
В Україні офіційно запрацювали нові правила, які дозволяють мобільним операторам блокувати спам-номери.
З 2 жовтня абоненти Vodafone, Kyivstar і lifecell отримали можливість самостійно скаржитися на різноманітний спам: від шкіл англійської до “вигідних кредитів”. Мінцифра пояснила, що тепер користувачі мають кілька варіантів дій, щоб позбутися рекламних дзвінків, на які вони не давали згоди. Перший — повідомити про спам-номер своєму оператору.
- Vodafone: у застосунку або за номером 111 чи 0 800 400 111 (в Україні) / +38 050 400 111 (у роумінгу).
- Kyivstar: у застосунку або за номером 466 чи 0 800 300 466 (в Україні) / *105466# (у роумінгу).
- Lifecell: у застосунку або за номером 5433 чи 0 800 20 5433 (в Україні) / +38 063 5433 111 (у роумінгу).
Згідно з постановою Кабміну № 761, другий варіант — надіслати скаргу про спам на урядову гарячу лінію 1545. Третій — звернутися до НКЕК через форму на сайті регулятора. Після скарги оператор перевіряє номер. Якщо він відповідає щонайменше двом критеріям, його блокують. Ось частина цих критеріїв:
- виклики здійснюються без комунікації;
- середня тривалість дзвінків за тиждень менш як 60 секунд;
- понад половина дзвінків іде на різні номери;
- на номер неможливо передзвонити;
- під час виклику чути записане повідомлення;
- є скарги від абонентів, зокрема на спам;
- номер використовують лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.
Нові правила націлені на те, щоб зменшити нав’язливу рекламу та шахрайство. Стосовно подібної заборони заговорили ще наприкінці 2024 року. Тоді Верховна Рада запропонувала заборонити “небажані дзвінки” та зобов’язати операторів розкривати дані тих, хто їх здійснює.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: