиції бренду. І я точно не пошкодую, якщо назву його найкращою “шкодою”, яку ми могли б отримати.
Зміст
Перший погляд
Що конкретно змінилося в моделі 2025 року? Skoda зосередилася на важливих дрібницях: приведенні Enyaq до єдиної стилістики зовнішності, технологічності та практичності. Особливо після появи другого в екологічній лінійці – кросовера Elroq. Тож тепер тут свіже обличчя в стилістиці Modern Solid.
Так, це вже не просто Škoda, а цілком свіжа і більш стильна зовнішність з урбаністичною панеллю Tech-Deck Face, сміливим написом Škoda на капоті та виразною зеленою фарбою Olibo, яка світиться у променях сонця так, ніби запрошує у драйвову подорож. Сучасне, стильне, але водночас доступне авто – ось такий він, Enyaq.






Доповнює образ глибший, більш витончений погляд тонких світлодіодних фар та перероблені задні ліхтарі. Тепер його оточує “спідниця” з сірого пластикового обвісу. Тільки мені здається, що Enyaq виглядав би більш нетривіально в кольорі Steel Grey, що більше підкреслювало б його особливість.
Але найприємніше – це нова версія 85 з потужнішою батареєю на 82 кВтгод (корисних 77 кВт*год) замість 63 кВтгод (корисна ємність 59 кВтгод). Така функція забезпечує діапазон від 430 до 580 км (WLTP). З такими цифрами Enyaq стає конкурентоспроможним у класі сімейних електрокросоверів.
Драйв без амбіцій
Я вивела Škoda Enyaq 2025 з паркінгу і одразу відчула те, що люблять говорити всі оглядачі: електрокросовер тихий, впевнений і не вимагає жалюгідних поступок заради «зеленого» статусу. Більш того він не свистить так, щоб у вухах закладало, як це відбувається з деякими представниками його класу. Не знаю добре це чи погано, але шумка тут точно відмінна та відсікає зайвий гуркіт генераторів на вулицях Києва.
Знайоме двоспіцеве кермо, великі дзеркала, простір під ногами, цікаве оформлення ручок дверей – все прораховано так, щоб ти сів наче у вже знайому машину. Це все так схоже на інші моделі Skoda, однак взагалі інакше в загальному стилі. Ось навіщо зробили кнопку запуску двигуна, якщо вона сама запускається, як тільки ти вмостився на кріслі та натиснув гальма або клацнув клавішу драйву. Здається все, як в найкращій уяві де технології зібрані в єдине ціле від безключового доступу до підсвітки доріжки до дому та проєкції логотипа тобі під ноги, якби машина не вимикалась кожного разу, як ти вийдеш ворота відчинити або пробити талон паркування.
За кермом Škoda Enyaq 2025 відчувається як “велике” авто лише там, де це потрібно: в просторі для ніг і багажнику. Салон продуманий “по-шкодівськи”: матеріали приємні на дотик, посадка висока, огляд хороший, а центральна панель сучасна, але не нав’язлива. Мені сподобалося, що місця для речей багато, тут є підлокітник, великі дверні кишені, ніша під передньою панеллю та наче велика полиця перед вітровим склом – дрібниці, які роблять життя зручнішим, особливо коли з тобою сумка для зйомок, штатив і купа дрібниць.
Динаміка приємно “жвава”. Версія з більшою батареєю і заднім мотором їде плавно, без різких провалів або “електронної нервозності”. Швидкість набору з місця (6,7 с) не крутить голову, але впевнено тримає Enyaq серед конкурентів. Педаль газу реагує м’яко, але швидко. У місті це дар: можна легко маневрувати, набирати швидкість без “грубої” реакції. І на диво легко справляєшся з габаритами, а кермо наливається зусиллям з набором швидкості, адже тут прогресивна рейка, яка відпрацьовує м’яко та чітко і без зайвих рухів.
При габаритах в 4,65 метра цей електромобіль має радіус розвороту як у крихітки Mini – в 9,3 метра. Це дозволяє легко розвернутися на двохполосній дорозі та маневрувати на вузьких паркінгах сучасних житлових комплексів. Жаль тільки в нашій комплектації немає автоматичного паркування, яке є в європейських опціях, але хто знає може і з’явиться. Зараз на допомогу пропонують лише камеру заднього огляду та парктроніки.
На трасі – спокій. Я не тисла акселератор безрозсудно, але впевнено відчувала, що машина здатна на більше. Не стримуючись під час тест-драйву я їздила у звичайному буденному режимі без огляду на зарядку та витрату. Виявилось, що цей великий електромобіль досить стримано витрачає енергію в рамках 18-22 кВтгод. І всіх заявлених 580 км вистачило на 470 км комфортної їзди.
Škoda Enyaq 2025 справді здатний дарувати захоплення від їзди своєю легкою поведінкою та слухняністю. Підвіска налаштована так, що дорожні нерівності поглинаються, сидіння зручно обіймають, а короблення кузова – мінімальні. Якби не ці 19-дюймові диски з відносно низьким профілем було б ще комфортніше. Skoda завжди вміла налаштовувати свої автівки в міру жорстко, балансуючи на межі, віддаючи перевагу керованості та утриманню контролю на дорозі. Тут немає нічого, що можна назвати “занадто”.
Збалансованість технологій
Різкість реакції дросельної заслінки та вага керма легко змінюється завдяки вибору одного з чотирьох режимів водіння: Eco, Normal, Sport або Individual. Тільки зайвої потреби в них не виникає. Якщо захочеться менше переставляти ногу на педалях – подвійним натисканням селектора передач з режиму D, переходьте на B. Це саме той режим керування в одну педаль, але не повноцінний, як e-Pedal в Nissan Leaf, все ж він не зупиняє автівку повністю і доведеться таки тиснути на гальма.
Справедливості заради, адаптивний круїз добре виконує свою роботу: гальмує і тримає смугу, але не утримує авто в середині дороги. Можливо це тільки особливість нашої комплектації. Однак інші системи відпрацьовують на повну, а їх тут не мало: ABS, HBA, EBD, ASR, EDL, TSA, XDS+, TPM+. Однак тут не буде ані матричного освітлення, ані адаптивного світла, що трохи дивно. Можливо це з’явиться у вигляді додаткових опцій.
А ще однією з можливостей Enyaq 85, яка у 2025 році для нас дуже актуальна, є двосторонній потік енергії. Тобто електромобіль здатен живити цілий будинок. Звичайно він підтримує швидку зарядку до 135 кВтгод і підживити акумулятор до 80% за 28 хвилин – швидше ніж в “Макє” зроблять каву. Залишається лише не тільки знайти таку потужну станцію, але і щоб там було світло.
Від трьохфазної розетки на 11 кВт живитись доведеться близько 8 годин. Тож ночі вистачить, а ось від звичайної розетки вам точно знадобиться близько 30 годин. Залишається його вмикати кожного разу, коли є можливість і тримати заряд в районі 40%-80%. Звичайно можна програмувати зарядку та кліматичну систему, яка підігріє вам машину перед виїздом.
Зручна простота
Занурююсь в крісло нового Enyaq. Салон зустрічає мене тишею: ні звуку двигуна, ні традиційного гудіння лише тиша та легкий тон гудіння під час руху. Я вже знайома з електрокарами, але тут усе наче спеціально по-людськи: високий посадковий рівень, зручна посадка, хороший огляд дороги. Тепер тут замість комплектацій вибір стиля салону та опцій. В нашому випадку поки єдиної комплектації в Україні – стилістика Loft. Тканева оббивка в стилі “Джинс” сірих відтінків. Вона дублюється в оздоблені торпедо та карт дверей.











В таких деталях відчувається рідний чеський стиль всіх представників бренду. Це стосується і Simply Clever, яка тепер інтегрована і в електромобіль. Парасолька у двері водія, шкребок, безліч гачків, кишень та окремий доступ до багажного відділення – все це формує той шарм чехів, які вони проносять крізь віка.
Здається відсутність топових функцій майже не торкається атмосфери в салоні. Відсутність електрорегулювань крісел, бездротової зарядки – це не критичні моменти і на загальне враження вони не впливають. Тут є все для задоволення та практичності: 13-дюймовий монітор зі швидкою мультимедією, бездротове підключення смартфона, трьохзонний клімат, підігріви керма та чотирьох крісел.
Мультимедіа має логічні алгоритми і до них швидко звикаєш. На великому екрані є кнопки швидкого доступу до функцій та налаштувань, є вбудована навігація. Під цим екраном, як завжди, трохи бісяча панелька сенсорного регулювання гучності. Схоже не скоро ми її позбавимось. Добре хоч залишились якісь клавіші для вмикання камер або доступу до кліматичного розділу.




























Трохи бентежить цей дрібний екран приладової панелі. Він показує достатньо інформації, щоб слідкувати за станом авто, швидкістю, витратою та іншими показниками. Однак тут однозначно не вистачає проєкційного дисплея, який доповнив би картину. Тим паче зараз Skoda пропонує проєкцію 3D не гірше ніж в Audi.
Позаду Škoda Enyaq 2025 місця вистачить навіть трьом, але сидіти в середині трохи незручно через особливість крісла, зате немає під ногами центрального тунелю, а Skoda може запропонувати цікаві органайзери в цю зону. Окремий екранчик виведено для клімату, щоб пасажири відчували приналежність до технічної революції. Звичайно тут є і підлокітник і складання тільки середньої частини спинки, що утворює люк в багажник та дозволяє перевезти карниз на дачу або лижі під час подорожі на зимовий курорт, якщо вистачить сміливості.












У величезний багажник на 585 літрів влізуть і валізи, і навіть електросамокат. Так, здається тут найбільше простору в цьому класі та серед конкурентів, якщо виключити Tesla Model Y з її 971 літром. Наприклад в Kia EV6 – 490 літрів, Hyundai Ioniq 5 – 527 літрів та Volkswagen ID4 – 543 літри.
Висновки та позиціювання
Більшість вау-ефекту ви відчуєте лише тоді, коли сядете за кермо Škoda Enyaq 2025. Адже кайф гарної автівки не в тому, щоб похизуватись перед друзями та колегами, а щоб вона стала гарним товаришем у повсякденні, не викликала зайвих проблем та турбот. При раціональному підході до заряджання, Enyaq відмінно справляється з усіма задачами від комфортного пересування до повного релаксу від відсутності зайвих ТО.
Не дивлячись на те, що VW ID.4 має ту саму платформу MEB, але Škoda Enyaq 2025 часто відчувається більш продуманим та дбайливо зібраним і пропонує більш розумну внутрішнє компонування. В той час як Hyundai Ioniq 5 і Kia EV6 беруть своєю футуристичністю та незвичним компонуванням, наш чех пропонує м’який перехід для тих, кому не потрібен зайвий шум та увага. Тому, якщо ви новачок у світі електромобілів і хочете м’яко інтегруватись в екологію з акцентом на простір і зручність – Enyaq саме те.
| Модель | Запас ходу (WLTP, км) | Батарея (кВт·год) | Потужність (к.с.) | Привід | Орієнтовна вартість (грн) |
| Škoda Enyaq 2025 | 580 | 82 | 286 | RWD | 1 796 540 |
| Hyundai Ioniq 5 | 570 | 84 | 325 | AWD | 2 568 800 |
| Kia EV6 | 528 | 77,4 | 229 | RWD/AWD | 1 819 125 |
| Volkswagen ID.4 | 520 | 84 | 204 | RWD/AWD | 1 550 000 (орієнтовно) |
| Ford Mustang Mach‑E | 440 | 75 | 269 | AWD | 1 948 993 |
| Tesla Model Y | 480 | 78,4 | 486 | AWD | 1 850 000 (орієнтовно) |
На мою думку, Škoda Enyaq 2025 — машина, яка не намагається вразити лише характеристиками. Вона прагматично поєднує комфорт, запас ходу і зрозумілу логіку використання. Для сімей, водіїв, які роблять багато міських кілометрів це сильний варіант. Так, він не завжди найшвидший за зарядкою і не завжди найдешевший, але за ті гроші ви отримуєте добре збалансований продукт, який не розчарує своєю “повсякденною” практичністю та надійністю.
Коли я віддавала ключі й поверталася пішки до офісу, то думала не про числа на папері, а про те, як рідко машина вміє робити комфорт ціною простоти, а Enyaq це вдалось.
ПЛЮСИ: простір та ергономіка салону, місткість багажника, легкість в керуванні, запас ходу та економічність.
МІНУСИ: дивна система запуску двигуна, відсутність матричних фар.
Технічні характеристики Škoda Enyaq 2025
| Кузов | Кросовер, 5 дверей |
| Довжина | 4649 мм |
| Ширина | 1879 мм |
| Висота | 1620 мм |
| Колісна база | 2765 мм |
| Кліренс (дор.просвіт) | 186 мм |
| Маса споряджена | 2229 кг |
| Привід | Задній |
| Електродвигун | Синхронний, 210 кВт (286 к.с.), 545 Нм |
| Тип батареї | Літій-іонна, 82 кВт*год (корисна ємність 77 кВт·год) |
| Запас ходу WLTP | 547–582 км |
| Макс. швидкість | 180 км/год |
| Розгін 0-100 км/год | 6,7 с |
| Споживання енергії | 15–16 кВт*год/100 км (WLTP) |
| AC (0-100 %) | 11 кВт / 8 год |
| DC (10-80 %) | 135 кВт / 28 хв |
| Багажник | 585 л / 1710 л |
| Тип трансмісії | Редуктор |
| Підвіска | Незалежна, типу McPherson/Незалежна, багатоважільна |
| Вартість | від 1 796 540 |
| Конкуренти | Hyundai Ionic 5 |
| Kia EV6 | |
| Tesla Model Y | |
| Volkswagen ID 4 |





Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: