Огляди Авто 13.11.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Mazda CX-90: більше – краще!

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Mazda CX-90: більше – краще!

Зізнаюсь, для мене поява автомобіля Mazda CX-90 стала дещо неочікуваною: лише кілька згадок та натяків, потім швидка публікація прайсів та перші постачання автомобілів – й ось «велетень» вже в дилерських центрах. Але це той випадок, коли автомобіль Mazda CX-90 став приємною несподіванкою. Чому? Зараз все розповім у форматі детального огляду.

Позиціювання моделі Mazda CX-90

На початку поточного року представили Mazda CX-90: великий 5-метровий 3-рядний 7-місний кросовер. Зрозуміло, для якого ринку він створений – звісно, передусім це ринок США. Але певна кількість покупців на такі автомобілі знайдуться по всьому світу, то ж автомобіль Mazda CX-90 став відносного глобальним й нинішньої осені завітав в Україну.

Назва Mazda CX-90 раніше не зустрічалась, це перше втілення моделі. Але з точки зору позиціювання (п’ять метрів та сім місць) можна згадати Mazda CX-9, а з точки зору техніки – можна згадати Mazda CX-60: обидва автомобілі допоможуть краще зрозуміти новинку Mazda CX-90.

Як їде кросовер Mazda CX-90

Також шикарно, як і виглядає! Саме автомобіль Mazda CX-90 зараз втілює все те найкраще, що може запропонувати нова «велика» платформа та новий рядний двигун Mazda.

Цікаво, що для цього не потрібно навіть натискати педаль акселератора та «розкручувати» двигун на повну. Вже починаючи з 2-2,5 тисячі обертів, бензиновий 345-сильний 6-циліндровий двигун дарує чудовий глибокий звук (наче старі великі V8) та аналогічне чудове прискорення: він наче дихає на повні груди! Й це дозволяє автомобілю швидко прискорюватись в потоці машин, сміливіше виходити на обгони тощо. Але також двигун дарує гарну максимальну потужність на високих обертах, він легко досягає 5-6 тисяч й також легко прискорює чималий кросовер.

За власними відчуттями я гадав, що кросовер Mazda CX-90 буде навіть більш динамічним, ніж Mazda CX-60: було враження, що додавання +61 к.с. та +50 Нм не просто перекриває збільшення розмірів й маси, але навіть подарує бонус. Насправді заміри прискорення показали аналогічний «виїзд» з семи секунд – проте це все одно гарний результат, що на 1-2 секунди кращий у порівнянні з конкурентами. Отже: двигуну ставимо залік!

Онлайн-курс "Управління ІТ-командами" від Laba.
Прокачайте свої soft- і hard-скіли в управлінні кількома IT-командами, отримайте практичні стратегії та інструменти ефективного team-ліда.
Програма курсу і реєстрація

Новому 8-ступеневому «автомату» теж поставимо залік, але вже з нюансами. Інколи перемикання були помітні по ледь відчутному поштовху – зазвичай це відбувалось на початку руху, на перемиканнях 1-2 або 2-3 передач. Напевно, тут потрібно зважати на багатодискові зчеплення, що використані замість традиційного гідротрансформатора.

Проте все не просто так: адже далі «автомат» дарує відчуття прямого зв’язку між двигуном та колесами. А ще така конструкція дозволяє періодично вимикати двигун – навіть під час руху та у більших проміжках часу, ніж це відбувалось на автомобілі Mazda CX-60; що відповідно впливає на зменшення споживання пального. При цьому завдяки MHEV-гібриду, запуск відбувається миттєво та наступна мить вже сповнена прискоренням. Отже: є невеличкі зауваження, але теж залік.

Аналогічно стосується й роботи шасі. На диво, але великий автомобіль налаштований по-спортивно «збитим»: він може інколи штовхнути на лежачих поліціянтів або поперечному стику, але ж повертає дуже непогано як для своєї 5-метрової довжини та 2-тонної маси. До речі, саме завдяки великій довжині та колісній базі, насправді кросовер Mazda CX-90 вміє доволі непогано їхати по хвилях та виступах на асфальті – він наче їх «перепливає». Ще й завдяки специфічній роботі задньої підвіски: коливання та розхитування Mazda CX-60 майже пішли в минуле, але залишилась непогана м’якість ходу. Єдине, що хочеться змінити – то це зробити кермо більш «коротким» (зараз воно робить 3+ оберти від упору до упору) та легшими в режимі руху NORMAL (а ось в режимі SPORT цю приємну важкість можна залишити).

Кросовер Mazda CX-90 у новому кольорі Artisan Red виглядає одночасно класичним й елегантним, солідним та масивним. Але рухається він напрочуд жваво, та й 345-сильний двигун забезпечує гарне прискорення до «сотні»: на рівні обіцяних 6,9 секунди. Й режим SPORT тут геть не зайвий: автомобіль вміє їхати «з настроєм». Зверніть увагу на довгий капот, зміщену назад пасажирську частину, традиційну задню стійку кузова. А також зверніть увагу на розширений передній бампер, хромовані акценти на крилах та дверцятах, чорно-сріблясті 21-дюймові диски – все це помітно відрізняє кросовер Mazda CX-90 від вже знайомої моделі Mazda CX-60.

Але ще більше відрізняє салон: звісно, йдеться про задню частину. Адже попереду все дуже схоже: широка передня панель, окремо встановлений центральний дисплей, цифрова панель приладів, масивний центральний тунель. Зауваження теж знайомі: наприклад, замість алюмінію в декорі використано звичайні вставки «під алюміній» сріблястого кольору. Хоча вирішення цього зауваження вже існує – наприклад, салон зі світлим деревом (перший блок фотографій). Проте такий декор доступний лише зі світлим шкіряним оздобленням сидінь, який для України наразі не замовляють. Та й навіть у нинішніх умовах, автомобіль Mazda CX-90 все ж знайшов можливості покращення – наприклад, встановлено подвійне звукоізоляційне скло передніх вікон. Або ще приклад: блок «клімату» отримав кнопку REAR – адже позаду тепер власний «клімат».

Онлайн-курс "Управління ІТ-командами" від Laba.
Прокачайте свої soft- і hard-скіли в управлінні кількома IT-командами, отримайте практичні стратегії та інструменти ефективного team-ліда.
Програма курсу і реєстрація

І додаткова зона «клімату» для задніх пасажирів – це далеко не єдина перевага автомобіля Mazda CX-90. Отже: істотно збільшили довжину кузова та колісну базу – очікувано отримали збільшення простору для пасажирів. Причому місця багато як для ніг, так і над головою, просторо на рівні ліктів. Також сидіння другого ряду можна посунути вперед/назад та відрегулювати кут нахилу спинки. Все це було в моделі Mazda CX-9, але ж новинка CX-90 нарешті виправила зауваження щодо компонування другого ряду – тепер його можна максимально посунути назад та максимально виграти простір для ніг. Крім того, передбачено підігрів сидінь другого ряду, шторки від сонця на вікнах, систему швидкого складання сидінь (для доступу на третій ряд) за натисканням однієї кнопки.

Здається, що все ідеально. Але насправді – ще не все. Хочеться додати вентиляцію сидінь другого ряду (знову зверніть увагу на перший блок фотографій), а також зробити положення підлокітника вище або дати йому можливість регулювання за кутом нахилу. Щоправда, пасажирам третього ряду ці зауваження взагалі невідомі. Вони просто мають радіти тому, що сидіння взагалі є: ноги високо, місця для колін не дуже багато, але хоча б для голови вистачає. Також передбачені дефлектори вентиляції, підсклянники, порти для зарядки – ось і все. До речі, під час руху позаду дещо шумно (звук-шурхотіння проходить з багажника) та розхитує більше, ніж на першому/другому ряду сидінь. Отже: реально це місця «+2»; але все ж ці місця хоча б є.

Салон тестового автомобіля Mazda CX-90 виконано за формулою «2+3+2». Якщо перші «2» загалом відомі, то на наступних «+3» вже буяє фестиваль простору та зручності для пасажирів, а останні «+2» натякають на можливість збільшення учасників цього фестивалю. Розмір багажника залежить від кількості встановлених місць (257/608/2025 літрів), проте у будь-якому випадку вас очікують гачки для пакетів, розетки живлення, ніша під підлогою.

Технології автомобіля Mazda CX-90

Отже, беремо за основу кросовер Mazda CX-60 як приклад першого втілення автомобілів серії сімейства Large Product Group, платформи Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, а також 3,3-літрового 6-циліндрового двигуна e-Skyactiv-G з технологією MHEV-гібрида. А тепер відзначаємо відмінності автомобіля Mazda CX-90.

По-перше, звісно варто відзначити зростання розмірів. Довжина сягнула 5,12 метра (+37 см), колісна база зросла до 3,12 метра (+25 см), також збільшились ширина та висота кузова. Нарешті, варто відзначити й зростання колії коліс: попереду й позаду додалось близько 6 см – тепер колія коліс перевершує 1,7 метра. Нарешті, змінились навіть гальма: позаду вони стали більше. Тобто, кросовер Mazda CX-90 отримав фундаментально змінену геометрію кузова та ходової частини – говорити про «розтягнуту версію Mazda CX-60» вже точно не можна.

По-друге, варто відзначити двигун. Під капотом тестового автомобіля Mazda CX-90 був встановлений 3,3-літровий 6-ціліндровий турбомотор потужністю 345 к.с. та з крутним моментом 500 Нм – це єдиний варіант для українського ринку. В залежності від ринків продажів, цей двигун може позначатись 3.3 Turbo S й, наскільки мені відомо, він відрізняється від 284-сильної версії 3.3 Turbo лише налаштуваннями програми керування. Крім того, на інших ринках кросовер Mazda CX-90 може запропонувати 327-сильний PHEV-гібрид. Але всі ці альтернативи існують десь поза межами України; для нас – лише максимальна 345-сильна версія.

Головною «родзинкою» автомобіля Mazda CX-90 є саме 345-сильний двигун. До речі, це найбільш потужний серійний двигун за всю історію компанії Mazda. Також збільшились розміри автомобіля – причому не лише довжина та колісна база, але також ширина кузова та колія коліс: тобто це не «розтягування», а пропорційне збільшення. Платформа Skyactiv MultiSolution Scalable Architecture, використання несучого кузова та незалежних підвісок коліс, мультимедійна система MAZDA CONNECT та цифрова панель приладів, перелік систем безпеки IACTIVSENSE  – все це загалом знайомо по моделі Mazda CX-60.

Вартість автомобіля Mazda CX-90 та можливі конкуренти

Насправді все просто: кросовер Mazda CX-90 пропонується в Україні лише з одним вище описаним двигуном та в одній комплектації. Хоча «стоп!» комплектацій дві – але є нюанс. Отже…

Старт дає автомобіль Mazda CX-90 3.3 TURBO MHEV 345 PREMIUMLINE, що пропонує наступне: три ряди сидінь, оздоблення сидінь шкірою NAPPA, фари LED з системою адаптивного освітлення ALH, передні та задні датчики паркування, камери кругового огляду 360, легкосплавні 21-дюймові колісні диски, цифрова 12,3-дюймова панель приладів, багатофункціональне кермо з підігрівом, підігрів сидінь першого та другого ряду, вентиляція сидінь першого ряду, мультимедійна система MAZDA CONNECT з кольоровим 12,3-дюймовим дисплеєм, підтримка Android Auto та Apple CarPlay, аудіо BOSE на 12 динаміків, бездротова зарядка, трьохзонний «клімат», адаптивний круїз-контроль, комплекс систем безпеки I-ACTIVSENSE, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, проєкція на лобове скло тощо. Вартість Mazda CX-90 PREMIUMLINE – від 2,5 млн грн ($66 тис.) або від 2,59 млн грн ($68,5 тис.) в залежності від умов постачання.

Іншим варіантом виступає автомобіль Mazda CX-90 3.3 TURBO MHEV 345 PREMIUM-SPORT, який відрізняється наступним: розділеними «капітанськими» сидіннями другого ряду, центральним боксом-консоллю позаду між сидіннями, замшевим оздобленням панелі приладів, шкірою медового кольору. Тобто, різниця полягає саме у форматі салону (тепер 6-місного) та його оздоблення. Вартість Mazda CX-90 PREMIUM– SPORT – від 2,65 млн грн або $70 тис.

А тепер пару фраз про конкурентів, яких також лише пара: це Toyota Highlander та Hyundai Palisade. На диво, але саме Toyota пропонує найнижчий цінник «від», а також пропонує гарну організацію простору в салоні та чудовий гібрид. Конкурентні переваги Hyundai пов’язані з комфортом підвіски, широкою комплектацією, увагою до найменших дрібниць для зручності пасажирів, а у якості економічної альтернативи він пропонує турбодизель. І ось тепер про те, чим виграє Mazda CX-90: це потужність та динаміка, відчуття для водія за кермом. Обидва конкуренти є чудовими «автомобілями для родини», але Mazda CX-90 додає в це рівняння ще й водія.

Споживання палива Mazda CX-90 та утримування автомобіля

По місту автомобіль в середньому споживав 12-13 л бензину на 100 км шляху. За умови спокійного стилю керування та вільних доріг, мій мінімум був близько 11 літрів або навіть дещо менше. За умови заторів та/або динамічного стилю керування – максимум сягав 15 літрів. На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль потребує близько 6,5 л на 100 км; за швидкості 110-120 км/год споживання палива зростає до 8,5-9 л на 100 км шляху.

Гарантія на автомобіль стандартна для Mazda: три роки або 100 тис. км пробігу. Сервісне технічне обслуговування (ТО) потрібно проводити щороку або кожні 20 тис. км пробігу. Мінімальна вартість простого ТО складає 5-7 тис. грн, розширене ТО буде коштувати 10-22 тис. грн – все залежить від використаних матеріалів та точного переліку робіт.

Інформація вказана станом на листопад 2023 року, вартість ТО вказана для одного з київських дилерів та може змінюватись в інших дилерів.

Безпека автомобіля Mazda CX-90

Кросовер Mazda CX-90 не має оцінки Euro NCAP, проте має оцінку від IIHS – це американський інститут, що займається питаннями безпеки. Так ось: кросовер Mazda CX-90 отримав максимальну оцінку Top Safety Pick+ та ще й безліч зелених позначок «G» (Good) – тобто, безпека цього автомобіля й справді на дуже високому рівні.

Підсумки тест-драйву Mazda CX-90

Давайте одразу: історія Mazda CX-90 – явно не історія про «маленьку вартість за великий автомобіль». Для цього у Mazda ще присутня у продажу модель Mazda CX-9 й «дев’ятка» безумовно коштує своїх грошей з урахуванням власного розміру та комплектації. Але ж історія Mazda CX-90 – це про перехід на рівень вище відносного Mazda CX-9: нова платформа та технології, значно більший двигун та значно більше потужності. Причому цей перехід на клас вище виявився вдалим, автомобіль й справді відчувається висококласним продуктом.

Дозволю собі ще одне порівняння. Кросовер Mazda CX-90 також відчувається більше «завершеним» продуктом у порівнянні з моделлю Mazda CX-60: він не просто більший за розмірами та кількістю місць, але також демонструє виправлення багатьох зауважень. Якщо розглядали можливість придбання 6-циліндрової версії Mazda CX-60, то раджу знайти додаткові гроші й обрати кросовер Mazda CX-90: він гарантовано вартий доплати.

Ну й нарешті остання думка-висновок, тепер вже зі згадкою суперників. Розумієте, кожен з конкурентів є чудовим варіантом автомобіля для великої родини. Але варіант Mazda CX-90 – це коли вам потрібен кросовер не лише для великої родини, але й також «для себе коханого/коханої». Ось і виходить, що у випадку автомобіля Mazda CX-90 з усіх сторін, як не крути, а спрацьовує правило «більше – краще».

Плюси:

+ Три ряди сидінь (6/7 місць), повна комплектація «все включено»

+ Великий 3,3-літровий двигун проявив себе на повну: чудова тяга та звук на середніх обертах

+ Виправлено багато зауважень Mazda CX-60: задня частина салону, робота підвіски тощо

Мінуси:

– Бажано розширити перелік двигунів та комплектація для України

Mazda CX-90

Mazda CX-90 3.3 TURBO MHEV

Кузов, тип Кросовер, 5 дверей, 7 місць
Габарити (Д х Ш х В) 5,12 x 1,99 x 1,75 м
Колісна база 3,12 м
Заявлений кліренс 203 мм
Об’єм багажника Від 257 літри (7 місць) до 2025 літрів (2 місця)
Мінімальна споряджена маса 2103 кг
Двигун Бензин турбо, R6 3,3 літра, MHEV-гібрид
Потужність (сумарна) 345 к.с. на 5000-6000 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 500 Нм на 2000-4500 об/хв.
Питома потужність та момент 164 к.с. на 1 тону та 238 Нм на 1 тону
Тип приводу Повний привод
Тип трансмісії 8-ступеневий «автомат»
Динаміка 0-100 км/год. 6,9 секунди
Максимальна швидкість 210 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто 11,6 літра на 100 км
Споживання палива, паспортний показник, траса 7,2 літра на 100 км
Мінімальна вартість Від 2,5 млн грн або $66 тис.

 Автомобіль надано – АВТО Інтернешнл

 


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: