
Група дослідників зі Школи інженерії Каліфорнійського університету у Лос-Анджелесі знайшла спосіб подовжити термін служби водневих паливних елементів.
Зокрема, розробники представили іноваційну конструкцію каталізатора з чистої платини та захисного шару з графену з пористим вуглецевим носієм. Рішення на основі захисту платинового матеріалу за допомогою графену дозволило подовжити термін служби паливних водневих елементів до понад 200 тис. годин. Це у 8 разів перевищує вимоги Міністерства енергетики США щодо досягнення терміну служби потужних систем з водневими паливними елементами з протообміною мембраною до 30 тис. годин до 2050 року.
Розробка відкриває шлях до виробництва відповідних водневих двигунів для вантажівок. Попри те, що вантажівки складають лише 5% від загального обсягу транспортних засобів, на них припадає майже чверть від усіх шкідливих транспортних викидів. Використання акумуляторів пропонує більш екологічну альтернативу, однак проблемою є їхня вага і повільний час зарядки, що обмежує їхнє використання у вантажних транспортних засобах.
«За прогнозованої вихідної потужності 1,08 Вт на квадратний сантиметр паливні елементи з новим каталізатором можуть забезпечити ту ж продуктивність, що й звичайні батареї, які важать у вісім разів більше», — зазначають розробники.
Водневі паливні елементи передбачають значно швидшу заправку і більш перспективну альтернативу. Однак проблемою була постійна деградація каталізатора, що обмежувало їхне широке використання. Звичайні каталізатори з платинового сплаву, що використовуються для прискорення хімічних реакцій з генерації електричної енергії з водню, з часом втрачають ефективність, оскільки легуючі метали вилуговуються в умовах агресивного середовища.
Для вирішення цієї проблеми американські інженери покрили надтонкі платинові наночастинки захисним шаром з графену, який має високу міцність і провідність. Потім вони вклали ці покриті графеном частинки в пористий вуглецевий матеріал-носій під назвою Ketjenblack.
Така конструкція дозволила захистити платиновий матеріал від вилуговування. За результатами тесту на довговічність, що імітував реальні умови водіння з 90 тис. циклів напруги, каталізатор показав втрату потужності, що склала менше 1,1%. Для порівняння, зазвичай, чудовим вважається результат втрати у понад 10%. За словами керівника дослідницької групи, професора матеріалознавства Ю Хуана, такий рівень довговічності прогнозує термін служби водневих паливних елементів до понад 200 тис. годин.
«Потужні системи паливних елементів повинні витримувати суворі умови протягом тривалого часу, тому довговічність є ключовою проблемою. Ця інновація гарантує, що каталізатор залишиться активним та надійним навіть у складних умовах, типових для далеких перевезень», — підкреслив Ю Хуан.
Результати дослідження були опубліковані у журналі Nature
Джерело: Interesting Engineering
Favbet Tech – це ІТ-компанія зі 100% украінською ДНК, що створює досконалі сервіси для iGaming і Betting з використанням передових технологіи та надає доступ до них. Favbet Tech розробляє інноваційне програмне забезпечення через складну багатокомпонентну платформу, яка здатна витримувати величезні навантаження та створювати унікальний досвід для гравців.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: