Огляди Статті 13.07.2022 о 12:00 comment views icon

Тест-драйв Volkswagen ID.4 Crozz: більше, ніж ви очікуєте

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Нарешті вдалося детально познайомитися з електричним кросовером Volkswagen ID.4 – розбираємо техніку, зовнішність і салон, манери на дорозі. А все для того, щоб переконатись: цей електромобіль вміє дарувати більше, ніж від нього очікуєш. І ось чому…

Перший MEB-кросовер від Volkswagen

Колись ми вже розповідали про модель Volkswagen ID.3 – компактний електричний хетчбек та первісток, побудований на платформі MEB, спеціально створеній під електромобілі. Серед особливостей цієї платформи можна виділити велику колісну базу, модульні акумулятори (змінюється розмір і ємність), можливість встановлення електромотора тільки ззаду або додатково спереду – так реалізується повний привід. Плюс незалежні підвіска: спереду МакФерсон та ззаду 5-важільна.

Здається, все знайоме. Але в чому тоді відмінності? По-перше, відмінності у розмірах. Електричний кросовер Volkswagen ID.4 куди більший за «трійку»: довжина 4,58 м, ширина 1,85 м, висота 1,63 м. А ось колісна база розміром 2,765 м ідентична для двох моделей. По-друге, відмінності у просторі салону та обсязі багажника – про це розповім і покажу нижче. По-третє, гамма версій: можливий не тільки задній, але й повний привід, а великий акумулятор з реально-доступною ємністю 77 кВт*год (номінально заявлено 82 кВт*год) пропонується вже починаючи із середніх комплектацій електромобіля Volkswagen ID.4.

Електричний кросовер Volkswagen ID.4 у деталях: платформа MEB, акумулятор на 55 або 77 кВтг, задній або повний привід. Для приводу задніх коліс використовується електродвигун типу PSM (Permanently Synchronous Motor, синхронний). Для приводу передніх коліс додатково встановлюється електромотор ASM (Asynchronous Motor, асинхронний). Особливість платформи МЕВ – задні барабанні гальма і дуже «довге» кермо, близько 3,5 обертів від упору до упору. Для знайомства з моделлю Volkswagen ID.4 до рук потрапила версія із заднім приводом (150 кВт, 204 л.с., 310 Нм) та великим акумулятором. Здається, що все схоже на Volkswagen ID.3 Pro S Max. Проте є нюанси…

Такі різні Volkswagen ID.4: версії для Китаю

Цікаво, що саме кросовер Volkswagen ID.4 став першою «глобальною» моделлю лінійки ID – він продається не лише в Європі, а й у США та Китаї. У останньому випадку ще й виробництво організовано вдома, причому двома заводами. Тому на ринку представлено відразу два електромобілі: Volkswagen ID.4 X (спільне виробництво VW-SAIC) та Volkswagen ID.4 Crozz (спільне виробництво VW-FAW).

Причому перший додатково виділяється оригінальними фарами і ліхтарями, а також власними бамперами, через що дещо збільшилися розміри (наприклад, довжина 4,61 м). А ось версія Volkswagen ID.4 Crozz є майже повною копією «європейця»: дизайн, розміри, техніка. Майже повна копія, але все ж таки не ідентична – в китайських електромобілях використовується оригінальний акумулятор з номінальною ємністю 84,8 кВт*год. Тому обіцяні 520 км запасу ходу (WLTP) у цьому випадку виглядають, чи не більш реальними, ніж для «європейця».

Онлайн-курс Pyton від Powercode academy.
Опануйте PYTHON з нуля та майте проект у своєму портфоліо вже через 4 місяця.
Приєднатися

Однак у «китайців» є й малоприємні нюанси – власні зарядні порти формату GB/T: якщо із зарядкою змінним струмом (АС, заявлена потужність до 7,4 кВт для китайської версії) ще можна вирішити питання за допомогою перехідників, то заряджання постійним струмом (DC, потужність до 125 кВт) вже вимагає певної вправності. І справа навіть не в перехідниках з одного типу порту на інший, а в різних протоколах спілкування зарядної станції та електромобіля. Тому потрібні не просто оригінальні розетки під китайців, а окремі зарядні станції. Такі в Україні вже є, та їх мало. Відверто казати, перехідник від звичних «швидких зарядок» на формат GB/T теж є – тільки коштує він $2000-2200 (тому, що там не тільки дроти, але й «мізки»). Та й той ще треба пошукати…

Китайська версія Volkswagen ID.4 Crozz візуально нічим не відрізняється від європейського кросовера, крім пари написів по кузову. Всередині – збільшений акумулятор та власні зарядні порти.

За кермом: у салоні та на дорозі

Салон починається із місця водія. Хороше крісло з комбінованою оббивкою (тканина та еко-шкіра), відоме Volkswagen-кермо з сенсорними кнопками, відома ID-«приборка», яка встановлена на рульовій колонці. Знову починаєш згадувати Volkswagen ID.3, але тут же звертаєш увагу на передню панель: додали кілька декоративних планок, зробили переходи між «шарами» панелі – і ось салон вже виглядає куди ошатніше, цікавіше, дорожче, ніж у «трійки».

А ще салон не тільки виглядає, а й реально сприймається просторіше: дякуючи і світлим оздоблювальним матеріалам, і збільшеним габаритам кузова. Спереду це сприймаєш як належне: повно-розмірні сидіння, широка передня панель, велике лобове скло, продумана центральна консоль між кріслами – все працює на відчуття простору та зручності.

Та й задню частину хочеться окремо похвалити: тут великі двері з широким кутом відкривання, рівна підлога і великий запас місця для колін, вентиляція і порти для зарядки смартфону. До речі, порівнюючи Volkswagen ID.4 з електромобілем SKODA Enyaq зазначу: якщо «чех» пропонував більш легкову посадку з витягнутими ногами, то у випадку ID.4 посадка вище, у SUV-стилі. І з багажником все добре – він великий (від 543 до 1575 літрів), правильно-прямокутний, з електроприводом кришки, плюс є потайна шина під дріб’язок.

Онлайн-курс Pyton від Powercode academy.
Опануйте PYTHON з нуля та майте проект у своєму портфоліо вже через 4 місяця.
Приєднатися

Головне, що хочеться сказати про салон – це не «китаєць», а це «Volkswagen, зібраний у Китаї»: якість матеріалів на рівні, як і загальна ергономіка. Органів управління небагато, все під рукою та логічно опрацьовано. Окрім, мабуть, блоку керування скло-підіймачами: дарма заощадили пару кнопок для задніх дверей. А ще, на жаль, мультимедіа має лише англійську або китайську мову. Однак плюсів набагато більше: зручні сидіння спереду, продумана центральна консоль, гарний простір ззаду, опрацьований багажник. Приладова дошка є невеликим 5-дюймовим дисплеєм, по центру передньої панелі встановлюється ще один – з діагоналлю 10 або 12 дюймів (залежно від комплектації).

Якщо салон починається з місця водія, то драйв починається з селектора під кермом: невеликим похитуванням вибираємо позицію «D» або «B» і вперед. Стартуєш м’яко, причому у всіх сенсах. Часом є відчуття, що із заявлених 204 л.с. «на роботу» вийшло тільки 170-180: розгін неквапливий, але безшовний – традиційно для електромобілів. А ще слово «м’яко» стосувалося підвіски: вона добре й тихо ковтає нерівності, не пропускає в салон дорожні неприємності. Так просто приємно катати у справах.

Але ж можна й «підігріти». Якщо вибрати спортивний режим руху, то й потужності додається (ось тепер вірю в 204 л.с.!), і реакції на педаль акселератора загострюються, і підвіска стає трохи жорсткішою. Електромобіль Volkswagen ID.4 ще не перетворюється на свою GTX-версію, але все-таки сповна відпрацьовує натискання кнопки «спорт»-режиму. До речі, вибір різних режимів руху також впливає на інтенсивність рекуперації: від майже нейтрального кочення в «комфорті» до помітного уповільнення в «спорті».

Лише один перемикач, який задає напрям руху (вперед/назад) і звичайний режим «D» або режим підвищеної рекуперації «В». Плюс можна вибрати встановлені їздові налаштування, або створити свій профіль – все це помітно позначається на поведінці електромобіля. Загальне враження: гарний комфорт та тиша (навіть за мірками електрокарів), цілком достатня динаміка. Даний електромобіль був представлений із заднім приводом та одним електродвигуном на 150 кВт (204 к.с.), але якщо під капот «поселити» ще один електромотор, то сумарна потужність сягне 220 кВт або майже 300 к.с.

У результаті: воно того варте?

Саме цей кросовер, який став героєм статті, оцінений $43,5 тис. – і кожен сам вільний вирішувати для себе: чи варто воно того чи ні. Особисто моя думка про електромобілі Volkswagen ID.4 знайшла вже своє відображення в заголовку статті – цей електромобіль дає більше, ніж від нього очікуєш спочатку.

Адже тут чимало переваг: великий акумулятор, зручний формат «кросовера» (хай навіть моно-привід), просторий салон, сучасне оснащення, комфорт та тиша у русі. Іноді одного-двох ключових якостей з перерахованого вище списку буде достатньо для того, щоб схилити вибір до певної моделі. А тут таких пунктів одночасно кілька. У результаті електромобіль Volkswagen ID.4 вміє приємно здивувати і залишається в пам’яті позитивною особистістю.

Електромобіль надано – NEXT CAR

 

Триває конкурс авторів ІТС. Напиши статтю про розвиток ігор, геймінг та ігрові девайси та вигравай професійне ігрове кермо Logitech G923 Racing Wheel, або одну з низькопрофільних ігрових клавіатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: