Огляди Ігри 20.11.2025 comment views icon

Зона, яка розквітла. Погляд на S.T.A.L.K.E.R. 2 у версії для PlayStation 5 через рік

author avatar

Павло Чуйкін

Заступник головного редактора, керівник відділу оглядів

Півтора року тому я писав як лежав на дивані та грав у «Сталкерів» PlayStation 5. Тепер на дворі листопад 2025-го. Сидячи на канапі з геймпадом DualSense у руках, я спостерігав, як на моїй улюбленій консолі завантажується “S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля”. Рік тому я писав про реліз цієї гри на Xbox та ПК і тоді це був не технічний кошмар, але стан гри точно зарубав комусь радість від повернення у Зону. Але сьогодні це не просто порт, а те, чим ця гра мала стати з самого початку.

Версія “S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля” на PlayStation 5 включає 12 місяців титанічної праці розробників. Плюс маємо патч 1.7, який додав багато цікавинок. А ще є унікальні можливості, що надає їй PS5. Я запустив гру, відчув вібрацію DualSense, почув тріск лічильника Гейгера прямо з динаміка контролера і зрозумів, що ось тепер це саме той проєкт, на який ми всі чекали майже два десятиліття.

Як це було у 2024

20 листопада 2024 року GSC Game World випустила “S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля” на Xbox та ПК, і це був складний запуск. Звичайно, гра була чудова, я писав, що ми чекали не дарма, і не відмовляюся від своїх слів, але роботи та доопрацювань для розробників тут було багацько. Ба більше, я знаю, що навіть деякі найвідданіші фанати тоді ламали голови, чи варто було взагалі випускати гру в такому стані. Але студія не здалася і працюючи в умовах повномасштабної війни, розробники випускали патч за патчем, поступово виправляючи помилки та додаючи функції, які мали бути з першого дня.

Почнемо з найболючішого — продуктивності. Деякі тестувальники та гравці фіксували моменти, коли на Xbox Series X гра повністю зависала на декілька секунд при вході у великі локації. На ПК ситуація була не кращою, і навіть з найпотужнішими відеокартами гравці страждали від нестабільної частоти кадрів та «заїкань».

Геймери також стикалися з квестами, які не можна було завершити через зламані скрипти, постійними вильотами на робочий стіл, проблемами з текстурами та відсутністю базових візуальних елементів, як-от тіней від ліхтарика.

Розчаруванням стала й система A-Life 2.0, яка мала зробити світ живим і непередбачуваним. GSC обіцяла революційну симуляцію, де NPC та мутанти живуть своїм життям незалежно від гравця, воюють за території та створюють унікальні випадкові події. На релізі цього не було. Замість живого світу ми отримали реактивне середовище, де вороги та монстри просто з’являлися прямо за спиною гравця. Ніякої офлайн-симуляції. Ніяких битв між фракціями за межами поля зору.

Економіка гри також була зламана. Ремонт спорядження коштував стільки, що легше було купити нове. Нагороди за квести були мізерними, а полювання на мутантів абсолютно безглуздим заняттям. Химери та кровососи були майже невмирущими, але не давали жодного луту. Ви витрачали десять магазинів на вбивство якоїсь тварюки, на додачу половину здоров’я та аптечок, а в підсумку отримували нічого. Просто труп без луту.

Усе це і навіть більше ловив і я під час свого проходження, але загалом мушу сказати, що це не дуже сильно зіпсувало мені враження від гри. Проте проблема існувала, розробники її визнали і почали працювати над нею.

Також важливо розуміти, що усі ці нюанси особисто я бачу зараз, з осені 2025 року, коли вже граю через рік після релізу, згадую, дивлюся відгуки гравців, аналізую та пишу ці рядки. Але тоді мені було майже все одно, бо я кайфував від чудової гри. І все ж таки наш довгоочікуваний S.T.A.L.K.E.R. 2 можна було зробити ще кращим і добре, що це сталося хоча б через рік.

Як S.T.A.L.K.E.R. 2 грається на PlayStation 5

Версія для PS5 не є простим портом гри з кращою стабільністю. Це ретельно адаптований продукт, що використовує унікальні можливості консолі Sony для створення максимального рівня занурення.

Інтеграція з контролером DualSense зроблена настільки майстерно, що, напевно, змінює сприйняття гри. Адаптивні тригери геймпада дають двоступеневий опір, адже легкий хід імітує прицілювання, а сильніший постріл. Кожна зброя дійсно має унікальне відчуття. Наприклад, АК-74 натискається жорсткіше, ніж легкий пістолет, а рушниця вимагає дійсно потужного зусилля. Це не просто вібрація, а реальне, майже фізичне відчуття зброї у ваших руках.

Тактильна вібрація DualSense також передає унікальну віддачу від кожного виду зброї, вібрації від кроків мутанта, що наближається, гул аномалій, коли ви підходите занадто близько, удари та вибухи. І все це з неймовірною точністю.

З динаміка контролера лунають радіопереговори сталкерів і тріск лічильника Гейгера, коли ви наближаєтесь до радіоактивної зони. Також ви почуєте сигнали сканера артефактів під час пошуку чи статичний шум, коли входите в аномалію. Усе це створює неймовірний ефект просторового аудіо, адже звуки йдуть не тільки не з телевізора чи монітора, а з геймпада у ваших руках, що точно посилює відчуття присутності.

А ще тут є технологія Tempest 3D Audio, яка дозволяє точно визначати напрямок звуків. Ви чуєте, звідки доносяться постріли, де гарчить мутант та у якому напрямку працює викид. Це не просто приємний бонус, а дуже корисний інструмент виживання.

Тепер трохи про сам ігролад та відчуття від нього на PlayStation 5. Проте останнє вже актуально для усіх гравців.

Нагадую, що “S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля” стоїть на трьох китах: шутер від першої особи з реалістичною стрільбою, атмосферне занурення та виживання. Перестрілки тут все ще напружені та безжальні, а кожна куля має значення. Також варто пам’ятати, що ви не супергерой, тому кілька влучних пострілів, і вас немає. А ще часто проєкт відіграє роль не простого шутера, а залізає на поле ігор у жанрі survival horror. Тут є темні підземелля, де ви чуєте лише своє дихання та тріск радіації, несподівані зустрічі з мутантами та постійне відчуття небезпеки.

А головне, що завдяки патчу 1.7, світ S.T.A.L.K.E.R. 2 тепер справді живий. Під час дослідження ви можете натрапити на караван торговців, який рухається між базами, або на загін мисливців за артефактами, які шукають скарби в аномаліях. Ви зустрінете групу бандитів, що намагається захопити блокпост «Свободи», чи зграю мутантів, яка полює на сталкерів. Усі ці події нарешті відбуваються незалежно від вас і продовжать відбуватися далі. Тільки якщо ви втрутитеся, то ситуація піде по одному шляху, а якщо ні — по іншому. Ось і все. Світ S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl нарешті не чекає на гравця, а живе своїм життям.

Графіка та продуктивність

S.T.A.L.K.E.R. 2 на Unreal Engine 5 є візуально вражаючою, але технічно проблемною та вимогливою грою. Думаю це актуально навіть після року оптимізацій.

У версії гри на PlayStation 5 доступні два класичні режими. Режим «Якість» дає стабільні 30 FPS з покращеною графікою, а режим «Продуктивність» націлений на 60 FPS, але рідко досягає цільових 60 кадрів. Зазвичай я граю в режимі «Якість» і взагалі не відчуваю додаткових кадрів. Саме тому кажу, що це кращий вибір для більшості гравців. Але у випадку S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl все рекомендую грати в режимі продуктивності, бо навіть на консолі різниця між 30 та умовними 60 кадрами в цій грі має критичне значення.

В режимі «Якість» відчувається желейність та якийсь ігроладний дискомфорт. Усе те, що часто відчувають ПК-гравці. Не знаю як, але усе це дивним чином розробники перенесли й на консоль. По самій картинці різниці ви не відчуєте, тим паче з дивана на відстані кількох метрів. Також я підходив ближче і майже не помічав різниці окрім певного зменшення деталізації невеликих об’єктів по краях зони огляду.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl на PlayStation 5 виглядає круто. Звісно, ПК-пани скажуть, що це рівень середніх, максимум високих налаштувань на комп’ютерах і матимуть рацію, але картинка прикольна, деталізована та атмосферна. Фотореалістична Зона з детальними текстурами приголомшує навіть на «слабкій» консолі. Тут вражаюче небо та динамічна погода, атмосферне освітлення, детальна анімація персонажів та мутантів.

А для власників PS5 Pro розробники навіть обіцяють покращену якість та роздільну здатність тіней, якісніше глобальне освітлення, кращі віддзеркалення, детальніший об’ємний туман та хмари. А ще можливість нативного 4K при 60 FPS, що вже дуже круто.

Замість висновків

Рік тому “S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля” була грою з величезним потенціалом, поганим технічним станом та деякими недоопрацьованими геймплейними моментами. Сьогодні, також і на PlayStation 5, це найповніша та найкраща версія цієї амбітної пригоди.

Але, звісно це не ідеальний продукт. Технічні проблеми все ще є, а складність відлякує багатьох. Попри це, S.T.A.L.K.E.R. 2 має те, чого бракує більшості сучасних AAA-ігор — справжню душу, яку здається відчуває кожен, хто певний час.

Саму ж версію S.T.A.L.K.E.R. 2 для PlayStation 5 точно не можна назвати просто портом. Це остаточна версія, що увібрала в себе рік титанічної праці розробників та покращила враження гравців завдяки фірмовим технологіям японської консолі. Це гра, яка нарешті заслуговує на увагу усіх геймерів. Це гра, що пройшла складний шлях спокути і змогла реалізувати свій величезний потенціал. Тому Зона чекає на тебе, сталкере. І тепер вона готова.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: