Огляди Авто 10.07.2023 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Nissan X-Trail NEW: і прийшов бестселер?!

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Nissan X-Trail NEW: і прийшов бестселер?!

Я знаю, що на цей тест-драйв ви довго чекали – адже автомобіль Nissan X-Trail в Україні дуже популярний, у нього багато шанувальників, теперішніх або потенційних клієнтів. То ж я намагався вкласти максимум корисної інформації про новинку: буде багато літер, готуйтесь довго читати – але, впевнений, воно того варте. Адже у вигляді нового Nissan X-Trail маємо автомобіль, який знову претендує на титул одного з бестселерів класу! Чи ні?

Позиціювання Nissan X-Trail NEW

Ось написав приставку «NEW», щоб додатково виділити автомобіль – але ж позиціювання моделі Nissan X-Trail глобально не змінюється вже впродовж більше ніж 20 років та чотирьох поколінь моделі! Отже: у вигляді нового Nissan X-Trail (з кодом Т33) маємо кросовер середнього класу D-SUV, що може запропонувати передній або повний привод та 5- або 7-місний салон.

Шлях новинки до нас виявився довгим: спочатку дебют у версіях для США (з власною назвою Nissan Rogue) та Китаю, запуск з атмосферним 2,5-літровим двигуном та поступова поява 1,5-літрового «турбо». Далі дебют версій для Європи та Японії, запуск електрифікованої модифікації e-POWER та поява 3-рядного 7-місного салону.

До речі, останній вже пропонувався для автомобілів серії Т32, проте не в Україні – у нас 7-місний Nissan X-Trail з’являється саме зараз. А саме – цієї весни, коли новий кросовер Nissan X-Trail стартував з продажами в Україні.

Історія добре відомого автомобіля Nissan X-Trail налічує більше ніж 20 років та вже чотири покоління моделі. Вперше кросовер Nissan XTrail актуальної серії Т33 з’явився ще у 2020 році – й протягом 2-3 років виходив на нові ринки та здобував нові версії. На ринку України автомобіль Nissan XTrail представлено з весни 2023 року, проте одразу в багатьох модифікаціях. Тестовим став автомобіль з двигуном 1.5 VC-T MHEV у максимальній комплектації та з 7-місним салоном. Окремо буде представлено автомобіль у середній комплектації та з 5-місним салоном.

Як їде кросовер Nissan X-Trail NEW

Їде так, що до нього потрібно звикати. Перші дні за кермом Nissan X-Trail я не міг знайти з ним спільну мову: складний турбодвигун зі зміною ступеня стиску, додатковий MHEV-гібрид, CVT-варіатор – і все це накладається один на одного. Прискорення відбувались то мляво-повільно, то були сповнені динаміки та сили. Постійно була не прогнозованість та паузи в реакціях…

Онлайн-курс "Маркетолог" від Laba.
Пройдіть повний шлях розробки маркетингових стратегій на практиці та з фідбеком від CEO бренд-маркетингової агенції.
Програма курсу і реєстрація

Проте за кілька днів я звик – і зрозумів, що двигун може привозити непогано економію пального. А ще через кілька днів, коли я вирушив на заміри динаміки, вже навіть не стояло питання «чи проїде обіцяні 9,6 секунди до сотні», а вже стояло питання «наскільки сам себе обжене». Хоча все ж керування тягою та прискоренням непросте. Спочатку є активний старт, потім запал стихає і прискорення даються м’яко та неспішно. Проте якщо ви будете тиснути педаль акселератора на повну, то двигун знову «прокинеться» й видасть 163 к.с. та немалі 300 Нм.

З ходовою частиною теж не все однозначно. Ось наче загалом орієнтація на комфорт та м’якість підвіски. З урахуванням високого кузова – це ще й дало помітні крени у віражах. Але інколи трапляються нерівності, де автомобіль реагує відчутним поштовхом. Це наслідки 19-дюймових коліс? Спробував варіант на менших колесах – стало краще за м’якістю, але повністю зауваження не зникли. Кермо завжди нейтральне по зусиллю, тут мінімум «діалогу» з водієм.

Водночас – воно має середньооптимальну гостроту (близько 2,5 обертів від упору до упору), автомобіль загалом нормально повертає і розвертається в тісноті. Тобто: новий Nissan X-Trail просто їде – не очікуйте від нього драйверських відкриттів. Тому що його сила в іншому.

Новий Nissan XTrail намагається виглядати, наче великий та грубуватий позашляховик – ось і їде схоже: тут паузи, ось крени, десь трошки качає. Проте напевно категорії покупців «солідний сімейний чоловік» така поведінка сподобається: адже кросовер Nissan XTrail дещо нагадує рамні позашляховики. Й водночас – його двигун забезпечує непогану кросовер-економічність (прописав нижче) та цілком достатню динаміку: до «сотні» за 9,3-9,5 секунди в залежності від режиму руху та методу старту, що навіть дещо краще обіцяного!

Перший погляд в салон – й наче все знайомо: передня панель, цифровий дисплей замість традиційних приладів, форма керма та сидінь. До речі, останні позбавлені масажу, хоча деякі конкуренти та навіть споріднені моделі Nissan вже його пропонують. Чи є компенсація? Знайдеться. Наприклад, у вигляді 2-поверхової центральної консолі, де прихована ніша та бокс-підлокітник. Або у вигляді блоку «клімату» з окремою зоною для задніх пасажирів – це вже явний натяк на особливості нового Nissan X-Trail.

Онлайн-курс "Маркетолог" від Laba.
Пройдіть повний шлях розробки маркетингових стратегій на практиці та з фідбеком від CEO бренд-маркетингової агенції.
Програма курсу і реєстрація

Адже якщо потрапити на другий ряд сидінь, то автомобіль здивує простором, можливістю регулювання дивану, розділеним 3-ступеневим підігрівом, окремим «кліматом» та шторками на вікнах, широким майже 90-градусним відкриттям дверцят. Насправді попередник теж був гарним «перевізником» для пасажирів. Проте новий рушив ще далі й запропонував ще більше!

Включно навіть з додатковими сидіннями третього ряду. Щоправда, тут зможуть розміститись лише люди зростом не більше 160 см: мало місця над головою, впритул для колін. Але також варто згадати можливість встановлення спинки сидінь під різними кутами – це плюс.

Головні слова про салон Nissan XTrail: «простір» та «трансформація». Передня частина виділяється 2-поверховою центральною консоллю та блоком 3-зонного «клімату». Проте головні переваги Nissan XTrail приховані позаду – на другому та третьому рядах сидінь. Багажник пропонує 485 літрів об’єму при складених сидіннях третього ряду, також передбачена ніша для шторки та дрібних речей, плюс електропривод кришки.

Технології та інновації автомобіля Nissan X-Trail

На перший погляд – новий кросовер Nissan X-Trail побудований на платформі CMF-C/D, як і його попередник, та навіть має ідентичну колісну базу. Проте насправді змінилось чимало: геть нова задня підвіска та новий підсилювач керма. Вперше використано рішення з 2-поверховими фарами; при цьому автомобіль став коротший, але ширше – то ж загалом складається враження міцного високого позашляховика.

Але найголовніші зміни трапились під капотом. Відтепер забудьте про 4-циліндрові атмосферні мотори – новий Nissan X-Trail має виключно 3-циліндрові бензинові турбодвигуни. Тестовий екземпляр був представлений у версії 1.5 VC-T MHEV: тобто, змінна ступінь стиску та MHEV-гібридний додаток (або «м’який гібрид»). Все це працює у парі з CVT-варіатором Xtronic та обертає передні колеса.

Іншим варіантом є електрифікована версія e-POWER, де бензиновий 1,5-літровий 3-циліндровий двигун виступає у якості генератора, а передні колеса обертає електромотор. Нарешті, якщо бажаєте отримати повний привод, то необхідно брати версію e-POWER e-4ORCE з двома електродвигунами: це єдиний варіант з усіма ведучими колесами.

Технологія VCT (Variable Compression Turbo) вперше з’явилась на 4-циліндровому 2-літровому двигуні, але пізніше дебютував пропорційно зменшений 3-циліндровий мотор – саме його ми бачили під капотом Nissan Qashqai e-POWER, то ж раджу завітати у попередню в статтю.

Не лише для того, аби прочитати про двигун, але й для нагадування про пару 12,3-дюймових дисплеїв. Адже аналогічні використані для Nissan X-Trail – один у якості панелі приладів, а інший відповідає за керування мультимедійною системою.

Цифрова панель приладів пропонує лише два варіанти дизайну. Проте можна змінювати центральне вікно подачі додаткової інформації, плюс можна налаштовувати вкладку всередині тахометра. Центральний дисплей також пропонує можливості кастомізації, зручне керування та доступ до функцій, він не гальмує та вирізняється якісним зображенням. В цих пунктах додатково відчувається, що новий Nissan X-Trail – це й справді нове покоління автомобіля.

Новий Nissan XTrail може запропонувати пару 12,3-дюймових дисплеїв з чудовою картинкою широкими можливостями налаштування Причому це не особливість максимальної версії автомобіля – такі дисплеї зустрічаються вже з середньої комплектації. До речі, про це…

Вартість Nissan X-Trail NEW та потенційні конкуренти

Кросовер Nissan X-Trail пропонується в Україні у виконанні 1.5 VC-T MHEV 2WD (передній привод та 163 к.с.), електрифікованому варіанті e-POWER 2WD (передній привод та 204 к.с.) або e-POWER e-4ORCE 4WD (повний привод та 213 к.с.), на вибір з 5- або 7-місним салоном та у п’яти комплектаціях – загалом маємо 21 варіант! Серед опцій: фарбування «металіком» або перламутром, варіант 2-кольорового кузова, пакет з аудіосистемою BOSE. Складно?

Насправді – не дуже. Погляньте на таблицю нижче: перехід від 5-місного на 7-місний салон коштує 30 тис. грн; перехід з версії 1.5 VC-T MHEV 2WD на версію e-POWER 2WD коштує 152 тис. грн, перехід з версії e-POWER 2WD на версію e-POWER e-4ORCE 4WD коштує 120 тис. грн. Всі варіанти Nissan XTrail вкладаються у 1,22-2,02 млн грн або $ 32,8-54 тис.

Ось таблиця версій/комплектацій автомобіля та їх вартості на момент публікації. Нижче коротко опишу різницю різноманітних комплектацій. Варто зазначити, що навіть у стартовій VISIA вже присутнє все, чого можна очікувати від сучасного автомобіля DSUV: фари FULL LED, датчики світла та дощу, легкосплавні 18-дюймові колеса, кондиціонер, електричні скло-підіймачі, аудіосистема з підтримкою Bluetooth, та ін.

Плюс зверніть увагу – навіть стартова комплектація VISIA вже пропонує багато систем безпеки та комфорту: контроль рядності руху, слідкування за «сліпими зонами» дзеркал, система автоматичного екстреного гальмування, розпізнавання дорожніх знаків, моніторинг перехресного руху позаду, інтелектуальний «круїз», цифрова 7-дюймова панель приладів.

Комплектація ACENTA додає до вищезгаданого наступне: камера заднього огляду, датчики паркування, безключовий доступ, підігрів керма, підігрів передніх та задніх сидінь, роздільний 3-зонний «клімат», шторки на задніх вікнах, центральний сенсорний 8-дюймовий дисплей та ін.

Наступний рівень – це комплектація NCONNECTA: плюс коловий огляд та розпізнавання рухомих об’єктів, тонування задніх вікон, рухомий задній диван, збільшений 12,3-дюймовий центральний дисплей та 12,3-дюймова панель приладів, навігація та ін.

Ще на одну сходинку вище знаходиться комплектація TEKNA, яка майже максимальна: додано адаптивне світло та 19-дюймові колісні диски, комбіноване оздоблення салону (тканина та екошкіра), оздоблення центральної консолі під чорне дерево, система проєкції даних на скло, аудіо BOSE, панорамний люк, бездротова зарядка (15 Вт) та ін.

Нарешті, максимальна комплектація TEKNA+ додатково пропонує: оздоблення сидінь натуральною преміумшкірою з декоративним прострочуванням, функція автонахилу дзеркал.

Ось автомобіль Nissan XTrail у комплектації NCONNECTA: простіше оформлення бамперів та 18-дюймові колеса (їде дещо м’якше), в салоні – тканина на сидіннях. Проте навіть ця комплектація вже пропонує максимум оснащення для комфорту задніх пасажирів, багато систем безпеки, коловий огляд та великі сучасні 12,3-дюймові дисплеї. Крім того, зверніть увагу на 5-місну конфігурацію автомобіля – в такому випадку багажник більший (585 літрів) та зручніший завдяки рухомим полицям.

Кілька слів про конкурентів, серед яких одразу хочеться згадати японські моделі. Й першим, звісно, буде кросовер Toyota RAV4: також є багато версій, також популярні гібриди, також акцент на комфорті – проте немає 7-місного варіанту.

Схожий варіант пропонує Subaru Forester: просторий салон, комфорт під час руху, завжди є повний привод – але немає економічних гібридів та поступається за переліком оснащення. Цікавою альтернативою виступає Mazda CX-5, проте це автомобіль з геть іншим характером: акцент на драйві й забудьте про економію!

Наступна група – це потенційно можливі конкуренти. Тут варто згадати новий Mitsubishi Outlander, який ось-ось має вийти на ринок України. Аналогічно можна згадати Honda CR-V: цей кросовер також очікує зміни поколінь й наразі продається в Україні з сильним акцентом на гібридні версії – чудові за економічністю, але недешеві.

Нарешті, третьою групою нехай будуть автомобілі D-SUV, проте вже не японські. Наприклад, оновлений кросовер Citroen C5 Aircross (сподіваюсь, вже скоро розповім). Або кросовер Hyundai Tucson, що є дуже сильним конкурентом: сучасний дизайн та салон, комфорт на ходу, недорогі версії зі звичним 2-літровим мотором, потужний гібрид, економічний дизель…

Суперників чимало: Toyota RAV4, Mazda CX-5, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Honda CR-V, Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson – це лише частина, а загалом кількість конкурентів може перевершити десяток. Проте новий Nissan XTrail знає, чим відповісти: нові технології, широкий перелік оснащення, економні двигуни, просторий (та навіть 7-місний) салон.

Споживання палива Nissan X-Trail та утримання автомобіля

В середньому по місту автомобіль споживав 9 л на 100 км, що небагато для автомобіля таких розмірів та потужності. Мінімум по місту (пусти дороги та обережний стиль руху) вдавалось досягти близько 7-7,5 літрів, максимум (затори та/або динамічний стиль руху) складав ледь більше ніж 10 л на 100 км шляху. На трасі за швидкості 80-90 км/год кросовер Nissan X-Trail споживав близько 4,8-5 л на 100 км, на швидкості 110-120 км/год – вже 7-7,5 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль Nissan X-Trail складає три роки або 100 тис. км пробігу. Для електрифікованих версій діють додаткові умови гарантії – п’ять років або 100 тис. км пробігу на електричні компоненти силової установки. Сервісне обслуговування потрібно проходити кожні 15 тис. км пробігу або раз на рік. Мінімальна вартість простого ТО складає 6,4 тис. грн; більш розширене ТО коштує 8,6-12,5 тис. грн.

Дані вказано станом на липень 2023 року, вартість ТО вказана для дилера у Києві та може відрізнятись у різних дилерів.

Безпека Nissan X-Trail

Краш-тести EURO NCAP завершились для нового Nissan X-Trail максимальною оцінкою – п’ять зірок. Є невеликі зауваження щодо захисту водія та пасажира при фронтальних ударах, проте у будь-якому випадку рівень захисту не падав нижче «нормального», а зазвичай навіть був на рівнях «добре» та «відмінно».

Також автомобіль отримав високу оцінку за захист дітей та спрацювання допоміжних систем активної безпеки. Варто зазначити: частину тестів зараховано на основі результатів Nissan Qashqai, як спорідненої моделі – це дозволено правилами.

Підсумки: чи зможе новий Nissan X-Trail стати бестселером?

Раніше сонце було яскравіше, трава зеленіше, а з автомобілем Nissan X-Trail все було простіше. Він пропонував дуже вигідне співвідношення розмір/ціна, комфорт під час руху, перевірені атмосферні двигуни, економічний турбодизель – все це й забезпечило гарні продажі.

З новим Nissan X-Trail все складніше. Автомобіль став дорожче, є питання до комфорту та поведінки двигуна/трансмісії. Водночас – кросовер зберіг просторий салон та додав 7-місну версію, тепер він пропонує багато сучасних технологій та розширений перелік оснащення, а силові агрегати намагаються поєднати зростання потужності з економією палива. Плюс все також відомий японський бренд, широка мережа дилерів, купа версій на будь-який гаманець…

Але чи вистачить цього, щоб повторити гучний успіх минулого Nissan X-Trail? Побачимо з часом. А ось чи вистачить цього, щоб стати одним з бестселерів сегмента D-SUV? Думаю, що так – адже автомобіль зробив великий крок вперед і зараз явно перебуває серед лідерів класу.

Плюси:

+ Все, що стосується задньої частини салону – простір, зручність, трансформація

+ Широкий вибір модифікацій, сучасні гібридні двигуни, електрифікована версія e-POWER…

+ Двигун 1.5 VC-T MHEV насправді «їде» та економить, але треба звикати

Мінуси:

– Зауваження до манер на дорозі – загалом невеликі, але їх чимало

– Вартість – де зараз старт «бази», минулий X-Trail був майже максимальний

Тест-драйв Nissan X-Trail NEW: і прийшов бестселер?!

Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV 2WD 7-місць

Кузов, тип кросовер, 5 дверцят, 7 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,68 x 1,84 x 1,725 м
Колісна база 2,705 м
Заявлений кліренс 210 мм
Об’єм багажника 485 літрів (5-місна конфігурація салону)
Мінімальна споряджена маса 1640 кг
Двигун бензин турбо, R3 1,5 літра, гібрид MHEV
Потужність (сумарна) 163 к.с. при 4800 об/хв.
Крутний момент (сумарний) 300 Нм
Питома потужність та момент 99 к.с. на 1 тону та 183 Нм на 1 тону
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії «автомат» (CVT-вариатор Xtronic)
Динаміка 0-100 км/год. 9,6 секунди
Максимальна швидкість 200 км/год.
Споживання палива, паспортний показник, місто інформація очікується
Споживання палива, паспортний показник, траса інформація очікується
Мінімальна вартість автомобіля від 1,22 млн грн або $32,8 тис.

 Автомобіль надано – NISSAN Україна


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: