
Аби доставити астронавтів у космос потрібна неймовірна кількість палива (до прикладу, ракета Saturn V, яка запустила місію Apollo, перевозила 770 000 літрів гасу, а також рідкий кисень як окислювач), тож дослідники вже давно вивчають альтернативні ракетам варіанти — такі як космічні ліфти, кінетичні системи запуску (які розкручують ракету до неймовірних швидкостей у вакуумній камері й поки не досить безпечні для людей) чи рейкотрон (по суті, велетенська катапульта).
Над останнім наразі працюють в Китаї. Ідея системи полягає в тому, щоб запустити космічний корабель уздовж гігантської електромагнітної стартової траси зі швидкості 1,6 Маха (а в перспективі — до 5 Маха), а далі він запустить власні двигуни й залишить земну атмосферу, пришвидшившись до показників, які приблизно в 7 разів перевищують швидкість звуку.
Науково-дослідний інститут технологій літальних апаратів Китайської аерокосмічної науково-промислової корпорації (CASIC) вже побудував двокілометровий тестовий трек у Датуні, провінція Шаньсі.
Рейкова гармата, яка може прискорити корабель до швидкості 1,6 Маха з пасажирами на борту, повинна мати довжину щонайменше 8 км (і набагато більшу до 5 Махів). Проблема полягає в тому, для цього знадобиться велика кількість електромагнітів, які потребуватимуть кріогенного охолодження (відповідно й велетенської вакуумної камери, якої ще й у природі не існує), а також специфічний шлюз, щоб транспортний засіб міг вийти на надзвуковій швидкості (якщо система не спрацює ідеально — може статися дуже неприємна аварія, близька за енергією до тактичної ядерної зброї).
Інше питання в тому, що, наприклад, рейкотрони, які запускають винищувачі з авіаносця USS Gerald R. Ford, використовують 121 МДж, аби розігнати літак до 241 км/год. Щоб прискорити транспорт такою самою масою до 5 Махів, китайському рейкотрону знадобилося б приголомшливих 50 000 МДж (а космоплан, який використовуватимуть у перспективі важитиме як мінімум у 10 разів більше).
Отже, для роботи такої електромагнітної гармати знадобиться атомна електростанція, яка генеруватиме гігаджоуль за секунду, а для накопичення енергії знадобиться абсолютно новий суперконденсатор (Дрезденська лабораторія високого магнітного поля Hochfeld-Magnetlabor Dresden наразі має найсучаснішу конденсаторну батарею, яка витримує 50 МДж, що є світовим рекордом, але цього для рейкотрона недостатньо).
Китайці стверджують, що якщо система рейкотрона буде успішною, то вона знизить витрати на запуск на орбіту до $60/кг (у SpaceX, для порівняння, вартість нині становить $3000/кг).
Джерело: South China Morning Post (через New Atlas)
Favbet Tech – це ІТ-компанія зі 100% украінською ДНК, що створює досконалі сервіси для iGaming і Betting з використанням передових технологіи та надає доступ до них. Favbet Tech розробляє інноваційне програмне забезпечення через складну багатокомпонентну платформу, яка здатна витримувати величезні навантаження та створювати унікальний досвід для гравців.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: