Новини Авто 05.07.2023 о 11:44 comment views icon

Tesla звинувачують в недоліках конструкції Model 3, які, ймовірно, призводять до раптового прискорення авто і подальших аварій

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) розглядає заяву незалежних дослідників, які стверджують, що раптове прискорення в автівках Tesla Model 3 може бути спричинене недоліком у конструкції.

Експерт, який досліджував систему керування в Tesla Model 3, стверджує, що автомобілі могли неправильно зчитувати вхідний сигнал акселератора через раптовий стрибок напруги – тобто створювалось враження того, що водій натиснув педаль газу в момент, коли він цього насправді не робив.

Уперше регулятор розглянув подібні звинувачення у 2019 році, коли чоловік на ім’я Браян Спаркс вимагав відкликати кожну Model S, X і 3, вироблену з 2013-го року. Тоді Управління з розслідування дефектів погодилося з Tesla, що майже у всіх 232 випадках, які згадувались у зверненні, водій самостійно натискав на педаль газу – про це свідчили дані журналу подій авто.

У 2021 році адміністрація відхилила клопотання – однак рішення задовольнило не всіх, оскільки принаймні в одному випадку водій перебував поза транспортним засобом під час прискорення. Нині дослідник Рональд А. Белт подав нове клопотання до NHTSA, де стверджує, що у «‎надзвичайно рідкісних випадках» авто сприймає стрибок напруги за натискання педалі. Це пояснюється тим, що інвертор Model 3 використовує один калібрувальний сигнал напругою 1,65 вольта для перевірки чотирьох АЦП (аналого-цифрових перетворювачів, що перетворюють положення педалі в електричний сигнал, який зчитує авто).

У деяких випадках, особливо коли автомобіль їде повільно і, наприклад, гідропідсилювач керма потребує більше потужності, може відбутися відносно великий стрибок напруги у системі, що змусить інвертор зробити висновок про те, що педаль газу натиснули. За оцінками Белта, періодичність цієї події збігається із тими 200 інцидентами, зареєстрованим між 2013 і 2019 роками.

Звинувачення стосуються Model 3, однак Белт зазначає, що подібні проблеми можуть виникати в S і X, які мають дещо іншу інверторну конструкцію. Нині Управління з розслідування дефектів має перевірити звернення і відзвітувати, чи погоджується з висновками дослідника.

Онлайн-курс "Архітектура високих навантажень" від robot_dreams.
Досвід та інсайти від інженера, який 12 років створює програмне забезпечення для Google.
Програма курсу і реєстрація

Можна пригадати численні ДТП, що сталися як в Китаї, так і в США, коли водії скаржилися на несправність ПЗ Tesla та самовільне прискорення. Зокрема, й моторошну аварію за участю Model Y в Китаї, коли ошалілий транспортний засіб насмерть збив двох людей та травмував ще трьох. Родичі водія розповіли, що у нього виникли проблеми з педаллю гальма – автовиробник своєю чергою заявив, що вона не була натиснута під час інциденту, натомість протягом значної частини події була активною педаль газу.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: