Повністю електричний літак NASA X-57 Maxwell, який здавався досить перспективним технологічно, так і не здійснить свій перший політ — NASA підтвердила завершення роботи над проєктом до кінця вересня 2023 року та скасувала раніше анонсовані перші льотні випробування.
Стисло про X-57 Maxwell
X-57 Maxwell — експериментальний електричний літак NASA на базі легкого італійського двомоторника Tecnam P2006T. Проєкт, який є частиною більших зусиль з досягнення вуглецевої нейтральності в авіації до 2050 року, почався у 2016 році. Його основна мета полягала в отриманні необхідних знань щодо конструкції літальних апаратів на електричній тязі та узгодження їхньої льотної придатності з регуляторами. За час роботи над проєктом команда інженерів провела низку успішних випробувань та розглядала модифіковану конструкцію з подовженим крилом та 14 електромоторами на передньому краї.
Що у підсумку
Щодо скасування запланованого раніше першого польоту, під кінець команда зіткнулася з низкою проблем, які впливають на безпеку польоту — зокрема, згадуються механічні недоліки, виявлені на пізньому етапі, та відсутність критично важливих компонентів, необхідних для подальшої розробки. Термін експлуатації літака добігає кінця і досягти прийнятних умов польоту, вклавшись у затверджений графік, є неможливим. В NASA повідомили, що фахівці з авіаційної справи засвоїли “сотні” цінних уроків та відзначилися низкою інноваційних розробок в різних сферах, починаючи від акумуляторних технологій і закінчуючи системою круїз-контролю.


В NASA окремо назвали ключові досягнення команди інженерів X-57 Maxwell — стійкі до перегрівання літій-іонні акумулятори, контролери живлення для авіаційних електромоторів на основі карбідокремнієвих транзисторів та механізм захисту від електромагнітних перешкод, що впливають на бортові системи літака.
Головна мета команди X-57 фактично зводилася до створення не робочого прототипу, а тестової платформи для відпрацювання технологій і методів проєктування. І можна вважати, що з цим команда впоралася, задокументувавши технологічні прогалини та способи їх усунення, щоб зацікавлені гравці могли якомога швидше скористатися цим досвідом. Після завершення основної роботи у вересні команда ще кілька місяців готуватиме всі матеріали з технічними деталями для публікації у відкритому доступі.
Ця інформація вже вплинула та продовжить впливати на розвиток передових підходів до сертифікації електричних силових установок у галузі електричних літаків, яка тільки зароджується. Серед інших цікавих експериментальних проєктів першим на думку спадає електричний літак Rolls-Royce, який раніше відзначився низкою рекордів, зокрема й розгоном до 623 км/год.
Электросамолет Rolls-Royce установил мировой рекорд, разогнавшись до 623 км/ч [Видео]
Favbet Tech – це ІТ-компанія зі 100% украінською ДНК, що створює досконалі сервіси для iGaming і Betting з використанням передових технологіи та надає доступ до них. Favbet Tech розробляє інноваційне програмне забезпечення через складну багатокомпонентну платформу, яка здатна витримувати величезні навантаження та створювати унікальний досвід для гравців.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: