Новини ШІ 03.12.2025 comment views icon

ChatGPT ходить за покупками: кількість звернень з чату до торгівельних платформ зросла на 28% за рік

author avatar

Андрій Шадрін

Автор новин

ChatGPT ходить за покупками: кількість звернень з чату до торгівельних платформ зросла на 28% за рік
Depositphotos

Згідно з новим аналізом провайдера аналітики мобільних застосунків Apptopia, переходи з ChatGPT до мобільних застосунків ритейлерів зросли на 28% рік до року під час “чорноп’ятничного” періоду, який тривав від Дня подяки у четвер до неділі.

Нові дані свідчать про зростання впливу ChatGPT як джерела переходів на сайти електронної комерції, але також показують, наскільки невелика його частка на цьому ринку зараз. Втім, використання ChatGPT може приносити менше користі малим продавцям, водночас зміцнюючи позиції гігантів електронної комерції Amazon і Walmart. Цього року частка Amazon у переходах з ChatGPT зросла до 54% — проти 40,5% у 2024-му. Частка Walmart також збільшилася: з 2,7% торік до 14,9% зараз.

Дані були зібрані серед американської панелі користувачів Apptopia, що ґрунтується на реальній поведінці споживачів на мобільних пристроях. Оскільки це не дані першої сторони, показники є лише оцінками. Для цього аналізу компанія визначила “реферальну сесію” як сеанс у роздрібному застосунку, що починався безпосередньо після (протягом 30 секунд) сесії в ChatGPT.

Попри різкий стрибок порівняно з 2024 роком, використання споживачами AI-чатботів для пошуку вигідних пропозицій все ще становить невелику частку загального ринку переходів, зазначили в Apptopia. Торік частка переходів з ChatGPT до e-commerce-застосунків становила лише 0,64% усіх сесій ChatGPT у “чорну п’ятницю”, і цього року вона зросла лише до 0,82%. У цьому випадку реферальною сесією вважався будь-який випадок, коли ChatGPT давав користувачу ідею для покупок або коли користувач натискав лінк у чаті, переходячи до відповідного застосунку.

Apptopia — не єдина компанія, що аналізує вплив AI на електронну комерцію в розпал святкового сезону. Adobe також повідомила цього тижня, що AI-трафік на американські ритейл-сайти (виміряний кліками користувачів за посиланнями) зріс на 805% рік до року у “чорну п’ятницю”, а користувачі, які переходили на сайт із AI-чатбота, були на 38% більш схильними до покупки.

Крім того, Adobe повідомила, що AI-трафік на ритейл-сайти США у “кіберпонеділок” зріс на 670%. Загалом у сезон святкових покупок (з 1 листопада по 1 грудня) AI-трафік зріс на 760%, зазначили в компанії. Тож, хоч обсяги трафіку поки малі, саме зараз формується новий спосіб пошуку й порівняння товарів, який може радикально змінити ринок e-commerce.

Джерело: TechCrunch.com

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: