Огляди

Тест-драйв DS 9: анти-Camry, майже-Lexus

Тест-драйв DS 9: анти-Camry, майже-Lexus

У сегменті великих седанів поповнення, та ще й яке! Нарешті в Україні стартують продажі DS 9 – флагмана французької марки, яка робить особливий акцент на ексклюзиві та оригінальності. Однак автомобіль – це не тільки «подивитися», а й «поїздити». Як їде седан DS 9, що з прискоренням та споживанням палива, скільки коштує і хто в конкурентах? Всі відповіді будемо шукати у цьому повноформатному огляді автомобіля DS 9.

Позиціонування DS 9

Номінально DS 9 є флагманом легкової лінійки окремого бренду DS Automobiles. Але всі ми розуміємо, що початок історії DS слід шукати в історії бренду Citroen, а саме – в моделі Citroen DS 1955 року: справжня «богиня» дизайну та технологій свого часу. Та й після «великі» Citroen-и не підводили: моделі СХ, ХМ, С6 завжди були взірцем передової техніки та експресивного дизайну. Саме їх наслідує седан DS 9.

Позиціонування DS 9 слід шукати в історії «великих» Citroen-ів: перш за все згадаємо DS 1955 року. Але не тільки DS – адже з 1950-х і до початку 2000-х років ще вийшли моделі CX, XM, C6. Ось тому номінально седан DS 9 є первістком, але насправді – у нього багата історична спадщина унікальних і розкішних автомобілів.

Як їде седан DS 9

За балансом комфорту та керованості – дуже непогано їде! Автомобіль вміє бути досить комфортним і м’яким у різних нерівностях. Він може м’яко хитнути підвіскою, але ніколи не втомлює розгойдуванням. Ще б колеса трохи менше і шини товщі, щоб прибирати відчуття від дрібних нерівностей – і було б майже ідеально. У той же час: седан DS 9 несподівано чуйно реагує на кермо, він похвально спритний у поворотах, як для своїх розмірів. Низький кузов та велика ширина сприяють мінімізації кренів. Це не спорткар, але DS 9 вміє дарувати задоволення людині за кермом. При цьому він не засмутить комфортом людини на задньому сидінні.

Курс
EXCEL ДЛЯ БІЗНЕСУ
Опануйте Excel усього за 1,5 місяця і підвищуйте ефективність бізнес-процесів у себе в компанії.
РЕЄСТРУЙТЕСЯ!
exel

А ось до двигуна та коробки є претензія. Справа в тому, що двигун справно «везе» на всі свої 215 к.с. і 300 Нм, але робить це без “шляхетності” багато-літрового двигуна. Кожен розгін, кожне прискорення седана DS 9 – це перемикання на передачу вниз, обороти двигуна близько 2,5-3-4 тисяч, невеликий (але помітний) гул мотора. Якщо розганяєшся з «педаллю в підлогу», то психологічно готовий до цього – і отримуєш заповітні цифри динаміки або максимальної швидкості. Але коли їздиш у «пів-педалі», прискорюєшся в потоці та на ходу – хочеться більшої тяги з низьких обертів та менше перемикань передач.

Як на мене, то характер цього турбо-мотора і «автомата», що постійно прагне перемикань, найкраще підходять спорідненій моделі Peugeot 508. Навіть більше: між цими двома автомобілями хочеться просто взяти і поміняти мотори. Уявіть собі – встановити під капот DS 9 відомий 2-літровий 180-сильний турбодизель. Нехай навіть номінально потужності менші, але тяги в середньому діапазоні оборотів більші і економічність краща – так можна було б отримати ідеальний «експрес для траси»: швидкий, але не різкий. Нажаль, турбодизель для DS 9 не пропонується. А ось що пропонується для DS 9, так це відразу дві PHEV-версії даної моделі. Втім, техніку гібридів розберемо нижче. А поки що повернемося до нашого тестового автомобіля.

Оригінальний, неформатний, цікавий дизайн – і цікаві їздові навички. Тут гарний баланс шасі, але під капот DS 9 проситься більший мотор. Хоча, на честь 1,6-літрового «турбо», він відпрацьовує обіцяну потужність і динаміку.

Бренд DS Automobiles завжди приділяв багато уваги оздобленню салону, це один із фірмових «пунктиків». І ясно, що для свого флагманського седана DS 9, компанія не пошкодувала навичок: тут і шкіра з особливим «мармуровим» забарвленням, і фактурне перламутрове прострочування, і численні кнопки-ромби, і фірмовий «ремінець годинника» на сидіннях. Звичайно, в такому розмаїтті матеріалів та форм можна загубитися. Наприклад, кнопки скло-підіймачів знаходяться поруч із селектором «автомата»: це вже звичайно для різних моделей DS, але дивує людей, які вперше знайомляться з автомобілем. Зате ці клавіші мають металізоване оздоблення і дають відчуття дорогої речі. А ось ще приклад: практично все управління другорядними функціями зібрано всередині сенсорного дисплея – постійно його торкаєшся. Але оформлення меню виконано красиво, а покриття дисплея наче підвищує контрастність зображення. І так у кожній дрібниці, у кожній деталі бачиш високий рівень.

Седан DS 9 – один з тих рідкісних випадків, коли задня частина салону виявляється не менш важлива, ніж передня. І він не підкачав: велика колісна база забезпечила завидний простір, сидіння встановлено з вдалим нахилом спинки, а розвинені підголівники реально «обіймають» голову. Передбачені підігріви та вентиляція сидінь, а поряд із дефлекторами знайшлося місце і для блоку керування «кліматом». Ось тільки прокол: це не окрема третя зона «клімату», а саме додатковий блок, який керує загальною кліматичною системою салону. А ще бракує сонцезахисних шторок, відсутня можливість керування аудіо-системою. І ось коли вже почав зараховувати мінуси автомобілю, він дістає свою козирну карту: масаж на спинках задніх сидінь. У результаті – автомобіль DS 9 однаково гарний як для водія-власника на передньому сидінні, так і для пасажира-боса на задньому сидінні: седан DS 9 підходить під різні сценарії використання.

Відмінний простір і ще краща якість матеріалів: суцільно шкіра, м’які поверхні, майстерний декор. Нехай любителі традицій знову скажуть «перегнули», але цей салон одразу визначає автомобіль, як DS – таке не сплутаєш! А ось кроссовер DS 7 та седан DS 9 спереду сплутати можна; але не ззаду – седан дає «легкову» посадку з витягнутими ногами, сидіння з підігрівом та вентиляцією, масаж спини. Багажник (510 л) має електропривод кришки.

Чи є інновації у моделі DS 9

Основою седана DS 9 є платформа ЕМР2, яка зустрічається на багатьох автомобілях Peugeot, Citroen, Opel. Але статус моделі просто зобов’язує мати щось особливе в конструкції. Наприклад, автомобіль DS 9 виділяється найбільшою колісною базою серед усіх легкових моделей на платформі ЕМР2. Також тут використано повністю незалежні підвіски, хоча компактні моделі на даній платформі мають напівнезалежну задню підвіску. Під капотом тестового автомобіля встановлений бензиновий двигун 215-сильний двигун PureTech у парі із сучасним 8-ступінчатим «автоматом» ЕАТ8.

Головне в даному випадку, наголошувати на потужності. А не на тому, що вона знімається з 1,6-літрового 4-циліндрового турбо-мотора, що веде свою історію від моторів серії THP (або ЕР6 з різними добавками-кодами). До честі французів, вони не покинули цей двигун, а продовжували його модернізувати – у сучасних версіях двигуна «дитячі хвороби» мали остаточно піти, залишивши тільки високу потужність і крутний момент на рівні атмосферної 3-літрової «шістки». На основі цього двигуна побудовані й PHEV-гібриди, яких для моделі DS 9 запропоновано одразу два: потужність 250-360 к.с., передній або повний привод, запас ходу 40-50 км на електроприводі. Плюс, напевно, гібридний «бонус» може додати плавності у прискореннях. Сподіваємося, згодом PHEV-версії DS 9 приїдуть і до України.

Седан DS 9 побудований на основі платформи EMP2, але зі збільшеною колісною базою та повністю незалежними підвісками. Під капотом встановлений 4-циліндровий бензиновий двигун у виконанні PureTech 215 – це 215 к.с. потужності та 300 Нм моменту. Техніка сучасна, але не революційна. Набагато більше цікавих пунктів знаходиться в переліку оснащення.

Ціна автомобіля DS 9 та його конкуренти

Для потенційних покупців автомобіля DS 9 все просто: одна модель, один мотор (1.6 PureTech 215), одна трансмісія (8-ступеневий «автомат»), одна комплектація (Opera).

Але сама комплектація аж ніяк не проста: фари DS ACTIVE LED VISION, адаптивне дальнє світло, годинник BRM R180, сидіння водія та переднього пасажира з електроприводом налаштувань та масажем, адаптивний круїз-контроль, асистент контролю «сліпих зон» дзеркал, утримання в смузі руху Line Positioning Assist, подвійні ламіновані бокові стекла, 2-зонний «клімат», камера 360 та автоматичний асистент паркування DS PARK PILOT, сенсорний 12-дюймовий дисплей, ін. Ціна DS 9 1.6 PureTech 215 Opera – від 1,685 млн. грн. або $40 тис.

Автомобіль DS 9 у виконанні Opera пропонує активні фари, центральний 12-дюймовий дисплей та панель приладів на основі 12,3-дюймового монітора, безліч систем безпеки. Вибору інших моторів/комплектацій в Україні немає, але можна замовити деякі опції. Наприклад, в тестовому автомобілі опційно було додано наступне: система нічного бачення DS NIGHT VISION (бачить вперед на 100 м і подає попереджувальний сигнал), аудіо FOCAL ELECTRA (13 динаміків і сабвуфер), пакет DS Lounge (задні сидіння з масажем, вентиляцією). Ціна тестового автомобіля з урахуванням опцій складає близько 1,9 млн. грн. або $45 тис.

Що можуть запропонувати конкуренти? І взагалі – кого вважати конкурентом? При таких габаритах, просторі салону, ціні $40-45 тис., конкурентами виглядають максимальні версії Toyota Camry або Mazda6. При цьому Toyota пропонує більш економічний гібрид і комфортну підвіску, Mazda акцентує увагу на потужності та драйверських якостях. Плюс обидва автомобілі добре відомі на ринку – а це означає легкий та вигідний перепродаж з часом.

Начебто все правильно. Але «ні». Тому що історія DS 9 – це історія про оригінальність та ексклюзив, це історія про спробу виділиться на тлі звичного. А тому в конкуренти швидше можна записати, наприклад, Volkswagen Arteon – ось тільки цінник $40-45 тис. виходить лише на базову версію, яка поступиться DS 9 за рівнем обладнання. І ще: «німець» більше орієнтовані під водія, люди позаду там явно лише пасажири.

Але є ще один автомобіль, який дуже близький до седана DS 9 за своєю ідеологією – це Lexus ES 250. Його власник може їздити як за кермом, так і на задньому сидінні. Тут гарний комфорт підвіски та простір салону. Акцент не стільки на потужності, скільки на високому рівні оснащення, якісному оздобленні, неформатному дизайні. Проблема для DS 9 у тому, що (по-перше) бренд Lexus вже добре відомий на ринку і (по-друге) існує Lexus ES 350 для тих покупців, хто хоче отримати більше потужності та готовий за це платити.

Головний плюс DS 9 у тому, що за прайс максимальних версій Toyota Camry і Mazda6, цей автомобіль вже тягне на конкуренцію з Lexus ES 250 (але не ES 350): такі автомобілі купують, щоб виділитися. Схожий яскравий варіант серед «німців» – Volkswagen Arteon; але він явно орієнтований на водія та фанатів технологій.

Споживання палива DS 9 та утримання автомобіля

У місті автомобіль споживає 10-11 літрів палива на 100 км. шляху. Однак цей рівень помітно змінюється залежно від умов руху: при плавній їзді та порожніх дорогах – іноді можна отримати «нижче 9 літрів», за динамічного стилю їзди та/або заторів – виходить «12+ літрів» на 100 км шляху. На трасі при швидкості 80-90 км/год. споживання палива дорівнює 5,5 л на 100 км, при швидкості 100-120 км/год. – показник зростає до 6,5-7 л на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль становить два роки без обмеження пробігу. Сервісне обслуговування необхідно проводити кожні 20 тис. км або щорічно. Вартість стандартного ТО дорівнює 6,4 тис. грн., розширене ТО коштує 8-10,4 тис. грн. Ціни на автомобілі та технічне обслуговування вказані станом на вересень 2022 року.

У результаті: що таке DS 9 для світу та України?

З автомобілем DS 9 все так само непросто, як з його дизайном або салоном. Якщо говорити конкретно, то зауваження є лише до зв’язки «мотор/коробка», та й то – швидше постає питання не заміни цієї парочки, а питання розширення доступних варіантів силових агрегатів. Але якщо говорити глобально, то значно важливіше зауваження – самовизначення бренду DS, особливо для України. Грати на рівні німецької трійки зовсім непросто, особливо роблячи ставку на поняття ексклюзиву, розкоші, унікальності.

Однак є щонайменше один бренд, кому вдалося подібне – це Lexus. Скільки років минуло з моменту запуску бренду до його світового визнання? Як на мене, минуло 10-15-20 років. Сьогодні бренд DS Automobiles відзначає першу «десятку» і вже досяг чималого: повного відділення від Citroen, створення оригінальних моделей, використання передових технологій PSA Stellantis. Однак потрібен ще час. Щоб люди побачили, запам’ятали, оцінили, повірили. Разом із вірою в автомобілі – прийде і збільшення продажів, і розширення дилерської мережі, і гарна ліквідність на вторинному ринку.

Лірика закінчилася; тепер підсумки на тему, що являє собою DS 9. Це автомобіль, який йде наперекір усталеним правилам класу: дизайн, салон, техніка. Це автомобіль, що дає максимум оригінальності. Це автомобіль для тих, хто сміливо заявляє своє «я». При цьому він коштує адекватних грошей. Якщо ви повірили в бренд DS Automobiles, повірили в його ідеологію та цінності, то седан DS 9 – це чудовий кандидат на покупку. А якщо ні – то це лише питання часу.

Плюси:

Максимально оригінальний дизайн – зовні та всередині

Висока якість оздоблювальних матеріалів та відмінна комплектація

Хороший – як для водія, так і для заднього пасажира

Мінуси:

Немає вибору інших версій – а хотілося б отримати чи дизель, чи гібрид

Загалом перспективи та самовизначення бренду DS – йому ще потрібен час

Тест-драйв DS 9: анти-Camry, майже-Lexus

Технічні характеристики DS 9 1.6 PureTech 215 8АТ

Кузов – седан, 4 двері, 5 місць

Габарити – 4,93 х 1,855 х 1,46 м

Колісна база – 2,895 м

Багажник – 510 л (5 місць)

Вантажопідйомність – 535 кг

Мінімальна споряджена маса – 1540 кг

Двигун – бензиновий турбомотор R4 1,6л

Потужність – 215 л.с. при 5500 об/хв.

Крутний момент – 300 Нм при 2000 об/хв.

Привод – передній привод

Трансмісія – 8-ст. «автомат» (класична гідромеханічна АКПП)

Динаміка 0-100 км/год. – 8,7 с

Максимальна швидкість – 246 км/год.

Витрата паспортна, місто – 10,2 л на 100 км.

Витрата паспортна, траса – 5,8 л на 100 км.

Шини тестового автомобіля – Michelin Pilot Sport 4 235/45R19

Мінімальна ціна автомобіля – від 1,685 млн. грн. або близько $40 тис.

Автомобіль надано – DS Automobiles


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: