Якщо шукаєте надійний кросовер для щоденних поїздок, який не вимагатиме постійних візитів на СТО та не розорить на запчастинах – цей матеріал саме для вас. Проаналізуємо десять перевірених часом моделей, які можна знайти на українському ринку в межах бюджету до $18 000. На основі відгуків власників та аналізу технічних складових ми підкажемо, на які моделі варто звернути увагу в першу чергу, а також що саме перевіряти уважно перед придбанням.
Зміст
- 1 Toyota RAV4 (2010-2015)
- 2 Honda CR-V (2010-2015)
- 3 Mazda CX-5 (2012-2015)
- 4 4. Subaru Forester (2010-2015)
- 5 Nissan Qashqai (2010-2015)
- 6 Hyundai ix35/Tucson (2010-2015)
- 7 Mitsubishi Outlander (2010-2015)
- 8 Volkswagen Tiguan (2010-2015)
- 9 Kia Sportage (2010-2015)
- 10 Volvo XC60 (2008-2017)
- 11 Висновки та рекомендації
Toyota RAV4 (2010-2015)
Двигуни: бензин 2.0 (150 к.с.), 2.4 (170 к.с.); дизель 2.2 D-4D (130 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, 4-6АT, CVT
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 195-200 мм
Роки випуску: 2010-2015
Вартість: 410 000 – 750 000 грн (9 700 – 18 000$)


RAV4 третього та четвертого покоління заслужено вважається еталоном надійності. Бензиновий двигун 2.5 л – просто шедевр інженерної думки, який легко проходить понад 500 000 км при правильному обслуговуванні. Мотори 2.0 і 2.4 також надзвичайно витривалі, але тут головне дотримуватися регламенту заміни масла.
З дизелем 2.2 D-4D ситуація складніша. Цей турбодизель може страждати на підвищене споживання оливи через циліндро-поршневу групу, і це офіційно визнана проблема Toyota. Але якщо пощастить знайти екземпляр з пізнішим номером VIN, коли проблему частково вирішили – це буде відмінний варіант.
Варіатор CVT від Aisin – один з найнадійніших у своєму класі, легко виходжує 300 000+ км. Автомати серії U660 та U760 теж славляться довговічністю до 500 000 км.
На що звертати увагу при купівлі: перевірте стан ланцюга ГРМ на бензинових версіях (служить близько 200 000 км), оглядайте помпу (тече кожні 90 000 км), та обов’язково діагностуйте дизельні версії на предмет жору оливи.
Honda CR-V (2010-2015)
Двигуни: бензин 2.0 i-VTEC (150 к.с.), 2.4 i-VTEC (190 к.с.)
Коробка передач: механіка 6-ст., автомат 5-ст.
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 185-200 мм
Роки випуску: 2010-2015
Вартість: 450 000 – 650 000 грн (10 300 – 16 000$)


Honda CR-V третього та четвертого покоління отримав стовідсоткову оцінку надійності в авторитетних дослідженнях. Двигун 2.0 л – простий і надійний, без гідрокомпенсаторів, тому потребує регулювання клапанів кожні 40 000 км. Ланцюг ГРМ дуже витривалий, мотор зазвичай не “їсть” оливу завдяки відсутності турбін та складних фазорегуляторів.
Мотор 2.4 трохи більш прискіпливий, тому може текти передній сальник колінвала, але в цілому теж дуже надійний. П’ятиступеневий автомат працює безпроблемно за умови регулярної заміни масла кожні 40-50 тис. км.
Підвіска досить витривала: втулки переднього стабілізатора служать 60 тис. км, заднього – 80-90 тис. Шарові та сайлент-блоки важелів ходять до 200 тис. км. Система повного приводу з гідравлічною муфтою надійна, але не любить важких навантажень, тому може перегріватися під час їзди по глибокому снігу чи піску.
На що звертати увагу: стан демпфера натяжного ролика на 2.0 л (брязкіт при увімкненні кондиціонера), перевіряйте просідання задніх пружин, уникайте версій з встановленим ГБО – CR-V його не дуже любить.
Mazda CX-5 (2012-2015)
Двигуни: бензин 2.0 SKYACTIV-G (150 к.с.), 2.5 SKYACTIV-G (192 к.с.); дизель 2.2 SKYACTIV-D (175 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, 6АТ.
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 210 мм
Роки випуску: 2012-2015
Вартість: 400 000 – 750 000 грн (10 000 – 18 000$)


Перше покоління Mazda CX-5 з революційними технологіями SKYACTIV – дуже вдалий кросовер, але з певними нюансами. Бензинові двигуни економічні завдяки високій ступені стиснення (13:1 у 2.0 та 14:1 у 2.5), але вимагають якісного пального не нижче АІ-95.
Дизель 2.2 SKYACTIV-D – найслабша ланка моделі. На ранніх машинах швидко зношувався ролик натяжника ременя, катушки зажигання виходили з ладу, а найстрашніше – вакуумний насос міг розвалитися на будь-якому пробігу, розкидаючи металеву стружку по мотору. Крім того, форсунки мають погані кріплення, тому вони можуть “стрибати” від тиску газів, що призводить до нагару. Виробник випустив модернізовані деталі, але на дорестайлінгових авто проблема залишилася.
Автомат 6-ступеневий надійний, хоча на ранніх версіях траплялися ривки через муфту першої передачі, які вирішувалося оновленням софта. Куди надійніше брати механічну коробку, яка загалом проблем не має.
На що звертати увагу: дизельні версії краще обходити стороною або дуже ретельно перевіряти, бензинові – значно безпечніший вибір. Перевіряйте стан каталітичного нейтралізатора (може руйнуватися від неякісного пального), дивіться, чи не закисли розвальні болти задньої підвіски.
4. Subaru Forester (2010-2015)
Двигуни: 2.0 (150 к.с.), 2.5 (171-173 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, CVT
Привод: повний симетричний
Кліренс: 220 мм
Роки випуску: 2008-2015
Вартість: 250 000 – 550 000 грн (6 000 – 13 500$)


Subaru Forester третього та четвертого покоління – легенда з високою прохідністю завдяки чудовому симетричному повному приводу. Двигуни тут фірмові горизонтально-опозитні “боксери”. Базовий 2.0 (150 к.с.) та топовий 2.5 (173 к.с.) загалом надійні, але мають характерні “хвороби”. Головна проблема автівки у підвищеному споживанні масла, особливо на версіях 2014-2015 років з двигуном FB25. Це масова проблема, яку Subaru офіційно визнала. Крім того, можуть текти прокладки клапанних кришок та головки блоку циліндрів. Катушки запалювання – ще одне слабке місце, при їхній несправності двигун починає “троїти”.
Ланцюг ГРМ та натяжувач служать близько 200 000 км, що непогано. Варіатор на Forester достатньо надійний при своєчасному обслуговуванні, але не любить занадто агресивної їзди. Саме тому на Subaru STI ставили гідротрансформатор замість фірмового варіатора.
На що звертати увагу: обов’язково перевірте рівень і споживання масла двигуном (мінімум кілька сотень кілометрів тест-драйву), уникайте моделей 2014-2015 років через масові проблеми з “масложором”, перевіряйте стан прокладок, лобове скло маломіцне та швидко б’ється камінцями.
Nissan Qashqai (2010-2015)
Двигуни: бензин 1.6 (117 к.с.), 2.0 (141 к.с.); дизель 1.5 dCi (110 к.с.), 2.0 dCi (150 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, CVT
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 200 мм
Роки випуску: 2010-2014 (рестайлінг)
Вартість: 300 000 – 450 000 грн (7 500 – 11 000$)


Qashqai після рестайлінгу 2010 року став народним автомобілем, що поєднує комфорт, практичність та прийнятну надійність. Бензинові двигуни 1.6 та 2.0 л з чавунними блоками досить витривалі, головне тут дотримуватися інтервалів заміни масла та регламенту обслуговування. Ланцюг ГРМ служить 200-300 тис. км на бензинових версіях.
Дизель 1.5 dCi компактний та економічний, з ременем ГРМ, який потрібно міняти за регламентом. Дизель 2.0 dCi потужніший (150 к.с.) з ланцюгом ГРМ, що служить 400-500 тис. км і це найнадійніший варіант серед дизелів.
Слабким місцем автівки є варіатор CVT. Його ресурс близько 150 000 км, і він дуже вибагливий до якості та своєчасності обслуговування (заміна масла кожні 60 000 км обов’язкова). Механіка значно надійніша.
На що звертати увагу: краще обирати версії з механікою або дизелем 2.0, варіатор вимагає дорогого обслуговування. Передні амортизатори служать близько 100 тис. км, перевіряйте стан підвіски.
Hyundai ix35/Tucson (2010-2015)
Двигуни: бензин 2.0 (150 к.с.); дизель 1.7 CRDi (116 к.с.), 2.0 CRDi (136/184 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, 6АТ.
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 170-185 мм
Роки випуску: 2010-2015
Вартість: 300 000 – 550 000 грн (9 000 – 13 500$)


Hyundai ix35 (він же Tucson на деяких ринках) – практичний корейський кросовер з доброю надійністю за помірну ціну. Бензиновий двигун 2.0 (150 к.с.) G4KD після рестайлінгу 2014 року значно надійніший, ніж ранні версії. Дорестайлінгові машини мали проблеми до 100 000 км – провертання вкладок, перегрів четвертого циліндра. Після модернізації мотор став набагато краще.
Потрібне регулювання клапанів кожні 90 000 км, заміна ланцюга ГРМ на 150 000 км. Дизелі 2.0 CRDi загалом надійні, але форсунки можуть забиватися продуктами зношування паливного насоса високого тиску.
Автомат 6-ступеневий працює стабільно. Підвіска не найміцніша, тому на повнопривідних версіях швидко зношується шліцеве з’єднання проміжного валу та правого привода. Міжосьова муфта погано переносить воду.
На що звертати увагу: краще обирати версії після рестайлінгу 2014 року, дизельні мотори більш надійні за бензинові ранніх випусків. Перевіряйте стан підвіски (стійки стабілізатора, кронштейн задньої стійки), датчики парктроніка погано захищені від вологи.
Mitsubishi Outlander (2010-2015)
Двигуни: бензин 2.0 (150 к.с.), 2.4 (170 к.с.), 3.0 V6 (230 к.с.); дизель 2.2 DI-D (150 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, 6АТ, CVT
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 215 мм
Роки випуску: 2010-2015
Вартість: 350 000 – 650 000 грн (9 000 – 16 000$)


Mitsubishi Outlander XL та третього покоління – просторі сімейні кросовери з доброю надійністю за розумні гроші. Бензинові двигуни 2.0 і 2.4 серії 4B11/4B12 надійні та ресурсні, легко ходять 300 000 км. Немає гідрокомпенсаторів, але тепловий зазор клапанів регулювати не складно.
Топовий V6 3.0 л – улюблений вибір фанатів марки, умовно “невбиваємий” мотор з ременем ГРМ (міняти кожні 90 000 км). Дизель 2.2 DI-D турбований і це суперечливий агрегат. Може тріснути випускний колектор, бувають проблеми з турбокомпресором та впускним колектором. При цьому базово мотор доволі надійний, якщо є доступ до кваліфікованого сервісу.
Автомат 6-ступеневий працює стабільно, варіатор теж непоганий при своєчасному обслуговуванні.
На що звертати увагу: найкращий вибір – 2.4 бензин або 3.0 V6, дизель вимагає пильної уваги до стану турбіни та колекторів. Ходова частина міцна, але перевіряйте стан підшипників та сайлент-блоків.
Volkswagen Tiguan (2010-2015)
Двигуни: 1.4 TSI (150/160 к.с.), 2.0 TSI (170/200 к.с.) бензин; 2.0 TDI (110/140/170 к.с.) дизель
Коробка передач: 6МКПП, DSG 6/7-ст., 6АТ.
Привод: 2WD, AWD 4Motion
Кліренс: 200 мм
Роки випуску: 2010-2015
Вартість: 400 000 – 650 000 грн (12 000 – 16 000$)


VW Tiguan першого покоління – німецька якість з певними компромісами. Двигун 1.4 TSI краще уникати, бо він має серйозні проблеми з надійністю поршневої групи через високе теплове навантаження. Мотори 2.0 TSI більш витривалі, але до 2012 року теж можуть “їсти” масло через недопрацьовану систему вентиляції картера.
Дизелі 2.0 TDI загалом надійні, але мають проблему із сажовим фільтром (DPF), який засмічується при міській експлуатації та вимагає дорогої заміни, тож краще їх вчасно промивати. Ланцюг ГРМ на всіх моторах є слабким місцем системи, він швидко розтягується як на 1.4, так і на 2.0.
Ще однією проблемою є коробка DSG з сухим зчепленням DQ200 (7-ступенева). Зчеплення перегрівається, мехатроніка виходить з ладу, після 100 000 км з’являються ривки. DSG-6 DQ250 з мокрим зчепленням надійніша, класичний автомат Aisin буде найкращим варіантом.
На що звертати увагу: уникайте 1.4 TSI та 7-ступеневої DSG з сухим зчепленням. Найкращим вибором буде 2.0 TDI після 2013 року з 6-ступеневою DSG або класичним автоматом. Перевіряйте компресію, витрати масла, стан коробки передач.
Kia Sportage (2010-2015)
Двигуни: бензин 2.0 (150 к.с.), 2.4 (180 к.с.); дизель 1.7 CRDi (115 к.с.), 2.0 CRDi (136/184 к.с.)
Коробка передач: 6МКПП, 6АТ.
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 182 мм
Роки випуску: 2010-2015
Вартість: 350 000 – 650 000 грн (10 000 – 16 000$)



Kia Sportage третього покоління – близький родич ix35, український бестселер з подібними характеристиками. Бензиновий двигун 2.0 G4KD має ті ж проблеми, що й на ix35. Тут до рестайлінгу 2014 року траплялося провертання вкладок, перегрів циліндра. Після модернізації став значно надійніший.
Дизелі 2.0 CRDi витривалі, ланцюг ГРМ на них служить близько 300 000 км. Форсунки теж слабке місце машини і вони можуть забиватися. Автомат 6-ступеневий працює стабільно за умови регулярної заміни масла.
Підвіска не найміцніша, тому оригінальні підшипники маточок, гальмівні диски та стійки стабілізаторів швидко зношуються, на машинах перших випусків швидко просідали пружини. Повний привід має ті ж особливості, що й в ix35.
На що звертати увагу: краще обирати машини після 2014 року, дизельні версії надійніші за бензинові. Перевіряйте ходову частину (стійки, диски, втулки), двері можуть провисати і тут допомагає регулювання петель.
Volvo XC60 (2008-2017)
Двигуни: бензин 2.0 T5 (163-215 к.с.) 3.0 T6 (304 к.с.); дизель 2.0/2.4 D5 (163-215 к.с.)
Коробка передач: 6-8АТ
Привод: 2WD, AWD
Кліренс: 230 мм
Вартість: 400 000 – 750 000 грн (12 000 – 18 000$)



Volvo XC60 має показник надійності 87,5% і це один з найкращих серед преміальних кросоверів. Він виграє в безпеці та комфорті у всіх з переліку, але має і складнощі у вигляді досить дорогого обслуговування та запчастин. При гідному попередньому догляді двигуни бігають довго. Однак рядний чотирициліндровий Т5 іноді доставляє певні клопоти з турбонагнітачем. Двигун обладнаний безпосереднім впорскуванням, що з часом призводить до нагару на клапанах і це типова проблема всіх таких моторів. Потрібно періодично робити чистку впускного тракту. Більш надійним буде трилітровий Т6 з механічним компресором. Він потужний та динамічний, тільки дуже ніжно відноситься до якості догляду.
Куди простіше буде з п’ятициліндровими дизелями. Основні проблеми моделі: трубки паливної системи високого тиску недовговічні та можуть потребувати заміни. Сажовий фільтр при засміченні вимагає дорогої заміни або його треба регулярно чистити. При великих пробігах виникають несправності системи впорску та вихід з ладу турбокомпресора. Просто треба спостерігати та попередити.
Працюють вони здебільшого з гідротрансформатором від Aisin (TF-80SC/AW-TF80SC), який ставили на більшість Volvo. Він загалом надійний, але має свої особливості. Головна проблема тут – перегрів коробки при експлуатації в місті, особливо влітку. Без заміни оливи може бути забруднення гідроблока, пошкодження соленоїдів, поява ривків, пробуксовування та ударів під час перемикання. Механічна частина витривала, тому ресурс шрусів, карданного валу та заднього редуктора понад 150 тис. км, поломки до цього пробігу рідкісні.
Підвіска досить витривала. Втулки стабілізаторів служать близько 80 тис. км, амортизатори – близько 100 тис. км, ступичні підшипники – передні понад 100 тис., задні 150-200 тис. км. Іноді власникам доводилося ремонтувати рульову рейку.
На що звертати увагу: перевірте стан автомата (немає ривків і ударів?), дізнайтеся, чи міняли масло в АКПП (якщо ні – це тривожний знак). Краще обирати дизельні версії D5, бо вони надійніші та економніші. Обов’язково перевіряйте стан турбіни, сажового фільтра, системи впорску на дизелях. Тест-драйв має включати їзду в різних режимах для перевірки роботи коробки передач.
Висновки та рекомендації
Якщо потрібен максимально надійний варіант “сів і поїхав” – обирайте Toyota RAV4 або Honda CR-V з бензиновими двигунами. Це класика, яка рідко підводить. Для тих, хто цінує економію палива та сучасний дизайн є Mazda CX-5 з бензиновим мотором буде чудовим вибором, але уникайте дизельних версій.
Subaru Forester буде ідеальним вибором для прихильників активного відпочинку завдяки чудовому повному приводу, але слідкуйте за рівнем масла. Nissan Qashqai, Hyundai ix35 та Kia Sportage – доступні народні кросовери з прийнятною надійністю за розумні гроші, але краще обирати версії після 2014 року.
Mitsubishi Outlander з бензиновими моторами 2.4 або 3.0 стане просторим та надійним варіантом для сім’ї, а Volkswagen Tiguan варто обирати обережно і лише 2.0 TDI після 2013 року з надійною коробкою передач. Преміальна трійка BMW X3, Audi Q5, Volvo XC60 підійде тим, хто готовий платити за комфорт та престиж, але будьте готові до високих витрат на обслуговування.
І пам’ятайте головне правило при купівлі будь-якого вживаного кросовера – ретельна діагностика на перевіреному СТО, вивчення історії обслуговування та тест-драйв на різних дорогах.

Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: