Новини

Ілон Маск отримав детальні прогнози щодо запуску Twitter Blue та її негативних наслідків, але… проігнорував рекомендації співробітників

Ілон Маск отримав детальні прогнози щодо запуску Twitter Blue та її негативних наслідків, але… проігнорував рекомендації співробітників

За кілька днів до запуску Twitter Blue, 9 листопада, команда з довіри та безпеки підготувала для Маска список рекомендацій на 7 сторінок, що мали допомогти новому генеральному директору уникнути найбільш очевидних і згубних наслідків його планів. Але той все одно вирішив зробити по-своєму.

Пропозиція отримати “синю позначку” за 8 доларів на місяць для будь-кого спричинила появу масової кількості фейкових акаунтів, які представлялись Eli Lilly, Tesla, Lockheed Martin та іншими. Для деяких компаній це спричинило негативні фінансові наслідки, тож інші вирішили завбачливо припинити рекламну діяльність на платформі.

Спочатку Маск просто веселився, але пізніше написав, що акаунти, які прикриваються чужими іменами, мають містити у назві та біографії профілю уточнення, що це “пародійний” обліковий запис та заборонив “продавати” Twitter Blue для нових користувачів. 

Утім, якщо для Маска такі наслідки могли стати шоком, то для його команди вони були цілком очікувані.

Курс
Recruitment
Станьте професіональним IT-рекрутером та заробляйте $1800 вже через два роки
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
Recruitment

Нерозглянуті рекомендації

У документі, який підготували співробітники для Маска, з неймовірною точністю передбачені деякі наступні події.

“Шахраї/зловмисники можуть бути готові заплатити… за те, щоб отримати більше можливостей для досягнення своїх цілей, у випадку коли переваги від цього перевищують вартість передплати ”, — йдеться в першій рекомендації документа, яку отримав Platfotmer.

Рекомендація позначена як “P0”, що означає категорію найвищого ризику. 

Команда також писала, що “видача себе за світових лідерів, рекламодавців, бренд-партнерів, представників виборчих органів та інших високопоставлених осіб” становить ще один найвищий ризик:

“Вилучення позначок перевірки із застарілих підтверджених облікових записів може призвести до плутанини та втрати довіри серед високопоставлених користувачів”.

1 листопада Маск пропонував річну підписку на Blue вартістю 99 доларів на рік; лише пізніше, після онлайн-бесіди з письменником Стівеном Кінгом, він знизив ціну. Цей крок збільшив ризики шахрайства, оскільки бажання висміяти бренди та урядовців тепер коштувало лише 8 доларів.

Команда також зазначила, що вилучення позначки перевірки та пов’язаних з нею привілеїв для високопоставлених користувачів, якщо вони не заплатять, у поєднанні з підвищеним ризиком видавання себе за іншу особу потенційно може назавжди відлучити їх від Twitter. 

Також вказано, що Twitter нині не має автоматизованого способу видалення чеків з облікових записів користувачів. 

“Враховуючи, що у нас буде велика кількість застарілих підтверджених користувачів на платформі (400 тисяч клієнтів), і потрібно буде зняти чеки з великої кількості застарілих підтверджених облікових записів, це буде вимагати високого робочого підйому без інвестицій”.

(Варто зазначити, що рекомендації були складені ще до звільнення 80% підрядників компанії).

Кілька нових рішень були реалізовані, зокрема ті, що стосувалися запуску “офіційної” сірої позначки для деяких профілів. 

Документ, складений співробітниками, в основному пропонує функції, що зроблять продукт безпечнішим і простішим у використанні. Однак більшість з них не були схвалені.

Рекомендації надали Естер Кроуфорд, директору з управління продуктами в компанії, яка за останні тижні стала одним із головних заступників Маска. Джерела повідомили, що Маск також був про них проінформований, як і його адвокат Алекс Спіро. І хоча Кроуфорд з розумінням ставилася до багатьох занепокоєнь у документі, за словами джерел, вона відмовилася виконувати будь-які пропозиції, які могли б відкласти запуск Blue. 

Попри попередження, запуск відбувся за планом. Через кілька днів, коли прогнози команди довіри та безпеки в основному здійснилися, Маск із запізненням зупинив розгортання.

Заморожування коду

У понеділок вранці інженерів Twitter викликали на екстрену нараду. Щойно від Маска надійшов новий наказ: заморозити всі виробничі зміни в системах Twitter, які набувають чинності негайно.

Команді також сказали, що вони не можуть писати код — “до подальшого повідомлення”. За винятками “термінових змін, необхідних для розв’язання проблем з виробничими послугами, включно з будь-якими змінами, що стосуються жорстко обіцяних термінів для клієнтів”, — йдеться в електронному листі, що отримав Platfotmer. Попередньо співробітники повинні отримати схвалення на зміни “від рівня віцепрезидента”.

Тим часом повідомляється, що інженери пишуть код локально, на своїх ноутбуках, і чекають, поки закінчиться період “заморожування”.

В останні дні Маск також зробив кілька публічних заяв про якість коду та сервісу Twitter, які спричинили невдоволення серед інженерів.

“Я хотів би перепросити за те, що Twitter працює дуже повільно в багатьох країнах. Застосунок виконує >1000 погано пакетованих RPC [Викликів віддалених процедур] лише для того, щоб показати домашню хронологічну стрічку”.

Маск також поскаржився на “завелику” кількість мікросервісів у Twitter, які, як правило, запобігають зламу всього сайту щоразу, коли одна його частина виходить з ладу.

Інженер Ерік Фронхефер відхилив критику Маска та запропонував обговорити, чому Twitter завантажується повільніше в деяких місцях.

Маск звільнив його до кінця дня, повідомляє Bloomberg, а також ще одного інженера, який написав коментар:

“Як колишній технічний керівник інфраструктури хронологічних стрічок у Twitter, я можу з упевненістю сказати, що ця людина не має уявлення про що говорить.”

Інший нинішній інженер пояснив слова Маска так: 

“Той факт, що він зосереджується на гірших результатах у певних країнах, свідчить про те, що він не знає, про що говорить. Якби це була проблема з мікросервісами, які “спілкуються” між собою всередині центру обробки даних, усі у світі мали б однакові жахливі результати.

Натомість в Індії результат гірший, тому, що корисне навантаження доставляється з більшої відстані (набувають чинності закони фізики), і ця зворотна передача даних між телефоном і центром обробки даних починає ускладнюватися. Не кажучи вже про те, що в таких місцях, як Індія, вища концентрація телефонів із низьким енергоспоживанням, які загалом працюють гірше — на відміну від усіх наших надпотужних iPhone тощо”. 

То чому код заморозили? Ніхто не знає напевно, але дехто припускає, що Маск нині у параної через те, що деякі незадоволені звільнені інженери, можливо, мають намір саботувати сайт.

Згубні наслідки 

У п’ятницю, після катастрофи з розгортанням Blue, Eli Lilly призупинила всі свої рекламні кампанії в Twitter. Цей крок потенційно коштував соцмережі мільйони доларів доходу, повідомляє Washington Post. (“Перевірений” фальшивий обліковий запис, який видавав себе за Eli Lilly, сказав, що інсулін тепер буде безплатним, і Twitter знадобилося шість годин, щоб видалити оманливий пост.)

Фармацевтичний гігант є одним з багатьох великих брендів, які останніми днями вилучають рекламні гроші з Twitter. Такі компанії, як Volkswagen і Pfizer, призупинили свої кампанії, а великі рекламні фірми, такі як Mediabrands IPG і Omnicom Media Group, радять клієнтам зробити те саме.

Відповідно до внутрішніх скриншотів і розмов із нинішніми співробітниками, ця новина поставила в безвихідь рекламні команди Twitter — особливо тих, хто відповідає за відносини з рекламними агентствами.

Один зі співробітників розказав, що T-Mobile попросила “призупинити кампанії через проблеми безпеки бренду”. (Через три дні колишній генеральний директор T-Mobile Джон Легер попросив Маска дозволити йому керувати Twitter, на що Маск відповів просто “ні”.)

Інший співробітник сказав, що General Motors також попросив призупинити кампанії. 

“Першою причиною, яку вони назвали, були вибори, але це схоже на тривалу паузу, тому що команда попросила зустрітися наступного тижня”. Пізніше цей самий співробітник додав: “Пауза в [GM] до кінця року підтверджена та реалізована. Зараз причина в безпеці бренду”.

Згідно з Digiday та електронним листом, отриманим Platformer, GroupM, найбільше агентство з медіазакупівель у світі, яке щорічно витрачає на ЗМІ 60 мільярдів доларів, повідомило своїм клієнтам, що Twitter є медіапокупкою з високим ризиком. Керівник партнерства з Twitter пояснив ситуацію в Slack:

“Враховуючи нещодавні відставки старшого керівництва в ключових операційних сферах (зокрема, у безпеці та довірі), GroupM оновила вказівки щодо безпеки бренду Twitter до високого рівня ризику. Наша політика залишається в силі, але здатність Twitter швидко керувати порушеннями наразі невизначена”.

Рівень ризику скоригують лише за дотриманням певних вимог. От які пропонує GroupM: 

  • Повернення до базових рівнів NSFW на платформі;
  • Повторний набір старшого персоналу ІТ-безпеки, конфіденційності, довіри та безпеки;
  • Встановлення внутрішньої системи стримувань і противаг;
  • Повна прозорість щодо майбутніх планів розвитку настанов спільноти / модерації вмісту / будь-чого, що впливає на безпеку користувачів або бренду;
  • Відданість ефективній модерації вмісту, дотримання чинних Правил Twitter (наприклад, видавання себе за іншу особу, час видалення вмісту з порушеннями, нетерпимість до ненависті та дезінформації).

Як і у випадку зі списком рекомендацій щодо продукту Blue, рекламодавці, схоже, краще розуміють, що потрібно Twitter, ніж сам Маск. Великі скорочення команди модераторів контенту, заморожування коду, що паралізувало роботу та відкрита неприязнь деяких спеціалістів до нового керівництва продовжують спрямовувати компанію у ще більшу кризу.

У другій половині дня в понеділок, після того, як Маск оголосив, що почне відключати до 80% “непотрібних” мікросервісів, деякі користувачі повідомили, що двофакторна автентифікація тимчасово перестала працювати через SMS. Інші повідомили, що помітили часткові збої на сайті та труднощі із завантаженням своїх архівів.

Є люди, які знають, як виправити всі ці речі, але вони або більше не працюють у компанії, або їм наказано не писати новий код. І питання, яке хвилювало інженерів наприкінці дня, полягало не в тому, чи з’являться нові помилки в сервісі, а в тому — скільки їх з’явиться і коли.

Джерело: The Verge


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: