Огляди Авто 25.03.2024 о 11:00 comment views icon

Тест-драйв Jeep Grand Cherokee: король повернувся?

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Jeep Grand Cherokee: король повернувся?

Нове покоління Jeep Grand Cherokee приходить в Україну як флагман не лише модельного ряду, але й перезавантаження бренду Jeep загалом: місія складна та надважлива. Це точно один з найбільш очікуваних, важливих, цікавих автомобілів останніх місяців. Але чи впорається новий Jeep Grand Cherokee з викликом? Що в цьому допоможе? А що завадить? Зараз розповім.

Позиціювання Jeep Grand Cherokee

Все просто: новий Jeep Grand Cherokee – це великий, розкішний, преміальний кросовер. Фактично, він сам створив цей клас приблизно 30 років тому, коли 1992-го з’явився Jeep Grand Cherokee першого покоління. З того часу й до сьогодні, особливістю Jeep Grand Cherokee було поєднання посиленого несучого кузова, дуже потужних двигунів, а також «просунутих» систем повного приводу. Таким чином, вдалось створити динамічний автомобіль, що непогано почувався на швидкісній дорозі (читайте «кросовер»), але водночас з дуже великими можливостями на бездоріжжі (читайте «позашляховик»).

За більш ніж 30-річну історію існування, автомобіль Jeep Grand Cherokee змінив п’ять поколінь. Причому кожне нове втілення дарувало щось нове: спортивні версії SRT або TrackHawk, поза-шляхова версія TrailHawk, поява пневматичної підвіски тощо. Новий «п’ятий» Jeep Grand Cherokee (код WL) теж приніс щось нове: вперше у свої історії, автомобіль отримав 7-місну версію Jeep Grand Cherokee L – саме в такому вигляді він дебютував на початку 2021 року. Й лише восени 2021-го було представлено класичну 5-місну версію Jeep Grand Cherokee. Основним героєм статті стане як раз 7-місний Jeep Grand Cherokee L у максимальній комплектації Summit Reserve; проте також коротко будуть наведені приклади 5-місних автомобілів в інших комплектаціях.

Як їде автомобіль Jeep Grand Cherokee

Перше, що запам’ятовується в характері Jeep Grand Cherokee – це його двигун з характерним звуком: просто шикарно! Насправді під капотом ховається V6, проте він намагається звучати на рівень V8, що позитивно впливає на сприйняття динаміки. При стартах з місця, та під соковитий звук, що «прорізається» вже з 2,5-3 тисяч обертів – здається, ми прискорюємось дуже швидко! Причому «автомат» вдало допомагає: перемикається непомітно та вчасно, дає можливість двигуна набирати середні оберти (3-4 тисячі), де приходить більш-менш відчутна тяга. А ще допомагають швидкі реакції двигуна на натискання педалі акселератора, все відбувається майже без пауз: чудово! Завдяки таким прискоренням з приємним «саундтреком», на швидкостях до 70-80 км/год є відчуття достатньої потужності.

Однак якщо виїхати на швидкісну трасу, якщо завантажити автомобіль (а тут, нагадаю, збільшена 7-місна версія), якщо почати їхати  в темпі 100+ км/год й ще потрібен запас для обгону – то стає зрозумілим, що потужності не вистачає. Під час максимально динамічного прискорення для обгону, двигун часто «закручується» до 4,5-5 тисяч обертів. А коли я заміряв автомобіль, то на тахометрі й взагалі бувало 6+ тисяч. Проситься не лише звук V8, але й справжній V8. Хтось згадає мотор HEMI, але навряд ми його вже побачимо. Проте під капотом Jeep Grand Cherokee ми все ж можемо побачити більш потужний силовий агрегат – або гібрид 4ХЕ, або 6-циліндровий рядний турбомотор (я вважаю останній більш вірогідним).

З іншого боку: все ж Jeep Grand Cherokee L – це явно не про спортивний динамічний драйв. Він вміє їхати швидко, але любить це робити на прямій дорозі. Не обов’язково на рівній: підвіска середньої м’якості, але навіть на 21-х колесах вона явно не пропускає жодного поштовху в салон, вдало амортизуючи маленькі та середні нерівності. З урахуванням не дуже гострого керма (2,7-2,8 обороту від упору до упору) та великих розмірів, про швидкі та різки повороти тут не йдеться. Але коли все виставив автомобіль на дугу – то стабільність там колосальна. Автомобіль наче дарує відчуття впевненості: все надійно, ви доїдете до потрібного місця, я точно довезу!

Онлайн-курс Бізнес-аналіз. Basic Level від Ithillel.
В ході курсу студенти навчаться техніці збору і аналізу вимог, документуванню та управлінню документацією, управлінню ризиками та змінами, а також навчаться моделювати процеси і прототипуванню.
Приєднатися

Виглядає міцно, відчувається так само. Фари повністю LED, проте не матричні; колісні диски в максимальній комплектації – аж 21-дюймові. Двигун V6 насправді молодець, він викладається на повну; просто його можливостей замало для такого великого 7-місного Jeep Grand Cherokee L; але цього двигуна має цілком вистачати для 5-місного Jeep Grand Cherokee. До речі, ось вам цікавий приклад-нюанс: згідно з технічними характеристиками, прискорення дорівнює 8,1 секунди – причому воно однакове для 2-тонного стандартного 5-місного Jeep Grand Cherokee без «пневми» та 2,3-тонного подовженого 7-місного Jeep Grand Cherokee L зі складнішою системою повного приводу та пневматичною підвіскою. Фізика підказує, що так не можу бути; мій власний замір також: маємо 8,7-8,8 секунди для тестового автомобіля. Але якщо забути про цифри та говорити емоціями – то новий Jeep Grand Cherokee L шикарний!

Також і по салону: чудове поєднання світлого дерева, сидінь з масажем та контрастним прострочуванням, контурного підсвічування, динаміків McIntosh, численних кнопок та перемикачів. Так, новий Jeep Grand Cherokee готовий запропонувати такі кількість кнопок, що вистачить на два сучасних автомобілі. Та й дисплеїв, напевно, вистачить – адже тут їх три: як панель приладів, центральний сенсорний, а також додатковий дисплей для переднього пасажира. Останній дозволяє керувати підключеннями музики, задавати адресу штатної навігації, переглядати круговий огляд навколо автомобіля або навіть переглядати зображення з внутрішньої камери салону. Здивовані? Це я здивований, чому ніхто інший не придумав таку класну опцію для великого 3-рядного сімейного автомобіля.

Причому увага до членів родини дуже висока. Наприклад, позаду можна знайти не лише гарний запас місця, диван з можливістю налаштувань (поздовжнє зсування та регулювання кута нахилу спинки), протисонячні шторки на вікнах, але також окремі зони «клімату», підігрів та навіть вентиляцію сидінь. А ще далі позаду можна знайти третій ряд, який складається з двох сидінь. Причому не економили на оздобленні, не пошкодували USB-портів та дефлекторів вентиляції, встановили електроприводи складання/розкладання сидінь – все добре.

Та й з багажником теж аналогічно. Навіть для 7-місного салону заявлений об’єм складає 490 літрів (замір під дах), а за бажанням можна отримати 1328 літрів (складений третій ряд та 5-місна конфігурація салону) або навіть 2390 літрів (складений другий/третій ряд та 2-місна конфігурація салону). Плюс гачки, прихована ніша, електропривод кришки…

Передня частина салону приваблює загальними формами, численними фізичними кнопками та перемикачами, опрацюванням декору та деталей. Хоча ідеально далеко не всюди: наприклад, в ніші можна знайти купу USB-портів, але не знайти бездротової зарядки. Круглий селектор «автомату» інколи змушує прокручувати повз положення «R» й одразу потрапляєш в положення «Р». Дисплеї загалом дуже схожу на аналогічні в Jeep Compass, але з дещо розширеною функціональністю: якщо до центрального дисплею зауважень немає (лише потрібна українізація), то екран панелі приладів хочеться бачити цікаво-оформленим для такого розкішного салону. Запас місця на другому ряді сидінь – величезний; на третьому ряді – вже просто достатній. Максимально можливо пропрацювали опції комфорту (задній «клімат», підігріви та вентиляція, дефлектори та підсклянники) та зручність багажника. Отже загалом: з точки зору побудови великого сімейного автомобіля – новий Jeep Grand Cherokee L дуже вдалий.

Онлайн-курс Бізнес-аналіз. Basic Level від Ithillel.
В ході курсу студенти навчаться техніці збору і аналізу вимог, документуванню та управлінню документацією, управлінню ризиками та змінами, а також навчаться моделювати процеси і прототипуванню.
Приєднатися

Технології автомобіля Jeep Grand Cherokee

Пропоную почати з основного, а потім перейти на деталі – адже тут є багато, про що можна розповісти. Наприклад, про платформу Giorgio (знайома по моделі Alfa Romeo Stelvio) у якості основи автомобіля. Звісно, під новий Jeep Grand Cherokee цю платформу суттєво змінили: наприклад, збільшили колію та колісну базу. Причому важливе уточнення про дві версії автомобіля. Стандартний 5-місний автомобіль Jeep Grand Cherokee має довжину кузова 4,9 метра та колісну базу 2,96 метра; збільшений 7-місний автомобіль Jeep Grand Cherokee L має довжину кузова 5,2 метра та колісну базу 3,09 метра. Тобто, маємо пропорційне збільшення основних розмірів, а не лише нарощування довжини за рахунок збільшення заднього звису.

Далі розповім про двигуни. Для ринку України пропонується рядний 4-циліндровий 2-літровий турбодвигун 2.0L TESS або атмосферний 3.6L V6 ESS серії Pentastar. Останній пропонує класичний 60-градусний розвал блоку, використання системи регулювання фаз газорозподілу (VVT) та висоти підйому клапанів (VVL), багато-точкове впорскування пального, систему «стоп-старт» тощо. У парі з двигунами працює 8-ступенева автоматична коробка перемикання передач TorqueFlite, що має позначення 850RE або 8HP50; останнє нічого не нагадує? Так, все правильно: це позначення характерно для автоматичних коробок ZF, що цілком відповідає реальності. Адже «автомат» TorqueFlite 850RE є одним з різновидів трансмісії ZF 8HP50, адаптованої відповідно для автомобілів Jeep.

Отже, про основне: несучий кузов в основному зроблений зі сталі, але також присутні елементи з алюмінію; використані повністю незалежні підвіски коліс (пружини або «пневма»), також завжди повний привод (він може бути різного типу). Тестовий автомобіль був представлений з атмосферним 3,6-літровим двигуном V6 Pentastar та у збільшеній 7-місній версії. Крім самого факту збільшення розмірів, також для 7-місної версії характерне збільшення задніх дверцят, що полегшує посадку на третій ряд сидінь.

Тепер про деталі. Наприклад, про системи повного приводу, яких може бути три в залежності від версії автомобіля. Все починається з системи Quadra-Trac I 4WD: повний привод, активний розподіл крутного моменту між осями, чотири режими руху Select-Terrain (AUTO, SPORT, SNOW, MUD/SAND). Наступним варіантом виступає повний привод Quadra-Trac II 4WD: тут додано знижувальний ряд 4WD LOW (співвідношення 2,72:1) та п’ятий режим Select-Terrain (ROCK); причому його можна активувати лише за умови вибору знижувального ряду. Нарешті, третім варіантом є повний привод Quadra-Drive II 4WD: в цьому випадку на задній осі ще додано диференціал підвищеного тертя з електронним керуванням eLSD.

Наступна цікава деталь конструкції – це пневматична підвіска Quadra-Lift (наявність якої також залежіть від обраної версії автомобіля). В стандартному положенні пневматичної підвіски автомобіль має кліренс 214 мм; але в режимі SPORT або під час руху з високою швидкістю, пневматична підвіска автоматично опускається (-21 мм) в положення AERO, тобто на одну позицію нижче. Також є можливість опустити підвіску ще нижче (-46 мм), в положення PARK для спрощення посадки/висадки; але це можливо зробити лише вручну – натисканням перемикача керування підвіскою, що встановлено справа від шайби керування «автоматом». Також передбачені два більш високі рівні положення кузова. За умови вибору режиму MUD/SAND автомобіль підіймається (близько +40 мм) у четверте положення, за умови вибору режиму ROCK автомобіль підіймається (близько +60 мм) у п’яте положення – таким чином, загальний максимальний кліренс може сягати 276 мм; глибина подолання броду може сягати 610 мм.

Можливості автомобіля визначає його «залізо»: пневматична підвіска та «просунутий» повний привод; а також система вибору режимів руху, яка поєднує все разом. Крім того, багато допоміжної електроніки: відображення крену кузова, положення всіх коліс та повороту передніх коліс, стан роботи системи повного приводу, промальовування траєкторії руху коліс. Численні камери буквально вкривають периметр автомобіля; причому це не обов’язково звичайні камери, але й камера нічного бачення (тепловізор): система нічного бачення навчена розпізнавати силуети людей.

Вартість Jeep Grand Cherokee та потенційні суперники

Автомобіль в Україні пропонується у двох варіантах типу кузова (стандартний 5-місний Jeep Grand Cherokee або збільшений 7-місний Jeep Grand Cherokee L), з двома бензиновими двигунами (рядний 2-літровий 4-циліндровий турбомотор або атмосферний 3,6-літровий V6), а також у трьох комплектація (Limited, Overland, Summit Reserve). Загалом різноманітні перетини дають нам п’ять варіантів моделі.

Гамму відкриває Jeep Grand Cherokee Limited: система стабілізації, фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові надувні шторки безпеки, адаптивний «круїз», моніторинг «сліпих зон» та виявлення перехресного руху, підтримка смуги руху, система вибору режимів руху Select-Terrain на чотири позиції, повний привод Quadra-Trac I 4WD, двозонний «клімат», електропривод кришки багажника, підігріви передніх та задніх сидінь, вентиляція передніх сидінь, підігрів керма, камера заднього виду, кольоровий 10,25-дюймовий дисплей панелі приладів, медіа-центр Uconnect 10.1N з підтримкою Android Auto та Apple CarPlay, шкіряне оздоблення CAPRI, фари LED з автоматичним керуванням дальнім світлом, легкосплавні 20-дюймові колісні диски тощо. Вартість Jeep Grand Cherokee 2.0L Turbo 271 АКПП-8 4WD Limited – від 2,39 млн грн або $61 тис.

Наступним буде збільшений 7-місний Jeep Grand Cherokee L у комплектації Limited, для якого додано: повний привод Quadra-Trac II 4WD, трьохзонний «клімат», систему кругового огляду, проекційний дисплей Head Up для водія, другий ряд сидінь з можливістю поздовжнього зсування, розкладний третій ряд сидінь тощо. Вартість Jeep Grand Cherokee L V6 3.6L Pentastar 285 АКПП-8 4WD Limited – від 2,55 млн грн або $65 тис.

На рівень вище розташовано Jeep Grand Cherokee у версії Overland, що може додатково запропонувати: пневматичну підвіску Quadra-Lift, підсилений генератор, панорамний скляний дах, вентиляцію задніх сидінь, функція масажу спини на передніх сидіннях, чотирьохзонний «клімат», оздоблення шкірою NAPPA тощо. Вартість Jeep Grand Cherokee V6 3.6L Pentastar 285 АКПП-8 4WD Overland – від 3 млн грн або $76 тис.; вартість 7-місної версії Jeep Grand Cherokee L V6 3.6L Pentastar 285 АКПП-8 4WD Overland – від 3,23 млн грн або $82 тис.

Максимальним варіантом автомобіля виступає 7-місний Jeep Grand Cherokee L у комплектації Summit Reserve, який виділяється наступним: повний привод Quadra-Drive II 4WD, розпізнавання дорожніх знаків, система утримання автомобіля по центру смуги руху, проекційний дисплей Head Up, система нічного бачення, аудіо McIntosh, додатковий дисплей для переднього пасажира, шкіра PALERMO та вставки з горіха, легкосплавні 21-дюймові колісні диски, пакет High Altitude чорного зовнішнього оздоблення. Вартість Jeep Grand Cherokee L V6 3.6L Pentastar 285 АКПП-8 4WD Summit Reserve – від 3,7 млн грн або $94 тис.

Чорний автомобіль – це стандартний 5-місний Jeep Grand Cherokee у комплектації Limited. Зверніть увагу на сріблясті вставки переднього бамперу та решітки радіатора, інші колісні диски та нефарбовані накладки на арках. В салоні – дерево сірого кольору та більш просте (хоча також шкіряне) оздоблення сидінь. Поруч з «шайбою» АКПП лише один перемикач на чотири позиції: тут система повного приводу QuadraTrac I 4WD та відсутня пневматична підвіска. Темно-червоний автомобіль – це також 5-місний Jeep Grand Cherokee, але у версії Overland: вона виділяється власним переднім бампером та колісними дисками, вже присутня пневматична підвіска та повний привод QuadraTrac II 4WD, а в перелік оснащення доданий панорамний дах, вентиляцію всіх сидінь, шкіру NAPPA та багато іншого.

Розбираючи конкурентів, потрібно враховувати одразу 5-місні та 7-місні автомобілі; причому зазвичай вони споріднені між собою. Серед найбільш відомий європейських брендів, відзначу BMW X5 та X7, Mercedes-Benz GLE та GLS, Volkswagen Touareg та Audi Q7. Сила цих автомобілів – в широкій пропозиції: різноманітні двигуни (бензинові або дизельні), присутні більш потужні та навіть спортивні версії, рівень оснащення дорівнює рівню Jeep, на рівних дорогах вони зазвичай більш по-легковому. Плюс вони додають саме ті пункти, яких так не вистачає Jeep: матричні фари, бездротова зарядка, дотяжки дверцят, поворотні задні колеса, кращі та більші дисплеї тощо. Але майже всі «європейці» будуть дорожче.

Для тих, кому потрібні максимальні можливості на бездоріжжі, можна відзначити Toyota Land Cruiser 300 або Land Rover Defender. Японський позашляховик робить ставку на перевірену раму, що додає міцності конструкції, але негативно впливає на керованість та простір салону. Британський автомобіль робить ставку на сучасні технології у поєднанні з гарним комфортом, плюс він пропонує широкий вибір версій. Обидва коштують на рівні Jeep або дорожче.

Нарешті, додам ще дві пари автомобілів. По-перше, це моделі Mazda CX-90 та Hyundai Palisade: за гроші 4-циліндрового 5-місного автомобіля Jeep Grand Cherokee можна купити значно більші 6-циліндрові 7-місні сімейні кросовери; але без видатних можливостей на бездоріжжі, а також без такої максимальної Jeep-харизми. По-друге, очікуємо на появу нових поколінь Lexus GX та Infiniti QX80: напевно, цінники там будуть високі – але потужність, прохідність, оснащення мають бути теж на відповідно високому рівні.

Серед конкурентів можна відзначити 5- або 7-місні автомобілі відомих брендів (в алфавітному порядку): Audi Q7, BMW X5, BMW X7, Hyundai Palisade, Infiniti QX80, Land Rover Defender, Lexus GX, Mazda CX-90, Mercedes-Benz GLE, MercedesBenz GLS, Toyota Land Cruiser 300, Volkswagen Touareg. У кожного з них багато переваг: наявність в гамі дизельних двигунів, більш потужні бензинові мотори, можна знайти нижче стартовий цінник, можна знайти більший перелік обладнання (вже за вищий цінник). Але й новий Jeep Grand Cherokee, як бачите, теж прийшов не з пустими руками. Скажу просто: на місці конкурентів, причому взагалі абсолютно всіх – я б дуже напружився.

Споживання палива Jeep Grand Cherokee L

По місту автомобіль споживає в середньому 15 л на 100 км шляху. Хоча цей показник може помітно змінюватись: від 12 літрів мінімум (на пустих дорогах за умови спокійного стилю керування) й до 17 літрів максимум (за умови заторів та/або динамічного стилю керування). На трасі під час руху зі швидкістю 80-90 км/год. автомобіль споживає 7,5 л на 100 км; під час руху зі швидкістю 110-120 км/год. споживання пального зростає до 9-10 л на 100 км шляху.

Варто зауважити, що всі данні наведені саме для збільшеної 7-місної версії Jeep Grand Cherokee L; для стандартного 5-місного варіанту Jeep Grand Cherokee можна очікувати не лише кращої динаміки, але й меншого споживання пального.

Гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу. Вартість ТО залежить від обраного дилера та об’єму робіт; формування дилерської мережі в Україні наразі триває.

Безпека автомобіля Jeep Grand Cherokee

За циклами краш-тестів Euro NCAP, автомобіль отримав максимальну оцінку – п’ять зірок. Причому в цьому випадку безпека й справді на дуже високому рівні: манекени майже повністю отримали максимальні зелені відмітки за фронтальні або бокові удари, високий рівень захисту дітей та оцінка за спрацювання допоміжних систем безпеки. Справжні п’ять зірок!

Підсумки тест-драйву Jeep Grand Cherokee

Відповідаючи на питання заголовку – так, король повернувся. Зі своїми звичками, зі своїми правилами, зі своїм розумінням світу. Це дуже сміливо. Проблема лише в тому, що за останні роки з’явилось чимало претендентів на трон: згадайте, скільки конкурентів нарахували. Причому кожен вважає себе гідним і пропонує свої переваги.

Впоратись з ними новому Jeep Grand Cherokee буде непросто і не факт, що вийде. Хоча «козирів» чимало: оригінальний дизайн, чудове оснащення, гарна прохідність, наявність 7-місної версії. Все це обов’язково привабить покупців – вже існуючих або нових, які бажають спробувати щось поза межами звичного вибору. Шлях до вершин класу точно не буде простим поміж складних конкурентів. Але Jeep добре готовий до нової боротьби.

Плюси:

+ Харизматичний зовнішній дизайн та розкішний салон Summit Reserve

+ Можливості на бездоріжжі – системи повного приводу та пневматична підвіска

+ Багато приємних бонусів-дрібниць: камера в салоні, нічне бачення, масаж попереду, вентиляція позаду, аудіо McIntosh, додатковий дисплей для пасажира…

Мінуси:

– Глобально – потрібно додати в гаму моделі більш потужний двигун

– Багато зауважень-дрібниць: не дуже зручна панель приладів та логіка «шайби» АКПП, відсутні бездротова зарядка та матричні фари…

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee L 3.6
Кузов, тип кросовер, 5 дверей, 7 місць
Габарити (Д х Ш х В) 5,2 x 1,96 x 1,82 м
Колісна база 3,09 м
Заявлений кліренс 214-276 мм
Об’єм багажника 490-2390 л
Мінімальна споряджена маса 2 299 кг
Двигун атмосферний, бензин V6 об’ємом 3,6 л
Потужність 285 к.с. на 6400 об/хв..
Крутний момент 400 Нм на 3000 об/хв..
Питома потужність та момент 124 к.с. на 1 тону та 174 Нм на 1 тону
Тип приводу повний привод, знижувальний ряд
Тип трансмісії 8-ступеневий «автомат» (класична гідромеханічна АКПП)
Динаміка 0-100 км/год. 8,1 секунда
Максимальна швидкість 210 км/год.
Споживання палива, комбінований цикл 11,1 літрів на 100 км
Мінімальна вартість від 2,39 млн грн. або $61 тиc.

Автомобіль надано – Jeep в Україні


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: