
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Вже не перший день людство на своєму прикладі бачить, як гроші та влада мають набагато більше значення ніж мораль чи ідеї. Світ ніби то забуває, що ж насправді є хорошим, а що просто інструмент для покращення світу. Гроші з кожним роком мають все більший вплив на людей, і мені стало цікаво, як ігри рефлексують на цю тему. Ось декілька моїх роздумів щодо цього.
Cyberpunk 2077. Антиутопія чи реальність?
Після проходження Cyberpunk 2077, а також маючи певний досвід в інших медіа-розважальних індустріях, не покидає відчуття того, що кіберпанк, як сеттінг світу настає і в реальному житті. І зараз йдеться не про встановлення кіберімплантів для покращення тіла або торгівлю власним тілом без огляду на моральність, хоча ці речі хоч і не буквально, а алюзійно таки мають місце в нашому світі.
Хочеться в першу чергу звернути увагу на продажність і корпоративізацію нашого світу, якщо так можна висловитись.
Ситуація на The Game Awards і взагалі в ігровому світі між Wukong і Nine Souls це показовий відхід моральних цінностей на другий план на користь продажам і фінансовій вигоді. Вплив будується не через чесність і справедливість, а банальну кількість і фінансовість.
Право голосу і розголосу мають не ті, хто справді заслуговують на це право, а той хто має величезну аудиторію, здатну як максимально підвищити продажі, так і абсолютно знищити. І це не тільки в відеоіграх. Саме тому Марвел та інші кіностудії видозмінюють сцени, постери та інші деталі своїх фільмів, саме тому Apple, Google та інші IT корпорації не згадують і заохочують оминати теми геноциду уйгурів або, по суті воєнну, ситуацію з Тайванем.
Китай це аморальне зло, яке поводиться як імперія, яка адаптувалась, Китай показує, що в сучасному світі все ще можна обмежувати волю власних громадян, знищувати непотрібних тобі людей, силою виборювати право на існування в інших країн і їх громадян і за це не буде жодного покарання, адже гроші та вплив стають на декілька щаблів вище за моральність або людяність.
Арасака, яка в грі є жахливою корпорацією, що ззовні здається не такою вже і поганою, але по суті, яка керується власними егоїстичними цілями вигоди, не зважаючи на людей, чиї життя будуть просто скалічені, в грі є японською компанією, але як же вони зараз нагадують Китай.
GTA V. Стати частиною того, що ненавидиш
Cyberpunk 2077 стає ніби пророчим, відображає вигадану реальність, яка все більше нагадує справжню. Але в ігровій індустрії є інший приклад того, як гроші впливають на ідейність людей і це – GTA V.
Гра сповнена сатири на всі верстви населення, вплив капіталізму на людину показується явно не з найкращого боку. Кожен з героїв страждає тою чи іншою мірою через капіталізм і споживацтво. Але що вийшло насправді? GTA V стала не просто культурним феноменом, а постійним джерелом грошей для авторів. Випуск гри на три покоління консолей і вихід GTA Online дає нам зрозуміти, що автори, як так жорстко іронізували з капіталістів, які без жодної моральності керуються грошима, самі стали такими людьми.
І ось в нас є два приклади того, як ігри роздумують над майбутнім і сучасним. А також приклади з життя, які підтверджують ці роздуми. Cyberpunk 2077 це чудове спостереження за нашою реальністю і відтворення його в відеогрі, а GTA V створила для себе такі умови, коли спостереження творців за іншими перетворюються в реальність з самими творцями.
Цей матеріал – не редакційнийЦе – особиста думка його автора. Редакція може не розділяти цю думку.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: