Спочатку здається, що нове покоління сімейного кросовера Hyundai Santa Fe 2024 втратило свою автентичність, але після близького знайомства стає зрозумілим, що кросовер просто змінив напрямок та позиціювання. Все це зробило Santa Fe більш величним та дорослим в багатьох напрямках.
Я не знаю, що саме «курять» дизайнери Hyundai, але кожна свіжа модель виходить у них геть інша. Звісно, їх поєднують деякі спільні риси, але унікальності в кожної хоч відбавляй. І сімейний кросовер шокує з першого погляду. Ну як так сталось, що поряд з витонченою «Сонатою» та «Елантрою» з’явився кубічний монстр? Схоже зараз лозунг у бренда: «Вражай та підкорюй». Я шуткую, бо напрямок їх думок вгадати неможливо.
Реальність така, що за Santa Fe точно вишикується черга з охочих змінити старе покоління кросовера на нове. Куди б я на ньому не поїхала, за мною слідкували десятки очей, а водії на Hyundai переслідували, щоб роздивитись автомобіль з усіх боків. А поки знімала його, підходили, роздивлялись та розпитували. І дійсно ніхто не міг очікувати такої разючої зміни зовнішності.
Зміст
Важливі зміни в Hyundai Santa Fe
Створювали цю витончену «цеглу» під час карантину. Можливо тому відійшли від звичного образу, який запропонували седанам чи електромобілям. Над особливою архітектурою працювала команда Кевіна Кана (Kevin Kang), шеф-дизайнера північноамериканського підрозділу Hyundai. І малювали середньорозмірний SUV під керівництвом керівника відділу глобального дизайну Hyundai та Genesis — СангЮп Лі (SangYup Lee).
Наскільки я пам’ятаю саме Santa Fe виробник довіряв найінноваційніші фішки. Він наче першопроходець прокладав новий шлях до безпеки та виводив сімейні цінності на вищий рівень. Цим шляхом пішли і цього разу, зрозумівши потреби споживачів і запропонувавши їм не просто зручний міський кросовер, а автомобіль, який буде провокувати на далекі мандрівки.
І дійсно, його нагородили прямим формами для збільшення простору в салоні, більш зручної розкладки сидінь, збільшення простору в багажному відділені, а також для зручного розміщення намету на даху. Для цього навіть зробили додаткову ручку в кузові, яку потрібно відмикати ключем. Це зробили, щоб кришка не розхитувалась в дорозі та під впливом вітру).
Однак змінився не тільки дизайн, але й розміри та ще багато іншого. Hyundai Santa Fe вперше з’явився на початку двохтисячних і поступово підкорював все більше споживачів та зростав в розмірах, разом з амбіціями самого корейського виробника. Він настільки виріс, що вже не вміщається в розміри класу D (хоча їх вже настільки розмили, що жоден представник ринку не відповідає в точності класифікації).
Новий кузов сягає в довжину 4830 мм, у висоту — 1720 мм, в ширину — 1900 мм, а колісна база залишилась, як і була — 2 815 мм. Розміри збільшились на незначні сантиметри, а нова форма кузова дозволила зменшити звіси, зробити автомобіль більш позашляховим на вигляд.
Все одно в кросовері можна роздивитись фірмові ознаки, які зустрічаються і в інших оновлених вже моделях: велика панель з екранами в салоні, матові шильдики по кузову. Тільки Santa Fe отримав ще більше таких елементів. Тут денне світло та задні фонарі світяться у вигляді чіткої літери H.
Мене дійсно лякає така тенденція з використання глянцевого пластику на кузові. Він хоч і робить автомобіль незвичним, віддзеркалює світло та блищить під час дощу, але дряпається дрібними камінцями. Мені цікаво подивитись на ці авто після 100 тис. км пробігу. А опціональна матова фарба в коричневому та білому кольорах виглядає просто неймовірно стильно. Проте пилом припадає швидко, а після дощу з’являються цяточки з пилу, що псує загальний зовнішній вигляд. Мити цю машину доведеться часто та протирати насухо.
Зміна концепції в інтер’єрі Hyundai Santa Fe 2024
Ситуація в салоні набагато краща в плані практичності та матеріалів. Виглядає він багато та дорого. Більшість панелей м’які на дотик, архітектура стильна та продумана до дрібниць. Торкатись різних деталей в інтер’єрі — особливе задоволення. Так дах підбито м’яким бархатним велюром, схожим на замшу, а крісла оббито шкірою NAPPA. Тільки пам’ятайте, що це прерогатива комплектації Calligraphy.
З першого погляду дивує такий великий центральний тунель, але під час користування виявляється дуже зручним. Дизайнери зробили безпровідні зарядки з гумовою підкладкою прямо по центру, розуміючи, що люди настільки прив’язані до своїх телефонів, що будуть постійно їх чіпати, а так все видно одразу. Зарядка має індикацію роботи та слідкує, щоб смартфон не перегрівався. Підключення через порт Type-C можна перемикати — тільки на заряджання, або приєднання до системи.
Під ними — велика ніша для дрібних предметів, куди навіть жіноча сумочка влазить. Поряд є підсклянники, а вище окрема сенсорна панель для керування кліматом в салоні. Це зручніше, ніж постійно лазити в глибину мультимедіа. Працюють сенсори адекватно та реагують без зайвих стрибків чи надчутливості.
Ще один хід від дизайнерів — перемикання передач перенесли на важіль під кермом, як в Hyundai Ioniq 5. Це з одного боку полегшує простір попереду та вільність рук, які більше не намагаються чіпати зайвий раз важіль, а з іншого боку — працює воно за алгоритмом до якого потрібно довго звикати. Навіть мені декілька разів вдалось переплутати задній хід з переднім.
Звичайно фірмова панель з двома великими моніторами, які поєднано між собою, притягує погляд. Присутня вона буде в будь-якій комплектації. Круто те, що вона матова: сонце не відблискує, а відбитки залишаються не так сильно, як на глянцевій поверхні. Ще цікава фішка нових корейців — зліва на продовжені панелі з моніторами розташовано зону з магнітом, яка дозволяє причепити туди смартфон в спеціальному чохлі або фотографію сім’ї на магнітній основі. Така дрібничка, а створює затишок.
Центральний монітор мультимедії сенсорний та приховує всі налаштування для автомобіля. Підключення смартфона через AppleCar Play та Android Auto відбувається без дротів, головне налаштувати всю систему і буде працювати злагоджено. Тільки ось деякі налаштування збиваються і доводиться постійно повторювати дію. Наприклад, як не вмикати музику одразу, коли авто бачить смартфон.
Також присутня особлива атмосфера, яку створює м’яка підсвітка теж у формі літери H, розтягнутої по передньому торпедо. Вона змінює колір відповідно до поводження автомобіля, та обраної стилістики в аудіосистемі, яка пропонує різне інструментальне супроводження звуків природи, лісу, дощу, зимового настрою та ще багато різного.
Вся система має українську мову, а навігація шикарно працює навіть без смартфона. Тільки пошук не дуже коректний і не завжди знаходить необхідну адресу, в більшості випадків працює злагоджено з системою, повідомляючи про необхідність знайти АЗС, коли рівень палива знижуються до залишку в 70 км. Пропонує найближчі станції для заправки, наче електромобіль — зарядні станції.
Голосове керування автомобілем тут відбувається через асистент на смартфоні, тож відчиняти вікна за вашою командою він не буде. Може прочитати повідомлення, набрати необхідний номер і так далі. Все в межах здібностей смартфона.
Керувати музикою можна з керма, але під сенсорним монітором на 12 дюймів є окремі кнопки, які надають доступ до найпопулярніших функцій, а для гучності чи пошуку станції додали звичайні крутили — все для людей. Хоч і застаріло, але зручно та функціонально. Клавіші встановлено і для перемикання необхідних налаштувань по ходовці, а також регулятори температури фізичні, що не може не радувати.
Особливість Hyundai Santa Fe Calligraphy — наявність системи дезінфекції телефону. Так, загадкова клавіша поряд з бездротовою зарядкою вмикає таку функцію. Тільки потрібно спочатку покласти сам смартфон в нішу над бардачком, що зачиняється.
Ще одна фішка в Santa Fe — глибокий підлокітник, який відкривається з обох протилежних боків: зі сторони водія або зі сторони задніх пасажирів. Він має перемичку у вигляді платформи, яку можна витягнути та отримати дуже глибоку ємність. Тільки насправді це розподілена зона для зберігання. Нижню частину можна окремо висувати зі сторони заднього дивана і отримувати туди легкий доступ.
Взагалі про деталі інтер’єру можна розповідати довго, адже тут багато всіляких корисних речей: гачків, виводів для зарядки гаджетів в спинках крісел для задніх пасажирів та інше. Для цього варто прийти в салон та роздивитись все особисто. Я зупинюсь лише на важливих моментах, як налаштування крісел, що має електронне регулювання передніх сидінь в багатьох напрямках. Можна скоригувати спинку, подушку, поперекову підтримку, відстань, висоту, а також додаткову подушку для ніг, яка висувається і перетворює вашу поїздку на повний релакс.
Сидіння водія має пам’ять для двох водіїв. Сидіння завжди відсувається під час відкриття двері та повертається на місце, коли водій сідає. Тільки іноді машина забуває хто саме їздив, тож доведеться їй нагадувати, натискаючи відповідну клавішу пам’яті. Пасажиру взагалі надали тут перевагу перед всіма: купа налаштувань крісла, зручна окрема ніша над бардачком для дрібних речей та інше.
Простір в Hyundai Santa Fe 2024
Головною перевагою нового дизайну став саме простір в салоні. Тут явно все розраховано на трансформацію і можливість життя прямо в автомобілі. Задній диван пропонує ну дуже багато місця для ніг, голови. Досить широка сідушка, а спинки мають декілька положень нахилу. Крісла також можна рухати вперед-назад. Поділено їх у звичному співвідношенні два до одного.
Щоб змінити кут нахилу чи скласти спинку заднього дивану доведеться потягнути ричаг з боку двері, щоб розкласти теж. Ну і з’являється практично рівна підлога з багажним відділенням, довжиною можливо понад два метри, що дозволить покласти матрац та легко спати двом дорослим.
В багажному відділені саме для таких випадків зробили розетку 220 В. Тож тут навіть кіно можна дивитись або працювати. А з іншого боку встановлено звичайний прикурювач. І варто згадати, що в автомобілі є функція Wi-Fi. Під підлогою декілька відділень: для інструментів та ніші для речей.
Об’єм багажного відділення — це окрема перевага Hyundai Santa Fe 2024. За даними, в п’ятимісній версії пропонують 725 літрів, а максимально можна збільшити до 1275 літрів.
За додаткову плату (45 700 гривень) можна замовити семимісну версію з додатковими двома сидіннями позаду, разом з ними зроблять виводи повітря та порти для заряджання гаджетів. Складатись вони будуть все одно в плоску підлогу, то ж можливість відпочинку в горизонтальному положенні буде збережено.
Безпека в Hyundai Santa Fe 2024
Навіть в базовій комплектації, а їх нам пропонують три, буде досить багатий перелік асистентів та систем безпеки. Hyundai Santa Fe пропонує майже автопілот з утримуванням в смузі руху, запобігання зіткненню, утримання дистанції. Він буде слідкувати за втомою водія і видавати попередження, якщо помітить повільні дії.
За замовчуванням в кросовері встановлено LED освітлення всюди, враховуючи салонне. Звичайно є і адаптивне світло, яке автоматично регулює перемикання між дальнім і ближнім світлом фар. Тільки стартова комплектація Dynamic не буде мати проєкційні фари, а тільки рефлекторні, а також буде відсутня підсвітка в салоні.
І тільки максимальна комплектація TOP надасть повну версію переваг, разом з камерами огляду на 360 градусів, моніторинг сліпих зон з дублюючими моніторами на приладовій панелі, дзеркало заднього огляду з затемненням. А додатковий пакет Calligraphy додасть всьому цьому ще вивід зображення на салонне дзеркало з камери заднього огляду.
Так, дзеркало перемиканням клавіші під ним стає монітором. Це круто працює особливо вночі, коли освітлення погане і позаду важко розгледіти хоч щось. В такому випадку камера дозволяє бачити набагато більше та якісніше. Вдень вона все ж ріже кут і надає не таку точну інформацію, тож варто перемикати.
Hyundai Santa Fe і раніше мав досить багато асистентів та допоміжних систем, тільки в новому поколінні вони всі отримали просунутіші функції та працюють більш злагоджено, точно та без зайвих повідомлень. Машина здатна їхати на автопілоті по трасі досить довго, поки не нагадає вам, що все ж таки потрібно тримати кермо в руках, а не руки на кермі.
Приємно, що є проєкція на лобове скло, де відображається швидкість руху, робота асистентів, знаки обмеження швидкості та підказки навігації, якщо це штатна система. Теж саме можна бачити на цифровій приладовій панелі. Тут центральний дисплейчик відображає інформацію бортового комп’ютера, що керується на кермі під лівою рукою. Налаштувань не так багато, але вистачає.
Сам вигляд приборів можна змінювати в налаштуваннях. Це буде більш цифрове відображення чи аналогове. Зміна режимів їзди дозволить змінити і настрій на приладовій панелі.
Як їде Hyundai Santa Fe 2024
Повна зміна зовнішності не вимагає ще й такої самої зміни внутрішньої частини. Тож конструкція цього Hyundai MX5 залишається майже без змін. Та ж сама платформа каже, що і шасі майже не змінилось. Він має несучий кузов та незалежну підвіску по колу. В пропозиції є передній та повний привід на автоматиці, тож не варто думати, що це повноцінний позашляховик, яким він здається на перший погляд.
Зміни в конструкції торкнулись лише деталей кузова, де збільшили частку надміцної сталі, та використали алюмінієву балку попереду для полегшення ваг. В шасі можна помітити нові частотно-адаптивні амортизатори та більш пружне та міцне кріплення підрамників. Добре пропрацювали і шумоізоляцію, тож гудіння в салоні не чутно, як і завивання вітру. Це навіть дивно, враховуючи такий кубічний кузов. Тільки з аеродинамікою, здається, дизайнери працювали разом з інженерами, тож навіть коефіцієнт супротиву вітру не такий високий, як можна було б очікувати (0.294 Cd).
В цьому поколінні запропонували для Santa Fe більш потужні двигуни: бензинову четвірку 2.5 GDI потужністю 194 к. с. в парі з восьмиступеневим автоматом або турбований 2.5 Turbo GDI (G4K III) з віддачею у 281 к. с. і працюючий з восьмиступеневою роботизованою трансмісією з двома мокрими зчепленнями DCT.
Взагалі керування таким монстром не вимагає зайвих зусиль. Правда, щоб зрушити з місця цього гіганта доведеться впевнено і сильно натискати на акселератор, чутливості на старті трохи не вистачає, як і гальм під час гальмування. Тож зупиняти монстра варто заздалегідь.
Завдяки 2.5-турбо двигуну Santa Fe 2024 року надає достатньо потужності для швидкого старту. З місця Santa Fe зривається бадьоро, трансмісія перемикається плавно і швидко. Крутний момент має досить широкий діапазон, щоб вистачало запасу і на обгони на автомагістралі. Тож підхоплює він навіть на швидкостях вище 100 км\год. Двигун стає чутно в салоні, коли він набирає оберти, але це приємне відчуття та не псує загального враження.
Керування легке, без зайвих зусиль, а зусилля на самому кермі можна відрегулювати в налаштуваннях. Взагалі тут зручно обирати режим їзди My Drive, який дозволяє обрати чутливість окремих систем. Якщо ж вам раптово потрібна повна потужність одразу, то краще просто увімкнути режим «Спорт», клавішею на центральному тунелі. Тільки приготуйтесь підкормлювати «Санту» доволі часто. Динамічна їзда підіймає витрату палива на рівень ближче до 20 літрів на 100 км. А ось спокійний режим змішаного формату дозволить споживати тільки 10 літрів в середньому. По трасі на економічних швидкостях можна знизити витрату до 8,8 літра.
А ось маневрувати на такому велетні не так просто. Звісно він не провокує на таку поведінку, адже габарити вимагають обережного поводження. Головне розраховувати з запасом, коли робите поворот, бо досить легко можна зачепити гарними дисками беріжок. В такому випадку дуже допомагають бічні камери, які вмикаються під час вмикання повороту. Тож не забувайте вмикати їх — в Hyundai це окреме задоволення.
З камерами на 360 градусів не буде проблем і з паркуванням, а наш Calligraphy має навіть функцію помічника в паркуванні, якого можна активувати утримуванням клавіші вмикання камери. Тож можна навіть вийти з машини і запаркувати його з ключа.
Однак на швидкості в повороти варто входити дуже обережно, бо валкість тут прямо пропорційна дивовижному дизайну кузова. Крени не критичні, але присутні і втрачати речі, які лежать на поверхнях можна легко. Пасажирів при цьому буде розгойдувати досить пристойно. І це, враховуючи те, що відчуття самої дороги досить чутливе. Тож шасі налаштовано ближче до жорстокої поведінки. Дрібні вибоїни будуть відчуватись десь віддалено, а ось більші нерівності доставлять легкий дискомфорт. Не можна сказати, що підвіска пробивна, адже вона добре ковтає все, тільки це відчутно в салоні.
Стосовно повного привода, варто сказати, що в Hyundai Santa Fe — скоріше функція допоміжна і працююча більше на безпеку на слизьких поверхнях, під час негоди чи взимку. Автоматика відпрацьовує добре і перекидає момент між вісями та навіть між колесами. І це можна побачити на приладовій панелі — коли саме система залучає задні колеса.
Кліренс в 170 мм теж не додає впевненості на бездоріжжі. І хоч тут є окремі позашляхові режими (бруд, пісок, гравій), все ж таки повністю довіряти їм я не стала. Це не Toyota Land Cruiser чи LR Defender з жорстким блокуванням диференціала та пониженими передачами. Це звичайний сімейний кросовер, який здатний легко пересуватись ґрунтовими дорогами.
Висновки та конкуренти
Перший погляд на Santa Fe 2024 вже розказує про конкурентів для сімейного кросовера. Усі порівнюють його з Defender, який перший втілив історичні цінності в сучасному дизайні. Але зараз така тенденція спостерігається все частіше. Варто подивитись на нове покоління Prado. Тільки ось при всій віддаленій схожості тут унікальності значно більше.
Нам пропонують сімейний кросовер в трьох комплектаціях: Dynamic, Elegance та Top. Вартістю від 1 807 000 гривень (43 968 у.о.) та до 2 374 700 гривень (57 780 у.о.). Наш тестовий автомобіль мав додаткове обладнання у вигляді пакета Calligraphy (244 900 гривень) та панорамне скління (49 800 гривень) тож і ціна зросла до максимальних 2 669 400 гривень (64 952 у.о.).
Та й взагалі трохи інші формати у цих позашляховиків. Тож головними суперниками для Hyundai Santa Fe 2024 можна вважати скоріше Toyota Highlander або Mazda CX-90. І кожен з них має свою особистість, тож споживач буде обирати на свій смак. Тільки у нового корейця в запасі не тільки гарна репутація надійності, але і сучасні технології поряд з гідним рівнем якості, багатством оснащення та ну дуже ефектним зовнішнім виглядом.
ПЛЮСИ: ефектний дизайн, потужність, комфорт, простір, безпека, асистенти.
МІНУСИ: слабкі здібності на бездоріжжі, витрата палива, дорогий в повній і найцікавішій комплектації.
Технічні характеристики Hyundai Santa Fe 2024
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4830/1900/1720 |
Колісна база, мм | 2815 |
Заявлений кліренс, мм | 170 |
Об’єм багажника, л. | 725\1250 |
Споряджена маса, кг | – |
Двигун | 2.5 T-GDI |
Потужність, к.с. | 281 |
Крутний момент, Нм | 421 |
Тип приводу | повний\AWD |
Підвіска | Макферсон/ незалежна |
Трансмісія | 8DCT |
Динаміка 0-100, с | – |
Максимальна швидкість, км/год | – |
Споживання палива, л (змішаний) | 10 |
Вартість, грн | від 1 807 000 |
Вартість тестового авто, грн | 2 669 400 |
Конкуренти | Toyota Highlander |
Mazda CX 90 |
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: