Огляди Статті 18.08.2022 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Dongfeng E11K: новий електрокар за $20 тис.? Так, ось він!

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Минулого року ми вже розповідали про китайські електромобілі в Україні – тепер настав час переходити від теорії до практики. Першим став Volkswagen ID.4 з Китаю: сучасний і класний кросовер, але недешевий. А що, якщо розглянути доступніші варіанти? Наприклад, ось такий електромобіль Dongfeng E11K за $20 тис., що так схожий на Nissan. Спробую швидко й по суті відповісти на всі ключові питання навколо нього.

Говоримо «Dongfeng», згадуємо «Nissan»?

Дивишся на цей кузов з півколом даху, вдивляєшся в овальні фари, поглядаєш на розкосі ліхтарі – і думаєш про те, що десь вже бачив такий автомобіль. Х-а-а, та це ж компактний седан Nissan Almera G11, також відомий під ім’ям Nissan Sylphy Classic (залежно від ринку продажів). Перед нами «дитя» початку 2010-х років, що зуміло дожити до 2020-х майже в первісному дизайнерському вигляді. Але під іншим брендом – Dongfeng. І в іншому прояві – як електромобіль.

По-перше, Dongfeng E11K є седаном С-класу: довжина 4,67 м, ширина 1,7 м, висота 1,54 м, колісна база 2,7 м. По-друге, Dongfeng E11K виявляється копією моделей Nissan Almera і Nissan Sylphy Classic. У напівкруглому даху та «6-віконному» профілі комусь навіть бачиться Nissan Teana першого покоління. Натяків на Nissan і справді багато: легко можна знайти відповідні логотипи для заміни, а на самому ключі вже із заводу стоїть значок не Dongfeng, а саме Nissan.

Щоб зрозуміти суть змін Nissan-Dongfeng, потрібно добре розуміти нюанси роботи автомобільних компаній на китайському ринку. Адже для того, щоб зайти на ринок Китаю, автомобільній компанії необхідно створювати СП разом із місцевим виробником та випускати автомобілі на місці. Інакше на імпортовані готові автомобілі діють дуже високі мита. У результаті з’являються напівавтономні місцеві підприємства (у цьому разі – спільне підприємство Nissan і Dongfeng), які розпочинають не тільки випускати відомі глобальні моделі, а й періодично допрацьовують їх під запити місцевого ринку. Ось у Китай прийшов бум на електромобілі – і всі кинулися до цієї ніші, створюючи електрокари на основі того, що було під рукою. У цьому випадку під рукою опинився седан Nissan…

Що змінилося під час трансформації автомобіля Nissan на електромобіль Dongfeng? Зрозуміло, силова установка: під капотом встановлений електромотор, а знизу «оселився» тяговий акумулятор. Подібні зміни на вже готовому автомобілі завжди тягнуть за собою компромісні рішення: у цьому випадку довелося підняти рівень підлоги, що помітно для задніх пасажирів – ноги розташовані високо, ступні не поміщаються під передні сидіння. Однак велика колісна база все компенсує: ззаду гарний запас місця по довжині, ноги можна практично повністю витягнути.

Ще одна зміна стосується передньої частини салону. Якщо згадати основу у вигляді моделей Nissan, то можна сказати, що передня панель кардинально не змінилася. Але змінилася її центральна частина – фактично всю площу зайняв великий 11,5-дюймовий сенсорний дисплей, праворуч/ліворуч від якого встановлено дефлектори вентиляції. Трохи нижче розташований блок керування кліматом: незважаючи на наявність екрану, у нашому випадку використовується звичайний кондиціонер. А ще нижче – потайна ніша із USB-проводом.

Онлайн-курс "Android Developer" від robot_dreams.
Курс для всіх, хто хоче навчитися розробляти застосунки для Android з нуля, створити власний пет-проєкт для портфоліо та здобути професію, актуальну наступні 15–20 років.
Програма курсу і реєстрація

Салон такий самий округлий і «м’який», як зовнішність – не дратує. До речі, але ж реально «м’який»: верхня частина передньої панелі виконана з податливого матеріалу. Передні сидіння та задній диван схожі на затишні домашні крісла, ось тільки синтетична оббивка трохи парує влітку. У задній частині салон підлога виявляється зависокою, зате вона майже рівна. Ще однією компенсацією пасажирам виступає підлокітник із додатковою відкидною кришкою – остання вміє перетворюватися на міні-столик й виступає люком у багажник об’ємом 504 літри.

Скільки отримуєш за свої гроші?

Отже: новий електромобіль, натяки на Nissan, достатньо просторий салон, великий багажник. Що ще запропонує седан Dongfeng E11K за $20 тис.?

Про новомодні системи контролю рядності або адаптивний «круїз» можна і не згадувати. Так само, як і про світлодіодну оптику – тут просто звичайні фари. Однак не поспішайте з висновками: електромобіль Dongfeng E11K є простим, але не примітивним. Наприклад, крізь 16-дюймові колеса проглядаються дискові гальма «в коло»: і попереду, і позаду. На кузові знайшлося місце хром-декору, а на кришці багажника знайшлося місце об’єктиву камери заднього огляду. А ще мультимедійна система на базі Android: це означає, що в салоні є ще один повноцінний смартфон/планшет – з можливістю локалізації-перекладу та всім функціоналом цієї операційної системи.

 

«Простий, але не примітивний» – напевно, ключова фраза для опису комплектації електромобіля Dongfeng E11K. Тут не знайти будь-яких супер інновацій, але є все необхідне для життя. За співвідношенням самого факту електромобіля, габаритних розмірів, рівня комплектації, цей седан за $20 тис. вже виглядає непогано. Залишилося лише одне питання, але важливе…

Онлайн-курс "Android Developer" від robot_dreams.
Курс для всіх, хто хоче навчитися розробляти застосунки для Android з нуля, створити власний пет-проєкт для портфоліо та здобути професію, актуальну наступні 15–20 років.
Програма курсу і реєстрація

Як їде електромобіль Dongfeng E11K?

Неквапливо та комфортно. Якщо заглянути в технічні характеристики електромобіля Dongfeng E11K, то знайдете там вказівку потужності 100 кВт. Але якщо уважно зазирнути під капот, то побачите табличку із ще одним значенням – 45 кВт: це номінальна потужність. А я ось й гадаю: чому електромобіль непогано бере з місця, «бодрячком» розганяється до 60-70 км/год., але потім ближче до 90-100 км/год. його запал помітно стихає? Ось і розгадка! Також зазначу, що традиційно для електромобілів розгін безшовний: немає перемикань, ривків, клювання. Тому керувати у місті прискоренням цілком зручно – лінійний відгук на педаль акселератора, запасу швидкості вистачає. Однак седан Dongfeng E11K складно назвати «підкорювачем траси»: його максимальна швидкість становить лише 115 км/год., та й того досягти непросто.

Словом, добрий міський варіант. Тим паче, що менше поспішаєш – то більше звертаєш увагу на комфорт підвіски. Звісно, кожен поворот потрібно проїжджати з креном. Але кожну нерівність можна проїжджати лише з ледь помітним похитуванням: хребет скаже «дякую» навіть після цілого дня безперервних роз’їздів розбитими дорогами. Отже загалом седан Dongfeng E11K їде м’яко.

А ще потенційно Dongfeng E11K їде далеко. Адже заявлена ємність акумулятора становить 57,5 кВт*год. і цього має вистачити на 405 км пробігу. Щоправда, у комбінації приладів відсутній покажчик запасу ходу – лише стрілочний індикатор стану акумулятора. А ще відсутній перемикач режимів їзди – тому «еко»-стиль водіння безпосередньо залежить від навичок водія. З урахуванням загального комфортно-повільного характеру електромобіля Dongfeng E11K (за його кермом просто не хочеться ганяти) можна розраховувати нехай не на 405 обіцяних, але точно на 300+ цілком реальних кілометрів пробігу.

Під капотом встановлений електромотор та блок-перетворювач електроструму: все розраховано на пікову потужність 100 кВт. Однак номінальна тривала потужність електродвигуна TZ228XS005 становить 45 кВт – все це передається на редуктор й далі на передні колеса. Акумулятор типу «Літій-Іон» встановлений під днищем; частина технічних даних розкриває заводська інформаційна табличка. Зарядка – через роз’єм GB/T під люками в носі автомобіля. Стандартний порт готовий приймати 3-3,5 кВт потужності, тобто повна зарядка акумулятора триватиме 15-20 годин. Швидкі зарядки GB/T у нас майже не знайдеш, трапляються лише поодинокі станції. Панель приладів виконана у вигляді трьох вікон: по центру встановлений кольоровий дисплей, праворуч та ліворуч розташовані індикатори зі стрілками – стан АКБ та тахометр. Шкода, немає вказівника запасу ходу, що залишився. А ще немає будь-якого додаткового режиму рекуперації «B» (Brake). До речі, зверніть увагу на положення «D» і «R» на селекторі.

У результаті: новий електромобіль за $20 тис. – дитя компромісів?

Саме так, й до цього треба бути готовим. У зовнішності та салоні компроміси мінімальні: автомобіль нормально виглядає, пропонує достатній простір та рівень оснащення, має місткий багажник. У русі цих компромісів куди більше: максимальна швидкість, відсутність управління рекуперацією, ін. Однак є м’якість та комфорт підвіски. А ще є великий акумулятор. А ще (потенційно) є простота ремонту ходової частини – тут «дякуємо» спадщині Nissan за масові уніфіковані моделі.

Відчуваєте, куди вітер дме? Вибагливий покупець може навіть не поглянути на цей електромобіль. Але такий седан Dongfeng E11K пригодиться як службовий транспорт, міське таксі, або просто як варіант для пересування з мінімальними витратами між точками «А» і «Б». Чи є інші пропозиції нових електромобілів за $20 тис. із подібними габаритами та ємністю акумулятора? А ось це пропоную обговорити у коментарях!

Тест-драйв Dongfeng E11K: новий електрокар за $20 тис.? Так, ось він!

Електромобіль надано – NEXT CAR

 


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: