Огляди Авто 31.07.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Nissan X-Trail e-POWER 4WD: набагато краще, але й дорожче

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Nissan X-Trail e-POWER 4WD: набагато краще, але й дорожче

Стаття про новий кросовер Nissan X-Trail була лише початком серії. Після запуску історії важливо розвинути тему далі. Наприклад, коштом дуже цікавої версії Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE. Довжелезна назва автомобіля описує його тотальну електрифікацію та наявність повного приводу. І це дає відповіді на деякі неприємні питання, що виникли минулого разу. Та й загалом зібрали Топ 5 питань про новий Nissan X-Trail у версії e-POWER e-4ORCE. Сподіваюсь, буде дуже цікаво!

Перше традиційне питання: які відмінності ззовні та в салоні?

На перший погляд, відмінностей ззовні майже немає. На другий – також. Якщо згадати Nissan Qashqai e-POWER, то він мав власні логотипи, ковпачки колісних дисків, вставку на решітці радіатора. З цього переліку автомобіль Nissan X-Trail отримав лише відповідні позначення «e-POWER», що розміщені на передніх дверцятах та кришці багажника.

Проте там знаходиться й ще один цікавий напис «e-4ORCE»: це вказує на повний привод, реалізований коштом додаткового електромотора для задніх коліс. Однак про конструкцію згодом…

А поки – про дизайн та зовнішній вигляд: масивний та потужний, з численними прямими лініями та підкресленими кутами. Новий Nissan XTrail намагається бути схожим на власних попередників 1-2 покоління або на великі позашляховики. Автомобіль і справді чималий: довжина складає 4,68 метра; колісна база нараховує 2,705 метри; ширина кузова дорівнює 1,84 метра; висота сягнула 1,725 метра. Версію ePOWER можна пізнати по відповідним логотипам, позначення e-4ORCE вказує на повний привод. Кілька додаткових написів на кузові – ось і всі відмінності ззовні. А що в салоні?

Загалом наче теж все схоже та знайоме: масивна передня панель, нове кермо, виділений центральний дисплей, блок «клімату» з кнопками, цифрова панель приладів. Проте ось що істотно відрізняється – то це широка консоль й перемикачі, що на ній встановлені: вони одразу видають версію Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE.

Адже джойстик з позиціями «D/B» характерний саме для версій e-POWER. Крім того, останню можна упізнати по кнопках EV та e-Pedal, що розміщені перед цим джойстиком. А ось круглий перемикач режимів руху характерний саме для версії з повним приводом – у випадку Nissan X-Trail такою може бути лише модифікація e-4ORCE. Плюс власна графіка панелі приладів.

Курс-професія "Дизайнер інтер'єрів" від Skvot.
Велика практична програма для всіх, хто хоче засвоїти професію дизайнера інтер'єрів і заробляти на реальних проєктах відразу після курсу. Досвідом та інсайтами діляться одразу три лектори.
Програма курсу

Отже, попереду певні відмінності ще знаходяться; а ось позаду – вже ні. Хоча й так новий кроссовер Nissan X-Trail пропонує чудовий запас місця на другому ряду сидінь, майже 90-градусне відкривання дверцят, шторки від сонця, регулювання положення дивану. А в дорогих версій навіть можна знайти окремий «клімат» та підігрів сидінь. Тестовий автомобіль Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE був представлений у 5-місному виконанні – й особисто для мене це плюс: замість двох тісних сидінь третього ряду маємо більший багажник зі зручними поличками.

Салон загалом відомий, але суттєво відрізняється центральна консоль: саме її перемикачі, селектори, кнопки видають сутність Nissan XTrail ePOWER e-4ORCE. Позаду відмінностей немає – гарний простір, безліч зручностей для пасажирів. Цікаво про багажник: 5-місна версія автомобіля отримує збільшений об’єм (575 літрів) та подвійній полиці, але також зважайте на розміщення акумулятора.

Тут зрозуміло; але ж напевно найбільше відмінностей – саме у техніці?

Знову згадаємо новий Nissan X-Trail з першого огляду: платформа CMF-C/D, несучий кузов та незалежні підвіски, бензиновий 3-циліндровий двигун 1.5 VC-T MHEV з технологією зміни ступеня стиснення (від 8:1 до 14:1) та турбіною. Але якщо в попередньому випадку цей двигун обертав передній колеса напряму через трансмісію XTRONIC, то тепер все змінилось.

І тепер вже варто згадати приклад Nissan Qashqai e-POWER: віднині бензиновий двигун лише приводить генератор, що виробляє електричний струм та відправляє його до проміжного акумулятора. А вже звідти живиться електромотор, що обертає передні колеса. Тобто, механічного зв’язку між бензиновим ДВЗ та колесами тут взагалі немає. Саме так влаштований Nissan X-Trail e-POWER з переднім приводом та одним електромотором: потужність 150 кВт або 204 к.с. та крутний момент 330 Нм.

Й нарешті, третя частина: розшифровуємо, що саме приховано під позначенням e-4ORCE – логічно, що цифрою «4» приховано повний привод! Останній реалізовано за рахунок додавання ще одного електромотору (потужність 100 кВт або 136 к.с. та крутний момент 195 Нм), який слугує для обертання тепер вже для задніх коліс.

Курс-професія "Дизайнер інтер'єрів" від Skvot.
Велика практична програма для всіх, хто хоче засвоїти професію дизайнера інтер'єрів і заробляти на реальних проєктах відразу після курсу. Досвідом та інсайтами діляться одразу три лектори.
Програма курсу

Цікаво: звичайний Nissan X-Trail важить мінімум близько 1600 кг, версія e-POWER додає ще 130 кг, а модифікація e-4ORCE означає ще плюс 100 кг – тобто, кросовер Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE затягує на чималі 1833-1949 кг в залежності від комплектації та обладнання.

Лише кілька слайдів, але вони повністю розкривають всю сутність Nissan XTrail ePOWER e-4ORCE: автомобіль завжди їде коштом електромотора (передній привод) або електромоторів (повний привод), бензиновий двигун виступає лише у якості приводу генератора. Електроенергія відправляється та накопичується у проміжному акумуляторі (близько 2 кВт*год.) й далі відправляється на живлення електромоторів. До речі, передній має потужність 150 кВт або 204 к.с. та редуктор з передавальним числом і=8,28; задній має потужність 100 кВт або 136 к.с. та редуктор з передавальним числом і=7,28; проте потужність двох електромоторів не можна додавати напряму, оскільки вони працюють у різних режимах. Тому загальна потужність виходить на рівні 157 кВт або 213 к.с.

І як все це їде? Прискорення та динаміка? Економія пального?

Кросовер Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE не лише гарно додав у потужності, але й у відчуттях щодо керування динамікою. Ось згадую: минулий Nissan X-Trail плутався в прискореннях, до нього необхідно було звикати. Натомість кросовер Nissan X-Trail з силовою установкою e-POWER завжди їде коштом електродвигуна – що гарантує лінійність у відчуттях, плавне нарощування потужності та динаміки, гарне відчуття зв’язку між педаллю акселератора та реальним прискоренням. Наче й справді їдеш на електромобілі!

Також про це нагадують численні можливості рекуперації енергії, що дозволяє назбирати більше на гальмуваннях – аби потім використовувати цю енергію для прискорень. Насправді рекуперація може бути дуже потужною, при натисканні кнопки e-Pedal автомобіль взагалі інтенсивно сповільнюється і гальмує майже до нуля.

Але ось вам інше «насправді»: майже всі режими додають більш інтенсивну рекуперацію – але навіщо? Якщо для ЕСО-режима це ще зрозуміло, то навіщо мені більш інтенсивна рекуперація у SPORT-режимі? Наче бажаєш їхати в спортивному стилі, але кожне відпускання педалі акселератора завершується помітним скиданням швидкості.

Зрештою у мене було так: коли «награвся», то просто обираєш стандартний режим руху, а рекуперацію регулюєш перемиканням джойстика у позиціях «D/B» в залежності від необхідності та умов руху. Так виходить зручно й прогнозовано, все зрозуміло.

І ще одне цікаве спостереження. Вся ця плавність від електроприводу впливає на характер руху автомобіля загалом. Починаєш їхати більш обережно, без різких рухів – й так виходить менше неприємних менше кренів кузова у поворотах. При тому, що ці повороти «на межі» стало проходити легше, адже лінійна тяга електромоторів дає чітке відчуття та можливість керування, коли проїздиш віраж зі зносом всіх коліс. Я не кажу, що кросовер Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE перетворився на «заряджений»; але керувати ним приємніше, ніж звичайним – це факт.

Крім того, додаткове знайомство з автомобілем дозволило краще зрозуміти комфорт його підвіски. Загалом він їде доволі м’яко, але інколи пропускає неприємні стусани: тут винні як окремі ями, так і великі колеса. Проте кросовер Nissan X-Trail уособлює саме той випадок, коли «більше ходу – менше ямок»: інколи нерівності варто пролітати ходом. Або вже скидатись майже до нуля. Головне не проходити нерівності на середній швидкості, де найбільше тицяє.

Кросовер Nissan XTrail ePOWER e-4ORCE має бензиновий двигун та одразу два електромотори, він має високу потужність 213 к.с. – але завжди відчувається плавним у своїх реакціях. Плавним, однак не повільним: «сотня» дається за 7,2 секунди – це один з найкращих результатів поміж конкурентів! Серед численних режимів руху особисто мені найбільше сподобався варіант стандартного та «В»-режиму рекуперації: останній просто активується рухом джойстика. Режим для бездоріжжя означає активну роботу повного приводу та швидкі відгуки на педаль акселератора: в лісі на ґрунтовій дорозі або у багнюці відчуваєш себе більш впевнено. Хоча кліренс у випадку Nissan XTrail ePOWER e-4ORCE складає 192-198 мм – і це менше, ніж у версій з переднім приводом; ну от якось так вийшло. Нарешті, останні важливі цифри: мінімальне споживання палива по місту у мене було 4,7-4,8 л на 100 км (це реальні поїздки, а не гонитва за результатом); максимум перевершував 8 літрів; але якщо казати загалом, то по місту виходить 6-6,5 л на 100 км шляху. На трасі за швидкостями 90-100-110 км/год отримаєте споживання 5,7-6-6,4 літри.

А скільки коштує кросовер Nissan X-Trail e-POWER?

Детально прайс та комплектації нового Nissan X-Trail розглядали в минулому огляді. Коротко: старт дає версія Nissan XTrail 1.5 VC-T MHEV XTRONIC 2WD Visia – від 1,235 млн грн або $33 тис. Але тут ми наголошуємо саме на версіях e-POWER, яки дещо дорожчі.

Адже кросовер Nissan X-Trail e-POWER пропонується у комплектаціях починаючи з середньої Acenta та вище («бази» Visia тут немає), пропонується з переднім або повним приводом та з 5- або 7-місним салоном. Загалом маємо більше десятка версій Nissan XTrail ePOWER та Nissan XTrail ePOWER e-4ORCE, що коштують 1,52-2,08 млн грн або $40-55 тис.

Кілька слів про доплати. Для початку відзначити, що автомобіль Nissan X-Trail з двигуном 1.5 VC-T MHEV має потужність 163 к.с. та доступний у версії лише з переднім приводом. Перехід на версію Nissan X-Trail e-POWER за умови однакової комплектації буде коштувати близько 150 тис. грн – в цьому випадку ви отримаєте нову технологію та економічність пального, помітне підвищення потужності (204 к.с.) і також передній привод. Подальший перехід на версію Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE буде коштувати ще близько 120 тис. грн; проте це гроші як за повний привод 4WD, так і чергове підвищення потужності – тепер вже до 213 к.с.

Як це зазвичай буває, тестовий автомобіль Nissan XTrail ePOWER e-4ORCE був представлений у максимальній комплектації: це означає 19-дюймові колісні диски, гарний шкіряний салон, LED-фари, панорамний дах, круговий огляд, багато систем безпеки, окремий «клімат» та підігрів для задніх пасажирів тощо. Проте вивчить уважно прайс Nissan XTrail – і ви здивуєтесь, що навіть стартова комплектація Visia має дуже непогане оснащення. А ще зверніть увагу, що версії ePOWER та ePOWER e-4ORCE починаються з наступної комплектації Acenta: тут вже взагалі є майже все для комфортного життя.

Висновки: кросовер Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE – чи вартий він того?

Так, автомобіль виходить не дешевим. Скоріше, навіть зовсім навпаки. Але ж і пропонує чимало: дивовижна економічність (це було очікувано), суттєве зростання потужності та динаміки (це також), позитивний вплив на відчуття керування автомобілем (а ось це приємна несподіванка). Плюс дотик до сучасних технологій автомобільного світу.

Зрештою, кожен покупець особисто вирішує чи згоден він суттєво доплатити аби отримати численні переваги; дякувати, у нас є вибір. Але якщо ви вже «запали» на новий Nissan X-Trail, то знайте – саме версія e-POWER e-4ORCE демонструє всі його найкращі сторони.

Тест-драйв Nissan X-Trail e-POWER 4WD: набагато краще, але й дорожче

Автомобіль надано – NISSAN Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: