Статті

Автомобільний ринок України: підсумки 2022 року, плани на 2023-й

Автомобільний ринок України: підсумки 2022 року, плани на 2023-й

Минулий рік був для України непростим – і це дуже м’яко сказано. Але ж Україна встояла! Як встояв і ринок нових автомобілів. Чим завершився 2022-й, які тенденції проявились протягом року, чого чекати у новому 2023-му? Зараз про все це розповім детально.

Підсумки 2022 року на автомобільному ринку України

Ринок нових автомобілів в Україні впав, але не зник. Загалом у 2022 році було продано понад 40 тис. нових легкових автомобілів – це на 61% менше, ніж показник 2021-го. Якщо додати легко-комерційній автомобілі (LCV), то загальна цифра буде більшою, але падіння ринку буде ще важчим: загалом реалізовано майже 44,4 тис. автомобілів (легкові + комерційні), це «мінус» 62% відносно показників 2021-го.

Підсумки 2022 року для ринку нових автомобілів в Україні: загалом продано нових легкових автомобілів – 40 076 одиниць, загалом продано легко-комерційних автомобілів (LCV) – 4 285 одиниць. Ринок впав більше, ніж на 60% у порівнянні з результатами 2021 року. Але цікава тенденція – останній місяць 2022-го (грудень) приніс зростання на 28% у порівнянні попереднім місяцем (за даними AUTO-Consulting). Але завдяки чому?

Схоже, завдяки налагодженню постачання автомобілів. Адже загалом історія 2022-го року для автомобільного ринку України виглядала так: провал у березні, початок стабілізації у квітні-травні, вихід на певне «плато» влітку та на початку осені.

Курс
WOMEN IN LEADERSHIP
Дізнайтеся, як утримувати work-life-баланс, від топменеджерки з досвідом в NPR, Microsoft, IBM та Amazon Alexa.
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
WOMEN-IN-LEADERSHIP

Напевно, зростання ринку могло бути кращим, якби не проблеми з постачанням нових партій автомобілів. Адже за весну та літо викупили майже всі автомобілі, які були ввезені до початку повномасштабної війни, однак нових постачань не було: через побоювання виробників автомобілів, через проблеми з логістикою. В цьому становищі виграли ті, хто зміг швидко налагодити постачання.

Зрештою, зараз більшість операторів ринку кажуть про відновлення постачання автомобілів, як вже доконаний факт. Питання лише у термінах: чи то наприкінці 2022-го, чи то на початку 2023-го. Тому перші зимові місяці та весна нового року можуть подарувати чергове зростання продажів. А далі – віримо в ЗСУ та перемогу!

Найпопулярнішими автомобілями за підсумками 2022-го стали автомобілі Toyota: тут спрацювало відоме ім’я, широкий модельний ряд, розвинена мережа дилерів – а також швидке відновлення постачань! Крім того, представники бренду Toyota працювали над розширенням модельної лінійки: запуск Toyota RAV4 Adventure, активні продажі Toyota Land Cruiser 300, а також вихід на український ринок автомобілів спорідненого бренду – нових Lexus LX та Lexus NX.

Підсумок очікуваний: протягом 2022 року реалізовано більш як 7 тис. автомобілів Toyota (та ще майже 800 одиниць Lexus), найпопулярнішою моделлю став кросовер Toyota RAV4.

Друге місце в загальному заліку брендів займає Renault (продано понад 5,1 тис. автомобілів), де бестселером виступає добре відомий автомобіль Renault Duster. Далі варто зазначити Volkswagen (реалізовано 3,4 тис. автомобілів), SKODA (2,8 тис.), Hyundai (2,6 тис.) – ось вам і ТОП-5 найбільш популярних брендів на ринку нових автомобілів за підсумками 2022 року.

Попри складну ситуацію, автомобільний ринок України отримав багато цікавих та важливих новинок: Nissan Qashqai, Honda HR-V, Lexus NX, Volkswagen T-Roc R-Line, Toyota RAV4 Adventure. Всі вони мають дати потужний поштовх продажам вже найближчим часом. А ще вдалось познайомитись та розповісти про такий ексклюзив, як Volvo XC60 Polestar, DS 9, SKODA Enyaq, Nissan Ariya, Citroen Ami Cargo.

До речі, про електромобілі. Всупереч всім проблемам з електроенергією (але ж згадайте й паливну кризу весни 2022-го), вони знаходять нових і нових покупців. Причому найбільш популярним електромобілем за підсумками 2022 року став Volkswagen ID.4 – продано 1 230 штук: наприклад, це порівняно з результатами Toyota Land Cruiser Prado та SKODA Kodiaq. Другим за популярністю електромобілем став DongFeng X-NV (Honda HR-V) – реалізовано 609 штук: це порівняно з результатами Kia Sportage або Mercedes GLE.

Тенденція зрозуміла: електромобілі з Китаю приходять на український ринок та поступово займають все більш помітні позиції. Цьому прияють як співвідношення характеристик та вартості, так і широкий модельний ряд від різних брендів.

Електромобілі з Китаю приходять в Україну у різному вигляді – як місцеві версії вже відомих моделей від глобальних «гравців», так і повністю свої власні електрокари. Ось різні приклади: Volkswagen ID.4, Toyota Izoa EV (C-HR EV), DongFeng E11K, BYD e2. Але електромобілі з Китаю – це була не єдина тенденція авторинку 2022 року.

Стан дилерської мережі та допомога від автомобільних компаній

Отже, деякі тенденції автомобільного ринку України 2022 року вже змальовані: провал у березні-квітні та певна стабілізація влітку, проблеми з постачанням автомобілів, популярність китайських електрокарів. Ще однією важливою тенденцією стала робота дилерської мережі. З першими днями повномасштабної війни багато дилерських центрів закрились. Але зрештою поступово відновили роботу – спочатку сервіс (більшість вже в березні), далі відкрилась і можливість купівлі автомобілів.

Звісно, дилерська мережа зазнала втрат. У багатьох компаній-брендів постраждали дилери в Херсоні, Миколаєві, Запоріжжі, Краматорську, Харкові, Маріуполі – вони були розграбовані та пошкоджені. Деякі дилери вже відновились та почали роботу, інші зруйновані повністю.

Однак є й нові відкриття: плюс вісім дилерів для Stellantis Україна (Peugeot, Citroen, Opel), плюс один дилер для Mitsubishi, плюс сервіс-партнери для Suzuki. Такі приклади збільшення дилерської мережі навіть під час повномасштабної війни непоодинокі.

Крім того, компанії активно допомагали українцям. Зазвичай на рівні компанії-виробника автомобілів – виділялись великі кошти (аж до 1-1,5 млн євро), що надходили на рахунки різноманітних благодійних фондів. Було передано багато автомобілів для використання в ЗСУ або інших силових структурах: рахунок від 15-17 автомобілів до 160 автомобілів загальною вартістю 2,3 млн євро.

Деякі місцеві імпортери (наприклад, Stellantis та Hyundai) організували безплатне обслуговування та ремонт автомобілів критичної інфраструктури або військових. Завод «Єврокар» (SKODA) використовувався як гуманітарний хаб для передачі вантажів, також тут проживало близько 300 людей, з яких 30 – це діти. Кожен допомагав, як міг.

Можливо когось не згадав (вже вибачте), але ж реально всі автомобільні компанії робили і роблять свій внесок у майбутнє України. Хто як може: прилисток для людей та дітей, безплатні ремонти чи обслуговування техніки, передача грошей та автомобілів, підтримка благодійних ініціатив. Це кроки до перемоги на гуманітарному фронті – адже хочеться вірити в успішне майбутнє України. Де, серед іншого, будуть нові гарні автомобілі.

Плани на 2023 рік: як нові моделі чекаємо в Україні?

Розпочнемо з лідера 2022 року – компанії Toyota. Тим більш, що ця ж компанія є лідером з запуску першої новинки: мова стосується кроссовера Toyota Corolla Cross, що займатиме проміжне положення між Toyota Yaris Cross та Toyota RAV4. Рекламна кампанія моделі Toyota Corolla Cross вже стартувала, відома вартість при замовленні у виробництво – від 1,4 млн грн.

Також незабаром (лютий-березень) має приїхати його конкурент – кросовер Suzuki S-Cross, що замінює популярну модель SX4. Нехай навіть Suzuki буде дещо меншим за Toyota та не настільки потужним, але ж напевно виявиться й більш доступним за ціною.

Й взагалі – японські компанії готують дуже багато цікавих моделей для України: повністю нові покоління Mitsubishi Outlander та Nissan X-Trail (вже розпочато приймання замовлень), оновлені моделі Nissan Juke та Nissan Leaf, влітку має приїхати преміумкросовер Mazda CX-60 (буде позиціонуватись вище, ніж модель CX-5). А ще нас очікує новий Lexus RX.

Гідну конкуренцію останньому напевно складе оновлений великий кроссовер Volkswagen Touareg. А йому компанію складе також оновлений, але найменший кроссовер Volkswagen T-Cross, також має з’явитись повністю новий Volkswagen Tiguan. Крім того, шанувальники VAG-групи можуть розраховувати на електромобіль Audi Q8 e-tron, нові SKODA Kodiaq та SKODA Superb, оновлені моделі SKODA Scala та SKODA Kamiq.

Загалом європейські бренди теж підготувало багато цікавого для України – лише встигайте рахувати: повністю нові автомобілі Peugeot 408, Peugeot 308 та 308 SW, DS 4, оновлені моделі DS 7 та DS 3, нові версії Land Rover Defender 130, MINI Clubman та MINI Countryman, розширення гами культового спорткара Porsche 911.

Деякі автомобілі – наприклад, новий хетчбек Opel Astra та оновлений кросовер Citroen C5 Aircross – вже встигли отримати українські прайси та вже прямують до нас. А ще ж є новинки Hyundai: Palisade, i10 та i30, IONIQ 6, ін.

Обіцяно безліч цікавих автомобілів: нові моделі та оновлення, спортивні та електричні моделі, компактні та великі, недорогі й розкішні. Зрештою сподіваємось, що все це дозволить не просто втримати ринок нових автомобілів в Україні, а навіть його збільшити: багато імпортерів обережно кажуть про прогноз у 60 тис. автомобілів на 2023 рік.

Звісно, все буде залежати від ситуації на фронті та від успіхів ЗСУ; то ж віримо й сподіваємось. Однак не просто віримо, але й активно допомагаємо – задня нашої спільної перемоги!


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: