Якщо ви ще ніколи не зустрічались з представниками Jeep, то варто почати саме з середньорозмірного представника бренду. Він, наче компас, відображає напрямок розвитку усіх моделей, але все ще зберігає особливості, притаманні саме олдскульним «джипам». Тільки все скоро зміниться і нові комплектації, що з’явились нарешті на ринку, тільки перший крок.
Зараз в салонах бренду можна зустріти свіжі Jeep Compass Altitude та Summit, які дечим відрізняються від тестового автомобіля в версії Limited (про нього ми вже писали на ITC), що була доступна на початку продажів моделі в Україні. Тож не буду повторювати звичайний тест-драйв, а зроблю акценти на перевагах і недоліках моделі та зазначу відмінності в комплектаціях.
Зміст
Фірмова практичність Jeep Compass
Почнемо з того, що саме виділяє Jeep від інших на дорозі. І це не простуватий та трохи застарілий дизайн, а, звісно, повноцінний кліренс в 198 мм, яким наділена будь-яка комплектація. Compass реально провокує на впевнену їзду узбіччями, а також викликає бажання «валити» пересічною місцевістю по ґрунтовим дорогам. І все це SUV дозволяє робити з легкістю, не дивлячись на монопривід.
На додаток, чим гірша дорога, тим краще він почувається. Звичайно, в багнюку на ньому не полізеш, як і не будеш шукати пригод на піску, але дозволяє він трохи більше ніж інші кросовери цього сегменту, типу Peugeot 3008, Skoda Karoq або Kia Sportage. Керування в Compass на бездоріжжі легке, поведінка прогнозована, а в салоні нікого не підкидає. Підвіска тут налаштована відмінно та відповідно посадці над дорогою — усім на заздрість. Краще себе поводить в таких умовах, можливо тільки Mitsubishi.
Згадаємо, що підвіска в Compass незалежна на обох вісях: покращена стійка «Макферсон» попереду і позаду — «МакФерсон» з багатоважільним механізмом. Налаштування більш м’які ніж пружні та зазвичай на швидкості кросовер розгойдує дуже пристойно, а речі потрібно ловити по салону. І тільки-но дорога гіршає, тут поведінка повністю змінюється, кожну нерівність шасі відпрацьовує пружно, швидко та не відчутно для пасажирів.
Загалом в Jeep Compass ніколи не забудеш, що ти справді керуєш «джипом», а не якимось там міським кросовером. Тільки повного приводу тут не буде ніколи і в жодній комплектації. Треба уточнити, що то в Україні не буде ніколи, бо повнопривідна версія таки існує на європейському ринку і становить собою 240-сильний Plug-In гібрид з запасом ходу на електриці в 50 км. Тільки у нас вона була б не рентабельна з європейським цінником.
Практична зовнішність Jeep Compass
Відмінності між комплектаціями починаються трохи вище дорожнього просвіту — з порогів, які зазвичай обшито пластиком, наче у справжніх підкорювачів бездоріжжя. Захисний обвіс навкруги автівки має бути практичним та досить міцним, щоб не дряпалось дрібним камінням, що летить з-під коліс. І добре, що тут він закриває не тільки пороги, а й арки над колесами.
Тільки Compass створювався все ж таки для міста, тож тут дизайнери запропонували в максимальній комплектації Summit зробити пластик глянцевим проти матового в Altitude та нашому тестовому Limited. Виглядає він досить яскраво, а ось як він себе покаже в використанні — це питання. Правда, виробник впевнений, що захисне покриття навіть міцніше ніж матове.
Різницю між версіями складе і можливість зробити чорним дах. В Summit червоний колір з чорним дахом та стійками пропонують за замовчуванням, а ось в Altitude така функція буде коштувати 10 760 грн додатково до вартості комплектації. Також за вибір кольору доведеться сплачувати в обох комплектаціях. Ну і Summit запропонує проекторні LED-фари освітлення проти звичайних Eco LED в Altitude.
Екологічність та економічність
Jeep Compass оснащені гібридною системою на основі 1,5-літрового турбованного двигуна потужністю 130 к. с. та коробкою 7DCT з двома мокрими щепленнями. Доповнено систему електродвигуном на 15 кВт та невеличкою батареєю до 0,8 кВт*год (точний даних виробник не надає). Звісно показники м’якого гібрида не видатні та разом працюють лише на екологічність і частково на економію палива.
Батарея дозволяє рухатись кросоверу на електротязі лише накатом чи на невеликих швидкостях. Таким чином знижуючи шкідливий вплив на довкілля і береже якість повітря в пішохідних зонах та на старті. Досить суперечливі відчуття, коли ти за кермом Jeep, але відчуваєш цю неспішність та м’якість руху електромобілів, поки не увімкнеться двигун, звичайно.
Однак, на жаль, кросовер не має зухвалої динаміки «електричок». Наявність електродвигуна майже не вплинула на швидкісні характеристики. Розгінна динаміка тримається на рівні 10 секунд до перших 100 км/год. Скромних 130 к.с. плюс 20 к.с. від електродвигуна не вистачає навіть на легку динамічну їзду, вже не кажучи про різке прискорення. А коли намагаєшся все ж таки вичавити хоч якийсь азарт, то завивання двигуна та ледь відчутний ефект швидко попускає. Тож це явно не можна врахувати, як чесноту автівки.
Приємніше бачити на приладовій панелі витрату палива на рівні 6,2-7 літрів. Для гібридного автомобіля це не найліпший показник, але для середньорозмірного кросовера, який важить 1,5 тони — досить пристойні цифри.
Комфортні функції в Jeep Compass
Тільки користувачі обирають собі «залізного коня» найчастіше не за зовнішнім дизайном, а за тим, як він їде та наскільки зручний у використанні. Якщо згадати, звідки походить кросовер та де виробляється, то не будеш багато від нього очікувати.
Збирають Jeep Compass для європейського ринку на заводі в Італії, але італійського в Compass не так багато, як і американського. Відчути спадщину ви зможете вже під час посадки в автомобіль. Важкі двері клацають по кузову, наче ти опустив кришку на каструлю. Грубе кермо ледве вміщується в долоні настільки воно об’ємне, а пальці постійно не дотягуються до перемикача поворотів. Важіль коробки передач потребує відчутних зусиль, щоб рушити автівку з місця, а суміш матеріалів в оздоблені в деяких місцях налічує більш як чотири різних за якістю та походженням.
Тільки головне тут не витонченість дизайну інтер’єру і не продуманість кожної деталі, а брутальність та простота. Не дивлячись на великий 10-дюймовий сенсорний монітор в центрі, всі клавіші дублюються фізичними. Окремо є панелька керування кліматом, є крутилки для регулювання клімату, налаштуванням радіо та потужністю вентилятора. Можна вимикати/вмикати функції допомоги теж кнопками під монітором. Це може виглядає не дуже гармонійно та звикнувши ви вже не зможете без цього.
Мультифункціональне кермо перевантажене клавішами регулювання, як насправді переплутані і доводиться спочатку зрозуміти як воно працює, щоб не в процесі їзди це робити, а згодом можна і звикнути. До речі, клавіші регулювання гучності та перемикання на наступний саундтрек знаходяться під пальцями на зворотній стороні керма.
Як мінімум не треба клацати та шукати в меню необхідні позиції кожного разу, особливо при підключеному бездротовому Apple CarPlay чи Android Auto. Так він тут є за замовчуванням в обох комплектаціях. Підключається до смартфона швидко та працює відмінно, а бездротова зарядка дозволяє підтримувати заряд під час подорожі (тільки в нових комплектаціях вона опціональна).
Саме на цьому етапі починаються найбільші відмінності в комплектаціях. Compass Summit отримав пакет «Шкіряний салон» з повністю шкіряним салоном, регулюванням сидіння пасажира та водія за восьми напрямами, регулювання поперекової підтримки в чотирьох напрямках, вентиляцією окрім підігрівів та складання заднього дивану по трьох окремих частинах. Плюс до того парктроніки з усіх боків і функцію допомоги під час паркування.
Jeep Compass Altitude скромніший, але все одно має багато функцій. Тут є комбінована оббивка сидінь тканиною та синтетичною шкірою, шість напрямків регулювання сидінь та дворівневе регулювання поперекової підтримки в водійському кріслі і тільки підігріви. Задній диван буде розкладатись у співвідношенні 40/60, а паркуватись буде допомагати тільки задня камера. За окрему ціну доступний пакет «паркування плюс» з усіма додатковими функціями, що є в максимальній комплектації.
Головною відмінністю свіжих версій від нашого Limited буде доступність вбудованої навігації з системою розпізнавання дорожніх знаків, та електропривід дверей багажного відділення, чого дуже не вистачає в тестовому авто.
Безпека в Jeep Compass
Однією з переваг Compass можна назвати насиченість комплектацій. Адже тут за замовчуванням повний пакет безпеки та систем допомоги водію в обох комплектаціях. Тож є не тільки бездротове підключення смартфона до системи, а й система адаптивного круїз-контролю, утримання в смузі руху (Active Lane Managemet), система утримання дистанції до попереднього автомобіля, розпізнавання пішоходів та велосипедистів разом з системою екстреного гальмування.
Найприємніше, що всі системи відпрацьовують вчасно, адекватно та ненав’язливо, крім парктроників. Адже вони чутливі навіть до найтонших колосків трави, не кажучи вже про пішоходів, які просто можуть знаходитись на відстані біля метра від машини.
На додаток перелік пасивних систем безпеки включають навіть такі, як функція зменшення ризику перевертання, система стабілізації під час руху з причепом (TSC) та система контролю швидкості «Intelligent Speed Assist» (ISA) з можливістю адаптації швидкості відповідно до
дорожніх знаків, а також система підвищення ефективності гальм під час дощу (Raine Brake Support).
Варто зауважити ще одну функцію, яка є в Compass — активний режим паркувальних гальм, або «ручника». Якщо в налаштуваннях поставити її в автоматичний режим, то кросовер буде постійно ставитись на «ручник» під час кожної зупинки. Тільки автоматично він буде зніматись при зусиллі та при умові, що водій пристебнутий ременем безпеки. Тож про це варто пам’ятати на початку руху, а також те, що сама клавіша знаходиться за важелем коробки так, що її не видно водію. Це може викликати конфуз під час першого знайомства, як вийшло у мене. Представники бренду стверджують, що це зроблено саме для безпеки, тільки для збереження нервової системи особисто я її відключила.
Висновки та прогнози
Варто згадати, що Jeep останні майже десятки років переживає значну кризу, про що свідчить повна зміна концепції, перехід від одного концерну до іншого, поява маленьких представників в модельній лінійці, дивні дизайнерські витівки. І зараз, потрапивши під крило французів, ми знову очікуємо зміни. Тільки сподіваємось, що вони підуть на користь, а не ще більше відокремлять сучасні Jeep від історичного іміджу.
З цим брендом завжди асоціювались саме брутальні позашляховики. І досі далекі від автомобільної тематики люди називають будь-який позашляховик «Джипом». Однак вже давно це не так і навіть Grand Cherokee не має усіх тих можливостей, які б хотілось бачити. Можливо тільки Wrangler досі залишається унікальним, але на це ми подивимось трохи згодом на окремому тест-драйві. Зараз ми маємо типового відступника від традицій — звичайний передньопривідний кросовер.
Змагається Jeep Compass в найбільш насиченому сегменті і виділитись йому буде не важко. Влучно підібрані комплектації вписуються в середню цінову категорію з прайсом від 1 300 200 грн до 1 478 600 грн. Що досить пристойно виглядає на рівні конкурентів, як Kia Niro Hybrid (1 566 614 грн), Toyota CH-R (1 526 744 грн) або Nissan Qashqai (1 647 550 грн). Тільки у конкурентів є свої переваги, які можуть значно переважувати здібності трохи простуватого Jeep Compass.
Зараз Jeep під керівництвом Stellantis виходить з тіні і знайомить споживачів зі своїми особливостями. Можливо тепер шансів у представників потужного американського бренду стане більше, а французька складова зі своїми технологіями та витонченим дизайном принесе трохи грайливості, надавши їм більше шарму та сенсу.
ПЛЮСИ: Прохідність завдяки високому кліренсу та коротким звісам, технології та безпека, гібридна система.
МІНУСИ: застарілий дизайн екстер’єру та інтер’єру, динаміка, робота коробки, досить шумна робота двигуна.
Технічні характеристики Jeep Compass Limited
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4404/1874/1629 |
Колісна база, мм | 2636 |
Заявлений кліренс, мм | 198 |
Об’єм багажника, л. | 424 |
Споряджена маса, кг | 1575 |
Двигун | 1.5L e-Hybrid |
Потужність, к.с. | 130 |
Крутний момент, Нм | 240 |
Тип гібридної установки | 48V (BSG + P2.5 E-motor) |
Потужність електромобіля, кВт | 15 |
Тип приводу | передній |
Підвіска | Макферсон/ незалежна Макферсон |
Трансмісія | 7DCT |
Динаміка 0-100, с | 10 |
Максимальна швидкість, км/год | 193 |
Споживання палива, л (змішаний) | 6 |
Вартість, грн | 1 300 200 |
Вартість тестового авто, грн | 1 478 600 |
Конкуренти | Nissan Qashqai |
Toyota CH-R | |
Peugeot 3008 | |
Kia Niro |
Дякуємо за надану консультацію представників бренду Jeep в автосалоні «Ілта на Печерську».
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: